Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en de belangrijkste in de toeristensector. Met meer dan 25 jaar ervaring beschikt het bedrijf momenteel over 28 autoverhuurfilialen op de belangrijkste luchthavens en toeristische bestemmingen op het Spaanse vasteland, de Balearen en de Canarische Eilanden.

Minimum leeftijd

Personen die een auto wensen te huren en besturen van Goldcar, moeten ouder dan 21 jaar zijn en minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. Echter bestaat er een dagelijkse supplement tot de 25 jarige leeftijd of totdat men minimaal 4 jaar in het bezit is van zijn of haar rijbewijs. De huurders moeten dit supplement direct bij het afhalen van het voertuig op kantoor betalen. De mogelijkheid bestaat ook, dat de minimale leeftijd voor bepaalde categorieën auto's minimaal 30 jaar is.


Auto reserveren via de website

Klanten hebben de mogelijkheid om auto's via de website van Goldcar te reserveren. Bij het maken van een reservering worden klanten automatisch ingeschreven op de site. Hierdoor hebben zij ook de mogelijkheid om hun gegevens en reserveringen te bekijken en eventueel te wijzigen op hun persoonlijke pagina. Daarnaast kunnen klanten zich ook gratis inschrijven via de Club Goldcar. Hierdoor kan men ook gebruik maken van exclusieve aanbiedingen.


Annulering- en wijzigingskosten

Bij Goldcar bestaan er geen annuleringskosten tot 24 uur voor het ophalen van de huurauto. Echter bestaan er ook bepaalde voorwaarden. Indien men gereserveerd heeft via een andere website (reisbureau, rentalcars.com etc.) dan dient men de algemene voorwaarden eerst goed door te nemen. De voorwaarden worden meestal per e- mail verstuurd of zijn terug te vinden op de website van het bedrijf waar de auto gehuurd is. Indien klanten een auto hebben gereserveerd via www.goldcar.es. dan bestaan er geen losten tot het laatste moment. Indien de klant meedoet aan een bepaalde aktie, dan kan het wel zo zijn, dat er bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. Deze voorwaarden zullen direct kenbaar gemaakt worden bij het huren van een auto. Deze voorwaarden moet een klant accepteren alvorens de auto gehuurd kan worden. De voorwaarden ontvangt de klant samen met het reserveringsbewijs per e-mail.


Tariefsoorten en Brandstofbeleid

Bij Goldcar zijn er verschillende tariefsoorten waar klanten uit kunnen kiezen. Dit geldt ook voor het brandstofbeleid. Als eerst kunnen klanten kiezen voor het Full- Full tarief. In dit geval krijgt men het voertuig met een volle brandstoftank en de auto moet ook weer met een volle brandstoftank ingeleverd worden. Indien de auto niet met een volle brandstof tank wordt ingeleverd, dan zullen er een sanctie in rekening worden gebracht, naast de hoeveelheid brandstof die nodig is om de tank te vullen. Klanten kunnen ook kiezen voor het Flex- Fuel of Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht. Een derde optie is het Crazy Smart tarief. Klanten kunnen in dit geval de auto ophalen met een volle brandstoftank en terugbrengen zonder deze eerst vol te tanken. In dit geval moet men wel de plaats- brandstof- en afhandelingskosten betalen. De niet gebruikte brandstof wordt terugbetaald nadat men het voertuig heeft teruggebracht. Bij de reservering wordt het Crazy Smart tarief betaald. In dit geval is annulering of wijziging niet meer mogelijk. Klanten hebben het "Key 'n Go" pakket als vierde optie. Dit tarief VIP ophaal mogelijkheden met betrekking tot de sleutels van het voertuig. Klanten kunnen het voertuig ophalen bij een van de Key n' Go automaten en hierdoor wachtrijen vermijden. In dit pakket is de all- risk verzekering zonder eigen risico en het Full/ Full brandstofsysteem inbegrepen.


Met welke kaart betalen?

Klanten kunnen bij Goldcar alleen betalen met een debit- of creditcard. Er is geen mogelijkheid om de huur van een auto contact te betalen of middels een bankoverschrijving. Klanten kunnen betalen met kaarten van Visa en de Mastercard/ Maestro.


