SnappCar - 25 Reviews

Last updated: 31 juli 2019
SnappCar Logo

31.8% aanbevolen, 25 Reviews

  1. SnappCar
  2. Benodigdheden
  3. Huurverzoek indienen
  4. Leeftijd bestuurders
  5. Annuleren
  6. Wijzigen
  7. Contact gegevens
  8. SnappCar Video
  9. SnappCar Reviews
  10. Schrijf ook een review over SnappCar

SnappCar

Bij SnappCar kun je jouw auto verhuren, of een auto van iemand anders huren. Gewoon onderling, zonder (ver-)huurbedrijf. Je auto verhuren? Maak een profiel aan; dat is heel simpel. Hierin geef je aan wanneer jouw auto beschikbaar is en wat je per dag aan de auto wilt verdienen. Omdat je zelf de autoverhuur regelt, blijf je altijd baas over je eigen auto: jij bepaalt wie er in jouw auto mag rijden, niet SnappCar. Je kunt een huurverzoek altijd weigeren.

Auto huren? Voer je postcode of plaats in, dan zie je meteen het aanbod bij jou in de buurt. Kies je ideale auto, maak een profiel aan en stuur een huurverzoek aan de eigenaar. Als de verhuurder jouw huurverzoek accepteert, krijgen jullie beiden de huurovereenkomst per mail toegestuurd en kan de huur beginnen. Het gebruik van SnappCar is gratis, en inschrijven is zo gedaan!

SnappCar Details

Hits: 1933

URL: http://www.snappcar.nl/

CategorieŽn: Particuliere Autoverhuurders

Reviews: 25

Benodigdheden

Om een auto te huren bij Snappcar moeten klanten zich registreren op de website van dit bedrijf en hun account verifiëren. Vervolgens moeten zijn de volgende gegevens overleggen en uploaden:
- een geldig rijbewijs: aan klanten wordt gevraagd om een leesbare, heldere kopie of foto te maken van een geldig rijbewijs en deze te uploaden via het platform.
- Daarnaast wordt gevraagd naar algemene informatie zoals de naam, het adres, de leeftijd en telefoonnummer van de bestuurder.
- een verificatie: dit kan via social media of middels een overschrijving van 1 cent

Huurverzoek indienen

Indien klanten een perfecte auto hebben gevonden, kunnen ze de ophaal- en terugbreng datum invullen en kiezen voor het exacte tijdstip waarop de auto opgehaald en teruggebracht zal worden. Daarnaast moeten klanten ook in het kort aangeven waarvoor zij de auto nodig hebben.

De verhuurder kan het verzoek accepteren of afwijzen. In geval van acceptatie krijgt de klant een bericht dat er betaald kan worden. Betaling voor een huurauto kan via iDeal of een credit card.

In geval van een afwijzing moet de klant helaas op zoek naar een alternatief. De klant kan dan weer naar de zoekpagina en opnieuw een huurverzoek verzenden.

Wanneer het huurverzoek is geaccepteerd en betaald ontvangen beiden, de huurder en verhuurder, een bevestiging via e-mail, hier vind men ook het adres. Bij het ophalen van de auto doorlopen beiden de check-in en stellen op die manier de status van de auto aan het begin van de boeking vast.

Leeftijd bestuurders

Indien men een auto wilt huren van Snappcar, dan moet men aan een aantal voorwaarden voldoen. zodat huurders met een gerust hart hun auto kunnen verhuren. Bestuurders moeten minimaal 21 jaar. Daarnaast moeten zijn minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig EU rijbewijs. Daarnaast heeft de verzekeraar ook een aantal voorwaarden waaraan huurders moeten voldoen. Deze regels kan men terugzien in de algemene voorwaarden en de verzekeringsvoorwaarden.

Annuleren

Een boeking kan altijd voor aanvang van de huur geannuleerd worden. Als de klant nog niet heeft betaald voor de boeking, dan is annuleren gratis. Zodra de boeking betaald is, zijn er wel kosten aan de annulering verbonden. De kosten kan men terug zien in het boetebeleid van Snappcar.

Een betaalde boeking kan men annuleren via Mijn SnappCar. Men kan op de transactie klikken, die men wilt annuleren en kiezen voor de button in het transactieoverzicht. Daarnaast moet de verhuurder ook op de hoogte gesteld worden dat de boeking niet door kan gaan.

Wijzigen

Indien klanten een huurverzoek hebben gestuurd, maar om de een of andere manier een wijziging willen toevoegen aan bijvoorbeeld de tijden, dan kan men het huurverzoek annuleren en een nieuwe verzoek indienen met de juiste datum en tijden.

Wanneer een boeking eenmaal is betaald, kan deze niet meer worden gewijzigd. De enige optie die een klant heeft om de datum of tijd te veranderen is om de boeking te annuleren en opnieuw te boeken. In dat geval kan de verhuurder het beste annuleren, de klant krijgt een volledige refund en de boekingsperiode komt meteen weer vrij. In dit geval is er geen sprake van annuleringskosten.

