Goldcar - 203 Reviews

Last updated: 6 november 2017
Goldcar Logo

8.7% aanbevolen, 203 Reviews

  1. Goldcar
  2. Minimum leeftijd
  3. Auto reserveren via de website
  4. Annulering- en wijzigingskosten
  5. Tariefsoorten en Brandstofbeleid
  6. Met welke kaart betalen?
  7. Contact gegevens
  8. Goldcar video
  9. Goldcar Reviews
  10. Schrijf ook een review over Goldcar

Niet tevreden over Goldcar? Probeer dan eens RentalCars.

Goldcar

Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en de belangrijkste in de toeristensector. Met meer dan 25 jaar ervaring beschikt het bedrijf momenteel over 28 autoverhuurfilialen op de belangrijkste luchthavens en toeristische bestemmingen op het Spaanse vasteland, de Balearen en de Canarische Eilanden.

Goldcar Details

Hits: 1903

URL: http://www.goldcar.es/nl/

CategorieŽn: Tussenpersonen

Reviews: 203

Minimum leeftijd

Personen die een auto wensen te huren en besturen van Goldcar, moeten ouder dan 21 jaar zijn en minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. Echter bestaat er een dagelijkse supplement tot de 25 jarige leeftijd of totdat men minimaal 4 jaar in het bezit is van zijn of haar rijbewijs. De huurders moeten dit supplement direct bij het afhalen van het voertuig op kantoor betalen. De mogelijkheid bestaat ook, dat de minimale leeftijd voor bepaalde categorieŽn auto's minimaal 30 jaar is.

Auto reserveren via de website

Klanten hebben de mogelijkheid om auto's via de website van Goldcar te reserveren. Bij het maken van een reservering worden klanten automatisch ingeschreven op de site. Hierdoor hebben zij ook de mogelijkheid om hun gegevens en reserveringen te bekijken en eventueel te wijzigen op hun persoonlijke pagina. Daarnaast kunnen klanten zich ook gratis inschrijven via de Club Goldcar. Hierdoor kan men ook gebruik maken van exclusieve aanbiedingen.

Annulering- en wijzigingskosten

Bij Goldcar bestaan er geen annuleringskosten tot 24 uur voor het ophalen van de huurauto. Echter bestaan er ook bepaalde voorwaarden. Indien men gereserveerd heeft via een andere website (reisbureau, rentalcars.com etc.) dan dient men de algemene voorwaarden eerst goed door te nemen. De voorwaarden worden meestal per e- mail verstuurd of zijn terug te vinden op de website van het bedrijf waar de auto gehuurd is. Indien klanten een auto hebben gereserveerd via www.goldcar.es. dan bestaan er geen losten tot het laatste moment. Indien de klant meedoet aan een bepaalde aktie, dan kan het wel zo zijn, dat er bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. Deze voorwaarden zullen direct kenbaar gemaakt worden bij het huren van een auto. Deze voorwaarden moet een klant accepteren alvorens de auto gehuurd kan worden. De voorwaarden ontvangt de klant samen met het reserveringsbewijs per e-mail.

Tariefsoorten en Brandstofbeleid

Bij Goldcar zijn er verschillende tariefsoorten waar klanten uit kunnen kiezen. Dit geldt ook voor het brandstofbeleid. Als eerst kunnen klanten kiezen voor het Full- Full tarief. In dit geval krijgt men het voertuig met een volle brandstoftank en de auto moet ook weer met een volle brandstoftank ingeleverd worden. Indien de auto niet met een volle brandstof tank wordt ingeleverd, dan zullen er een sanctie in rekening worden gebracht, naast de hoeveelheid brandstof die nodig is om de tank te vullen. Klanten kunnen ook kiezen voor het Flex- Fuel of Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht. Een derde optie is het Crazy Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht. Bij de reservering wordt het Crazy Smart tarief betaald. In dit geval is annulering of wijziging niet meer mogelijk. Klanten hebben het "Key 'n Go" pakket als vierde optie. Dit tarief VIP ophaal mogelijkheden met betrekking tot de sleutels van het voertuig. Klanten kunnen het voertuig ophalen bij een van de Key n' Go automaten en hierdoor wachtrijen vermijden. In dit pakket is de all- risk verzekering zonder eigen risico en het Full/ Full brandstofsysteem inbegrepen.

