Bij SnappCar kun je jouw auto verhuren, of een auto van iemand anders huren. Gewoon onderling, zonder (ver-)huurbedrijf. Je auto verhuren? Maak een profiel aan; dat is heel simpel. Hierin geef je aan wanneer jouw auto beschikbaar is en wat je per dag aan de auto wilt verdienen. Omdat je zelf de autoverhuur regelt, blijf je altijd baas over je eigen auto: jij bepaalt wie er in jouw auto mag rijden, niet SnappCar. Je kunt een huurverzoek altijd weigeren. Auto huren? Voer je postcode of plaats in, dan zie je meteen het aanbod bij jou in de buurt. Kies je ideale auto, maak een profiel aan en stuur een huurverzoek aan de eigenaar. Als de verhuurder jouw huurverzoek accepteert, krijgen jullie beiden de huurovereenkomst per mail toegestuurd en kan de huur beginnen. Het gebruik van SnappCar is gratis, en inschrijven is zo gedaan!


Benodigdheden

Om een auto te huren bij Snappcar moeten klanten zich registreren op de website van dit bedrijf en hun account verifiëren. Vervolgens moeten zijn de volgende gegevens overleggen en uploaden: - een geldig rijbewijs: aan klanten wordt gevraagd om een leesbare, heldere kopie of foto te maken van een geldig rijbewijs en deze te uploaden via het platform. - Daarnaast wordt gevraagd naar algemene informatie zoals de naam, het adres, de leeftijd en telefoonnummer van de bestuurder. - een verificatie: dit kan via social media of middels een overschrijving van 1 cent


Huurverzoek indienen

Indien klanten een perfecte auto hebben gevonden, kunnen ze de ophaal- en terugbreng datum invullen en kiezen voor het exacte tijdstip waarop de auto opgehaald en teruggebracht zal worden. Daarnaast moeten klanten ook in het kort aangeven waarvoor zij de auto nodig hebben. De verhuurder kan het verzoek accepteren of afwijzen. In geval van acceptatie krijgt de klant een bericht dat er betaald kan worden. Betaling voor een huurauto kan via iDeal of een credit card. In geval van een afwijzing moet de klant helaas op zoek naar een alternatief. De klant kan dan weer naar de zoekpagina en opnieuw een huurverzoek verzenden. Wanneer het huurverzoek is geaccepteerd en betaald ontvangen beiden, de huurder en verhuurder, een bevestiging via e-mail, hier vind men ook het adres. Bij het ophalen van de auto doorlopen beiden de check-in en stellen op die manier de status van de auto aan het begin van de boeking vast.


Leeftijd bestuurders

Indien men een auto wilt huren van Snappcar, dan moet men aan een aantal voorwaarden voldoen. zodat huurders met een gerust hart hun auto kunnen verhuren. Bestuurders moeten minimaal 21 jaar. Daarnaast moeten zijn minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig EU rijbewijs. Daarnaast heeft de verzekeraar ook een aantal voorwaarden waaraan huurders moeten voldoen. Deze regels kan men terugzien in de algemene voorwaarden en de verzekeringsvoorwaarden.


Annuleren

Een boeking kan altijd voor aanvang van de huur geannuleerd worden. Als de klant nog niet heeft betaald voor de boeking, dan is annuleren gratis. Zodra de boeking betaald is, zijn er wel kosten aan de annulering verbonden. De kosten kan men terug zien in het boetebeleid van Snappcar. Een betaalde boeking kan men annuleren via Mijn SnappCar. Men kan op de transactie klikken, die men wilt annuleren en kiezen voor de button in het transactieoverzicht. Daarnaast moet de verhuurder ook op de hoogte gesteld worden dat de boeking niet door kan gaan.


Wijzigen

Indien klanten een huurverzoek hebben gestuurd, maar om de een of andere manier een wijziging willen toevoegen aan bijvoorbeeld de tijden, dan kan men het huurverzoek annuleren en een nieuwe verzoek indienen met de juiste datum en tijden. Wanneer een boeking eenmaal is betaald, kan deze niet meer worden gewijzigd. De enige optie die een klant heeft om de datum of tijd te veranderen is om de boeking te annuleren en opnieuw te boeken. In dat geval kan de verhuurder het beste annuleren, de klant krijgt een volledige refund en de boekingsperiode komt meteen weer vrij. In dit geval is er geen sprake van annuleringskosten. Wilt de verhuurder niet annuleren maar moet de boeking wel gewijzigd worden, dan kan de klant contact opnemen met het Community Support Team.