Contact gegevens

Telefonische boekingen T.: 902 119 726 Outside Spain: +34 965 943 186 Monday to Sunday from 9:00 to 23:00 Klantenservice T.: 902 109 113 Outside Spain: +34 965 943 186 Monday to Sunday from 9:00 to 23:00 From Italy: T.: 199 151 151 + 390 645 209 634 Monday to Saturday from 9:30 to 20:30 Pechhulp onderweg 24 uur T.:902 105 276 Italië: (+39) 0 689 970 585 Portugal: +351 70750 1990 Griekenland: (+30) 211 411 4552 Frankrijk: (+33) 0 811 360 937 Kroatië: (+385) 1 775 71 87 Rodos: +30 2109461333 Malta: +356 79371938 / +356 99493177 Andorra: +376 347 555 Casablanca: +212 661 161 624 24 uur hulp , 365 dagen per jaar


Goldcar video


Artikelen over Goldcar

Auto huren bij Goldcar

Goldcar is een van de marktleiders op het gebied van autoverhuur in Spanje en is een belangrijke aanbieder van huurauto’s in de toeristensector. Het bedrijf heeft al meer dan 25 jaar ervaring en beschikt momenteel over 28 vestigingen op de grote luchthavens en toeristische bestemmingen in Spanje, de Balearen en op de Canarische Eilanden. Goldcar dé autospecialist van Amstelveen Sind ... [...]

Goldcar Reviews

    zeer goed bevallen

    Eerste keer dat ik bij Coldcar huurde was geen succes, door taal problemen.
    Maar ik heb nu drie keer een auto gehuurd en is mij zeer goed bevallen
    Als ik nu huur doe ik wel de extra verzekering er bij en dat bevalt mij goed,denk er wel om dat je aftankt.
    alle gehuurde autos waren prima, doe het zeker weer.

    Sterke punten
    gemakkelijk ophalen

    Zwakke punten
    De taal is wel lastig
    In het nederlands zou ideaal zijn ze zijn wel moeilijk te verstaan.

    Goede ervaring!!

    Voor ons goede ervaringen. Vorig jaar ook een auto gehuurd en dat ging prima. Ook dit jaar 2 weken geleden auto gereserveerd. Nu zag ik deze week dat ik 100 euro goedkoper zou uitkomen. Dus auto geannuleerd en binnen 2 dagen stond het geld terug op mijn creditcard. Nu voor huidig bedrag opnieuw de auto gereserveerd. Kijk ze proberen altijd een verzekering te verkopen maar Nee is ook een antwoord! Dus ik ga met veel vertrouwen mijn auto ophalen in Alicante Airport.

    Prima!

    Goede auto gehad.
    Wel hun volledige verzekering genomen, was maar goed ook want iemand had dikke kras over de zijkant getrokken!
    Geen probleem dus.Keurig deel geld terug gekregen van vooraf betaalde benzine( de volgende dag al); we konden tank ook leeg inleveren, maar er zat dus nog een flinke hoeveelheid in.
    Zeer netjes en niet te zuinig berekend.
    Goede service en aardig personeel!

    Sterke punten
    Teruggave benzinegeld.
    Aardig personeel.
    Prima auto.

    Zwakke punten
    Geen.

    auto via goldcar murcia

    via de website goldcar auto geboekt,en betaald pas bij levering.Op de luchthaven hadden we later pas gezien dat er twee dingen bij waren aangerekend, smart return en extra new, bij deze gemaild via Messenger een zekere victoria,uitgelegd dat we dit later hadden gezien, en niet hadden bijgevraagd, en na enkele keren gechat te hebben met haar, hebben wij het bedrag teruggestort gekregen via onze visa kaart.Let gewoon even op bij de luchthaven met het contract,heb je geen extra verzekering,dan reserveren ze u de borg*plus nog de brandstof fuel fuel,is de tank vol bij levering,houden ze die niet in, neem gewoon foto van uw dachboard meter vd brandstof bij het begin vd autohuur en bij het einde.Als je het voertuig haalt, controleren ze samen met u of de wagen schade of geen schade heeft, neem voor u zelf ook foto's bij het afhalen,en bij het terugbrengen word er ook gecontroleerd,indien alles ok, word uw borg al snel ter plaatse gedeblokkeerd.Wij hebben in murcia luchthaven nog even langs de bali terug moeten gaan voor enkele dingen, maar deze werden goed opgelost;Wees vooral vriendelijk,dat doen zij ook;Wij zijn ondanks de vele negatieve beoordelingen die we daarvoor hadden gelezen, bij goldcar in murcia zeer goed geholpen;Maar de persoon die voor ons het meeste heeft gedaan is VICTORIA die kan je bereiken, bij eventueel een probleem, met Facebook en dan via Messenger stuur je een bericht;SUPER GOED ik hoop dat ze dit ook leest

    Sterke punten
    We hadden een probleem met ons contract, en deze werd heel goed en vriendelijk opgelost in de luchthaven van murcia janvier;
    We hadden snel onze wagen, deze werd op voorand goed gechekt .Ook bij het binnenleveren word er goed nagekeken;Onze borg die ze gereserveerd hadden, werd direct ter plaatse geanulleerd, de wagen was schadevrij terug gebracht;Wij zijn alvast een tevreden klant

