CarDelMar - 90 Reviews

Last updated: 26 augustus 2019
CarDelMar Logo

24.4% aanbevolen, 90 Reviews

  1. CarDelMar
  2. Algemeen
  3. Waarborg
  4. Leeftijd bestuurders
  5. Wijzigen en annuleren van een boeking
  6. Benodigdheden
  7. Contactgegevens
  8. CarDelMar video
  9. CarDelMar Reviews
  10. Schrijf ook een review over CarDelMar

Niet tevreden over CarDelMar? Probeer dan eens RentalCars.

CarDelMar

CarDelMar is een jonge speler op de Nederlandse reisbureaumarkt en biedt wereldwijd huurauto?s aan in 60 landen en op meer dan 5.000 verhuurkantoren.

Op de Nederlandse markt onderscheidt Car Del Mar zich door een zeer aantrekkelijk laag prijsniveau, waardoor de huurauto?s van CarDelMar veelal tot wel 30% goedkoper zijn dan die van de gevestigde partijen. Dit ligt o.a. aan het feit dat de All-inclusive prijzen van CarDelMar écht all-inclusive zijn, d.w.z. zonder toeslagen voor de restitutie van het eigen risico in geval van schade, zonder reserveringskosten en zonder creditcardkosten.Daarnaast biedt CarDelMar een ongekende goede en snelle service.

CarDelMar Details

Hits: 7821

URL: http://www.cardelmar.nl/

Categorieën: Tussenpersonen

Reviews: 90

Algemeen

CarDelMar is een tussenpersoon in het verhuren van auto's en geniet het vertrouwen zowel de klant als de partners. Dit wordt vertaald in een aantal regels van 'Do's and Don'ts'. Deze definiëren de regels die in alle diensten toereikend moeten zijn, of het nu gaat om de keuze van autoverhuurbedrijven, waarmee samengewerkt wordt, de bestemming of de prijsbepaling. Daarnaast worden kwaliteit en klantenservice hoog in het vaandel gehouden bij CarDelMar.

Waarborg

De meeste klanten vragen zich of zij een waarborg moeten achterlaten bij het afhalen van een auto. Bij CarDelMar moeten klanten een creditcard tonen bij het afhalen van een auto. De lokale autoverhuurder zal dan een bepaald bedrag op de credit card blokkeren/ een pre- autorisatie bewerkstelligen om de vrijstelling in geval van schade of verlies van het voertuig te dekken. Een waarborg kan niet contant of middels een debit card betaald worden. De waarborg wordt weer vrijgegeven in geval er geen sprake is van schade of verlies van de huurauto.

Leeftijd bestuurders

Elke autoverhuurder legt een bepaalde leeftijdsbeperking vast per land en voertuigklasse. In de lokale voorwaarden staat precies aangegeven welke leeftijdsbeperking van toepassing is bij de desbetreffende autoverhuurder. In de lokale voorwaarden staat ook aangegeven hoe lang een bestuurder in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs en of er eventuele kosten in rekening worden gebracht voor jonge bestuurders. Voor jonge bestuurders worden meestal extra kosten in rekening gebracht omdat er een verhoogd risico is op ongevallen. Ook de eventuele leeftijdsbeperkingen voor oudere bestuurders kan men terug zien in de lokale voorwaarden.

Wijzigen en annuleren van een boeking

Klanten kunnen een boeking tot uiterlijk 24 uur voor de afhaaltermijn wijzigen of extra opties toevoegen aan de reservering. In dit geval kan gedacht worden aan een navigatiesysteem of een kinderzitje toevoegen aan de reservatie. Het wijzigen van een boeking kan via de Service Hotline via het telefoonnummer +49 (0)69 153 253 050 (vaste oproep in het Duitse netwerk, kosten variëren volgens provider).


Als klanten de boeking tot 24 uur vóór de huur willen annuleren, dan is het niet nodig te bellen. De huurwagen kan men annuleren in de login-zone "Mijn CarDelMar"

Benodigdheden

Klanten die een huurauto afhalen moeten een geldige rijbewijs, categorie B (Euro-norm) overleggen bij de lokale autoverhuurder. Het rijbewijs moet in het land van verhuur geldig zijn (rijbewijzen die in het land van de huur niet leesbaar zijn moeten door een internationaal rijbewijs worden begeleid). Meestal is het nodig dat de bestuurder resp. de bijkomend ingeschreven bestuurder(s) minstens één jaar, in sommige landen ook tot 3 jaar, in bezit is van een geldig rijbewijs. Daarnaast moet de bestuurder ook een paspoort/identiteitsbewijs en een credit card op zijn/haar naam overleggen. Hetzelfde geldt ook voor de bijkomende bestuurders.

