• anoniem

    Review over SnappCar

    SC vraagt teveel van verhuurder en huurder

    ik verhuur al sinds het allereerste begin via Snappcar. Ik sta achter de sympathieke doelstelling. Er zijn sinds medio 2012 ongeveer 6 wijzigingen in de algemene voorwaarden geweest. De wijzigingen worden per decreet afgekondigd. SC koste eerst op eur 40 slechts eur 8. Anno 2016 is dat eur 12 (30%) voor huurder en nog eur 8 van huurder. bovendien kriigt SC nog 30% van de meer kilometers. Ook heeft SC zomaar een wijzigingen doorgevoerd dat na 1 week de huurprijs lager is ( terwijl SC nog steeds 30% vangt) zonder instemming of keuze mogelijkheid van de huurders.
    Daarnaast is het vervelend dat je mailtjes krijgt " iemand heeft gereageerd op auto x uit jouw buurt, bied snel jouw auto aan......" wat ik persoonlijk ratterig vind; de huurder heeft al een bewuste keuze gemaakt voor die auto en het is domweg raar en niet integer dat andere aanbieders op zijn verzoek reageren.

    Ik mijn optiek is SC de weg kwijt en " ff vergeten " dat de auto eigendom is van mij en dat ze mijn belangen moeten vertegenwoordigen. De auto eigenaren worden niet betrokken in het verbeteren van service.
    De support organisatie wuift kritiek weg of is daartoe ge´nstrueerd. reageeert al helemaal niet op verzoek om het beter te maken voor de verhuurders.
    Er zijn gelukkig alternatieven (mywheels, wego,etc,etc, ...) waar je minder hoeft af te dragen aan de organisatie.

    Sterke punten
    deeleconomie c.q. autodelen is goed

    Zwakke punten
    Snappcars deeleconomie is te duur: slecht voor huurders en autoverhuurders.

    7 september 2016

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.