Sixt - 72 Reviews

Last updated: 21 juni 2019
Sixt Logo

14.7% aanbevolen, 72 Reviews

  1. Sixt
  2. Reserveren
  3. Leeftijd bestuurders
  4. Betaling
  5. Sixt Cards
  6. Diefstal
  7. Facturatie
  8. Contact gegevens
  9. Informatie over Sixt
  10. Ervaringen Sixt
  11. Klachten
  12. Kortingen
  13. Sixt Video
  14. Sixt Reviews
  15. Schrijf ook een review over Sixt

Niet tevreden over Sixt? Probeer dan eens SunnyCars.

Sixt

Op Sixt.nl voordelig een auto huren betekent voor u premium autoverhuur. Sixt autoverhuur is wereldwijd en in Europa één van de leidende autoverhuur bedrijven en is ook in Nederland ruim vertegenwoordigd met vestigingen. In veel plaatsen vindt u bij Sixt Autoverhuur een ruim aanbod aan nieuwe en luxe huurauto's.

Sixt Details

Hits: 5388

URL: http://www.sixt.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 72

Reserveren

Klanten van Sixt kunnen een huurauto online reserveren. De online huurauto reservering vindt plaats in 'Real Time', wat betekent dat de klant direct na de reservering een bevestiging van de boeking krijgt. Klanten profiteren daarnaast ook van gunstige internet prijzen, die veel lager zijn dan de offline tarieven.

Een online reservering kan tot uiterlijk 2 uur voor het afhalen van de auto en uiterlijk 4 uur voor Boels-vestigingen. Voor jeeps en cabrio's geldt een reserveringstermijn van minimaal 24 uur van tevoren.

Leeftijd bestuurders

Voor het huren van een auto in Nederland is de minimum leeftijd 21 jaar. Daarnaast moet de huurder minimaal 2 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Voor de luxere auto groepen zoals de PDMR en hoger is de minimum leeftijd 25 jaar.

Betaling

Klanten kunnen met hun creditcard voor de huurauto bij de desbetreffende vestiging waar de auto opgehaald moet worden. Met opgaaf van de creditcard gegevens zijn klanten gegarandeerd van hun reservering, echter wordt de betaling pas afgerond bij de vestiging waar de auto opgehaald moet worden.

Sixt Cards

Klanten van Sixt kunnen ook speciale klant kaarten aanvragen. Een persoonlijke Sixt Express Card kan eenvoudig via het internet aangevraagd worden. Onder het kopje 'services' kan men kiezen voor 'Sixt Express'. Vervolgens moet het online formulier ingevuld worden. Hierna kan men klikken op 'aanvraag versturen'. Hetzelfde document moet ook ondertekend opgestuurd worden naar Sixt. De Sixt Express Card wordt dan per omgaande naar de klant gestuurd. Als houder van de Sixt Express Card kunnen klanten profiteren van de volgende voordelen:
- Tijdverslindende huurformaliteiten en vervelende wachtrijen voor de balie vermijden.
- Het self service aanbod zoals CarExpress via een automaat of een mobiele telefoon gebruiken.
- Extra bonusmiles of punten ontvangen via de verschillende partners van Sixt.

Diefstal

In geval van diefstal van de huurauto wordt aan klanten geadviseerd om als eerst aangifte te doen bij de politie en de diefstal te melden bij Sixt via het telefoonnummer: 023-5698656.

Facturatie

Het ontvangen van de factuur van Sixt kan op verschillende manieren. Klanten kunnen ervoor kiezen om de rekening via post of via e- mail te ontvangen. Daarnaast hebben zij ook de mogelijkheid om online een kopie van de rekening op te vragen. Bovendien is het ook mogelijk om direct bij iedere Sixt verhuurlocatie of bij een Sixt Quick-Check-In automaat de huurauto te betalen.

