Sixt - 62 Reviews

Last updated: 16 augustus 2018
Sixt Logo

16.7% aanbevolen, 62 Reviews

  1. Sixt
  2. Reserveren
  3. Leeftijd bestuurders
  4. Betaling
  5. Sixt Cards
  6. Diefstal
  7. Facturatie
  8. Contact gegevens
  9. Informatie over Sixt
  10. Ervaringen Sixt
  11. Klachten
  12. Kortingen
  13. Sixt Video
  14. Sixt Reviews
  15. Schrijf ook een review over Sixt

Niet tevreden over Sixt? Probeer dan eens SunnyCars.

Sixt

Op Sixt.nl voordelig een auto huren betekent voor u premium autoverhuur. Sixt autoverhuur is wereldwijd en in Europa één van de leidende autoverhuur bedrijven en is ook in Nederland ruim vertegenwoordigd met vestigingen. In veel plaatsen vindt u bij Sixt Autoverhuur een ruim aanbod aan nieuwe en luxe huurauto's.

Sixt Details

Hits: 4735

URL: http://www.sixt.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 62

Reserveren

Klanten van Sixt kunnen een huurauto online reserveren. De online huurauto reservering vindt plaats in 'Real Time', wat betekent dat de klant direct na de reservering een bevestiging van de boeking krijgt. Klanten profiteren daarnaast ook van gunstige internet prijzen, die veel lager zijn dan de offline tarieven.

Een online reservering kan tot uiterlijk 2 uur voor het afhalen van de auto en uiterlijk 4 uur voor Boels-vestigingen. Voor jeeps en cabrio's geldt een reserveringstermijn van minimaal 24 uur van tevoren.

Leeftijd bestuurders

Voor het huren van een auto in Nederland is de minimum leeftijd 21 jaar. Daarnaast moet de huurder minimaal 2 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Voor de luxere auto groepen zoals de PDMR en hoger is de minimum leeftijd 25 jaar.

Betaling

Klanten kunnen met hun creditcard voor de huurauto bij de desbetreffende vestiging waar de auto opgehaald moet worden. Met opgaaf van de creditcard gegevens zijn klanten gegarandeerd van hun reservering, echter wordt de betaling pas afgerond bij de vestiging waar de auto opgehaald moet worden.

Sixt Cards

Klanten van Sixt kunnen ook speciale klant kaarten aanvragen. Een persoonlijke Sixt Express Card kan eenvoudig via het internet aangevraagd worden. Onder het kopje 'services' kan men kiezen voor 'Sixt Express'. Vervolgens moet het online formulier ingevuld worden. Hierna kan men klikken op 'aanvraag versturen'. Hetzelfde document moet ook ondertekend opgestuurd worden naar Sixt. De Sixt Express Card wordt dan per omgaande naar de klant gestuurd. Als houder van de Sixt Express Card kunnen klanten profiteren van de volgende voordelen:
- Tijdverslindende huurformaliteiten en vervelende wachtrijen voor de balie vermijden.
- Het self service aanbod zoals CarExpress via een automaat of een mobiele telefoon gebruiken.
- Extra bonusmiles of punten ontvangen via de verschillende partners van Sixt.

Diefstal

In geval van diefstal van de huurauto wordt aan klanten geadviseerd om als eerst aangifte te doen bij de politie en de diefstal te melden bij Sixt via het telefoonnummer: 023-5698656.

Facturatie

Het ontvangen van de factuur van Sixt kan op verschillende manieren. Klanten kunnen ervoor kiezen om de rekening via post of via e- mail te ontvangen. Daarnaast hebben zij ook de mogelijkheid om online een kopie van de rekening op te vragen. Bovendien is het ook mogelijk om direct bij iedere Sixt verhuurlocatie of bij een Sixt Quick-Check-In automaat de huurauto te betalen.

Contact gegevens

Voor Reserveringen, vragen over reserveringen of gedurende de huur, kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of het e- mail adres: reservations-benelux(at)sixt.com

Voor feedback, vragen over een factuur of na de huur kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het e- mail adres: service-benelux(at)sixt.com

Voor schademeldingen (Internationaal), kunnen klanten direct contact opnemen met de hotline via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of via het e- mail adres: damage-benelux(at)sixt.com

Informatie over Sixt

Bij Sixt ben je terecht voor de beste auto's. Wereldwijd vind je in circa 100 landen meer dan 4000 filialen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Bij aankomst staat jouw gereserveerde auto al voor je klaar. Handig toch?