Contact gegevens

Het Support team van Snappcar is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar via het contactformulier of via het e- mail adres [email protected]. Indien er sprake is van een noodgeval, ongeluk of pech onderweg, dan kunnen klanten contact opnemen met het Support team, via het op het SnappForm vermelde telefoonnummer.


SnappCar Video


SnappCar Reviews

    denk goed na voor je gaat verhuren via Snappcar

    Na 2 jaar verhuren via Snappcar ben ik er klaar mee. De stand: 44 verhuren, 43 keer een smerige auto terug en 4 keer schade. En dan verhuurde ik alleen aan mensen met minstens 3 goede reviews. Verzekering is prima geregeld via Allianz maar het kost allemaal een hoop extra werk, tijd, kilometers en milieubelasting. En dat vindt Snappcar allemaal voor risico van de verhuurder. Ja, het levert een paar honderd euro per jaar op maar die wegen niet op tegen het gezeik er omheen.

    Sterke punten
    digitale afhandeling

    Zwakke punten
    bescherming verhuurder
    bereikbaarheid

    Veel gedoe en slechte communicatie SnappCar

    Aanmelden middels desktopcomputer wordt niet opgemerkt en gaan later voor aanvang rit, terwijl betaling de avond ervoor al binnen is, allerlei sms's naar mobiel sturen, dat je opeens een app kunt downloaden ! Ja en juist NIET vanwege die app, maar juist WEL vanwege een site op vaste computer, heb ik het nu eens geprobeerd met SnappCar ! Kortom, allemaal veel gedoe en zolang je geen problemen in procedure tegenkomt, zal het misschien voor genoeg mensen een uitkomst bieden voor transport, behalve professionele klantenservice van helpdesk, wat een achterbakse aanpak en alles gericht op commercie ! Zijn erg goed in oneindig berichtjes sturen naar mobiel, terwijl je misschien zelf helemaal geen internet app hebt gedownload, nogal suf als je hebt geboekt vanaf computer ! Mogen ook best naar email een betaalbevestiging sturen, lijkt anders net of het naar een vreemde gaat, mijn eigen bank kan dit namelijk beter die bevestiging, waardeloos dit bedrijf of werken nog niet de juiste mensen !

    Schade veel te hoog berekend

    Bij het huren van een simpele auto op Snappcar is er een klein ongeluk gebeurd met een paaltje, vervolgens was de schade heel beperkt. De enige schade die er was bleek een soort kras / deuk in een stuk kunststof. Dit netjes gemeld aan SnappCar, een maand later kreeg ik bericht dat dit mij €660 euro ging kosten. Als ik dit had geweten had ik de schade nooit door hen laten oplossen maar had ik het onderling geregeld met de verhuurder. Bij een zelf geregelde reparatie had dit me nooit zoveel geld gekost, ik voelde me behoorlijk opgelicht.

    Sterke punten
    Snel een auto gehuurd, dit verliep soepel. Verder prima systeem.

    Zwakke punten
    Alleen met de schadeafhandeling ben ik het absoluut niet eens, ik zou graag de keuze hebben gehad om de schade zelf op te lossen.

    Bad customer service and bad insurance overall

    Rented a car via SnappCar. Paid for insurance when I rented it.
    Had an incident with the car, something unavoidable: a rock hit the windshield. There is nothing one can do about it, right?
    When I returned the car, the owner was informed and we took pictures. The damage was also reported.
    I contacted SnappCar at that time, to know what should I do. They said that, as long as I paid for the insurance, I had nothing to worry about: they would handle it!
    Now, SnappCar and their partner-in-crime company, Allianz, are charging me € 635,82! By the way, a regular windshield replacement and installation for the car I rented costs € 220 including VAT. This is basically a scam, you see? SnappCar customer support simply said "Contact Allianz, they are handling the issue". Very, VERY bad customer support. Actually, if you think well, there is none.
    Guys, BE VERY CAREFUL when renting with SnappCar. In fact, I truly recommend you never do that. EVER.
    Since the issue is apparently not going to be resolved as it should, I am going to report SnappCar to the Authority for Consumers and Markets and ConsuWijzer. This nightmare has just started... #snappcarneveragain #snappcarscam

    Sterke punten
    It was a good idea initially, but...

    Zwakke punten
    Customer service will not take care of the issues, even after they say "you do not have to worry, we will take of the issue".
    Insurance they provide is a scam, at a minimum. Not only I have to pay for the incident that I had (windshield got hit by a rock), but the insurance company is charging me 3 times more than a regular price for windshield + VAT + installation. This is a serious scam!

