Nieuwste Reviews

OK Rent a Car - Niet OK Rent a Car

0

Review:
Wij hebben 4 weken geleden via DoYouSpain een auto gehuurd voor onze vakantie in Spanje. Wij hebben bewust gekozen voor een VW Golf 5 deurs of vergelijkbaar; met
3 volwassenen en 3 grote koffers geen overbodige luxe.

De verhuur van de auto was ondergebracht bij OK Rent a Car. De ellende begon al direct bij het ophalen van de auto op vliegveld Madrid.
Bij de balie, die na lang zoeken in de hoek van een hotel was ondergebracht, bleek 1 medewerker actief te zijn. Gelukkig waren wij de tweede in een wachtrij, die steeds langer werd. Niet verrassend; de overige 2 medewerkers achter de balie trokken zich
niets aan van de lange wachtrij, en waren ongelooflijk druk met werkzaamheden waar ik geen touw aan vast kon knopen.
Ondanks het feit dat wij de boeking in Nederland al geregeld en betaald hadden, werd deze procedure aan de balie nog eens helemaal over gedaan. Na 50 minuten hadden
wij uiteindelijk een sleutel in handen! Maar het werd nog gekker. Bij aankomst in de kelder, waar de auto’s opgehaald werden, vroeg ik aan de ongeïnteresseerde medewerker waar mijn auto stond. Aansluitend moesten wij de auto zelf opzoeken in een slecht verlichte garage door daar rond te lopen en door aanklikken van de autosleutel er achter zien te komen waar de auto stond! Na nog eens 20 minuten rondstruinen hadden we de auto gevonden.
Vreemd genoeg moesten wij ook zelf in de nauwelijks verlichte ruimte de schade controleren op de auto. Toen ik daar merkte dat ik een Dacia Sandero gehuurd had, heb ik direct bezwaar gemaakt bij de medewerker van OK Rent a Car. Die haalde slechts zijn schouders op, en deed alsof hij geen Engels verstond. Omdat wij geen tijd meer hadden om er langer bij stil te staan, onze dochter zouden wij ophalen op vliegveld Malaga, heb ik de auto uit nood maar geaccepteerd.

Over de auto zal ik kort zijn. In geen enkel opzicht voldeed deze auto aan de verwachtingen die ik bij een VW Golf had. Dat is ook niet mogelijk: alleen al de verkoopprijzen van de Dacia en de VW Golf liggen mijlenver uit elkaar. We hebben hachelijke situaties meegemaakt in parkeergarages, waarbij ik letterlijk een aanloop met de auto moest nemen om op het volgende parkeerdek te komen. Te gek voor woorden!

Ik heb na terugkomst enkele mails verstuurd naar DoYouSpain, waarbij ik mijn beklag heb gedaan. Daarin stel ik ook dat ik teveel betaald heb voor de geleverde auto, en een verhuurbedrag op basis van een Dacia Sandero correct zou zijn. Maar geheel in stijl heb ik uiteraard geen enkele reactie ontvangen!

Ik heb inmiddels veel negatieve reacties op internet gelezen over DoYouSpain en OK Rent a Car. Ik sluit mij daar volledig bij aan. Mijn advies: ga niet met deze partijen in zee, ondanks het feit dat ze in veel gevallen de goedkoopste zijn.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Zie review

Ron Pronk beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

Car Trawler - Blijf weg bijGoldcar en Car Trawler!

