Reviews over Autoverhuurders


    Opgelicht voor €2500,-

    Review over Sixt

    Een BMW M2 online besteld voor 3 dagen. Kosten hiervoor 980euro. Bij aankomst op Schiphol gevraagd of de M3 ook beschikbaar zou zijn. Deze was er met wat extra kosten, prima. Aan de balie is doen geloven dat de meerprijs ongeveer 600euro bedroeg. Veel geld maar voor deze keer akkoord. Hier komt dan nog 2000euro borg bij. Nu komt het, het was uit eindelijk 2600euro duurder! De borg kwam daar nog bovenop. Dit is aan de balie niet duidelijk gemaakt. Het bedrag was niet op de pinautomaat (met creditcard) te zien. Online kunnen de prijzen ingezien worden. Hier ligt de prijs een factor drie lager. Gebeld met Sixt, de medewerker begreep het ook niet. Er is navraag gedaan met als antwoord, de prijzen kunnen nu eenmaal fluctueren.
    Nooit meer Sixt.

    Zwakke punten
    Oplichters

    Oplichters

    Review over Hertz

    Bij aankomst op vliegveld Gerona bewuste misleiding van de 2 vrouwen achter de balie. Agressieve benadering. Onder dwang getekend voor fuel option. Met belofte naar mij en zelfs Sunny Cars telefonisch dat dit borg is. Zoals verwacht werd dit toch afgeschreven op onze creditcard. Een bedrag van 85 euro. Na veel en langdurig heen en weer mailen. Met tankbonnen en fotos van benzinemeter een gedeelte teruggekregen. Er werd alsnog een rekening gemaakt voor 2 litertje weinig benzine. Voor dit bijtanken rekenen ze 28 euro voor hun moeite. Oplichters. Helemaal lachwekkend als je op eigen kosten 80 kilometers extra hebt moeten rijden om de auto om te wisselen. We kregen een auto mee met 2 banden zonder profiel. Bij de garage geweest omdat ze steeds leeglopen. Deze gaven aan dat er allang nieuwe onder hadden gemoeten. Dus halve dag kwijt aan rit vliegveld en terug. De 2e auto was niet volgetankt. Maar dat neem je dan maar voor lief met 35 graden. Ter compensatie kon ik de auto later op de dag inleveren bij vertrek. Om dit te verzekeren moest ik dan eerst weer langs op vliegveld. Hilarisch dus. En uiteraard niet gebruikt. Per mail geven ze nu gewoon helemaal geen antwoord meer. Beetje zielig dat zo'n grote maatschappij een slechte onveilige auto aflevert en dan ook nog 2 liter benzine durft te rekenen. Wees gewaarschuwd. Vooral op vliegveld Gerona!

    Slechtere service is niet denk

    Review over DoYouSpain

    Wat een vreselijk slechte partij. Auto geboekt voor 700 euro, omdat vlucht noodgedwongen omgeboekt moest worden en we dus niet 's ochtends de auto kunnen ophalen maar 's avonds wordt de boeking geannuleerd en zijn we ons geld kwijt. Wat een oplichters!!! We hadden nog een oplossing: Iemand anders komt de auto ophalen, maar nee hoor.. dat kon natuurlijk ook niet. Werkelijk waar ongelofelijk. Slechtere service is niet denkbaar.

    Sterke punten
    GEEN!

    Zwakke punten
    Niet meedenken
    Slechte service

    Verdienmodel = oplichting?

    Review over Hertz

    In Mexico auto gehuurd. Er zat al een aantal schades op de auto, dus deze zelf goed gefotografeerd bij het afhalen van de auto. Zo zat er ook een putje in de voorruit, die wij zelf goed hebben vastgelegd op de foto (de lokale medewerker neemt foto's van meters afstand, waar werkelijk niets op te onderscheiden is). Bij het inleveren van de auto werden we geattendeerd op het putje in de voorruit en dat dit schade was. Wij keurig uitgelegd hoe het zat, inclusief de foto's. Desondanks werd dit zonder verdere uitleg bij ons in rekening gebracht via de borg op de creditcard. Geheel "toevallig" waren de bijkomende kosten van de schade exact gelijk aan de reservering voor de borg op de creditcard, die wij dus niet meer hebben teruggezien.
    Zoals bij vrijwel alle reviews (had ik die maar eerst gelezen - ook ik was stom genoeg om uit te gaan van de naam van een bekend merk) is er niet te communiceren met Hertz. We hebben het via verschillende kanalen geprobeerd, maar nooit een inhoudelijk antwoord - mocht je uberhaupt een antwoord ontvangen. Enige optie is de kosten op de creditcard laten terugboeken via de bank.