Contact gegevens

Voor Reserveringen, vragen over reserveringen of gedurende de huur, kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of het e- mail adres: reservations-benelux(at)sixt.com

Voor feedback, vragen over een factuur of na de huur kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het e- mail adres: service-benelux(at)sixt.com

Voor schademeldingen (Internationaal), kunnen klanten direct contact opnemen met de hotline via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of via het e- mail adres: damage-benelux(at)sixt.com

Informatie over Sixt

Bij Sixt ben je terecht voor de beste auto's. Wereldwijd vind je in circa 100 landen meer dan 4000 filialen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Bij aankomst staat jouw gereserveerde auto al voor je klaar. Handig toch?

Sixt autoverhuur heeft een groot aanbod voertuigen en je vindt gegarandeerd een iets wat bij jou past. Ga je voor een busje, een luxe auto, een SUV, een sportieve auto of een cabrio? Kijk snel naar de mogelijkheden bij de vestiging van jouw keuze.
Voor een leenauto of een motor ben je ook terecht bij Sixt. Hiervoor kan je altijd telefonisch contact opnemen of simpelweg een van de filialen bezoeken.

Wil je nog extra opties? Tijdens het reserveringsproces, heb je de mogelijkheid om voor allerlei extra opties zoals een kinderzitje of een navigatiesysteem te kiezen.

In Nederland zijn er al meer dan 40 locaties van Sixt autoverhuur. Sixt is niet alleen goedkoop, maar ook erg betrouwbaar. De auto's zijn gemiddeld niet meer dan een halfjaar oud. Hierdoor ben je verzekerd van kwaliteit. Bij Sixt autoverhuur is het zelfs mogelijk om voor een langer termijn een auto te huren. Bijvoorbeeld wanneer je tijdelijk geen eigen vervoer hebt door een ongeluk. De auto kan compleet geleverd worden met kinderstoeltjes en een navigatiesysteem.

Studenten krijgen bij Sixt Autoverhuur een leuke studentenkorting!

Ervaringen Sixt

Wanneer je een huurauto nodig hebt, denk je al snel aan bekende autoverhuurbedrijven zoals Sixt. De keuze is vaak vanwege het internationale karakter en naamsbekendheid van zulke bedrijven. Wanneer een keuze hebt gemaakt, is het nog de vraag of dit daadwerkelijk een positieve of een negatieve ervaring wordt.

Wat zijn de ervaringen met Sixt autoverhuur? En zijn de ervaringen in Nederland even positief als in het buitenland? Tijdens jouw vakantie wil je tenslotte wel goed verzekert zijn van een goed huurauto. Op vergelijkautoverhuurders.nl kan je de ervaringen lezen van klanten van Sixt autoverhuur. Heb jij een ervaring die je wil delen? Laat dan jouw beoordeling achter op vergelijkautoverhuurders.nl

Klachten

Op de website van Sixt is er een aparte pagina waar je een klacht, compliment of suggestie kan indienen. Wanneer je een klacht hebt waarmee je (dringend) geholpen wenst te worden, dan is het een snellere keuze om telefonisch contact op te nemen met een vestiging van Sixt autoverhuur in jouw omgeving.

Bij het terugbrengen van de auto kan je een klacht indienen over een auto. De medewerkers van Sixt zullen proberen samen met jou een passende oplossing te vinden.

Kortingen

Sixt autoverhuur heeft altijd topaanbiedingen met scherpe prijzen. De aanbiedingen zijn maar voor een beperkte periode geldig en hebben speciale voorwaarden, afgestemd op de periode van het jaar. Op de website is een overzicht van de actuele aanbiedingen.

Sixt Video

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/fcFLsjcKSyo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Sixt Acties & Nieuws

  • 19 maart 2017 Voordelen van een auto huren bij Sixt
    Van de ene bestemming naar de andere op zakenreis of vakantie. Er zijn verschillende manieren waarop je op jouw bestemming kunt komen tijdens een vakantie of zakenreis. Door alle keuzeaanbod kan het soms moeilijk worden om een keuze te maken. Ga je met een taxi naar al je bestemmingen of neem je de bus? Elke vorm van reizen heeft zijn voor- en nadelen. Maar het handigste is toch om een auto te hur Lees verder
  • 5 februari 2017 Auto huren bij Sixt
    Bij autoverhuurbedrijf Sixt ben je terecht voor de beste huurauto's. In ruim 100 landen ter wereld zijn er meer dan 4000 vestigingen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Wanneer je reserveert staat bij aankomst jouw gereserveerde auto al voor je klaar. Op deze manier kun je zonder tijdverlies jouw reis voortzetten bijvoorb Lees verder
  • 16 februari 2012 20% korting bij Sixt.nl
    Speciale wintersportactie bij Sixt! 20% korting wanneer je de volgende kortingscode gebruikt: [b]SIXTWS12[/b] Lees verder