Met welke kaart betalen?

Klanten kunnen bij Goldcar alleen betalen met een debit- of creditcard. Er is geen mogelijkheid om de huur van een auto contact te betalen of middels een bankoverschrijving. Klanten kunnen betalen met kaarten van Visa en de Mastercard/ Maestro.

Contact gegevens

Telefonische boekingen T.: 902 119 726 Outside Spain: +34 965 943 186 Monday to Sunday from 9:00 to 23:00 Klantenservice T.: 902 109 113 Outside Spain: +34 965 943 186 Monday to Sunday from 9:00 to 23:00 From Italy: T.: 199 151 151 + 390 645 209 634 Monday to Saturday from 9:30 to 20:30 Pechhulp onderweg 24 uur T.:902 105 276 ItaliŽ: (+39) 0 689 970 585 Portugal: +351 70750 1990 Griekenland: (+30) 211 411 4552 Frankrijk: (+33) 0 811 360 937 KroatiŽ: (+385) 1 775 71 87 Rodos: +30 2109461333 Malta: +356 79371938 / +356 99493177 Andorra: +376 347 555 Casablanca: +212 661 161 624 24 uur hulp , 365 dagen per jaar

Goldcar video


Goldcar Acties & Nieuws

  • 6 februari 2017 Auto huren bij Goldcar
    Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en is een belangrijke aanbieder van huurauto’s in de toeristensector. Het bedrijf heeft al meer dan 25 jaar ervaring en beschikt momenteel over 28 vestigingen op de grote luchthavens en toeristische bestemmingen in Spanje, de Balearen en op de Canarische Eilanden. Goldcar dé autospecialist van Amstelveen Sind Lees verder

Goldcar reviews (202):

Goldcar - oplichterij

0

Review:
Auto gehuurd vanuit NL. Bij aankomst in Valencia andere auto dan bestelde (hogere klasse en diesel ipv benzine) meegekregen.
Ik had zelf al aanvullende verzekering geregeld dus wilde die niet kopen bij het loket op het vliegveld. Dan zou men borg (1100 euro) inhouden. Prima.
In de parkeergarage bleek het om een zeer beschadigde auto te gaan: op 19 (!) plekken stonden er kruisjes op de tekening. De medewerkers die ik riep om naar de auto te kijken met mij weigerde dit en zei dat alles in de papieren stond.
Toen we de auto weer inleverden wilde ik met de medewerker de auto rondlopen en laten zien dat er geen verdere schade was. Ook dat weigerde hij.

Bij thuiskomst bleek 1640 euro geïncasseerd van mijn creditcard. Heb toen met klantenservice in Spanje gebeld (nummer gekregen van Goldcar NL want beide nummers die men mij in Valencia had gegeven waren geblokkeerd). De klantenservicemeneer vertelde me dat er inderdaad betaald moest worden. Waarom precies wist hij niet. Ik ben toen met een mail een klachtenprocedure bij Goldcar gestart.
Een paar dagen daarna kreeg ik 960 euro terug van Goldcar. Maar dat betekende dat ik i.p.v. de 100 euro die ik nog moest betalen ruim 600 euro kwijt zou zijn.

Vervolgens heb ik ook mijn creditcardmaatschappij gebeld en die hebben nu een gedeelte van het resterend bedrag teruggehaald.

Nooit meer Goldcar, dat is duidelijk. Schaamteloze oplichterij.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
personeel, staat van de auto maar bovenal totale onbetrouwbaarheid.

Mara beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Oplichters, niet boeken!!!!!

0

Review:
Verhuurder was niet op afgesproken tijdstip op de luchthaven,Rhodos, maar minimaal 25 minuten te laat. Vervolgens werd er direct 40,00 -euro in rekening gebracht, daar we na 21.00 uur de auto kwamen halen (door hun toedoen). Ook werd er 15,- euro in rekening gebracht voor brandstof, daar waar wij vol-vol hadden geselecteerd.