    Zwakke punten
    Kijk goed uw contract na, betaal alleen voor het gene dat je hebt geboekt,luchthaventax komt later altijd bij.
    Kijk goed uw ticket na,bij betaling aan de balie want soms komt er wat bij,dit is omdat er zoveel verschillende contracten bestaan,waar ook de baliemedewerker niets van weet,en het automatisch in het systeem staat,wil je die extra niet, gewoon even melden, ze annuleren het ter plaatse
    Uw borg van 1100 euro word geblokkeerd, maar hou er rekening mee dat er de brandstof bij komt,deze bij een volle teruggebrachte tank,word deze direct terug vergoed.
    Het zijn geen zwakke punten, alleen punten om rekening mee te houden
    Een echt zwak punt heb ik niet

    goede ervaringen met Goldcar

    Voor de derde maal bij Goldcar een auto gehuurd.Nu in Malta voor 7 dagen, via Carrentals.com.
    Bij aankomst op vliegveld vriendelijk ontvangen bij de balie ne snelle afhandeling. Geen gezeur over verzekering (die had ik ergens anders afgesloten, dus niet via Goldcar).
    Omdat het type niet beschikbaar was, kreeg ik gratis een update. Geen extra kosten: het bedrag wat ik met Carrentals.com had afgerekend daar bleef het bij.

    Ophalen auto op parkeerplaats, ging vlot zonder problemen.
    Auto, wat ouder, maar reed uitstekend. Rammelde wat maar dat kan ook niet anders gezien de wegen op Malta.

    Inleveren zonder problemen. Zat een deuk in de bumper, hier en daar wat krasjes. Toen ik aangaf dat die er al op zaten (was ook zo!), was het akkoord.

    Later ook geen bedrag afgetrokken van gereserveerd bedrag op creditcard, ondanks dat de benzine half vol was (overigens ook ontvangen met halve tank, dat aangegeven bij inlevering: geen probleem).

    Al met al, ook deze derde keer, zeer tevreden over Goldcar. Geen verborgen extra kosten bij afhalen (of inleveren). Volgende keer opnieuw met Goldcar.

    Sterke punten
    service
    helder kostenplaatje
    vriendelijk personeel

    Zwakke punten
    geen

    Eens een positieve review ...

    Ik boek al enkele jaren bij Goldcar; wel rechtstreeks op hun website. Eerst via Valencia, laatste tijd steeds Alicante.
    Hoogseizoen mei en laagseizoen oktober.
    Prima website en goede prijzen.
    Bij ophalen van de auto wel altijd opletten dat je geen extra's worden aangerekend die je niet nodig hebt/wil.
    Dat proberen alle goedkope verhuurbedrijven; winst-maximalisatie.
    Goldar in Alicante heeft meerdere balies, dus geen stress van achter je wachtende mensen...
    Ook nooit problemen gehad met brandstof (neem wel full-full) noch beschadigingen. Ik controleer wel vooraf de beschadigingen en neem foto's.
    Heb voor mei weer een Seat voor een bizar laag bedrag.
    En ben lid geworden van hun Club,waarmee ik regelmatig een gratis extra bestuurder kan registreren.
    Vreemde eend, zo'n positieve recensie. Maar mag ook wel eens een keer tussen alle problemen....

    Sterke punten
    Prijs!
    Prima nieuwe en nette auto's.
    Op de luchthaven afhalen.
    Meerdere balies: korte rij

    Zwakke punten
    Pogingen je altijd een extra verzekering aan te smeren....

    Prima ervaring

    Ook maar eens een positieve ervaring delen.

    We hadden online gereserveerd. Auto ophalen op het ene vliegveld bij Milaan, terugbrengen bij het andere. Dit in verband met onze terugvlucht. Dat ging prima. Gekozen voor het vol-vol principe om gezeur en kosten achteraf te voorkomen.

    Nou werd onze vlucht de avond ervoor geannuleerd en konden we op het nippertje een andere vlucht vinden naar een andere luchthaven.
    Na alle negatieve reviews was ik al bang dat Goldcar moeilijk zou gaan doen over aanpassen of annuleren, maar tot onze verbazing was het mannetje aan de telefoon bijzonder behulpzaam en legde ons prima uit wat mogelijk was.

    We konden toch kosteloos nog annuleren (ondanks dat de nieuwe reservering een stuk goedkoper zou worden) en een nieuwe reservering maken. Het geld voor de originele reservering was binnen een dag teruggestort.

