EuropCar - 65 Reviews

Last updated: 16 augustus 2017
EuropCar Logo

4.8% aanbevolen, 65 Reviews

  1. EuropCar
  2. Algemeen
  3. Leeftijd bestuurders
  4. Betrouwbaarheid
  5. Luchthaven/ treinstation toeslag
  6. Geldig rijbewijs
  7. Annulering- en wijzigingskosten
  8. Contactgegevens
  9. EuropCar
  10. EuropCar Reviews
  11. Schrijf ook een review over EuropCar

Niet tevreden over EuropCar? Probeer dan eens SunnyCars.

EuropCar

Europcar Autoverhuur B.V. is een franchisenemer van Europcar International en één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd. Europcar heeft vestigingen in alle grote steden en op de luchthavens maar ook kunt u ons vinden in kleinere plaatsen in Nederland. Bij Europcar kunt u terecht voor compacte personenauto's, maar ook voor ruime MPV's en personenbussen. Daarnaast biedt Europcar een breed scala aan bestelauto's, verhuisauto's, vrachtauto's en trekkers. Europcar biedt een uitstekende kwaliteit en service aan haar klanten.

Sommige mensen schrijven EuropeCar of EuropaCar, maar dat is niet goed :)

Wanneer je via VergelijkAutoverhuurders je auto boekt, ontvang je 15% korting!

EuropCar Details

Hits: 3791

URL: http://www.europcar.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 65

Algemeen

Europcar is een franchisenemer van Europcar International en is één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 130 verschillende landen. Klanten kunnen bij Europcar terecht voor het huren of leasen van auto's, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met een groot wagenpark met diverse personenauto's, bestelauto's, verhuisauto's en vrachtauto's. Daarnaast is het ook mogelijk om een cabrio of een andere luxe auto te huren. Naast het reguliere wagenpark biedt Europcar tevens het GoforGreen label aan waaronder uitsluitend hybride auto's vallen.

Leeftijd bestuurders

Klanten kunnen al vanaf 19 jaar een auto huren op stadsvestigingen van Europcar. De klant moet wel minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. De volgende personenauto categorieën kunnen klanten onder de 21 jaar huren: MCMN, MCMR, ECMR, ECAR, EWMR, CDMR, ECMD, CCAR, CWMR, CDMD, CZAH. Voor klanten beneden de 21 jaar worden de bedragen voor het Eigen Risico en de bijbehorende premies om het Eigen Risico te kunnen verlagen verdubbeld. Voor luchthavenvestigingen dient men minimaal 21 jaar oud te zijn. Vanaf de grote huurauto categorie moeten klanten minimaal 25 jaar oud te zijn.

Betrouwbaarheid

Europcar is lid van de brancheorganisatie BOVAG en kan op basis daarvan gezien worden als een zeer betrouwbare autoverhuurder. Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan. Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft klanten de garantie dat wordt gewerkt volgens de hoogste kwaliteitseisen en met juridisch correcte verhuurcontracten. Europcar wordt regelmatig gecontroleerd op deze punten en heeft hiermee de BOVAG 5 sterren kwalificatie behaald. Dit is de maximale score die BOVAG geeft aan een autoverhuurbedrijf.

Luchthaven/ treinstation toeslag

De luchthaven/ treinstation toeslag is alleen van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties.

Geldig rijbewijs

Om bij Europcar een auto te kunnen huren, moeten klanten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen welke voorzien zijn van een niet-Westers schrift dienen in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.

Annulering- en wijzigingskosten

Klanten die online een reservering hebben gemaakt kunnen uitsluitend online via hun persoonlijke account een boeking annuleren of wijzigen. Om reserveringen te annuleren of te wijzigen, die gemaakt zijn via de vestiging of het Call Center, kunnen klanten contact opnemen met de betreffende vestiging of met het Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Voor het annuleren van een boeking gelden de volgende regels: • Klanten kunnen tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. • Annuleert een klant binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast. • Annuleringen als gevolg van ‘no show’ resulteert in betaling van het gehele huurbedrag. • Indien klanten vooruit hebben betaald en tot uiterlijk 24 uur voor vertrek annuleren, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort de opgegeven rekeningnummer. • Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen

Contactgegevens

Voor het reserveren van een auto of een prijsopgave kunnen klanten telefonisch contact opnemen met Europcar via het nummer: 085 - 029 2320 Voor particuliere en zakelijke telefonische reserveringen is Europcar bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 t/m 20.00 uur. In het weekend kan men tijdens openingstijden bij de vestiging reserveren.