0

Review:
Via KLM hadden mijn vrouw en ik een auto gereserveerd bij Goldcar op het vliegveld van Florence met ingang van 24 augustus. De aanbetaling van ruim € 250 liep via Car Trawler, die ook het voucher voor de huurauto toestuurde.
Toen wij ons meldden bij het kantoor van Goldcar kregen we de auto niet mee. Reden: mijn volledige voornaam op paspoort en rijbewijs kwam niet overeen met mijn roepnaam op de boekingsdocumenten. Maar in de boekingsprocedure was nooit gevraagd de voornaam conform paspoort te vermelden, zoals dat bijvoorbeeld wel bij het boeken van een vliegticket gebeurt.
De baliemedewerker van Goldcar stelde zich bijzonder bot op. Hij kon niets regelen voor de terugbetaling. Daarvoor moest ik bij Car Trawler zijn en hij weigerde mij een document te geven waarin stond dat ik de auto niet had meegekregen. Na wat rondbellen kreeg ik het nummer van de internationale klantenservice van Car Trawler in Italië. Maar daar was van service geen sprake. Ik kreeg alleen bandje te horen met een Italiaans ratelende man, waar ik niets van begreep, daarna een vrouw dien ook een heel verhaal afstak en tot slot een muziekje Ook latere pogingen leverden geen contact op met een levend persoon.
Ik heb nu kort na onze vakantie de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld in een poging het geld terug te krijgen. Onbegrijpelijk dat KLM deze oplichters als een soort partner laat figureren op hun site.

Sterke punten:
geen enkele

Zwakke punten:
klantonvriendelijk en het geheel ademt een sfeer van oplichting

Wim beveelt Car Trawler NIET aan bij vrienden/bekenden

Car Trawler - CarTrawler misleidt

0

Review:
Middels Vueling een vliegticket plus auto gehuurd. Wordt bevestigd per e-mail door vuelingcars ad CarTrawler.com Hierin wordt duidelijk aangegeven dat: "benodigd is een creditcard met genoeg dekking € 2178 ".
Bij afhalen van de auto op Barcelona airport wordt plots 2 creditcards gevraagd (nog nooit eerder meegemaakt). Gevolg geen auto en geen geld terug. Vueling schuift het door naar en CarTrawler verwijst naar e.o.a. kleinlettertjesdocument.
Dit is simpel misleiding/oplichting.

H. Angel beveelt Car Trawler NIET aan bij vrienden/bekenden

Sicily By Car - SLECHT

0

Review:
GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!
Prima verhuur periode gehad, maar ruim een maand later een bedrag van de rekening geschreven. €172,40. Voor een bekeuring, hadden zij alvast voor mij betaald aan de lokale instanties. De bekeuring was op een plek waar wij niet zijn geweest, met bewijzen dat we op dat tijdstip elders waren. Communicatie is erg moeizaam, wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!

Zwakke punten:
GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!
Prima verhuur periode gehad, maar ruim een maand later een bedrag van de rekening geschreven. €172,40. Voor een bekeuring, hadden zij alvast voor mij betaald aan de lokale instanties. De bekeuring was op een plek waar wij niet zijn geweest, met bewijzen dat we op dat tijdstip elders waren. Communicatie is erg moeizaam, wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!

Nanning beveelt Sicily By Car NIET aan bij vrienden/bekenden

Centauro - onplezierige ervaring

0

Review:
ik geef toe: het was m'n eigen fout maar wat mij gebeurde is dat ik een foute pincode in mn hoofd had zitten en mn creditcardbetaling dus werd geweigerd. Nog eens proberen.....en na de 3e keer creditcard geblokkeerd. niets meer aan te doen, mn eigen schuld….helemaal waar.
Volgende creditcard: tja daar was niet mee geboekt dus geen optie. Dan maar de bankpas met pin: helaas ABN met Maestro is niet mogelijk bij deze tent. Contant dan? Ik werd uitgelachen. Daar sta je dan.....ik kreeg te horen dat ik maar weg moest gaan met het gezin. Kortom Centauro geeft niet thuis als het ff niet lukt, lossen niks op, klant is vooral geen koning. Nog maar te zwijgen over vol=vol dat ik nadrukkelijk had aangevinkt. Nee hij was 3/4 vol en moest 30 euro benzine vooraf betalen.....dat kon ik niet volgen en weer zo'n mooi rookgordijn waar je zomaar weer ja op zegt om er van af te zijn…grrr.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
onbehulpzaam
toch weer een truckje met benzinestand
probleemoplossend vermogen van een steen

EeVee beveelt Centauro NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Een slechtere autoverhuurder bestaat er niet