    We kregen een bijna nieuwe auto mee met een volle tank. Prima auto voor de vakantie. We waren binnen een half uur na het melden bij de Goldcar desk al onderweg. Verder ook weinig opdringerig qua verzekeringen waar ik wel op was voorbereid.

    Ook het inleveren ging prima (al was de parkeerplaats wel overvol en weinig personeel om het te verwerken). Even een schade check en contole voor de volle tank en we konden verder.

    Overigens kregen wij wél overal kopietjes van de schade formulieren etc. wat hier in andere posts anders ervaren is.

    Al met al een prima ervaring met Goldcar. Prima auto voor een goede prijs.

    Sterke punten
    - Nette auto
    - Niet moeilijk doen over annulering minder dan een dag van tevoren
    - Vrij vlot geholpen bij het ophalen en terugbrengen
    - goede prijs

    Zwakke punten
    - volle parkeerplek bij inleveren

    Goldcar, super geregeld

    Ik ben samen met mijn vrouw op huwelijksreis geweest naar het prachtige Moraira (Spanje). We vlogen op Alicante en hebben dan ook een auto gehuurd via Goldcar. De auto hadden we gehuurd en geboekt en betaald in Nederland. We hadden de smart tarief ( 7 dagen voor €18) en daarnaast de super relax cover afgesloten voor €124.

    Bij aankomst hadden ze de kleine auto's niet meer maar, we kregen een upgrade naar een grotere auto voor niets. Wel moesten we 60 euro betalen voor de volle tank en iets van 24 euro toeslag. Gelukkig heb ik me goed ingelezen en wist ik dat ik dit moest betalen.

    Eenmaal aangekomen bij onze auto, merkte wij op dat de linkerkant flink wat schade had. Waarop ik een medewerker aansprak in de garage en vertelde mij dat als ik de super relax cover heb afgesloten ik mij geen zorgen hoefde te maken. Nou prima, maar toch wel even een filmpje gemaakt van de auto.

    23-09-2017 hebben we de auto weee ingeleverd. En dit geheel zonder enkel probleem. Ik heb zelfs 2 dagen na thuis komst €35 euro op mijn rekening gestort gekregen van golcar voor de benzine die er nog in zat.

    Kortom;

    Goede snelle service
    Niks geks mee gemaakt
    Je moet gewoon goed voorbereid zijn bij Goldcar.
    Ze stellen het wel op prijs als je de een beetje schoon inlevert.

    Sterke punten
    Snelle service
    Goedkoop
    Vriendelijke mensen

    Goede ervaring met Goldcar

    Auto gehuurd via tussenpersoon rentalcar. Hier ook de verzekering afgesloten. Je moet dan wel 1500 borg laten reserveren bij aankomst, dus daar had ik rekening mee gehouden. Helaas was ik de pin van mijn creditcard vergeten dus alsnog de all risk verzekering van goldcar afgesloten 97 euro, eigen schuld. Volgende keer sluit ik deze ook pas af bij het ophalen vd auto ipv bij de tussenpersoon. Is toch relaxter rijden met volledige dekking via het verhuurbedrijf zelf, bij het inleveren werd meteen afgetekend en hoefde niet nagekeken te worden ivm volledige all risk verz. Kies wel voor een volle tank bij vertrek en inleveren en laat dit bij het inleveren ook aftekenen. Bij mij is het volledige (veel te hoge bedrag 118 euro) binnen 2 dagen weer terug gestort op mijn rekening.

    Sterke punten
    nette en zgan auto 3300km op de teller
    als je de regeltjes (verzekering en volle tank) en het spel kent, is er niets aan de hand

    Zwakke punten
    De regels zijn soms wat lastig te achterhalen, maar deze zijn dus vrij simpel, Wil je 1500 borg betalen of niet, en wil je de auto met een volle of lege tank inleveren. Inleveren met lege tank is altijd duurder.

