Sixt - 52 Reviews

Last updated: 16 november 2017
Sixt Logo

15.7% aanbevolen, 52 Reviews

  1. Sixt
  2. Reserveren
  3. Leeftijd bestuurders
  4. Betaling
  5. Sixt Cards
  6. Diefstal
  7. Facturatie
  8. Contact gegevens
  9. Informatie over Sixt
  10. Ervaringen Sixt
  11. Klachten
  12. Kortingen
  13. Sixt Video
  14. Sixt Reviews
  15. Schrijf ook een review over Sixt

Niet tevreden over Sixt? Probeer dan eens SunnyCars.

Sixt

Op Sixt.nl voordelig een auto huren betekent voor u premium autoverhuur. Sixt autoverhuur is wereldwijd en in Europa één van de leidende autoverhuur bedrijven en is ook in Nederland ruim vertegenwoordigd met vestigingen. In veel plaatsen vindt u bij Sixt Autoverhuur een ruim aanbod aan nieuwe en luxe huurauto's.

Sixt Details

Hits: 3776

URL: http://www.sixt.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 52

Reserveren

Klanten van Sixt kunnen een huurauto online reserveren. De online huurauto reservering vindt plaats in 'Real Time', wat betekent dat de klant direct na de reservering een bevestiging van de boeking krijgt. Klanten profiteren daarnaast ook van gunstige internet prijzen, die veel lager zijn dan de offline tarieven. Een online reservering kan tot uiterlijk 2 uur voor het afhalen van de auto en uiterlijk 4 uur voor Boels-vestigingen. Voor jeeps en cabrio's geldt een reserveringstermijn van minimaal 24 uur van tevoren.

Leeftijd bestuurders

Voor het huren van een auto in Nederland is de minimum leeftijd 21 jaar. Daarnaast moet de huurder minimaal 2 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Voor de luxere auto groepen zoals de PDMR en hoger is de minimum leeftijd 25 jaar.

Betaling

Klanten kunnen met hun creditcard voor de huurauto bij de desbetreffende vestiging waar de auto opgehaald moet worden. Met opgaaf van de creditcard gegevens zijn klanten gegarandeerd van hun reservering, echter wordt de betaling pas afgerond bij de vestiging waar de auto opgehaald moet worden.

Sixt Cards

Klanten van Sixt kunnen ook speciale klant kaarten aanvragen. Een persoonlijke Sixt Express Card kan eenvoudig via het internet aangevraagd worden. Onder het kopje 'services' kan men kiezen voor 'Sixt Express'. Vervolgens moet het online formulier ingevuld worden. Hierna kan men klikken op 'aanvraag versturen'. Hetzelfde document moet ook ondertekend opgestuurd worden naar Sixt. De Sixt Express Card wordt dan per omgaande naar de klant gestuurd. Als houder van de Sixt Express Card kunnen klanten profiteren van de volgende voordelen: - Tijdverslindende huurformaliteiten en vervelende wachtrijen voor de balie vermijden. - Het self service aanbod zoals CarExpress via een automaat of een mobiele telefoon gebruiken. - Extra bonusmiles of punten ontvangen via de verschillende partners van Sixt.

Diefstal

In geval van diefstal van de huurauto wordt aan klanten geadviseerd om als eerst aangifte te doen bij de politie en de diefstal te melden bij Sixt via het telefoonnummer: 023-5698656.

Facturatie

Het ontvangen van de factuur van Sixt kan op verschillende manieren. Klanten kunnen ervoor kiezen om de rekening via post of via e- mail te ontvangen. Daarnaast hebben zij ook de mogelijkheid om online een kopie van de rekening op te vragen. Bovendien is het ook mogelijk om direct bij iedere Sixt verhuurlocatie of bij een Sixt Quick-Check-In automaat de huurauto te betalen.