    Sterke punten
    Gelukkig kan je ook op andere plekken een auto huren

    Zwakke punten
    Het verdienmodel van Hertz lijkt sterk op het in rekening brengen van vage kosten, die niet worden toegelicht. Ook gezien de vele overige reacties lijkt dit een patroon wat zich steeds herhaald. Wanneer kan je dit oplichting gaan noemen? Bij hoeveel klanten met dezelfde ervaring?

    Oneerlijke bankafschrijving

    Review over Sicily By Car

    Er werd ineens €149,- afgeschreven gevraagd naar de kosten en pas toen werd er een factuur gestuurd.

    Bleek benzine kosten te zijn. Onze auto is erop de 3e dag ermee gestopt, we hadden gelukkig road assistance genomen. Na 7 x bellen en verbinding die constant verbreekt hebben we kunnen regelen dat de auto kon worden gehaald want de accu was overleden en een nieuww accu kon er niet ter plekke in worden geplaatst.

    Maar dan sta je dan, het advies was om een taxi te bellen... In Zuid Italië....
    Gelukkig was er familie in de buurt die ons naar het vliegveld kon brengen omdat wij dus een nieuwe auto moesten halen. Eerder moesten we ook al naar het vliegveld omdat we de auto mee had gekregen met maar 1 functioneert licht.

    Maar de kosten zijn als volgt:

    €30 voor de road assistance (logisch daar hadden we ja tegen gezegd)
    €58Voor 31 liter benzine, knap voor een auto die we op de derde dag niet meer konden gebruiken en waar we maar 2 streepjes van hadden gebruikt de maximale tank inhoud van een fiat 500 is 35 liter dus de tank was bij leeg?

    Maar nu het meest wonderlijke €25,- voor de tank service... Hoe kan je een auto vol afleveren die letterlijk is weggesleept en hoe durf je mensen hier kosten voor aan te rekenen. Dat je moet betalen voor de gebruikte benzine maar dit...

    Dan nog onduidelijk €8,- plus btw dit alles zondere verder uitleg

    Vervolgens meedere malen proberen contact te zoeken via mail maar antwoorden lijkt ook erg moelijk voor dit bedrijf.

    Conclusie huur ergens een auto waar ze wel de auto van te voren controlen, je niet langs de weg laten staan en ze het fatsoen hebben zelf contact opnemen over nog te betalen kosten en ook niet mensen extra belasten voor iets waar ze absoluut niks aan konden doen. Ik had geld toe moeten krijgen met al die ritten naar het vliegveld....

    Zwakke punten
    Afhandeling, zorg van de auto, Road assistance, communicatie

    Misleading customer service

    Review over Sixt

    After booking with Sixt a bmw Z4 convertible we didnt receive the confirmation email. For this I called Sixt customer service. Here was confirmed that the car would be available for us upon arrival at pick up location schiphol.
    When we arrived at the pick up location the car was not available. They offered another convertible car. We agreed on this. But finally Sixt could only offer this if we paid €150 extra. This became above our budget.
    I felt misled twice by sixt.

    Sixt is de slechte autoverhuur

    Review over Sixt

    Sixt is De slechte auto verhuurbedrijf al 3 keer gereserveerd kom ik bij ophaallocatie de auto is niet beschikbaar ja we hebben wel een andere maar ietsje duurder €31 per dag extra 🤣🤣 terwijl het de zelfde categorie???

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Huur GEEN auto

    Review over Firefly Car Rental

    Neem geen auto van Firefly! Ze belasten je creditkaart en nemen onterecht geld van je rekening. Ze zeggen dat je de auto niet vol hebt getankt of dat je schade hebt.\\r\\nHet is het meest onbetrouwbare bedrijf wat ik ken.\\r\\nIk heb er alles aan gedaan om mijn geld terug te krijgen maar het is heb woord tegen het mijne, iedereen praat Engels of Spaans en ze �begrijpen� je zogenaamd niet! HUUR GEEN AUTO HIER!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze halen geld van je rekening af! Onterecht\\r\\nZe hebben geen telefonische klanten service. Ze zijn niet bereikbaar en ze spreken amper Engels