    Tevreden

    Dit jaar na vorig jaar op Ibiza weer eenauto bij goldcar gehuurd. Geboekt via easyterra in Leeuwarden, hier de auto ook verzekerd Inc dekking eigen risico. Goede en betrouwbare info van easyterra ontvangen. Ze adviseerden niet in te gaan op de verzekering van goldcar terplaatse op Mallorca; was niet nodig.
    Op Mallorca probeerde de medewerker van Goldcar mij wel een verzekering van 350 euro aan te smeren. Ik dacht dat ik de borg voor de auto moest pinnen maar het bedrag bedroeg 350 euro terwijl de borg 1050 was. Bij navraag kreeg ik te horen dat dit voor de verzekering was. Na nog wat aandringen om toch een verzekering af te sluiten besloot de medewerker uiteindelijk mijn creditcard alleen met de borg te belasten.
    Bij de auto ophalen was verder niemand om samen de auto te contouren. Op het schaderapport stonden 2 schades. Ik heb daarbij een 10-tal kleine schades bij opgezet die verder ook niet werden gecontroleerd. Er werd een copies van het aangepaste rapport gemaakt en ik kon vertrekken. Tijdens mijn vakantie nog schade op de wieldoppen gezien die er ook al opzat. Men verzekerde mij dat dit geen enkel probleem was. De carrosserie en de banden waren het belangrijkste. Op mijn verzoek werd het schaderapport aangepast. Ik had wel foto's gemaakt bij het ophalen van de auto waar deze schade zichtbaar op was.
    Bij het inleveren kon ik de sleutels afgeven. Een controle in mijn bijzijn vond niet plaats; dit vond ik niet prettig. Een medewerker reed weg in de auto voor de schoonmaak en ik kreeg wel bericht.
    Nog voor vertrek kreeg ik keurig een eindrapport. Ik had vergeten de auto afgetankt in te leveren. Benzine + 50 euro boete werden opijn borg ingehouden conform contract.
    Geen problemen gehad met goldcar

    Sterke punten
    Snelle afhandeling bij het ophalen van de auto op het vliegveld van Mallorca.

    Zwakke punten
    Ik mistte een gezamenlijke controle van de auto zowel bij het ophalen als het inleveren van de auto.

    Prima

    Voor het eerst een auto gehuurd in Italie via Goldcar. Bij aankomst op de luchthaven netjes te woord gestaan door de medewerkster. Geen problemen over een extra verzekering. Na mijn antwoord van "nee dank u wel" werd dat netjes gerespecteerd. Wel een uitleg wat de gevolgen kunnen zijn. De auto werd heel nauwkeurig geïnspecteerd. Elk krasje werd genoteerd. Er werd wel omdat ik geen verzekering nam een bedrag van 1000 euro gereserveerd van mijn creditkaart. Je behoudt dus het volledige krediet op de kaart. Na inlevering van de auto werd de reservering binnen een paar uur opgeheven. Dit is overigens ook mijn ervaring met andere huur maatschappijen.

    Sterke punten
    Beleefd en netjes
    Snelle afhandeling

    Zwakke punten
    Geen

    Prima,Goedkoop, maar let goed op.

    Vooraf alles goed gelezen op de site van Goldcar. Dit leek mij geen overbodige luxe vanwege de bekende horrorverhalen op verjaardagen.
    Het is net als bij bedrijven als Ryanair etc. Klanten willen voor zo min mogelijk geld zo veel mogelijk. Daar spelen deze bedrijven op in door met kale zeer lage prijzen te stunten. Ik vindt dat je dan niet moet klagen als er kosten bij komen die je gewoon hebt kunnen zien bij het boeken.
    Wij hebben een zeer nette auto meegekregen met de nodige deukjes en krassen. Bij het ophalen van de auto moet je je melden bij de balie op het vliegveld, daar moet je de huurprijs en event. Borg betalen. Ik heb bewust gekozen voor geen afkooo eigen risico en moest dus 1590.00 laten blokkeren op mijn creditcard. Hierdoor betaal je een veel lagere huurprijs, vrije keuze! Ze proberen natuurlijk wel een extra verzekering te verkopen, maar na 1x zeggen no thanks i pay 1500 en zwaaen met je kaart was voldoende. Je krijgt de sleutels mee en mag de auto ophalen in de nabijgelegen parkeergarage. 10 min lopen. Na wat zoeken vindt je de auto in de volle garage. Bij schemerig licht controleren op schade is lastig dus auto naar beter verlicht deel gereden en daar gecontroleerd. Auto had veel meer schade dan aangegeven dus angekruist op formulier en teruggelopen. Dit kost je wel een half uur maar scheelt wellicht veel geld. Zonder problemen bij balie stenpel en hadtekening gekregen. Bij inleveren goed afgetankt vanwege full/full keuze (tip, neem deze optie) jongeman zei bij ontvangstkantoortje in de parkeergarage: de sleutels kunnen in die brievenbus! Doe dit niet! Sta er op dat hij direct mee loopt en aftekend, alleen dan weet je zeker dat je niet achteraf moet betalen voor schade welke niet door jezelf is ontstaan. Kortom, voor slechts 100.00 7 dagen gebruik gemaakt van een keurige peugeot 2008.

    Sterke punten
    Nette jonge suto, op luchthavrn afhalen (mallorca), amper controle bij inleveren.

    Zwakke punten
    Je moet de voorwaarden goed lezen, voordat je het weet moet je extra betalen.