Contact gegevens

Voor Reserveringen, vragen over reserveringen of gedurende de huur, kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of het e- mail adres: reservations-benelux(at)sixt.com Voor feedback, vragen over een factuur of na de huur kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het e- mail adres: service-benelux(at)sixt.com Voor schademeldingen (Internationaal), kunnen klanten direct contact opnemen met de hotline via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of via het e- mail adres: damage-benelux(at)sixt.com

Informatie over Sixt

Bij Sixt ben je terecht voor de beste auto's. Wereldwijd vind je in circa 100 landen meer dan 4000 filialen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Bij aankomst staat jouw gereserveerde auto al voor je klaar. Handig toch? Sixt autoverhuur heeft een groot aanbod voertuigen en je vindt gegarandeerd een iets wat bij jou past. Ga je voor een busje, een luxe auto, een SUV, een sportieve auto of een cabrio? Kijk snel naar de mogelijkheden bij de vestiging van jouw keuze. Voor een leenauto of een motor ben je ook terecht bij Sixt. Hiervoor kan je altijd telefonisch contact opnemen of simpelweg een van de filialen bezoeken. Wil je nog extra opties? Tijdens het reserveringsproces, heb je de mogelijkheid om voor allerlei extra opties zoals een kinderzitje of een navigatiesysteem te kiezen. In Nederland zijn er al meer dan 40 locaties van Sixt autoverhuur. Sixt is niet alleen goedkoop, maar ook erg betrouwbaar. De auto's zijn gemiddeld niet meer dan een halfjaar oud. Hierdoor ben je verzekerd van kwaliteit. Bij Sixt autoverhuur is het zelfs mogelijk om voor een langer termijn een auto te huren. Bijvoorbeeld wanneer je tijdelijk geen eigen vervoer hebt door een ongeluk. De auto kan compleet geleverd worden met kinderstoeltjes en een navigatiesysteem. Studenten krijgen bij Sixt Autoverhuur een leuke studentenkorting!

Ervaringen Sixt

Wanneer je een huurauto nodig hebt, denk je al snel aan bekende autoverhuurbedrijven zoals Sixt. De keuze is vaak vanwege het internationale karakter en naamsbekendheid van zulke bedrijven. Wanneer een keuze hebt gemaakt, is het nog de vraag of dit daadwerkelijk een positieve of een negatieve ervaring wordt. Wat zijn de ervaringen met Sixt autoverhuur? En zijn de ervaringen in Nederland even positief als in het buitenland? Tijdens jouw vakantie wil je tenslotte wel goed verzekert zijn van een goed huurauto. Op vergelijkautoverhuurders.nl kan je de ervaringen lezen van klanten van Sixt autoverhuur. Heb jij een ervaring die je wil delen? Laat dan jouw beoordeling achter op vergelijkautoverhuurders.nl

Klachten

Op de website van Sixt is er een aparte pagina waar je een klacht, compliment of suggestie kan indienen. Wanneer je een klacht hebt waarmee je (dringend) geholpen wenst te worden, dan is het een snellere keuze om telefonisch contact op te nemen met een vestiging van Sixt autoverhuur in jouw omgeving. Bij het terugbrengen van de auto kan je een klacht indienen over een auto. De medewerkers van Sixt zullen proberen samen met jou een passende oplossing te vinden.

Kortingen

Sixt autoverhuur heeft altijd topaanbiedingen met scherpe prijzen. De aanbiedingen zijn maar voor een beperkte periode geldig en hebben speciale voorwaarden, afgestemd op de periode van het jaar. Op de website is een overzicht van de actuele aanbiedingen.

Sixt Video


Sixt Acties & Nieuws

  • 19 maart 2017 Voordelen van een auto huren bij Sixt
    Van de ene bestemming naar de andere op zakenreis of vakantie. Er zijn verschillende manieren waarop je op jouw bestemming kunt komen tijdens een vakantie of zakenreis. Door alle keuzeaanbod kan het soms moeilijk worden om een keuze te maken. Ga je met een taxi naar al je bestemmingen of neem je de bus? Elke vorm van reizen heeft zijn voor- en nadelen. Maar het handigste is toch om een auto te hur Lees verder
  • 5 februari 2017 Auto huren bij Sixt
    Bij autoverhuurbedrijf Sixt ben je terecht voor de beste huurauto's. In ruim 100 landen ter wereld zijn er meer dan 4000 vestigingen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Wanneer je reserveert staat bij aankomst jouw gereserveerde auto al voor je klaar. Op deze manier kun je zonder tijdverlies jouw reis voortzetten bijvoorb Lees verder
  • 16 februari 2012 20% korting bij Sixt.nl
    Speciale wintersportactie bij Sixt! 20% korting wanneer je de volgende kortingscode gebruikt: [b]SIXTWS12[/b] Lees verder