    Good idea, terrible service

    The owner of the car that I have rented received a parking fine. I have contested the fine with the Municipality, won the appeal. However, even though I was all the time in contact with the support team of SnappCar, and received assurances they will not send this to a collection agency until there is a final verdict on the fine, I`ve got an email from Incasso asking me to pay in 2 days or bring me to court.

    Terrible, terrible service. I do NOT recommend!

    Registratie afgewezen

    Ik heb me jaren geleden proberen te registreren. Maar bij controle werd ik afgewezen. De medewerkers van SnappCar hadden geen inzage in de reden van afwijzing. Erg vreemd allemaal.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen duidelijke prijs zichtbaar bij de auto’s op de site.

    Registratie is een probleem.

    Je kan beter ergens anders een car 'snappen'

    Na veel energie in het aanmaken van een profiel te hebben gestopt, kopieen rijbewijs geupload en dergelijke deed ik vol verwachting de eerste boeking van een auto. Er gebeurde helemaal niets, geen reactie, geen communicatie, geen niks. Alleen wat automatische mailtjes van de website waarop niet gereageerd kan worden.
    2 dagen later wilde ik mijn profiel (met persoonlijke informatie) verwijderen, maar dat kan niet. Je kan alleen deactiveren, wat ik onacceptabel vind. Een mail naar de support gestuurd om dat alsnog te regelen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Trage website die vanalles belooft maar het in mijn geval totaal niet waarmaakt.

    Backoffice?

    Ik heb één van mijn auto's nu ruim 20 maal via Snappcar verhuurd waarvan 2/3 probleemloos aan huurders met een positieve drive.
    Helaas vandaag weer een huurder die de auto niet op tijd terug brengt, niet op berichten reageert en de telefoon niet opneemt en weer omdat dit de 2e maal is.
    Als verhuurder ben je de zwakke partij en dat is een makke aan dit deelsysteem.
    Verder een aantal maal in moeten leveren op de brandstof want niet iedereen brengt de auto daadwerkelijk met een even volle tank terug als waar zij mee vertrokken.

    Sterke punten
    Een schakel tussen auto bezit en auto gebruik.

    Zwakke punten
    Soms een trage website waardoor je 10 minuten op het mobieltje staat te hannesen om een verhuur op te starten.
    Waar is de backoffice?? Ik betaal veel geld aan commissie en verzekering, maar als een boeking net iets anders loopt dan moet je maar hopen dat je de juiste beslissing neemt.

    Kies MyWheels ipv Snappcar

    Er is een aantal spelers op de markt van autodelen, waarvan Snappcar en MyWheels de bekendste zijn. Met beide heb ik ervaring. MyWheels is duidelijk goedkoper en klantvriendelijker. Waarschijnlijk hebben zij het ideële principe dat achter autodelen zit nog een beetje hoog in het vaandel. Snappcar is inmiddels een commerciële organisatie met investeerders. Oprichter is inmiddels ook vertrokken. Knijpen zowel huurders als verhuurders uit ten gunste van zichzelf. Er blijft ruim 30% van het bedrag dat huurders betalen aan een particuliere verhuurder hangen bij Snappcar. Bij concurrent MyWheels is dat 12,5%, terwijl de auto en verzekering exact hetzelfde zijn. Daarom is voor zowel huurder als verhuurder MyWheels veel interessanter.

    Sterke punten
    Overzichtelijke website

    Zwakke punten
    Incasseren absurd hoge vergoedingen bij zowel huurders als verhuurders. Veranderen tig keer van prijsmodel, omdat er steeds weer wat bij moet. Infantiele tone of voice in communicatie. Dat zij bij de gratie van huurders en verhuurders bestaan schijnen ze te vergeten.

    Het is niet aan te raden om via snappcar auto te huren en het ligt niet aan de verhuurders , maar aan de snappcar zelf!!!

    Het is niet aan te raden om via snappcar auto te huren en het ligt niet aan de verhuurders , maar aan de snappcar zelf!!!

    Zwakke punten
    Site is heel slecht. Het werkt heel slecht. Contact is heel slecht. Via fb kun je niks plaatsen,want ze gaan eerst je reactie beoordelen en dus zelf bepalen of je reactie daar geplaatst wordt of niet!