Wilt de verhuurder niet annuleren maar moet de boeking wel gewijzigd worden, dan kan de klant contact opnemen met het Community Support Team.

Contact gegevens

Het Support team van Snappcar is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar via het contactformulier of via het e- mail adres [email protected] Indien er sprake is van een noodgeval, ongeluk of pech onderweg, dan kunnen klanten contact opnemen met het Support team, via het op het SnappForm vermelde telefoonnummer.

SnappCar Video

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/SxfT52IEJBs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


SnappCar reviews (25):

SnappCar - Uitbetaling aan verhuurder extreem laat

0

Review:
Ik verhuur sinds april 2019 mín auto via Snappcar en was erg verbaasd dat ik voor verhuringen in april 2019 pas op 30 juli 2019 betalingen ontving. Dikke drie maanden later! Terwijl de huurders voorafgaand aan de huur
aan Snappcar betalen. AirBNB betaalt altijd netjes tegen het einde van de huurperiode uit. Dat zoo Snappcar ook moeten doen.
Deze zomer verhuur ik mín auto voor 4 weken, als ik dan weer zo lang moet wachten stop ik met verhuur.

Sterke punten:
Leuk idee

Zwakke punten:
Slechte financiële uitvoering

SnappCar - Schade veel te hoog berekend

1

Review:
Bij het huren van een simpele auto op Snappcar is er een klein ongeluk gebeurd met een paaltje, vervolgens was de schade heel beperkt. De enige schade die er was bleek een soort kras / deuk in een stuk kunststof. Dit netjes gemeld aan SnappCar, een maand later kreeg ik bericht dat dit mij Ä660 euro ging kosten. Als ik dit had geweten had ik de schade nooit door hen laten oplossen maar had ik het onderling geregeld met de verhuurder. Bij een zelf geregelde reparatie had dit me nooit zoveel geld gekost, ik voelde me behoorlijk opgelicht.

Sterke punten:
Snel een auto gehuurd, dit verliep soepel. Verder prima systeem.

Zwakke punten:
Alleen met de schadeafhandeling ben ik het absoluut niet eens, ik zou graag de keuze hebben gehad om de schade zelf op te lossen.

Marleen beveelt SnappCar NIET aan bij vrienden/bekenden

SnappCar - Groot verbeterpunt

0

Review:
Met mijn gezinnetje hadden we al een paar x een goede ervaring met dit platform.

Maar deze x liep het niet zo leuk.

Na lang zoeken naar de juiste auto, kwam ik er bij de betaling (of eigenlijk pas na 2x betalen, omdat de 1e zou zijn mislukt, maar nu was het wel 2x afgeschreven!) pas achter, dat je niet eens kunt betalen met een en/of-rekening, ofwel een bankrekening die je hebt samen met je partner.
Omdat de naam van de partner natuurlijk niet op je rijbewijs staat...goeoed, heel apart...

Dus gaat het hele feest niet door...en ook nog 24u wachten op terugbetaling, terwijl we al ons saldo nodig hebben.

Het verbaast me dat er niets staat aangegeven op de website, of in elk geval niet zichtbaar.

Ik wil niet vervelend klinken, maar: even knallen jongens, dit kan en moet echt beter.

SnappCar - Prijs

0

Review:
Slechts 10 maanden gebruik ik Snappcar. In die periode heb ik al 3 keer prijswijzigen doorgekregen. Altijd meer meer en nog meer moeten betalen.
Daarnaast alleen maar oude krakkemikkige autoís . Voor hetzelfde geld krijg ik een jonge auto bij autoverhuurbedrijf.
Voor mij geen Snappcar mee. En als ik wil autodelen dan maar naar Mywheels

Sterke punten:
Geen borg
Sympathieke verhuurders

Zwakke punten:
Oude autoís
Prijsverhogingen a-la-dol

SnappCar - Bad customer service and bad insurance overall

2

Review:
Rented a car via SnappCar. Paid for insurance when I rented it.
Had an incident with the car, something unavoidable: a rock hit the windshield. There is nothing one can do about it, right?
When I returned the car, the owner was informed and we took pictures. The damage was also reported.
I contacted SnappCar at that time, to know what should I do. They said that, as long as I paid for the insurance, I had nothing to worry about: they would handle it!
Now, SnappCar and their partner-in-crime company, Allianz, are charging me Ä 635,82! By the way, a regular windshield replacement and installation for the car I rented costs Ä 220 including VAT. This is basically a scam, you see? SnappCar customer support simply said "Contact Allianz, they are handling the issue". Very, VERY bad customer support. Actually, if you think well, there is none.
Guys, BE VERY CAREFUL when renting with SnappCar. In fact, I truly recommend you never do that. EVER.
Since the issue is apparently not going to be resolved as it should, I am going to report SnappCar to the Authority for Consumers and Markets and ConsuWijzer. This nightmare has just started... #snappcarneveragain #snappcarscam

Sterke punten:
It was a good idea initially, but...