Contactgegevens

CarDelMar is in Nederland van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot en met 18.00 uur te bereiken via het telefoonnummer: +31 (0) 707 709 161 (Landelijk tarief).

CarDelMar video

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/zT7yEipGTvM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


CarDelMar Acties & Nieuws

  • 6 maart 2015 CarDelMar - 10e verjaardag is 10% korting
    CarDelMar bestaat 10 jaar en heeft om het te vieren 10% korting op alle autohuur wereldwijd. Deze actie is geldig op alle boekingen die vóór 15 maart 2015 worden geboekt. CarDelMar is een jonge speler op de Nederlandse reisbureaumarkt en biedt wereldwijd huurauto's aan in 60 landen en op meer dan 5.000 verhuurkantoren. Lees verder

CarDelMar reviews (90):

CarDelMar - Ook de vijfde keer positief

0

Review:
We boekten voor de vijfde keer via Cardelmar. Tot nu toe hebben we één keer een kleine schade gehad, die via Cardelmar is vergoed, nadat wij deze eerst hadden voorgeschoten (160 euro). Hier kiezen wij voor: all-in, maar met een bepaald eigen risico. Het is wel zaak om je goed te verdiepen wáár je vervolgens een auto boekt: wij hebben bijvoorbeeld goede ervaringen met Sixt gehad, maar niet met Europcar.

Sterke punten:
Bij vragen over de recente huur (augustus 2019) kregen binnen een half uur een reactie per email. De prijzen kunnen scherp zijn, vooral bij vroeg boeken (6 maanden vooraf). Zorg ook voor een kortingscode door te abonneren op een nieuwsbrief, scheelt zo 5%.

Dion beveelt CarDelMar aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - Nooit een auto bij car del nar huren

0

Review:
Wij hebben een auto gehuurd bij car del mar.
Wanneer wij op onze bestemming in Lissabon aankwamen,had car del mar ons bij interrent ondergezet.hier kregen wij tehoren dat wij inneens een basispaket geboekt hadden,terwijl wij wel netjes het duurste pakket bij car del mar geboekt hadden(volledige cover).dit betekende dat wij nog eens 450euro mochten neerleggen,anders waren wij niet verzekerd tegen eventuele schade.Aan deze balie waren meerdere Nederlanders met dezelfde problemen,ook via car del mar een een auto gehuurd.De auto die we kregen zat ook nog vol met krassen en deuken,dan neem je niet dat risico.anders werdt er 1200euro van de creditcard afgehouden.dit bij car del mar meerdere malen neergelegd om ons geld terug te krijgen,maar zij wouden niet mee werken.de raad dat wij geven is,geef liever wat meer uit bij wat betere verhuurbedrijven zoals hertz.hebben we vaker auto's gehuurd en hier wordt je tenminste niet bestolen,zals bij car del mar.gewoon schandalig.

Sterke punten:
Geen

Laura Wijn beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - Klantenservice onbereikbaar

0

Review:
als je een simpele vraag of klacht hebt kan je niet gewoon even bellen. Ze doen er alles aan om contact te ontmoedigen. Heb je alles ingevuld dan is er ineens een technisch probleem en heb je dus geen ticketnummer er wordt dan aanbevolen te bellen met jawel een telefoonnummer erbij. vervolgens bel je en omdat je geen ticketnummer hebt kom je niet verder in het belmenu. Waardeloos geregeld. Ergo, ik zit nog steeds met mijn klacht/vraag. Heel frustrerend.

veeken beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - Zeer slechte service / GEEN service