    Goldcar Tenerife

    Huurauto mee besteld bij boeking vlucht Ryanair. Pas na het boeken reviews gelezen en redelijk geschrokken. Bij aankomst op het vliegveld naar de balie van Goldcar. Voor mij een aantal klanten gade geslagen en het leek allemaal gladjes te verlopen. Voor mij een koppel Nederlanders die geadviseerd (zo niet gedwongen!?) werd om een verzekering af te sluiten. Duurde erg lang omdat die mensen overrompeld werden en niet precies wisten wat ze zouden doen. Uiteindelijk hebben ze die verzekering genomen en moesten bijbetalen. Aanvankelijk ging dat om Euro 240, maar na even stoeien over de prijs kon het ook voor Euro 185 extra. Maar toen was ik aan de beurt. Ik had bij het boeken een Full Cover verzekering (het meest uitgebreide) mee besteld en betaald. Dus ik had me voorgenomen dat ik me niet laat omkletsen. En dat probeerde de dame aan de balie dus. Ik had geen goede verzekering volgens haar en ze zouden mijn boeking annuleren om vervolgens de boeking opnieuw te maken. Ik gaf echter meteen aan dat ik dat niet wilde. Er werd stevig aangedrongen op dat mijn verzekering niet goed en niet compleet was. Toch hield ik eraan vast. Het betekende dat ik een borg moest betalen van Euro 1100. Maar dat wist ik, want dat stond in de voorwaarden. Op het contract stond echter een bedrag van Euro 1190. Dat bleek een borg voor de brandstof te zijn, aldus de balie medewerker, maar dat staat dus nergens op het contract. Ik ging toch maar akkoord (welke keus heb je?) en ging vol goede moed mijn auto halen op het parkeer terrein. Dit is overigens in tegenstelling tot andere locaties, vlakbij en keurig netjes geregeld. Ik was even bang dat ze me een oud barrel zouden meegeven, maar het was een auto van slechts 8 maanden oud met 14000 km op de teller en in vrijwel ongeschonden keurige staat. Je moet vervolgens zelf kijken of de auto schade heeft en dit melden op het formulier dat je hebt gekregen en dit vervolgens laten aftekenen in het kantoortje ter plaatse. Voor vertrek nog even uitvoerig foto's gemaakt en vertrokken. Geen problemen gehad en de auto voor het verstrijken van de eindtijd weer ingeleverd (overdag!). Net van tevoren even netjes afgetankt en meteen even uitgebreid foto's en een video van het voertuig gemaakt, onder het motto "mij maken ze niks". Vervolgens naar de inlever locatie gereden. Een medewerker komt naar je toe, vraagt of er problemen zijn en bekijkt vervolgens de auto, de kilometerstand en de brandstofmeter. Vervolgens is het klaar! Maar ik wilde persé een handtekening op mijn contract dat ik de auto zonder schade had ingeleverd. Na wat aandringen werd er "Full OK" met en handtekening op mijn contract gezet. En nu maar hopen dat de borg terug komt. Schets mijn verbazing dat twee dagen later al de reservering op mijn creditcard was verdwenen. Dus al met al best een goede ervaring met Goldcar, behoudens dat de balie medewerker op de luchthaven probeert om je een dure (andere) verzekering aan te smeren. De les: zorg dat je thuis al zeker weet dat je je zaakjes goed hebt geregeld. Dus zorg er voor dat je verzekering in orde is. En laat je vervolgens NIET overbluffen op de luchthaven. Ik hoop dat andere vakantiegangers iets aan mijn verhaal hebben.

    Sterke punten
    Auto is echt keurig netjes, zonder noemenswaardige schade. Het ophalen en terugbrengen van de auto zelf verloopt heel gladjes.

    Zwakke punten
    Balie medewerker probeert verzekering te slijten. Neigt naar oplichting.

    Goede verhuurder

    In Malaga een bijna nieuwe Opel Corsa gehuurd. Ophalen binnen 5 minuten op weg en bij het inleveren hoefde ik alleen de sleutel af te geven. Snelle service. Geblokt bedrag van een volle tank brandstof stond een dag later al weer op mijn rekening. Mooie stille wagen met een heel digitaal gebeuren er in.

    Sterke punten
    Service en goede auto

    Zwakke punten
    geen

    Voor de twaalfde maal goldcar

    Ik boek altijd bij goldcar zelf neem de volledige dekking en heb nog nooit problemen gehad.
    Dit is ongeveer 200 euro goedkoper dan Herts of Europa cars voor 1 week.
    Door een omleiding in Barcelona de parking niet gevonden
    dan naar de luchthaven gereden .De transferbus stond daar ,ons probleem uitgelegd .De chauffeur heeft ons voorgereden en na inleveren ons onmiddellijk naar de luchthaven gebracht .
    Wij hebben het vliegtuig gehaald.
    Een pluim voor goldcar .
    Bezin voor je begint ,als het te mooi is om waar te zijn ,een basisprijs van 21 Euro dan weet je dat dit eigenlijk niet kan.
    Zonder all-risk dekking loop je grote risiko's .Niet doen dus.
    Boek niet bij tussenpersoon.