EuropCar


EuropCar Acties & Nieuws

  • 5 februari 2017 Auto huren bij Europcar
    Europcar is een autoverhuurbedrijf van de Franse investeringsmaatschappij Eurazeo. Europcar bestaat al sinds 1949 en is één van de grootste en bekendste bedrijven in deze branche ter wereld. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 143 verschillende landen. Tevens heeft het bedrijf meer dan 200.000 huurauto's op 2825 locaties beschikbaar, waaronder in Azi&eu Lees verder
  • 11 november 2015 Europcar kortingscode november
    Europcar heeft voor deze maand weer een kortingscode beschikbaar gesteld! Code: 20151155 Korting: 4% korting op het dan geldige tarief Periode: Te boeken van 10 nov t/m 29 nov Vertrekperiode: 10 nov t/m 28 februari Geldig op: Alle stadsvesting boekingen Lees verder

EuropCar reviews (65):

EuropCar - Europcar ervaringen Australie

0

Review:
Boeking
- Boeken via website europcar.com, irritante chat vensters
+- Ondoorzichtigheid prijsopbouw, creditcard kosten/luchthaventoeslag enz. wel 20% korting gescoord, gegarandeerde prijs
- Weinig keus in 4wd, je moet ook nog eens toeslag betalen als je 4wd wil doen en dan mag je op een behoorlijk aantal wegen nog niet eens rijden.
- App voor mobiel bied weinig mogelijkheden
- Alleen te huren met creditcard, het blijkt dat dit 2% extra kosten meebrengt, zat gewoon verwerkt in de gegarandeerde prijs

Ophalen
- Auto was op afgesproken dag/tijdstip, ondanks een mail niet klaar
- Uitreiking 30 pagina’s tellende terms and condition, hierin staat oa Uitsluiting van groot aantal 4wd wegen, je mag een 4wd auto niet off road nemen enz.
- Men rekent een 4wd toeslag van maar liefst 15 % extra op de daghuur, verassing 
- Auto was op aantal plaatsen licht beschadigd, advies was hier foto’s van te maken, werd niet genoteerd.
- Autostoelen waren op aantal plaatsen wit uitgeslagen, verder wel schoon
- Geen automatten aanwezig in de auto, dat is niet handig met een 4wd
- Grote vetvlek op binnenkant raam
- Ongeïnteresseerde medewerker, geen enkele uitleg m.b.t. auto
- Nutteloze extra verzekeringen werden aangeprezen, bijvoorbeeld een road assist cover, je mag bellen als je bijvoorbeeld je sleutel kwijt bent, maar er is geen dekking in 90% van Australie.
- Verzekeringen blijken niet te annuleren staat nergens in de voorwaarden vermeld, ook Europcar customer relations wist niet of/hoe je dat kon doen.
- Auto had binnen 6000 kilometer een beurt nodig, daar komen we ruim overheen
- Geen wegenkaart in de auto

 
Tijdens
- Auto moeilijk schoon te houden, veel stof, automatjes ontbraken
- Meerdere mails van Europcar met bijlagen die niet te openen waren. Na reply werd wel als bijlage een pdf verstuurd
- Contact over onderhoudsbeurt gehad, advies was gewoon doorrijden, zolang er maar geen lampjes gingen branden
- Zwakke accu, deze was na 2/3 keer starten leeg. Starthulp van een vriendelijke medeweggebruiker

Inleveren
- Geen visuele controle auto, noch noteren van de kilometerstand. De rekening zou binnen enkele dagen komen. Wel aardig personeel.

De eindafrekening
- De gegarandeerde prijs (korting 20%) is niet in de prijs meegenomen
- De geannuleerde road side asstistance is wel gewoon in de prijs opgenomen
- Er zijn 4800 km extra in rekening gebracht, dat had 3017 moeten zijn.
Heb foto’s begin en eindstand verstuurd, dat was gelukkig voldoende voor een aanpassing op de rekening
- Geld is van de verkeerde creditcard afgeboekt, dat was niet afgesproken, ik draai nu op voor extra kosten, zo’n 2%
- Er wordt zomaar luchthaventoeslag,+6% berekend. Ophaal locatie was niet aan het vliegveld
- Veel mails gestuurd over de hoogte van de rekening en geen response.