    Huur GEEN auto

    Review over Firefly Car Rental

    Neem geen auto van Firefly! Ze belasten je creditkaart en nemen onterecht geld van je rekening. Ze zeggen dat je de auto niet vol hebt getankt of dat je schade hebt.
    Het is het meest onbetrouwbare bedrijf wat ik ken.
    Ik heb er alles aan gedaan om mijn geld terug te krijgen maar het is heb woord tegen het mijne, iedereen praat Engels of Spaans en ze “begrijpen” je zogenaamd niet! HUUR GEEN AUTO HIER!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze halen geld van je rekening af! Onterecht
    Ze hebben geen telefonische klanten service. Ze zijn niet bereikbaar en ze spreken amper Engels

    Service is NUL

    Review over EuropCar

    Verschrikkelijke ervaring tijdens en na huren van de auto.
    Borg werd maar met EEN manier geaccepteerd. En dat was via een Credit Card.
    Na terug brengen van auto werd de borg na een maand niet op ons credit card terg gestort.
    Bereikbaarheid van Europcar is onwijs beroerd. Waarschijnlijk ze weten waarom klanten hen bellen.
    - Geen antwoord op de mails.
    - Geen informatie over borg als na uur lang wachten iemand aan telefoonlijn komt.
    Borg terug krijgen en contact met Europcar te krijgen is een NACHTMERRIE.

    Sterke punten
    Goede auto

    Zwakke punten
    NUL service.

    Scammed by Sixt employee

    Review over Sixt

    I have been scammed out of €1200 by the front desk worker, and after management got all the information they wanted from me they simply said that they had "concluded their investigation and handled the matter internally" before referred me to the Gardai, without so much as giving me confirmation of the name of the employee in question. This employee also attempted to use someone else's credit card information and passport in the process of scamming me, so I would HIGHLY advise against giving them your personal info.

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Staff cannot be trusted, management takes no accountability whatsoever.

    Nooit meer Rentalcars en Alamo

    Review over RentalCars

    Als je je vakantie wilt laten verpesten raad ik je aan een huurauto te boeken via @Rentalcars. Auto geboekt in Thailand via @rentalcars bij @ Alamo. Bij ophalen moet je je melden bij een gezamenlijke balie waar tevens @Thai rent a car gevestigd is. Vervolgens krijg je geen auto van @Alamo maar van de kwalitatieve veel mindere @Thai rent a car. Besteld een 5 persoons auto, krijg een 2de hands auto voor 4 personen. Aangekomen in het hotel getracht @Alamo te benaderen, maar helaas. Mail gestuurd naar de reserveringsafdeling, geen reactie. @Rentalcars geprobeerd te bellen, helaas, kan alleen via de site/app een klacht indienen. Hierop wordt door 5 verschillende agents of 1 geautomatiseerd systeem gezien de reply tekst, een reactie gegeven. Kom je ook niet verder mee. Na 3 weken een reactie dat iemand in de klacht gaat verdiepen. Hier hebben ze een week voor nodig. Oplossing: Geef het verschil terug. Zelf als je het hier niet mee eens bent door alle vervelende bijkomstigheden door extra auto mee te laten rijden ivm ruimte tekort, wordt je schandalig behandeld. VOOR MIJ DE LAATSTE KEER BIJ DIT BEDRIJF. Wees gewaarschuwd!

    Sterke punten
    Goedkoop is duurkoop en dat is bewezen

    Zwakke punten
    Direct oplossen van klachten en persoonlijke communicatie kan zeker beter en zorgt voor minder frustratie.

    ga hier niet huren

    Review over DoYouSpain

    DoYouSpain is geen verhuur bedrijf! Je huurt via hun een auto. Deze auto wordt niet verhuurd vanaf de airport zodat je met een busje naar de verhuurder moet ( 15 minuten) . DoYouSpain is niet te bereiken, en ze regelen ook niets in geval van bijvoorbeeld schade. Je sluit via hun wel een verzekering af, maar bij de autoverhuur vragen ze je alsnog een verzekering af te sluiten. Dit gaat in heel slecht Engels zodat je geen idee hebt waar ze het over hebben. Na een beetje boos kijken naar de verhuurder en zeggen dat hij moet stoppen met dit soort onzin omdat we verder willen, koos de verhuurder ervoor om van de extra verzekering af te zien. Kortom, wil je gedoe met een huurauto dan ga je naar DoYouSpain. mijn ervaring met bijvoorbeel Sixt of Avis zijn veel beter.