0

Review:
Via Happy Car en die weer bij Car del Mar een Ford Fiesta of gelijkwaardig gereserveerd bij Abbycar op Rhodos. Daar aangekomen staat er een oud model Nissan Micra klaar. Verhuurder beweert dat die gelijkwaardig is aan een Ford Fiesta. Met verhuurder Abbycar viel niet te praten en ook na terugkomst klacht ingediend bij Happy Car. Die hebben deze doorgespeeld aan Car del Mar maar zowel Car del Mar als verhuurder blijven op hun standpunt dat beide auto's in dezelfde klasse vallen en er dus geen tegemoetkoming komt. Happy Car is het wel met me eens maar is afhankelijk van Cardel Mar. Zeer slecht dus en de laatste keer dat bij deze instanties een auto huur. Dan maar een paar centen meer maar wel met goede service en die ontbreekt hier totaal.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Geen kennis van auto's en klanten trekken met lokkertjes die niet nagekomen worden
Geen service ter correctie, de centen zijn al binnen

vd Weide beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - Slechte nazorg

0

Review:
Anderhalf jaar na datum van autohuur schrijft Hetz Israël 250 euro af van onze credit card met de mededeling dat we niet betaald zouden hebben. Hertz reageert niet op onze mail dat we via Car del mar al betaald hadden. Car del mar geeft aan dat ze niets voor ons willen doen omdat het meer dan 30 dagen geleden is dat we de auto gehuurd hebben. Waardeloze service.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Geen service als er na 30 dagen van de autohuur iets gebeurd.

Elisabeth beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - Bedrog over all-in premuim-verzekering

0

Review:
Bij het boeken via Cardelmar krijg ik de aanvullende premium-verzekering er gratis bij en dat staat ook vermeld op mijn boekingsbevestiging die ik de zelfde dag vooruit moet betalen. Omdat direct boeken bij de autoverhuurder - maar dan zonder aanvullende verzekering - slechts 3 euro goedkoper is stuur ik voor de zekerheid deze laatste een mail met de vraag of de verzekering door Cardelmar ook echt geldt. Het antwoord is NEE. Op de sites van Cardelmar staan overal links naar de klantenservice maar na ruim 2 uur is het nog niet gelukt om doorgeschakeld te worden naar het vragenformulier of dit lukt een enkele maal wel en vervolgens heb ik alles opgeschreven en wordt de verzending geblokkeerd omdat ik niet aangemeld zou zijn op de site terwijl ik juist met dit doel mij heb geregistreerd en welkom ben geheten. Het is om gek van te worden!! Ook zou ik telefonisch contact kunnen opnemen maar het noodzakelijke telefoonnummer krijg ik niet te zien. Uiteindelijk is het mij gelukt om een mail te versturen met mijn vraag hoe het nu eigenlijk zit met die verzekering. Al dagen wacht ik op een antwoord. Ondertussen heb ik maar bij de echte verhuurder direct geboekt. Cardelmar belooft veel maar doet niets en wat die gratis verzekering betreft, dat is gewoon bedrog. Ik had bijna vooruit betaald. Betaal nooit vooruit en zeker niet bij Cardelmar.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Liegen over verzekering
Vragen betaling vooraf
Klantenservice vrijwel niet bereikbaar, telefonisch al helemaal niet
Reageren niet op toegezonden e-mail

Martijn beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - Annulering vlucht leidt tot annulering autohuur

0

Review:
Recent een annulering van de vlucht door Ryanair gehad, 10 minuten voor aankomst op Eindhoven Airport. Via Happycar.nl hadden we een auto geboekt bij OK rent a car in Valencia met de verplichte ‘’tussenstap’’ van Car del Mar.
In de trein terug bezig geweest een vlucht op zo kort mogelijke termijn te regelen. Dat lukte voor de volgende ochtend (zaterdag) vroeg van Schiphol. Daarna aan de autoverhuur begonnen. Dat was rond 20.00. Gebeld met het alarmnummer, hun 'Hotline'. Dit nummer is niet in gebruik. Tweede nummer gebeld: een voicemail die zei dat ze gesloten waren. Op hun website kon ik kijken wat de openingstijden waren. Ook kon ik e-mailen. Op internet staat vervolgens alleen dat de hotline of het alarmnummer bereikbaar was op ma-vrij 09:00 - 18:00.
Gebeld met OK Rent a Car maar die gaf aan niets te kunnen doen en dat ik het alleen via de broker Car del Mar kon oplossen. Op de opmerking dat de broker niet bereikbaar was kreeg ik een nummer maar dat was een nummer dat ik al had gebeld. De jongen zou wel een aantekening maken in het systeem dat ik had gebeld. De volgende dag bleek dat dat ook was gebeurd. Nog een mail gestuurd naar Happycar over het gebeuren en aangegeven dat wij de auto de volgende middag alsnog zouden ophalen.
Bij aankomst in de middag bij OK Rent a Car bleek de auto geannuleerd. De melding uit het systeem van hun hoofdkantoor was wel bekend zei ze maar de auto was geannuleerd door Car del Mar en zij kon daar niets aan veranderen. Tot overmaat van ramp hadden ze daar ook geen andere auto.
Via een andere verhuurder op de airport alsnog een auto gehuurd maar de hele grap heeft meer dan 4 uur van ons weekend gekost.
Bij thuiskomst een klacht ingediend en om restitutie verzocht via ons eerste aanspreekpunt Happycar. Car del Mar heeft nu tot keer de claim afgewezen vanwege no show.
Aan het feit dat zij een noodnummer hebben dat alleen ma-vr van 09.00-18-00 bereikbaar is hebben zij geen boodschap. De zaak nu overgedragen aan onze rechtsbijstand verzekeraar.
Deze praktijk is niet uniek voor Car del Mar. Alle websites werken op deze manier. Het is ongelooflijk dat een Europese Commissie hier geen werk van maakt. Alles is zo niet transparant en als klant heb je, omdat de broker altijd in een ander land zit dan waar jij in eerste instantie boekt, praktisch geen middelen om je claim terug te vorderen.
Deze klacht is meer dan bekend. Wordt er iets verbeterd? Nee. Het interesseert ze hoegenaamd niets. Het levert gewoon goed geld op voor alle betrokken partijen.