Zwakke punten:
Customer service will not take care of the issues, even after they say "you do not have to worry, we will take of the issue".
Insurance they provide is a scam, at a minimum. Not only I have to pay for the incident that I had (windshield got hit by a rock), but the insurance company is charging me 3 times more than a regular price for windshield + VAT + installation. This is a serious scam!

Ricardo beveelt SnappCar NIET aan bij vrienden/bekenden

SnappCar - Good idea, terrible service

0

Review:
The owner of the car that I have rented received a parking fine. I have contested the fine with the Municipality, won the appeal. However, even though I was all the time in contact with the support team of SnappCar, and received assurances they will not send this to a collection agency until there is a final verdict on the fine, I`ve got an email from Incasso asking me to pay in 2 days or bring me to court.

Terrible, terrible service. I do NOT recommend!

Andrei beveelt SnappCar NIET aan bij vrienden/bekenden

SnappCar - Registratie afgewezen

0

Review:
Ik heb me jaren geleden proberen te registreren. Maar bij controle werd ik afgewezen. De medewerkers van SnappCar hadden geen inzage in de reden van afwijzing. Erg vreemd allemaal.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Geen duidelijke prijs zichtbaar bij de autoís op de site.

Registratie is een probleem.

Hung Tran beveelt SnappCar NIET aan bij vrienden/bekenden

SnappCar - Je kan beter ergens anders een car 'snappen&#

0

Review:
Na veel energie in het aanmaken van een profiel te hebben gestopt, kopieen rijbewijs geupload en dergelijke deed ik vol verwachting de eerste boeking van een auto. Er gebeurde helemaal niets, geen reactie, geen communicatie, geen niks. Alleen wat automatische mailtjes van de website waarop niet gereageerd kan worden.
2 dagen later wilde ik mijn profiel (met persoonlijke informatie) verwijderen, maar dat kan niet. Je kan alleen deactiveren, wat ik onacceptabel vind. Een mail naar de support gestuurd om dat alsnog te regelen.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Trage website die vanalles belooft maar het in mijn geval totaal niet waarmaakt.

Aris Houwi beveelt SnappCar NIET aan bij vrienden/bekenden

SnappCar - Vergoeding hagelschade via All-risk verzekering Sn

0

Review:
We hebben na een verhuurperiode helaas een hagelschade van 4.400 euro aan onze auto. De dagwaarde van onze auto blijkt nu 3.300 euro te zijn, en dan denk je dus dat je maar 3.300 euro vergoeding gaat ontvangen.
Nee dus, het is nog veel erger. In de kleine lettertjes lijkt te staan dat je nu alleen een aanvulling krijgt tot 3.300 euro als je afstand doet van je auto. Iets wat natuurlijk belachelijk is om te doen in het geval van een prima rijdende auto.
We hebben dus een schade van 4.400 euro, maar dreigen nu maar 1.979 euro te ontvangen. Een bedrag dat natuurlijk veel te laag is om de schade aan onze zeer goed rijdende auto te herstellen.
Wie weet hoe je dit probleem moet aanpakken? Het is niet redelijk en billijk dat ik afgescheept ga worden met een vergoeding van slechts 1.979 euro, wanneer je er ter goeder trouw van uit bent gegaan dat je auto via SnappCar verhuur allrisk verzekerd is, en waarbij de kosten van schade vergoed worden (tot een bedrag gelijk aan de dagwaarde). Iets wat denk ik de meeste verhuurders van SnappCar overigens ook denken.
Wie weet hoe ik dit probleem moet aanpakken?

Zwakke punten:
Afhandeling hagelschade

SnappCar - Backoffice?

0

Review:
Ik heb één van mijn auto's nu ruim 20 maal via Snappcar verhuurd waarvan 2/3 probleemloos aan huurders met een positieve drive.
Helaas vandaag weer een huurder die de auto niet op tijd terug brengt, niet op berichten reageert en de telefoon niet opneemt en weer omdat dit de 2e maal is.
Als verhuurder ben je de zwakke partij en dat is een makke aan dit deelsysteem.
Verder een aantal maal in moeten leveren op de brandstof want niet iedereen brengt de auto daadwerkelijk met een even volle tank terug als waar zij mee vertrokken.


Sterke punten:
Een schakel tussen auto bezit en auto gebruik.

Zwakke punten:
Soms een trage website waardoor je 10 minuten op het mobieltje staat te hannesen om een verhuur op te starten.
Waar is de backoffice?? Ik betaal veel geld aan commissie en verzekering, maar als een boeking net iets anders loopt dan moet je maar hopen dat je de juiste beslissing neemt.

Jaap Zekve beveelt SnappCar NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over SnappCar

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou SnappCar aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou SnappCar aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek SnappCar


DMCA.com Protection Status