Sixt autoverhuur heeft een groot aanbod voertuigen en je vindt gegarandeerd een iets wat bij jou past. Ga je voor een busje, een luxe auto, een SUV, een sportieve auto of een cabrio? Kijk snel naar de mogelijkheden bij de vestiging van jouw keuze.
Voor een leenauto of een motor ben je ook terecht bij Sixt. Hiervoor kan je altijd telefonisch contact opnemen of simpelweg een van de filialen bezoeken.

Wil je nog extra opties? Tijdens het reserveringsproces, heb je de mogelijkheid om voor allerlei extra opties zoals een kinderzitje of een navigatiesysteem te kiezen.

In Nederland zijn er al meer dan 40 locaties van Sixt autoverhuur. Sixt is niet alleen goedkoop, maar ook erg betrouwbaar. De auto's zijn gemiddeld niet meer dan een halfjaar oud. Hierdoor ben je verzekerd van kwaliteit. Bij Sixt autoverhuur is het zelfs mogelijk om voor een langer termijn een auto te huren. Bijvoorbeeld wanneer je tijdelijk geen eigen vervoer hebt door een ongeluk. De auto kan compleet geleverd worden met kinderstoeltjes en een navigatiesysteem.

Studenten krijgen bij Sixt Autoverhuur een leuke studentenkorting!

Ervaringen Sixt

Wanneer je een huurauto nodig hebt, denk je al snel aan bekende autoverhuurbedrijven zoals Sixt. De keuze is vaak vanwege het internationale karakter en naamsbekendheid van zulke bedrijven. Wanneer een keuze hebt gemaakt, is het nog de vraag of dit daadwerkelijk een positieve of een negatieve ervaring wordt.

Wat zijn de ervaringen met Sixt autoverhuur? En zijn de ervaringen in Nederland even positief als in het buitenland? Tijdens jouw vakantie wil je tenslotte wel goed verzekert zijn van een goed huurauto. Op vergelijkautoverhuurders.nl kan je de ervaringen lezen van klanten van Sixt autoverhuur. Heb jij een ervaring die je wil delen? Laat dan jouw beoordeling achter op vergelijkautoverhuurders.nl

Klachten

Op de website van Sixt is er een aparte pagina waar je een klacht, compliment of suggestie kan indienen. Wanneer je een klacht hebt waarmee je (dringend) geholpen wenst te worden, dan is het een snellere keuze om telefonisch contact op te nemen met een vestiging van Sixt autoverhuur in jouw omgeving.

Bij het terugbrengen van de auto kan je een klacht indienen over een auto. De medewerkers van Sixt zullen proberen samen met jou een passende oplossing te vinden.

Kortingen

Sixt autoverhuur heeft altijd topaanbiedingen met scherpe prijzen. De aanbiedingen zijn maar voor een beperkte periode geldig en hebben speciale voorwaarden, afgestemd op de periode van het jaar. Op de website is een overzicht van de actuele aanbiedingen.

Sixt Video

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/fcFLsjcKSyo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Sixt Acties & Nieuws

  • 19 maart 2017 Voordelen van een auto huren bij Sixt
    Van de ene bestemming naar de andere op zakenreis of vakantie. Er zijn verschillende manieren waarop je op jouw bestemming kunt komen tijdens een vakantie of zakenreis. Door alle keuzeaanbod kan het soms moeilijk worden om een keuze te maken. Ga je met een taxi naar al je bestemmingen of neem je de bus? Elke vorm van reizen heeft zijn voor- en nadelen. Maar het handigste is toch om een auto te hur Lees verder
  • 5 februari 2017 Auto huren bij Sixt
    Bij autoverhuurbedrijf Sixt ben je terecht voor de beste huurauto's. In ruim 100 landen ter wereld zijn er meer dan 4000 vestigingen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Wanneer je reserveert staat bij aankomst jouw gereserveerde auto al voor je klaar. Op deze manier kun je zonder tijdverlies jouw reis voortzetten bijvoorb Lees verder
  • 16 februari 2012 20% korting bij Sixt.nl
    Speciale wintersportactie bij Sixt! 20% korting wanneer je de volgende kortingscode gebruikt: [b]SIXTWS12[/b] Lees verder

Sixt reviews (61):

Sixt - Erg tevreden!