Sixt reviews (52):

Sixt - Sixt is pure oplichterij

0

Review:
Minibus gehuurd op luchthaven te Sevilla. Zeer opdringerige mensen om extra verzekeringen aan te smeren! Net voor teruggave van de minibus hebben we volgetankt (op 1 km van het Sixtkantoor). De mensen in het kantoor waar ik de sleutels terugbracht deden niet eens de moeite om te komen kijken naar de teruggebrachte minibus en ik vroeg hen expliciet of alles in orde was voor mij, waarop ik de garantie kreeg dat alle oké was en er niks meer diende geregeld te worden. 2 dagen nadien kreeg ik inderdaad per mail mijn eindfactuur en alles was oké. Een kleine week later echter ontving ik een correctie op de factuur waarop melding werd gemaakt dat zij een tankbeurt hadden moeten uitvoeren van 34,28 euro, daar waar ik de wagen volledig volgetankt heb teruggebracht!!!! Pure oplichting!!! Ik heb een klacht neergelegd met duidelijke omschrijving van de feiten en ontving daarop een mail dat men mij zo vlug mogelijk ging antwoorden. Echter nooit meer iets van hen gehoord. Heel dwaas van Sixt, want zij bestelen mij nu 34,28 euro, maar in de toekomst verliezen zij daardoor duizenden euro, daar ik geregeld wagens huur en ook advies verleen in de toeristische sector...
Blijkbaar is de bedrijfscultuur bij Sixt er eentje van de korte termijnpolitiek...

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Zeer opdringerige loketbedienden, die volledig opgenaaid zijn om zo hoog mogelijke verkoopcijfers te halen.
Het voelt niet leuk aan als klant voor dergelijke stresskonijnen te staan met een fake glimlachje!
Personeel dat zijn werk niet doet bij teruggave van de wagen, geen controle van de wagen. Nochtans waren wij de enige klant bij Sixt op het ogenblik van teruggave, maar de 2 bedienden in het bureel (een man en een vrouw) hadden op dat moment duidelijk iets spannenders voor ogen... het geflirt met elkaar was overduidelijk!
ONBETROUWBAAR: zenden eerst een correcte afrekening en dan bijna een week later een zogezegde 'correctie' met een onmogelijke tankbeurt??? Sixt zou beter controle op hun personeel uitoefenen ipv klanten ten onrechte te laten betalen.
PURE DIEFSTAL!

Rik beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Opgelicht in Kroatië door Sixt

0

Review:
Alle verzekeringen plus extraverzekering persoonlijk aandeel war en in orde. Sixt heeft enkel geprobeerd een grotere wagen aan te smeren plus verschillende ongevraagde verzekeringen gefactureerd

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Oplichters

Rosseel ri beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Slechte ervaring

0

Review:
In Nederland via Rentalcars een auto gehuurd inclusief all risk verzekering. Bij Sixt aangekomen werd mij gezegd dat
ik een aanvullende verzekering moest aansluiten van Euro
125,= en een borg van 3500 Kuna ongeveer 470 Euro( Van Rentalcars kreeg ik de reeds betaalde all risk teruggestoort) Ik heb een contract getekend in Kroatisch opgesteld. Bij inlevering van de auto werd 325,= euro van mijn creditcard
afgeschreven.
t.w. prepaid fuel 41,60
tire & windscr. protection 48,00
roadside protection 11,20
minimum excess CDW 159,20
VAT 25% 65,00T
Totaal 325,00
Ik dacht bij inlevering alleen de brandstof voor de 362 gereden kilometers te moeten betalen en niet banden en ruit
bescherming en allerlei extra bescherming.
Ik voel me flink opgelicht



Totaal 325.00

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Alles

D.M. Sumbe beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Onbetrouwbaar!