    Sterke punten
    die hebben ze niet

    Zwakke punten
    Niet bereikbaar en ze zijn niet helder over verzekeringen en dat soort zaken

    Waardeloos, wegblijven, oplich

    Review over Centauro

    Dieven in Murcia en waardeloze customer service.
    Huurden een wagen all in voor 13 dagen full insurance. Na reservering onmiddellijk een factuur van 134€ voor de benzine. Deze zou nadien verrekend worden. Een volle tank kostte amper 40€ ...soit je betaald netjes, je kan niet anders anders geen wagen.
    Auto ophalen prima, inleveren ook....dachten wij...
    Tot er "maar" 59€ werd teruggestort ipv 134€.
    Extra factuur erbij van 75€ omdat we de wagen ingeleverd zouden hebben op andere locatie. Nu al 6 weken hen proberen. Contacteren via mail, website, telefoon en messenger vandaag een antwoord:After checking both the vehicle records and with colleagues, we have verified that the vehicle was returned to a different office, so the collection is correct.

    From Centauro we consider this case as closed.

    Neus
    Contact Centre Agent
    Ik stuurde hen onze bevestiging, factuur en boarding passes

    Wat meer kan je doen,??
    Dieven, wegblijven. Ik ga hiermee verder zeker weten en als het niet lukt breng ik ze een bezoekje de volgende keer ik in Murcia ben. 1 ding weet ik zeker NOOIT NOOIT MEER CENTAURO RENT A CAR

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles

    Green motion italie

    Review over Green Motion

    Auto is in panne gegaan door een versleten wiellager. Zelfs met een Premium verzekering werden de kosten doorgerekend aan ons. Dit bedrijf is een afrader, blijf er weg!

    Oplichting! Pas op!

    Review over Centauro

    Oplichting! Let op!
    Bij het ophalen van de huurauto werden we onder druk gezet om een extra verzekering voor het eigen risico af te sluiten. Dit hebben we niet gedaan. Bij het inleveren van de auto werden we beschuldigd van het veroorzaakt hebben van nauwelijks zichtbare schades aan de onderkant van de voor- en achterbumper. Los van het feit dat we deze schades niet hebben veroorzaakt, is het ronduit misdadig dat Centauro hiervoor € 650 van onze creditcard afschreef.

    Zwakke punten
    Oplichters.

    De mooie kleine letters van ho

    Review over Holiday Cars

    Door de kleine letters in hun voor waarden geld weg.\\r\\nIets vertraging huurcontract geannuleerd door holidaycars. \\r\\nIn hun voorwaarden staat te laat bij de verhuurder wordt het contact geannuleerd. Ze hadden het vlucht nummer ze konden precies zien wanneer we zouden landen op dit kleine vliegveld .\\r\\nKomen ongeveer 25 vluchten per dag aan.\\r\\nHuur NIET bij dit bedrijf.

    Oplichting

    Review over Drive On Holidays

    Zojuist mijn auto opgehaald bij Drive on Holidays in Lissabon. Bij het ophalen kreeg ik te horen dat ik €532,- extra moest betalen. Dit had te maken met de extra ruimte op mijn creditcard. Ze toonden mij een staffel en als de extra ruimte €7.500,- was, zou ik niet extra hoeven te betalen. De staffel liep af en ik zat ongeveer in het midden. Vermijdt dit bedrijf, het is een grote oplichterij.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Je wordt belazerd

    Er gaat niets boven Pouw in Gr

    Review over Pouw Rent Groningen Autoverhuur

    Makkelijk reserveren.
    Makkelijk meekrijgen van de auto.
    Professionele benadering voor vertrek metnodige uitleg.
    Makkelijk weer inleveren.
    Goede prijs.
    👌👌

    Sterke punten
    Professioneel en menselijk

    Zwakke punten
    Niets gemerkt.

    Oplichters!!

    Review over CarTrawler Car Rental

    Via brussels transport een taxi geboekt die blijkbaar werd uitgevoerd door cartrawel.

    Eens op mijn bestemming lieten ze mij staan.

    Tot op vandaag van het kastje naar de muur gestuurd en geen geld terug gezien!!

    Oplichters!!