Sixt reviews (71):

Sixt - Super tevreden

0

Review:
15juni n auto gehuurd bij sixt op Barcelona airport....geen creditcard nodig gewoon met de pinpas betaald...18juni teruggebracht en 20juni stond de borg al op mn rekening.
Had eigenlijk n auto gehuurd bij budget cars maar kreeg hem niet mee omdat ik de pincode van mn creditcard niet wist...was geen andere mogelijkheid om de borg te betalen...Super onvriendelijk en niet meedenkend personeel bij budget...
Wel super tevreden over sixt...
Volgende x weer...

Sterke punten:
Klantvriendelijk....betalen met pinpas...geen problemen achteraf...borg snel terug..

Zwakke punten:
Geen...

Sixt - Blijf ver weg uit hun buurt

0

Review:
Absurde bedragen worden van je rekening geschreven! Een klein steenslag pitje in een raam werd naar hun zeggen opgelost door het hele raam te vervangen. Discussie was niet mogelijk. Van te voren was gevraagd of het allemaal verzekerd was, maar blijkbaar dus niet. Contact hier over is zeer slecht en denk niet dat dit een los geval was, het betrof meerdere auto's met de zelfde uitkomst in ons gezelschap. Dit keer was het in Polen, Wroclaw, maar in onze omgeving wordt er met een grote boog om Sixt gelopen.
Lees de reviews en blijf bij ze vandaan!!!

Sterke punten:
geen!

Zwakke punten:
Slechte communicatie, vooral gericht om goedkope verhuur prijzen te compenseren bij schades

Schaafsma beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - 7 uitstekende ervaringen gehad bij Sixt

0

Review:
In de afgelopen 2 jaar zeven keer gehuurd bij Sixt (2x Nederland, 2x GB, 1x Duitsland, 1x Portugal en 1x Georgië).

Iedere keer snel geholpen, vriendelijke medewerkers aan de balie. Heb ook nooit gezeik gehad met de betaling. Er werd nooit wat extra berekend achteraf. Ja, soms probeerden ze een extra verzekering aan te smeren maar na één keer "nee" bleven ze niet pushen.

Er zal vast eens wat mis gaan bij Sixt maar ik kan mezelf niet herkennen in sommige reviews hier. Voor mij in ieder geval ook in de toekomst alleen maar Sixt (tenzij het prijsverschil dermate groot is dat het zinvol is om bij een ander te huren).

Sterke punten:
Vriendelijke service aan de balie en schone auto's van hoge kwaliteit (vaak premium merken zoals BMW/Mercedes)

Zwakke punten:
Tja, vaak wel wat duurder dan de andere verhuurders. Maar dan heb je tenminste geen gezeik.

Sixt - opgelicht

0

Review:
Na een dag huren, hebben we de auto 'full' afgetankt. Krijgen toch nog een naheffing van 50 euro, daarnaast is een bedrag voor extra verzekering ook van de creditcard afgeboekt. totale kosten een dag huur van een middenkasser 200 euro

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Oplichters.

brouwer beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Huur nooit bij Sixt

0

Review:
Ik reserveer ruim van te voren een Jaguar I-Pace.

Als ik op schiphol de auto ga afhalen, blijkt dat niet te kunnen met een debit-card.

Dan maar een e-Golf. Alle gegevens ingevoerd, betaald met mijn pin-pas. Echter het contract wordt niet geprint.

Wel huur+borg betaald, echter geen auto.

Het bedrag wordt niet automatisch teruggeboekt. Geen supervisor voor een override.