0

Review:
Zeggen je een BMW toe, krijg je een budget VW van een andere klasse. Hierdoor betaal je veel te veel. Niet te vertrouwen!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Het niet nakomen van afspraken

Michel Str beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Zaragoza Spanje

0

Review:
Ik ga nu voor de 2e keer huren bij sixt. Volgens mij 1 van de betrouwbaarste in Spanje. (Er zijn er maar weinig!). Sunnycars werkt ook met Sixt samen. Vorig jaar in Zaragoza, hopelijk dit jaar ook goed in Reus. Heb alleen ervaring met meet and Greet. Werkt perfect. Iets duurder in huur dan vreselijke goldcar maar zeker alle ellende besparen waard. Borg slechts 600 euro op je creditcard voor de kleinere wagens. Sluit bij huurautoverzekering.com een jaarverzekering voor Europa af voor 70 euro!
Beiden me nog dag vantevoren om alles te bevestigen, ik vroeg om een polo en die kreeg ik ook nog! Auto wordt samen met je gecheckt. Geen gezeur over extra verzekeringen, nee is ook nee. Alles digitaal ook de krasjes etc en vind je er meer wordt dit aangetekend.
Snelle afhandeling bij meet and Greet, kreeg een zo war nieuwe polo mee!
Mijn vader overleed helaas en moest eerder weg en ook nog eens via andere airport (Reus). Ik hoefde geen extra aflevering kosten te betalen, kreeg zelfs (ondanks prepaid tarief) een korting voor de 3 gemiste dagen. Was uitzondering zeiden ze ivm de omstandigheden.
Dus dikke pluim!
Benzine kun je vol terug inleveren (maak altijd foto van je tankbon!) maar je kan hem ook zonder te tanken. Is aan jou. Dan rekenen ze wel even een behoorlijk service tarief, dus voordeliger is altijd zelf tanken.
Helaas toch 1 minpuntje nog. Ze zeiden later bij Facturatie dat er sterretje in de ruit was gevonden. Nou echt niet! Dus heb ik gelijk geklaagd per mail dat ik dat niet had gedaan en het werd alsnog kwijtgescholden.
Tip: Boek altijd rechtstreeks bij hen. Ze hebben ook een hele goede app.

Al met al goede ervaring! Ik heb ook een pasje gekregen (kun je gratis aanvragen) je hoef dan niet eens meer je rijbewijs /paspoort te laten zien. Pasje is genoeg!

Sterke punten:
Snel, geen gezeur.

Zwakke punten:
Toch altijd proberen ze schade te vinden, controleer dus echt overdreven voordat je tekent!

Nicolette beveelt Sixt aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Uitstekende verhuurder!

0

Review:
Inmiddels ca. 10 x auto gehuurd bij Sixt (zowel Nederland als in Duitsland) en altijd zeer correct en snel geholpen, autos zijn veelal gloednieuw en beschikken over volop opties. Personeel uiterst vriendelijk en behulpzaam, ondanks goede ervaringen met Hertz in het verleden voor mij geen andere verhuurder meer dan Sixt. Bovengemiddeld aanbod van luxe autos tegen scherpe prijzen.

Sterke punten:
Snelheid, personeel , kwaliteit wagenpark

Zwakke punten:
In Nederland nog relatief weinig vestigingen.

Theo beveelt Sixt aan bij vrienden/bekenden

Sixt - SIXT Barcelona Centrum: doe het niet.