Verhuurder is zeer onbeleefd en verbaal agressief, bij het niet afsluiten van verzekering (in Nederland al gerealiseerd). Vervolgens is de auto niet gewassen en stoffig. Bij het licht van een eenzijdige bouwlamp, kregen wij de auto mee.

Bij terugkomst werd de auto zeer grondig geïnspecteerd en bij ieder vuiltje , vertelde de verhuurder dat het een kras was. Vervolgens "vond" hij schade onder de auto. Je moest plat op de buik om het waar te nemen en de schade was groot. Nier veroorzaakt door ons, er was zelfs al roestvorming aanwezig. Vervolgens konden wij wel voor deze schade opdraaien. Terloops informeerde de verhuurder of we goed verzekerd waren. Ik was niet van plan mijn handtekening te zetten en de verhuurder dreigde met de politie. Deze zouden mij een dag vasthouden en mijn paspoort innemen, want we waren wel in Griekenland en niet in Nederland, aldus de verhuurder. Kortom een nare start en beëindiging van de vakantie. Voor mij nooit meer Goldcar. Ik had geboekt middels Do You Spain. Deze op de hoogte gebracht. Zolang zij met Goldcar zaken doen, voor mij ook geen Do You Spain meer.

Sterke punten:
Geen.

Zwakke punten:
Zie boven.

M. Hof beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - do not use goldcar

0

Review:
We arrived late in Santander airport where we picked up our car. An employee of Gold car gave us a receipt indicating the damages already on the car (there was damage to each side of the car). The staff at the desk - who did not accompany us outside - told us to check the car with the damages.
Unfortunately , the parking was not lit. With the light of our phone we checked the car but did not pay attention to the rims of the car.

When returning the car, the Goldcar employee mentioned an damage to the rim of the car, a damage we did surely did not cause. It seemed that the man immediately saw this (small) injury as if he had already known that there was a problem.

The employee who received us was very rude and did not want to listen to our story. The only thing he reported was that we had chosen a cheaper insurance instead of taking the Goldcar insurance. However, we took full insurance with Rentalcars.

We read on many platforms similar cases about Goldcar. Please check the car carefully before taking it away and make as much pictures as possible. It really looks as though Goldcar is not a reliable company for renting cars.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
deposit
brandstof beleid
schadebeleid
customer service

debrabande beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Afzetterij

0

Review:
Zojuist auto ingeleverd. Bij check out wordt het personeel brutaal als je niet de verzekering neemt voor de totale dekking. Daarna niet de beloofde auto meegekregen.

Bij de check in gaat het personeel op zoek naar schade die al aanwezig was. Gelukkig had ik al fotoís gemaakt, zodat ze mij niet konden bedriegen. Dus MAAK fotoís van je huurauto als je toch bij deze afzetters wil huren. Ohja, Als je de auto niet volgetankt aflevert, krijg je een boete van Ä50. Wel handig alvorens te weten

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Alleen maar

Jurriaan beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Goldcar - overcharging - slechte service

0

Review:
I have booked my rental car via booking.com / rental cars and paid the charges for the hire and full package of insurances. At arrival in Mallorca I had to pay a deposit (as was told to me) of Ä 218,76 which would be returned after returning the car without damage and a full tank. So I returned the car with a full tank, refilled again at the gas station close to the airport, clean and without damage. However, only Ä 113 was returned on my credit card account without any explanation. So returned according the guidelines & without damage and still no refund of the deposit. I reported an incident on their webpage but no response. I called Goldcar in Spain but the call center representative could not help.
Hopefuly my credit card company can help.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
GEEN service

van loon beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Goldcar niet doen personeel onbetrouwbaar en erg o

0

Review:
Checkin staff is rude and inefficient
The guy at the checkin desk started nice. After not accepting his offer for extra insurance he became rude and appalling and even treatening. We already bought in Holland a total insurance.
Seem to intent on selling CDW additional insurance, presumably for commission. If, like me, you refuse to buy it they debit 1538 euros from your credit card until the car is returned. (wich i still have to get back)
If the guy was working for my compagny i would fire him immediately.