0

Review:
Door alle slechte reviews (over iedere autoverhuurder trouwens) toch wel enigzins getwijfeld over het wel of niet huren van een auto in Malaga.
Toch gedaan bij Sixt en alles verzekerd, behalve de roadside protection. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook een zo goed als nieuwe auto die super rijdt en het afleveren was zo gebeurd. De auto werd gecontroleerd en zonder problemen konden we naar ons vliegtuig. Geen lastig personeel, geen gezeur over krasjes, alles prima. Maar ja, dan heb je dus ook wel alles netjes verzekerd. Aanbiedingen van nog geen 30,- voor een week klinken niet voor niets te mooi om waar te wezen natuurlijk. Je huurt van een bedrijf en een bedrijf kan niet bestaan zonder geld te verdienen dus dan weet je dat ze het op een andere manier gaan proberen.
Dus advies: gewoon verzekeren bij de maatschappij dan is er niks aan de hand!
Ophalen en afleveren was overigens zonder te moeten wachten.

Sterke punten:
Beleefd personeel
Goede auto
Snel ophalen en afleveren
Geen gezeur achteraf

Zwakke punten:
Vrij duur, maar daardoor dus wel volledig verzekerd zonder eigen risico.

NvD beveelt Sixt aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Opgelicht

0

Review:
Bij inleveren van gehuurde auto was alles in orde. Logisch want ik heb geen schade gemaakt. Paar weken daarna een claim ontvangen. Er zou schade gemaakt zijn. Ik was hiervoor verzekerd. Maar ik heb geen schade gemaakt. Dus wordt ik opgelicht. Ben ik niet van n gediend. Was de eerste en laatste keer bij Sixt! Geef het en en neem geen risico.

Ruygrok beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Oplichters

0

Review:
Alles wat ze maar kunnen verzinnen wordt op je eindafrekening geplaatst en direct van je creditcard afgeschreven. Allemaal kosten die bij het huren op internet niet worden weergegeven of volgens de voorwaarden gewoon bij de prijs in zouden zitten. Extra kilometers tegen 0,65 berekend, terwijl er 0,40 in de voorwaarden staat. Als je er achteraan gaat, corrigeren ze de factuur, maar dat neemt voor mij weg dat ik mij opgelicht voel!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Kosten achteraf

Frauke Ste beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Slechte service

0

Review:
We hebben half mei een auto gehuurd op Belfast airport en een week later weer ingeleverd. Nu, 7 weken later, hebben we nog de borgsom niet teruggestort gekregen!!

Kortom, huur geen auto bij SIXT!

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Ze doen niet wat ze beloven.

Baukje beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Restrictie staten USA bij Sixt, dure 'toeslag

0

Review:
Voor iedereen die een auto in de USA wil huren bij Sixt: PAS OP! Volgens het contract mag je uitsluitend in een aantal aangrenzende staten komen, kom je daarbuiten dan kun je rekenen op een fikse toeslag van $ 0,50 per totaal gereden mijl. Dat kan dus al gauw oplopen tot $ 1000,00 oftewel kassa voor Sixt!. Dit wordt niet vermeld wanneer je de auto reserveert, maar staat wel in je uiteindelijke overeenkomst in de kleine lettertjes.
Huur met Vol=vol en niet leeg terugbrengen dan betaal je altijd een volle tank ook al zit er nog wat in: dure optie dan uiteindelijk. Maar ik adviseer niemand om bij Sixt een auto te huren, er zijn genoeg alternatieven die deze beperkingen niet hebben...