0

Review:
Op zondag bij SIXT Barcelona Centrum een Audi A6 gehuurd voor de dag erna. Plan was om op de verjaardag van mijn vriend een dagje uit te gaan naar Girona. Ons is specifiek deze auto toegezegd en niet zoals gewoonlijk “of vergelijkbaar”. Op maandag om 12.00 uur werd gezegd: de Audi is niet beschikbaar, u krijgt een Mercedes. Levensgevaarlijk voertuig meegekregen waarmee we nog net de garage uit konden komen, maar eenmaal in het drukke verkeer van Barcelona bleek de auto op geen enkele manier harder dan 5 km/u. te kunnen rijden. Terug bij SIXT moesten we zelf de kapotte auto in de garage zetten, wat we geweigerd hebben. Toen de medewerkster terug kwam kregen we naar ons hoofd: met deze auto is niets mis, terwijl zij er niet mee op de openbare weg was geweest maar hem alleen de helling in de garage af had laten rijden. Daarna werd ons met veel moeite een Audi A4 toegezegd die op dat moment niet klaar was. De huurprijs tikte gewoon vanaf de aanvangstijd door en de kleinere klasse maakte ook niet uit: over geen enkele tegemoetkoming of korting viel te praten. Voor de volledigheid: het contract kon ook absoluut niet geannuleerd worden. Om 13.45 uur ons weer gemeld bij Sixt. Gevraagd om een aangepast contract met coulance vanwege de latere aflevertijd, de kleinere klasse en de gevaarlijke situaties die we door de kapotte auto hadden ervaren. Medewerkster heeft op ons verzoek haar "supervisor" gebeld (met veel gelach, in het Catalaans, terwijl wij de Spaanse taal spreken). Ook daarna bleek er niets mogelijk. Zij wilden de auto toen niet meer meegeven, wilden niet meer met ons praten, dreigden de politie te bellen als we niet weggingen en smeten uiteindelijk de autosleutels en de bevestiging met fout retouradres op de balie. Als klap op de vuurpijl werden we eenmaal thuis nog even nagetrapt door SIXT met een onbeschofte e-mail. Wilt u een auto huren en een leuke dag hebben? Ga dan niet naar deze oplichters.

Sterke punten:
Oplichting en afspraken niet nakomen.

Sixt - Opgelicht door Sixt

0

Review:
Auto gehuurd in augustus 2016 via Sixt en Sunny cars, bij inleveren op het vliegveld is er niemand op de Sixt lokatie. Heb de sleutels in de box gegooid en telefonisch gemeld aan Sixt waar de auto achtergelaten is.
Achteraf is een extra huurdag van mijn creditcard afgeschreven omdat ik de auto niet op de juiste lokatie had achtergelaten. Terwijl expliciet gezegd was dat de auto op het vliegveld ingeleverd moest worden!
Voor mij geen Sixt en geen Sunny cars meer!

Sterke punten:
Oplichten (5 sterren)

Zwakke punten:
Betrouwbaarheid, eerlijkheid, klantvriendelijkheid (0 sterren)

Laura beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Schandalig bedrijf

0

Review:
Auto gehuurd , ophalen in Miami , ter plaatse accepteerde men mijn creditcard niet , stond geen volledige voornaam op , ik werd schandalig behandeld de manager wilde niet met me praten en maakte wegwuifgebaren.
Elders een auto moeten huren koste me $ 300 meer omdat ik ter plekke een auto nodig had , hier accepteerde men mijn creditcard wel en vertelde men mij dat ze mijn gereserveerde auto gewoon aan een ander hadden verhuurd.
Bij terugkomst mijn beklag gedaan , Sixt wilde me afschepen met een waardebon voor het huren bij Sixt van € 75 .
Dit terwijl ik een schade had van $ 300 .

Sterke punten:
snel innen van geld

Zwakke punten:
liegen en bedriegen

Cor Simons beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Schandalig bahandeld door Sixt

0

Review:
Nadat ik een bus voor een verhuizing gehuurd had, 3 wkn voor de datum, wist Sixt mij een halve dag voor de huurdatum te vertellen dat ze geen busje meer hadden. Inmiddels ben ik al een maand bezig om mijn geld terug te krijgen en heb het nog steeds niet!!!!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Onbeschofte behandeling

van Dongen beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Sixt

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Sixt aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Sixt aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Sixt


DMCA.com Protection Status