Met de toezegging dat mijn geld op maandag terugbetaald wordt vertrek ik maar met de trein.

Een week later, mijn geld nog steeds op de rekening van Sixt.

Je zal het geld maar nodig hebben!

Sterke punten:
Geen.

Zwakke punten:
Slechte informatiesystemen.
Slechte procedures.
Zeer klant onvriendelijk.

J Raak beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Pure criminelen

0

Review:
HUUR NOOIT MAAR DAN OOK ECHT NOOIT EEN AUTO BIJ SIXT.
Pure criminelen die gewoon geld van je creditcard afschrijven zonder toestemming vanwege niet door mij gereden schade. Claim kwam pas na 9 maanden nadat ik de auto gehuurd heb. Omdat ze je creditcard gegevens hebben kunnen ze het zo afschrijven. Ze reageren op geen enkele manier op de vraag waarop dit 9 maanden nadien gebeurd. Ze beroepen zich alleen op "Term & Conditions".
In dit geval was het een auto die ik gehuurd heb in Faro Portugal en teruggebracht heb ik Porto. 1 ster is nog te veel maar moet je kiezen om een review te kunnen maken. Nogmaals huur nooit een auto bij Sixt!!!!! Een gewaarschuwd mens....

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
te veel om op te noemen

Gert beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Daniel Sixt bij Tenerife south is een oplichter

0

Review:
Opgelicht door extra verzekering en toeslagen van 100 euro toe te voegen op bon en klant met opzet van de wijs brengen.
Tankservice achteraf van visa afschrijven terwijl het VOL-Vol was.

Sterke punten:
niets!!!!!!!!!!! alleen de auto zelf

Zwakke punten:
Slechte communicatie

J Gruntjen beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Lousy

0

Review:
good morning,

yesterday I had my first car rental experience with Sixt. Unfortunately a bad one!

Just in advance: I am a very experienced traveler who has been traveling business and private for more than 40 years all over the world. I have gained experience with most car rental companies, but it has been a long time since a car rental company tried to mislead me like that.

I had rented a car through rentalcars.com. 2 drivers, all insurances, no personal risks, in short: the whole package.

At the desk I met an extremely aggressive Sixt employee who had only one goal: to mislead me as a customer with wrong information and to sell unnecessary extras. At the desk next to me I heard the Sixt employee telling the same story to an unsuspecting customer. So it is apparently business pollicy.

Very unfortunate and completely unnecessary. Customers today are sufficiently assertive to not be misled easily. So: just provide good and reliable service and ease of use. I am convinced that you will achieve a higher return with that strategy.

Greetings

Ger Glezer

Sterke punten:
None

Zwakke punten:
Agressive employees

Ger Glezer beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Nooit weer

0

Review:
Wat een rot bedrijf.
De servicedesk hing tot 2x toe op ipv doorverbinden. Een foto van 2e ID zou voldoende zijn. Maar bij aankomst in Groningen was de onvriendelijke medewerker niet hulpzaam of meedenkend. Zonder auto dus terwijl we door mijn schoonouders uit Steenwijk van Norg naar Groningen waren gereden. NOOIT WEER.
Daarnaast is het scannen van mijn ID in hun pc niet gewenst. Hoe fraude gevoelig is dat????

Zwakke punten:
Klantvriendelijkheid meedenken empathie

En een dubbele ID naast een creditcard: doe normaal!

CJ beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - Ongelooflijk lange wachttijd op Curaçao op

0

Review:
Bizar we staan nu al meer dan een uur in de rij terwijl er slecht 4 klanten voor ons waren. Er is 1 juffrouw achter de balie en die moet ook meelopen naar de auto dus dan staat er niemand. Ontzettend balen we zijn nog lang niet in de auto!!!!
Er staan nog 4 klanten achter ons. Dat wordt nachtwerk

Zwakke punten:
Wachttijd in Curacaovoor de balie om de van te voren gereserveerde auto op te pikken

Smid-Scherin beveelt Sixt NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Sixt

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Sixt aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Sixt aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Sixt


DMCA.com Protection Status