    Sterke punten
    Prijs
    Nieuwe wagens
    Vaak upgrading
    Goede service
    Key en go geen wachtijden.
    Full, full geen opgeblazen benzine prijzen.

    Zwakke punten
    Geen

    Positief over Goldcar

    Verbaasd ben ik over de negatieve reacties van het bedrijf Goldcar.
    Omdat de tussenpersoon Cartrawler ten onrechte een lagere klasse auto had opgegeven, waren we afhankelijk van de medewerking van het bedrijf. Gelukkig kregen we alle medewerking van de baliemedewerker bij het vliegveld in Lissabon en zijn we vertrokken met het juiste formaat auto. Ik kan niet anders dan positief zijn over de kwaliteit van zowel de auto als de service van het personeel tijdens uitgifte en retourneren. Ik zou zeker geen auto meeer huren via cheaptickets.nl (Cartrawler) door het geheel uitblijven van service en het niet of te laat reageren op mijn hulpvragen.

    Sterke punten
    goede service en fijne auto

    Zwakke punten
    -

    Ondanks veel argwaan zeer positieve ervaring

    Door alle kritische reacties op deze site zeer argwanend geboekt. Maar omdat het verschil in kosten zo groot was toch maar het risico genomen. Gelukkig! Want we hebben een zeer goede ervaring gehad met Goldcar in Portugal Faro.

    Wel een extra kras opgemerkt. Die werd meteen aangetekend op het formulier.

    Kregen een vrijwel nieuwe Ford Fiesta mee. 7.500 km.

    We werden netjes en snel geholpen en er werd niet moeilijk gedaan dat we de verzekering niet wilde afkopen. Ook hadden we bewust voor vol-vol gekozen.

    Ondanks dat we de sleutel buiten openingstijd achter moesten laten in een sleutel box en er dus geen gezamenlijke controle gedaan kon worden zijn er geen extra kosten in rekening gebracht. Alle het gereserveerd eigen risico is zojuist netjes teruggeboekt.

    Sterke punten
    Heel scherpe prijs, ook kinderstoel was goedkoper dan bij andere maatschappijen.
    Geen gezeur over aanvullende verzekering.
    Vriendelijk geholpen.

    Zwakke punten
    Extra kosten voor peagekastje waar nergens over verteld was. Maar die € 12 zijn te overzien.
    Ook extra kosten voor naar buitenland reizen (€60) waar wel melding van was gemaakt, maar pas na boeken. Zodat we die niet mee konden nemen in de afweging.

    Nooit problemen gehad

    Verbaast me te zien dat er zo veel negatieve recenties zijn over Goldcar.
    We huren hier al enige jaren en op verschillende locaties in Spanje maar nog nooit een negatieve ervaring gehad.
    Hoe kan het dan dat er zoveel negatieve verhalen zijn?

    Sterke punten
    prima geregeld

    Zwakke punten
    geen

    Prima geregeld

    Mijn ervaringen met Goldcar Faro zijn zeer goed. Ik denk dat dit komt omdat ik rechtstreeks bij hun boek, zonder tussenkomst van bedrijven die beweren dat alle verzekeringen al geregeld zijn. Dus: boek rechtstreeks en neem een VOLLEDIGE all-risk dekking! Dat kostte me 120 euro extra voor 10 dagen en door de lage autohuur is dat heel goed te doen. Snel opgehaald (ok, het was maart...) en heel snel weer ingeleverd. 1e x een Nissan Juke en 2e x een Ford Focus, beide hagelnieuwe diesels zonder daar om gevraagd te hebben. Volle tank (68€) na twee dagen teruggestort gekregen, na twee weken volgde nog een inhouding (zoals ons al was uitgelegd) van 10€ ivm tol op de Portugese snelweg. Geen verborgen kosten, duidelijke prijsstelling. Maak het jezelf niet moeilijk en neem altijd een all-risk dekking!!!

    Sterke punten
    Hagelnieuwe auto's, goede prijsstelling in vergelijking met de grote merken zoals Avis en Hertz.

    Zwakke punten
    Ik kan ze niet bedenken...