They are total charlatans and this combined with rude staff means they should be avoided at all costs.

The car itself was not clean, damaged, no antenna, dirty stains, no water for the wiphers in the car. No bluecard in the car.

The staff were you can pick up the car and leave it at the end was friendly.

Sterke punten:
None

Zwakke punten:
staff is rude and gives you a bad feeling and experience.

Marcel beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - opletten bij gold car

0

Review:
Een auto gehuurd van te voren. Bij aankomst balie op vliegveld was er wel een diesel beschikbaar ipv de bestelde benzine. Tevens deed de medewerker erg veel moeite om mij een extra verzekering aan van 181 euro aan te smeren terwijl ik al een extra verzekering had afgesloten. Het was een full-full brandstof huurauto.
Wat bleek: bij het krijgen van de huurauto was de tank niet vol. hier maar niet over geklaagd. Wel gelijk van alle relevante delen van de auto foto;s gemaakt want ik was op de hoogte van het onterecht aansmeren van schades.
Na thuiskomst had men extra geld van creditcard gehaald voor het niet vol inleveren (5 km voor het vliegveld nog volledig afgetankt voor inleveren) en voor het feit dat het een diesel was. Het geld van de dieseltoeslag heb ik inmiddels terug maar die ontbrekende 0,5 liter diesel a 61 euro ben ik bezig nog terug te halen. Tip: maak echt van alles foto's zoals buitenkant, kofferbak, instrumentenpaneel en dergelijke, zowel bij ophalen als bij terugbrengen.

Sterke punten:
was een goede auto

Zwakke punten:
Ze proberen je echt op alle manieren op te lichten: met verzekeringen, met andere auto dan je besteld hebt, met brandstofpeil en met schades.

pure scam beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Goldcar - pure oplichterij

0

Review:
Wij hadden online twee auto's geboekt en volledig betaald bij Goldcar. Gekozen voor de key-and-go service, zodat je op de luchthaven alleen nog de sleutel uit een automaat hoeft op te halen. Lekker makkelijk als je ís avonds aankomt met een baby van 2 maanden.
Bij aankomst op de luchthaven bleek de key-and-go automaat buiten gebruik en moesten we toch naar een balie. Bij deze balie zijn we vervolgens meer dan een uur bezig geweest voor beide auto's.
Het begon goed, de twee auto's die we online gekozen hadden waren beschikbaar. Toen kwam de vraag welke opties we er allemaal bij wilden: navigatie, extra bestuurder en kinderzitje. Dit vonden we vreemd, dit hadden wij online al geboekt en ook betaald. Na dit in ingevoerd te hebben, gaf de medewerker aan dat we nog moesten betalen. Wij hebben op alle mogelijke manieren - boekingsbevestigingsmail van Goldcar zelf en bankafschriften via app - proberen aan te tonen dat we dit al geboekt hadden en dus ook voor betaald hadden, maar de medewerker had hier geen boodschap aan want in zijn systeem stond dat we hiervoor nog moesten betalen. Je kunt je voorstellen dat de sfeer er niet beter op werd. Ook bij vragen naar een gesprek met de manager, werd aangegeven dat deze al in gesprek was met een ander stel dat problemen had. De medewerker gaf inmiddels ook aan dat wij de auto helemaal niet mee zouden krijgen als onze houding niet zou veranderen.
Omdat we na meer dan een uur erg moe waren en de baby er ook niet rustiger op werd, hebben we uiteindelijk toch betaald en daarbij een full Insurance optie genomen omdat we nu helemaal geen vertrouwen meer hadden in Goldcar. Nu zou het inleveren van de auto in ieder geval zonder problemen zijn. Gelukkig was dat na de vakantie uiteindelijk ook zo, maar inmiddels waren we wel Ä 300 extra kwijt (voor alle optie opnieuw en full insurance) op een oorspronkelijke boeking van Ä 180. Precies hetzelfde gebeurde bij de tweede auto, helaas...
Dus, boek NOOIT een auto bij Goldcar.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Alles