    Sterke punten
    Geen!!!!!!

    Zwakke punten
    Volledige service trekt op niets

    Goed bedrijf. Goede communicat

    Review over Pouw Rent Groningen Autoverhuur

    Mijn contactpersoon is Bas.
    Ik kan ieder verzekeren dat ik met enige ervaring met leasemaatschappijen er geen lease bedrijf is dat beter en helderder communiceerde dan dit bedrijf.
    Een fantastische service en gunstige prijzen. En dit alles geregeld in dit geval mijn contact persoon Bas.

    Gewoon super!

    Sterke punten
    Meedenken, afspraak is afspraak, prijzen. Bereikbaarheid.

    Zwakke punten
    Nog niet ondekt

    Komen afspraken niet na!

    Review over AutoHopper.nl

    Afspraken niet nagekomen.
    Niet tevreden over klanten service
    Voor mij geen volgende keer ook geen shortlease!!

    Sterke punten
    Altijd bereikbaar

    Zwakke punten
    Afspraken niet nageleefd

    Oplichting door Delpaso

    Review over Delpaso Car Hire

    Zoals reeds bij meerdere reviews van toepassing: oplichting daar voornamen voluit op de credit card dienen te staan en geen initialen. Mastercard hanteert initialen; EasyJet booking hanteert creditcard op naam van de bestuurder; naamgeving in NL is anders dan in Spanje en in US, Midden Oosten, Verre Oosten etc. maar niet voor Delpaso. Zij schrijven voor !! Kostte me € 207 extra (alles incl verzekeringen waren al geboekt en betaald met de zelfde credit card). O ja; logisch, de extra € 207 kon ik wel betalen met mijn credit card ?? Ver van wegblijven.

    Sterke punten
    Oplichting

    Zwakke punten
    Oplichting

    Nooit meer een auto huren

    Review over Greenwheels

    oor het eerst heb ik een auto gehuurd bij Greenwheels, maar dat was een grote fout!! NOOIT DOEN!! De auto wilde niet starten en meerdere mensen probeerden te helpen, zonder succes. De auto was bovendien smerig achtergelaten. Toen ik de hulplijn belde, moest ik lang wachten. Uiteindelijk kreeg ik de volgende dag iemand aan de lijn en vroeg ik netjes om de €119,95 terug te krijgen, aangezien ik de auto niet had kunnen gebruiken en mijn reservering binnen enkele minuten had geannuleerd. Ze deden daar echter erg moeilijk over en een week later beweerden ze dat ik het bedrag nooit had betaald. Ik moest al mijn bankafschriften opsturen om het te bewijzen. Dit is de slechtste service die ik ooit heb ervaren. Bij Sixt en MyWheels krijg je altijd uitstekende service, schone auto's en snelle telefonische ondersteuning. Huur nooit een auto bij Greenwheels.

    Zwakke punten
    slechte service, onvriendelijk

    Borg niet teruggestort

    Review over Sicily By Car

    Wij hebben in mei 2024 een auto gehuurd op het vliegveld van Florence en we waren aanvankelijk heel tevreden. Ze hadden de kortste rij en we werden snel geholpen en we kregen van mevrouw een upgrade omdat we met z'n vieren waren: een spiksplinternieuwe auto met nog maar 10 (!) kilometer op de teller. Het was inderdaad een prima auto, een week mee gereden zonder problemen en na een week weer vlot ingeleverd op het vliegveld. Totdat we er bij thuiskomst achter kwamen dat onze borg van 203 euro niet was teruggestort. Ik heb gebeld naar het hoofdkantoor. Daar zeiden ze dat dit niet mogelijk was en dat het bedrag gelijk wordt teruggestort zodra je de auto inlevert. Dit is dus niet zo. Vervolgens gebeld met de vestiging zelf op locatie vliegveld Florence, ook daar zeiden ze dat dit niet mogelijk is omdat ze geen bedrag innen, maar slechts een bedrag vastzetten op je creditcard die ze vervolgens weer deblokkeren als je de auto inlevert. Nog steeds hebben we onze borg niet terug. Ik heb mails hierover gestuurd maar geen reactie. Daarom een klacht over dit bedrijf.

    Sterke punten
    Autverhuur ging prima, goede service, vriendelijk personeel.

    Zwakke punten
    Lijken wel oplichters door 200 euro extra te innen door de borg niet terug te storten.