    Goede ervaring

    De (mijn) ervaring leert, dat het huren van een auto in de praktijk niet zonder ) volledige) verzekering kan, er zitten anders te veel risico's aan verbonden.
    Na heel veel vergelijk tussen alle verhuurders en lezen van reviews kwam ik tot de conclusie dat rechtstreeks huren (zonder tussenkomst van derden) en dan ook bij de verhuurder zelf de verzekering afsluiten, het minste gezeur en tot mijn verbazing het voordeligst uit kwam, ook al was de verzekering zelf al iets meer dan 200,- voor 20 dagen.
    In de praktijk pakte dit ook zo uit': Bij het afhalen van de auto bij de luchthaven in Palermo werd direct geconstateerd dat ik de verzekering al bij hun zelf had afgesloten, dus verder geen gezeur, in tegendeel, het voordeel werd mij ook verteld dat ik de auto die ik mee kreeg , niet op schade hoefde te controleren en dat bij het inleveren dat ook niet werd gedaan, gezien hun verzekering alles volledig zou dekken, ik kon dan zo de sleutels inleveren( achteraf bleek dit ook daadwerkelijk zo te gaan).
    Bovendien kreeg ik zonder bij te hoeven betalen een snelle en zuinige diesel en luxere auto ( met ingebouwde NL-navigatie ) mee, dan ik gereserveerd had.
    Wel moest ik nog 114,- borg voor brandstof met mijn creditcard betalen, maar die kreeg ik netjes na 2 dagen nadat ik de auto had ingeleverd weer terug gestort.
    Al met al, zolang men maar alles rechtstreeks bij de verhuurder zelf boekt, gaat het goed, is mijn ervaring!

    Sterke punten
    -Totale autohuurprijs incl. volledige verzekering rechtstreeks bij Goldcar zelf blijft voordelig in vergelijking met andere verhuurders

    -Nieuwe auto's en modellen (wij reden een Peugeot 308 HDI bj.2015 met 4500 Km op de teller....wat een fijne auto is dat!)
    - gratis annuleren

    Zwakke punten
    - Ondanks volledige vooruit betaling en verzekering, toch nog ( 114,-)borg moeten betalen

    Lees de voorwaarden goed, dan kom je niet voor verrassingen te staan

    Goldcar geboekt via autoeurope. Vanwege de recencies vooraf de voorwaarden bekeken en de veel gelezen klacht over de verzekering of de creditcard reservering is te voorkomen door zonder extra CDW te boeken en de verzekering ter plaatse af te nemen. De verzekering van Goldcar is wellicht een 30-40 euro duurder maar het scheelt je wel de bestedingsruimte op je creditcard en bespaard je de discussie die je een slechte start van je vakantie bezorgd.
    Al met al is de auto nog +/- 150 euro goedkoper dan de concurrent.

    Afhalen kan je wel een klein drama noemen, lange rij wachtenden en daar worden de mensen achter de balie niet gezelliger van. Ik herken de klacht over aggressieve verkoop methoden wel, maar volgens mij komt dat voort uit frustratie over elke keer dezelfde discussie moeten voeren.
    Ik kreeg wel een korting op de verzekeringspremie toen ik daarom vroeg!
    Als Goldcar de voorwaarden beter op de site zet is er al een hoop gewonnen.

    Het is goedkoper om zelf je kinderstoeltjes in te vliegen als ruimbagage dan het huren daarvan (72 euro!!).

    De auto (VW Polo) was prima, mooi schoon en nieuw.

    Inleveren gaat vrij rommelig, sleutels in een dropbox doen en bidden dat het goed gaat.
    De vol-leeg policy zorgde ervoor dat de auto hortend en stotend de garage in reed! Leger dan dit kon ik hem dus niet krijgen.

    Sterke punten
    - Goede auto
    - Heldere keuzes in voertuig categorieën.

    Zwakke punten
    - Communicatie over brandstofprijzen en verzekering
    - Lange rij bij ophalen

    Zeer te vrede over Goldcar GranCanaria. Herken mij niet in de kritieken

    Ik reis nu al heel wat jaren gemidd 4 x per jaar naar LasPalmas en moet zeggen dat het huren bij Goldcar mij nog nooit problemen heeft opgeleverd.
    1 x via Rentalcars gehuurd bij Goldcar en bij de huur prijs kwam nog een extra 75 euro.
    Ik heb dat meerdere keren meegemaakt bij andere reizigers dat ze extra verzekering moesten bij betalen.
    Zelf boek ik rechtstreeks en dat bevalt mij goed. Redelijk nwe auto;s, gemidd 20.000km of minder. Je krijgt de auto met volle tank en levert hem ook weer in met een volle tank. Nog nooit naheffingen oid gekregen.

    Sterke punten
    Ze helpen snel en goed. Informeren zoals het hoort

    Zwakke punten
    De vaak lange wachtrijen voor de counter

Bezoek Goldcar

Schrijf een review