Sterke punten:
alleen de auto was prima, maar dat is niet de verdienste van Sixt

Zwakke punten:
Slechte communicatie, kleine lettertjes, adders onder het gras. Zijn totaal niet transparant

Joop beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Onterechte schadeclaim

0

Review:
Auto gehuurd in Slovenië (Airport Ljubliana). Bij afhaling controle van het voertuig gedaan en op enkele plaatsen schade opgemerkt.
Slechts 1 van de opgemerkte punten werd als "relevant" genoteerd. Bij inleveren werden 2 andere banale punten als "nieuwe schade" genoteerd. De medewerkster zei dat de wagens 2 x grondig gecontroleerd worden bij het inleveren en dat de schade niet aanwezig had kunnen zijn. Op onze vraag hoe het dan komt dat wij nog wél punten gevonden hadden bij het afhalen, werd ontwijkend gereageerd. Er werd ons bij thuiskomst een schadeclaim toegestuurd. We hebben al onze foto's en gegevens aan onze juridische bijstand bezorgd.

Sterke punten:
Goede auto

Zwakke punten:
De schadeclaims zijn pure oplichting !

Nijsmans beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Very unpleasant

0

Review:
1) they charged me an insurance I didn't want and I couldn't get it refunded
2) they asked 152 euros for a few days because I'm 24. Nobody mentioned that until I was at the desk.
3) they charge 1500 euros from your credit card (will be refunded), but also nobody stated this until I got the booking confirmation.
4) I had to wait very long at the desk in Dublin.
5) they charged a 15 euros fee of gasoline + the price of the little refill I needed (4L??). Seriously?

Sterke punten:
the car was fine.

Zwakke punten:
1) they charged me an insurance I didn't want and I couldn't get it refunded
2) they asked 152 euros for a few days because I'm 24. Nobody mentioned that until I was at the desk.
3) they charge 1500 euros from your credit card (will be refunded), but also nobody stated this until I got the booking confirmation.
4) I had to wait very long at the desk in Dublin.
5) they charged a 15 euros fee of gasoline + the price of the little refill I needed (4L??). Seriously?

Paul beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Goede ervaring met SIXT in Lissabon( Aeroporto)

0

Review:
Als regelmatige huurder van auto's over de hele wereld
was onze ervaring bij SIXT op het vliegveld van Lissabon positief. Vooraf gewaarschuwd om alle schade's aan de auto goed op te nemen, maar dat was bij deze auto, een Audi Q2 ( upgrade van een Renault Captur) niet nodig. Hij was 4 maanden oud en compleet schadevrij met slecht 8000 km op de teller. De afhandeling bij het ophalen verliep vlot( binnen 15 min.) en er werd niet op verdere verzekeringen aangedrongen, na eenmaal "nee". Ook bij het afleveren ging het nog vlotter. Binnen de 5 minuten was dat gebeurd. De volgende dag borg( 312 euro) terug en een specificatie van alle tolbedragen.

Sterke punten:
Snelle en correcte afhandeling bij ophalen en afleveren van de auto. Goede informatie over tol kastje en de huur ervan.
Upgrade naar grotere en zuiniger auto.

Zwakke punten:
geen!

Dallinga beveelt Sixt aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Sixt - controleer je factuur goed

0

Review:
Bij Sixt in Maastricht een busje gehuurd voor één dag. De factuur vermeldt twee dagen plus extra verzekeringen die ik bij telefonische reservering zou hebben aangevraagd. Ook zou bij aflevering het voordeligste kilometertarief worden bepaald aan de hand van het werkelijk aantal gereden kilometers, wat niet op de factuur was terug te vinden. Na telefoontje met filiaal binnen 15 minuten een gecorrigeerde factuur ontvangen voor één dag huur en het juiste kilometertarief, maar terugdraaien van ongevraagde verzekeringen bleek onmogelijk. Moraal: let goed op bij reservering, de bevestiging daarvan én bij de eindafrekening!

Sterke punten:
goed bereikbaar

Zwakke punten:
onjuiste facturering
beschadigingen aan voertuig

Dick beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Vreemde organisatie

0

Review:
Via een Duits telefoonnummer een heel menu door om op een Duitse vestiging in het Engels een telefonische reservering te doen. Medewerker spreekt geen woord Engels, vraagt niet naar mijn naam of andere info. Auto merk model locatie bestelt. Fijne dag verder! Geen enkele terugkoppeling of bevestiging. En inderdaad wat ik al dacht geen auto.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Een groot Drama.

Leon beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Sixt

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Sixt aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Sixt aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Sixt


DMCA.com Protection Status