Tips:
Maak foto’s bij ophalen van eventuele aanwezige schade en de kilometerstand, idem bij inleveren

• Neem geen nutteloze extra verzekeringen als een road side assistance.
• Huur bij een bedrijf waar je cash mag betalen, vooraf kan overmaken, Scheelt zomaar 2%
• Als je voor langere tijd huurt is een 2e hands auto kopen een goed alternatief, deze allrisk verzekeren is ook nog eens veel goedkoper
• Dubbelcheck de huur overeenkomst, voorwaarden en prijzen voor je deze tekent
Conclusie: HUUR NIET BIJ EUROPCAR (AUSTRALIA)

Sterke punten:
Mooie website

Zwakke punten:
Zie boven

Steinbroth beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Belachelijk dure verzekering

0

Review:
We hebben via easyjet geboekt bij Europcar Londen Stansted voor 3 dagen. Bij de boeking had ik volgens mij aangegeven dat ik ook een verzekering wilde. Bij de bevestiging van de boeking door Easyjet, kreeg ik alleen de summiere bevestiging dat ik bij Europcar geboekt had. Bij aankomst in Londen werd mij gezegd dat ik een verzekering af moest sluiten voor evt. schade. Toen ik opmerkte dat ik dit al betaald had, was de opmerking dat dit niet zo was. En aangezien ik geen bewijs heb gekregen, heb ik toch maar die verzekering betaald. Bij terugkomst in Nederland blijkt dat ik ook nog betaald heb voor road/assitance. De verzekering voor 3 dagen was uiteindelijk duurder dan de hele huurprijs. Al met al dus meer dan het dubbele betaald. Ik heb vaker gehuurd bij verhuurbedrijven en vaak ook een aanvullende verzekering betaald. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Overigens gezien de ervaringen van anderen ben ik achteraf nog blij dat ik alle risico heb afgekocht. Want we kregen een vieze auto mee met een kras.

Sterke punten:
Auto was van binnen schoon en volle tank
Snelle inleverservice

Zwakke punten:
Zie hierboven

Anne beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Europcar Faro - dure ster in de ruit aansmeren

0

Review:
De gehuurde auto was niet beschikbaar, waardoor ik een andere kreeg. Ford Focus station werd Renault Megane Station. Op zicht niet erg, alleen was deze auto vol met schades. Uiteraard er rond gelopen en nog wat extra schades benoemd.
Bij het inleveren is er een sterretje in de voorruit ontdekt. Deze moest betaald worden, à €390!!!, anders kon de auto niet ingeleverd worden.
Want je een volgende huurder wil een auto zonder schade........... Wat een afzetters!

Sterke punten:
Geen.

Zwakke punten:
Beschadigde auto mee krijgen.
Voor een kleine schade veel betalen.

Kraker beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Europar Netherlands Oh my God don't go there!