    SC vraagt teveel van verhuurder en huurder

    ik verhuur al sinds het allereerste begin via Snappcar. Ik sta achter de sympathieke doelstelling. Er zijn sinds medio 2012 ongeveer 6 wijzigingen in de algemene voorwaarden geweest. De wijzigingen worden per decreet afgekondigd. SC koste eerst op eur 40 slechts eur 8. Anno 2016 is dat eur 12 (30%) voor huurder en nog eur 8 van huurder. bovendien kriigt SC nog 30% van de meer kilometers. Ook heeft SC zomaar een wijzigingen doorgevoerd dat na 1 week de huurprijs lager is ( terwijl SC nog steeds 30% vangt) zonder instemming of keuze mogelijkheid van de huurders.
    Daarnaast is het vervelend dat je mailtjes krijgt " iemand heeft gereageerd op auto x uit jouw buurt, bied snel jouw auto aan......" wat ik persoonlijk ratterig vind; de huurder heeft al een bewuste keuze gemaakt voor die auto en het is domweg raar en niet integer dat andere aanbieders op zijn verzoek reageren.

    Ik mijn optiek is SC de weg kwijt en " ff vergeten " dat de auto eigendom is van mij en dat ze mijn belangen moeten vertegenwoordigen. De auto eigenaren worden niet betrokken in het verbeteren van service.
    De support organisatie wuift kritiek weg of is daartoe geïnstrueerd. reageeert al helemaal niet op verzoek om het beter te maken voor de verhuurders.
    Er zijn gelukkig alternatieven (mywheels, wego,etc,etc, ...) waar je minder hoeft af te dragen aan de organisatie.

    Sterke punten
    deeleconomie c.q. autodelen is goed

    Zwakke punten
    Snappcars deeleconomie is te duur: slecht voor huurders en autoverhuurders.

    Niet slecht maar oppassen

    Ik heb een tijdje mijn auto verhuurd via Snappcar. Op zich een sympathieke organisatie. Systeem werkt redelijk goed.Toch werkt de app niet snel en niet altijd goed waardoor je de laptop nog nodig hebt.Foutjes worden regelmatig gemaakt. Vergeten extra kilometers af te rekenen bijvoorbeeld.Bij schade werd bij mij slechts 50% vergoed.Helemaal transparant vind ik het allemaal niet en ik ben gestopt met de verhuur. Vooral het verzekeringsstuk vind ik riskant.Organisatie heeft de neiging kritiek weg te wuiven. Echt niet onaardig allemaal maar voor mij niet betrouwbaar genoeg

    Sterke punten
    Milieuvriendelijk
    Redelijk goed werkende sytematiek

    Zwakke punten
    Redelijk hoge vergoeding
    Verzekeringsstuk is niet transparant en niet zonder risico.

    Steeds slechter voor verhuurders

    Ik verhuur nu al een jaar mijn auto via Snappcar, en op zich gaat het prima, maar Snappcar verandert steeds het vergoedingsbeleid, waardoor je steeds minder verdient aan de verhuur...

    Sterke punten
    Soepel systeem

    Zwakke punten
    Steeds minder huurvergoeding

    Snappcar LIJKT leuk

    SnappCar: theoretisch gezien een sympathiek idee maar de uitvoering is helaas voorzien van een klantenservice met kafkaiaans privacy beleid.

    Nooit meer Snappcar!

    Nooit meer Snappcar! 3 belangrijke redenen: 1: Snappcar neemt geen actie als de uitbetaling fout loopt. Ik probeer nu al praktisch 3 weken lang het verhuurbedrag van snappcar te ontvangen, mail ze met regelmaat, maar de enige reactie die ik krijg is 'er is iets foutgegaan in het systeem en we betalen je zo snel mogelijk uit'. Binnen 24 uur is de toezegging die ze doen.... 2. Is er schade ontstaan die je niet direct bij het inleveren hebt opgemerkt (donker, hoosbui oid) dan heb je pech. De huurder voelde zich duidelijk al niet geroepen om de schade te melden, zonder handtekening van die huurder begin je niets. Dus jammer, schade is voor eigen kosten, verwacht niets van Snappcar. 3. Als verhuurder leg ik geld toe. Polo bluemotion uit 2012 kost 0,22 cent per kilometer, ik kan er maximaal 0,20 voor vragen. Conclusie: de enigen die hier wijzer van worden zijn Snappcar, de verzekeraar en de huurder die voor een prikkie een perfecte auto huurt.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    betaling, vergoeding, schades

    waardeloos

    Na het inschrijven, doorgeven van rekeningnummer en kopie rijbewijs krijg ik de reactie dat ik geen gebruik kan maken van snapcar. Er klopt iets niet, maar vanwege veiligheidsreden mag niet worden verteld wat. Kortom heb ik pech. Geen telefoonnummer, op email word niet gereageerd. Nu maar duurder via greenwheels huren.

    Sterke punten
    goed concept

    Zwakke punten
    zwakke uitvoering

Bezoek SnappCar

Schrijf een review