Ingrid beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Goldcar - Nooit - Onbetrouwbaar

0

Review:
A) door de receptioniste worden mij twee wagens voorgesteld
1) een ford fiesta - benzine
2) een fiat, een iets grotere familiewagen en geschikter voor ons en onze dochter - diesel
ik vraag zeer duidelijk of hier meerkosten aan verbonden zijn, het antwoord is nee
ik kies vanzelfsprekend de grotere familiewagen
achteraf blijkt op het contract dat er een extra kost van 10 euro voor de diesel wordt aangerekend
ik stap terug naar de receptioniste die heel droog antwoord dat dit het systeem is en zij hieraan niets kan doen
B) er worden mij twee opties voorgesteld om te betalen, heel vaag waardoor ik tot driemaal toe vraag wat het verschil is, hierop komt geen duidelijk antwoord
1) via blokkering van een bedrag op mijn visa van 1280 euro, met tevens de verbintenis dat, in geval de auto volledig kapot wordt gereden, het volledige bedrag van de auto van mijn visa zal worden gehaald
2) via betaling van een vast bedrag zonder blokkering van 1280 euro op mijn visa, tevens zonder de verbintenis om het volledige bedrag van de auto terug te betalen in geval van schade/diefstal
Intuïtief lijkt optie 2 de beste, geen blokkering van een groot bedrag op mijn visa en niet het risico dat het volledige bedrag van de auto van mijn visa gaat. Na lang aandringen blijkt toch dat optie 2 inhoudt dat je een extra verzekering neemt die meerkosten met zich meebrengt.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Oneerlijk
Bewust zeer vaag in hun uitleg/communicatie.
Niet duidelijk antwoorden op zeer heldere vragen.
Telkens twee opties voorleggen die zo gezegd geen kosten met zich meebrengen, die louter een vrije keuze van de klant zijn. Maar waarbij de beste optie uiteindelijk meerkosten met zich meebrengt.

b. mermans beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Prima ervaring

0

Review:
Ook maar eens een positieve ervaring delen.

We hadden online gereserveerd. Auto ophalen op het ene vliegveld bij Milaan, terugbrengen bij het andere. Dit in verband met onze terugvlucht. Dat ging prima. Gekozen voor het vol-vol principe om gezeur en kosten achteraf te voorkomen.

Nou werd onze vlucht de avond ervoor geannuleerd en konden we op het nippertje een andere vlucht vinden naar een andere luchthaven.
Na alle negatieve reviews was ik al bang dat Goldcar moeilijk zou gaan doen over aanpassen of annuleren, maar tot onze verbazing was het mannetje aan de telefoon bijzonder behulpzaam en legde ons prima uit wat mogelijk was.

We konden toch kosteloos nog annuleren (ondanks dat de nieuwe reservering een stuk goedkoper zou worden) en een nieuwe reservering maken. Het geld voor de originele reservering was binnen een dag teruggestort.

We kregen een bijna nieuwe auto mee met een volle tank. Prima auto voor de vakantie. We waren binnen een half uur na het melden bij de Goldcar desk al onderweg. Verder ook weinig opdringerig qua verzekeringen waar ik wel op was voorbereid.

Ook het inleveren ging prima (al was de parkeerplaats wel overvol en weinig personeel om het te verwerken). Even een schade check en contole voor de volle tank en we konden verder.

Overigens kregen wij wél overal kopietjes van de schade formulieren etc. wat hier in andere posts anders ervaren is.

Al met al een prima ervaring met Goldcar. Prima auto voor een goede prijs.

Sterke punten:
- Nette auto
- Niet moeilijk doen over annulering minder dan een dag van tevoren
- Vrij vlot geholpen bij het ophalen en terugbrengen
- goede prijs

Zwakke punten:
- volle parkeerplek bij inleveren

Rob beveelt Goldcar aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Goldcar

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Goldcar aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Goldcar aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Goldcar


Home Ľ Tussenpersonen Ľ Goldcar
DMCA.com Protection Status