0

Review:
We have rented a car and paid for it online via Europcar. When we arrived at the office in Utrecht (at the street of Amsterdamsestraatweg) we showed the driving licence but they immediately gave it back because they said that it was a Greek driving licence and not international.
We explained them that:
1) the driving licence has the sign of European Union so it is valid within European Union,
2) The name that exists on the driving licence also exists on the passport with both Latin and Greek letters so it can be easily verified,
3) we have rented a car in the Netherlands many times in the past without having any issues.
Having said all the above, the employees continue to be negative and they were very rude and talking to us in a very arrogant and ironic way. In the end, since we couldn't find a solution we asked at least to get a refund as we have already paid for the car. One of the employees said that we can get a refund but we have to find the way to request the refund on our own via the website because it's not her job to help us with that.
We were very surprised by her answer as we thought that this is part of her job. We asked again if she could at least guide us on the website where to request the refund but she said that there was no Internet connection (which is not true because we used the Internet to login to our bank account earlier in order to verify our address) and that her job is just to rent cars to customers.
They were very negative and unwilling to help us with anything so we had no other option than leave.
The behavior of the two emplyees of Europcar was completely unacceptable! They were ironic and arrogant from the beginning with every question we were having.
Later we found a phone number on the website and called and people from Rental cars told us that we should have called to request the refund from the store of Europcar in order to verify that we showed up on the store on time and we did not cancel on purpose the car because in this case we couldn't have a refund. We told them that the employees of Europcar didn't want to help us with the refund saying that it's not their job and they agreed with us that it was their responsibility to help us with the refund!!!
Rentalcars tried to contact them in order to verify that we showed up in the store and ask them to return the money to us but few weeks later Europcar said that we can't have a refund because we didn't have an international licence.
So in the beginning the employees in the store of Europcar said that we can have a refund but it's not their job to help us and later they said that we can't have the refund because first of all we should have called from the store and also because we didn't have an international driving licence.
This case was open for many weeks because the employees didn't know their job and didn't help us in the first place.
It's completely unacceptable and unprofessional from europcar side to have employees that are extremely rude,arrogant and don't know how to do their job.
Not only our plans for that day were ruined but we also lost our money and for weeks we were trying to get in touch with the company and ask for our money back but with no luck.
I totally DISCOURAGE everyone to rent a car via Europcar!!!!It was the worst experience ever!!! I can't believe that companies with such unprofessional behavior like Europcar still operate!!!

Sterke punten:
None

Zwakke punten:
I could talk for hours about all their weak points!

Evi beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Afzetters

0

Review:
Bij het inleveren van de auto bleek er een klein krasje van 1 cm in de achterbumper te zitten. De auto de avond ervoor nog gecontroleerd op schade en niets waargenomen, dus mogelijk iemand tegen de auto aan gefietst o.i.d. in die nacht. Kregen we bij het inleveren van de auto te horen dat ze de auto zouden laten taxeren en mij dan zouden informeren en het restbedrag van de borg terug zouden storten. Een week later kreeg ik het restbedrag terug. In totaal kostte dat kleine krasje 340 euro! Bovendien hebben ze mij niet geïnformeerd van tevoren. Na wat gedoe het schadeformulier op kunnen vragen. Materiaalkosten: 50 euro. De rest van het bedrag arbeidskosten!! Zo'n krasje zelf laten maken is nog niet eens de helft van dat bedrag! Belachelijk!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Belachelijk bedrag (met name ongelovelijk hoge arbeidskosten) laten betalen voor een klein krasje van max. 1 cm.

D. Herkink beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Oplichters

0

Review:
PAS OP: proberen je schades (nauwelijks waarneembaar) aan te smeren, lopen precise de richting van een zogenaamde nieuwe schade uit (krasje van 1 cm) en daarna belasten ze de creditcard met allerlei kosten... Europcar zaventhem is een oplichtersbende eerste klas. Franchise, niks te maken met echte europcar..

Sterke punten:
NIKS!

Zwakke punten:
OPLICHTERSPRAKTIJKEN

EuropCar - Oplichting

0

Review:
Auto gehuurd bij Europecar in Nice (Fr). Bij receptie getekend voor auto welk geen schade had. Aangekomen bij de auto blijkt deze vol krassen en deuken te zitten. Dus weer naar beneden gegaan. Mevrouw sprak bijna geen Engels en heeft zoveel mogelijk zaken in het Frans opgeschreven. Echter blijkbaar niet alles omdat bij terugkomst vonden de controleurs een niet vermelde schade. Nu ik de commentaren hier lees, denk ik, dat er van opzet sprake is. De auto die na mij kwam had hetzelfde probleem. Aangezien ik heb kunnen aantonen dat zij een auto met krassen en deuken zogenaamd als nieuw hebben afgeleverd (aantoonbaar) en er nadien tientallen zaken zijn bijgeschreven, heb ik na 2 maanden en dreigen met rechtszaken, mijn geld teruggekregen.

Nooit meer zakendoen met deze firma!