Sterke punten:
Prijs

Zwakke punten:
Geen service en bereikbaarheid buiten kantooruren
Slechte klachtenregeling
Misbruik maken van ''voorwaarden'' in geval van annuleren vlucht of vertraging

N.F. Oosti beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - 100% Opnieuw met CarDelMar

0

Review:
In tegenstelling wat sommige reviews over CarDelMar zeggen, kunnen wij hier ons niet in vinden. Door een fout van een andere verhuurmaatschappij hadden wij geen auto tot onze beschikking. Uiteindelijk een andere auto gehuurd en de eerst volgende werkdag, CarDelMar gebeld en de situatie uitgelegd.
Zij gaven mij het gevoel dat alles in orde kwam en ik moest gaan genieten van de vakantie. Het was de eerste keer dat ik bij CDM een auto heb gehuurd, dus heel erg zeker ben je er niet van. Afijn, na de vakantie komt het uur van de waarheid dichter en dichterbij. Na wat mailcontact met CDM en het insturen van de rekening, kregen we het gevraagde gedeelte uitgekeerd.
Voor ons komt er geen andere verhuurmaatschappij meer op vakantie, alleen CDM! Wij zijn echt dik en dik tevreden met hun service!

Sterke punten:
Klantenservice na de vakantie; contactmomenten tijdens de vakantie; het geduld tijdens het mailen

Sander beveelt CarDelMar aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - Huur niet via Delmarcar bij Budget in Molyvos in L

0

Review:
Via Delmarcar een auto gehuurd bij Budgetcar in Molyvos, Lesbos.
Niet doen ! Oude Toyota Yaris uit 2007 met krassen en deuken.
Onvriendelijk personeel en geen steun van Delmarcar. Boek niet in Nederland maar gewoon ter plekke. Is goedkoper en je weet wat je krijgt !!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Valse beloften, geen service en duur.

J. Tuithof beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

CarDelMar - huurauto ineens niet beschikbaar

0

Review:
2 dagen na boeken heb ik nog niets gehoord en besluit zelf maar eens te bellen. Blijkt de huurauto ineens niet beschikbaar. "Oh, hebben ze u daar nog geen email van gestuurd," krijg ik te horen. "Kunt u iets doen"?, vraag ik. Ik moet hem overmorgen hebben en ik kan niet nog eens 2 dagen wachten op al dan niet bevestiging. "Nee, helaas. Auto's kunnen altijd ineens niet meer beschikbaar zijn". is het antwoord.

Ongelooflijk! Maar waar!

Sterke punten:
Geld verdienen via telefoongesprekken door klanten meer dan 10 minuten in de wacht te zetten

Zwakke punten:
Kunnen geen auto leveren. Bedrog

L. van Ber beveelt CarDelMar NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over CarDelMar

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou CarDelMar aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou CarDelMar aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek CarDelMar


Home » Tussenpersonen » CarDelMar
DMCA.com Protection Status