0

Review:
De slechtste autoverhuurder !!!
Elke 3 maanden huur ik in Luxemburg een auto voor 2 of 3 weken. Omdat Sixt de enige is, die luxe auto's aanbiedt, reserveer ik een maand op voorhand een BMW X5. Bij aankomst hebben ze natuurlijk die auto niet en bieden ze mij een Volkswagen Touareg aan (10.000€ minder in aankoop en niet dezelfde klasse) die vol electronische fouten zat, ruitenwisser werkte niet. Als je hen dan vraagt om een kleine compensatie, krijg je van die onbeschofte Marokkaanse bediende een antwoord dat het zijn schuld niet is. Die achterlijke probeerde het nog in mijn schoenen te schuiven.
Ik ga 21 september terug voor 3 weken en wil mijn beslissing niet van één onbeschofte bediende laten afhangen en reserveer een BMX X5 M50 via sixt.fr die mij binnen de twee dagen een bevestiging zouden mailen. Omdat ik na een week nog niets kreeg, heb ik zelf een email gestuurd, die nu een week later nog steeds niet beantwoord is. Ofwel bluffen ze met luxe auto's en ze hebben er geen, ofwel is SIXT de meest klantonvriendelijke verhuurmaatschappij die er bestaat

Abbeloos A beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

KAV - waardeloos

0

Review:
Men pretendeert dat je op verschillende vestigingen een oprijwagen kunt huren. Dit blijkt dus helemaal niet het geval, zet het dan niet op de website. Vind dit erg misleidend.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
vestiging niet bereikbaar
vestiging gesloten
niet het op de website beloofde product kunnen leveren

A. van Tes beveelt KAV NIET aan bij vrienden/bekenden

RentalCars - Een goed begin, een slecht einde

0

Review:
Via Rentalcars bij Goldcar op Gerona een compleet verzekerde Seat Ibiza gehuurd voor een ok prijs. Op Gerona vroeg de baliemedewerker van Goldcar óf er nog aanvullend verzekerd moest worden. Expliciet NEE aangegeven. Er moest nog wel een klein bedrag via CC betaald worden. Uiteindelijk wordt er bijna € 200 meer ingehouden.....Na heel veel mailverkeer, een klacht indienen en via tussenkomst van Rentalcars krijg ik daar (waarschijnlijk) nog € 150,00 van terug. Rentalcars kan verder niets meer betekenen.

Fred beveelt RentalCars NIET aan bij vrienden/bekenden

Firefly Car Rental - FireFly = DON'T

0

Review:
All-risk verzekering afgesloten en daar hebben ze echt de hoofdprijs voor gerekend. Legale oplichterij. Niet doen!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Lichten je op qua prijs

Fyah beveelt Firefly Car Rental NIET aan bij vrienden/bekenden

SunnyCars - slechte communicatie en slechte service

0

Review:
Ik heb een wagen gehuurd voor 2 weken van 25 augustus tot 8 september. De auto ging ik ophalen in luchthaven Deurne op een zondag. Sunny cars heeft geen wagens maar doen beroep op bv. Hertz. Bleek allemaal geen probleem te zijn die wagen op te halen op zondag. Er werd melding gemaakt van meerkost omdat het buiten openingstijden was. Ik heb dit aanvaard. Maar los van de enorme vertraging van mijn vliegtuig bleek er helemaal niets geregeld te zijn met Hertz laat staan ophaling op zondag. Dit werd nooit gemeld door Sunny cars. Met als resultaat ik heb een taxi moeten betalen van 85 EUR van Deurne naar mijn woonplaats en bovendien de dag erop mij iemand laten Voeren naar Deurne om dan pas de wagen op te halen. Hertz is wel klantgericht geweest door mij een upgrade te geven. Sunny cars helemaal niets geen terugbetaling van de taxi noch de terugbetaling van de zondag. Denk maar niet dat je hen aan de lijn krijgt op een zondag rond middernacht (dus 24/7 klopt helemaal niet). Kortom vermijd te huren bij Sunny cars want de communicatie en service naar de klant is 0.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
service en communicatie

Franssens beveelt SunnyCars NIET aan bij vrienden/bekenden