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
klant wordt bewust opgelicht

Pieters beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Retour auto

0

Review:
Door een auto-ongeval werden wij door onze verzekeringsmaatschappij doorgestuurd naar Europcar in Zavemtem luchthaven. Alles vlot verlopen, geen enkel probleem. Heel vriendelijke man die de papieren in orde bracht. Stelde een extra verzekering voor gedurende de vijf dagen dat ik de wagen zou hebben. Met het ongeval dat we juist gehad hadden in het achterhoofd, leek me dit geen slechte zaak. Ik had op voorhand gemeld dat ik de wagen waarschijnlijk al na vier dagen zou terug brengen, dit was geen enkel probleem als hij voor 10u werd terug gebracht.
De vierde dag stonden wij mooi voor 10u in Zaventem, verschillende keren moeten vragen of ze de wagen op schade wilden controleren, na lang wachten werd de auto vluchtig bekeken, geen enkel document werd opgemaakt. We moesten niet wachten, alles was in orde.
Bij het ontvangen van de factuur natuurlijk wel 5 dagen aangerekend. De wagen was zogezegd pas na 12u binnengebracht. Serieuze les geleerd! Nooit meer.

Sterke punten:
Vriendelijk bij ophalen wagen

Zwakke punten:
Geen of amper nazicht van de geretourneerde wagen en dan kan de klant opdraaien voor alles

Brigitte beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Europcar Italie oplichters!

0

Review:
Ik heb hele slechte ervaring meegemaakt met Europcar. Dit is dus ook een waarschuwing voor iedereen die een auto wil huren. Doe dit niet bij Europcar! Ze hebben me bedonderd, mij voorgelogen.
Gevlogen naar Milaan en daar bij Bergamo een auto gehuurd bij Europcar. Dit had ik thuis al gereserveerd en betaald via Rentalcars.com. Eenmaal daar aangekomen, krijg ik bij de balie van Europcar een formulier geheel in het Italiaans. Medewerker daar zegt dat het bedrag wat op het formulier staat, voor de borg is. Dat wordt alleen eraf geschreven van mijn rekening (via creditcard) als er wat met de auto is gebeurd. De auto is heel en conform afspraak ingeleverd. Was goed en in orde. Bleek dus achteraf dat ze toch 531 euro van mijn creditcard hadden afgeschreven! Bleek dus dat het om een hele dure verzekering ging! Voor 2 weken! Rentalcars gevraagd dit op te lossen. Ze konden niets doen zeiden ze omdat ik eenmaal getekend had. Mooi laten stikken! Probleem is niet van Rentalcars! En daar werken ze dus mee.
Teken dus niks waarvan je niet weet wat er staat! Toen ik dit vertelde in mijn vriendenkring, bleek dat het vaker dus gebeurd! Bovendien probeerde Europcar me nog een kapotte auto af te geven! Dat had ik wel gelukkig gezien. En de gehuurde auto vantevoren gecheckt op beschadigingen. De gehuurde auto had al flinke krassen die niet op het formulier stonden!
Kortom, hele slechte ervaringen met Europcar en Rentalcars.com

Sterke punten:
Totaal geen sterke punten! Ze proberen je op allerlei fronten te bedonderen!

Zwakke punten:
Niet klantvriendelijk, geen formulier/contract in het Engels, niet behulpzaam

Yuliaan beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Nooit meer Europcar!

0

Review:
Bij Europcar een Audi A4 gehuurd in Malaga voor 4 dagen. Terug gebracht, 100% zonder schade op de luchthaven, wegens geen aanwezigheid van het personeel moesten we de sleutel in de keybox droppen. Na 2 maanden 2x 750€ van creditcard afgetrokken wegens zogezegd deukje in deur vanachter. Via mail meermaals contact gehad, telkens meer als een maand moeten wachten op antwoord. Uiteindelijk antwoord gekregen dat ze een "tegenmoetkoming" zouden overwegen. Na weer een hele tijd wachten met Europcar Brussel contact opgenomen en gevraagd of ze voor mij geen contact willen opnemen met de firma in Malaga.
Na maanden (van juni tot heden) wachten krijg ik pas een mailtje met hun verontschuldigingen en met het antwoord dat ik niks zou terug krijgen, zonder enige uitleg! Deze auto heeft me in totaal voor 4 dagen ongeveer alles samen 1800€ gekost (huur 4 dagen + 2x 750€). Deze firma is echt mafalide! Nooit zullen ze me nog als klant hebben. Enige optie is nu langs juridische weg een oplossing proberen vinden, maar heb er al schrik voor dat het niet veel zal helpen. Afzetters!

Hans beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over EuropCar

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou EuropCar aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou EuropCar aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek EuropCar


DMCA.com Protection Status