Europcar Autoverhuur B.V. is een franchisenemer van Europcar International en één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd. Europcar heeft vestigingen in alle grote steden en op de luchthavens maar ook kunt u ons vinden in kleinere plaatsen in Nederland. Bij Europcar kunt u terecht voor compacte personenauto's, maar ook voor ruime MPV's en personenbussen. Daarnaast biedt Europcar een breed scala aan bestelauto's, verhuisauto's, vrachtauto's en trekkers. Europcar biedt een uitstekende kwaliteit en service aan haar klanten. Sommige mensen schrijven EuropeCar of EuropaCar, maar dat is niet goed :) Wanneer je via VergelijkAutoverhuurders je auto boekt, ontvang je 15% korting!

Algemeen

Europcar is een franchisenemer van Europcar International en is n van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 130 verschillende landen. Klanten kunnen bij Europcar terecht voor het huren of leasen van auto's, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met een groot wagenpark met diverse personenauto's, bestelauto's, verhuisauto's en vrachtauto's. Daarnaast is het ook mogelijk om een cabrio of een andere luxe auto te huren. Naast het reguliere wagenpark biedt Europcar tevens het GoforGreen label aan waaronder uitsluitend hybride auto's vallen.


Leeftijd bestuurders

Klanten kunnen al vanaf 19 jaar een auto huren op stadsvestigingen van Europcar. De klant moet wel minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. De volgende personenauto categorien kunnen klanten onder de 21 jaar huren: MCMN, MCMR, ECMR, ECAR, EWMR, CDMR, ECMD, CCAR, CWMR, CDMD, CZAH. Voor klanten beneden de 21 jaar worden de bedragen voor het Eigen Risico en de bijbehorende premies om het Eigen Risico te kunnen verlagen verdubbeld. Voor luchthavenvestigingen dient men minimaal 21 jaar oud te zijn. Vanaf de grote huurauto categorie moeten klanten minimaal 25 jaar oud te zijn.


Betrouwbaarheid

Europcar is lid van de brancheorganisatie BOVAG en kan op basis daarvan gezien worden als een zeer betrouwbare autoverhuurder. Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan. Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft klanten de garantie dat wordt gewerkt volgens de hoogste kwaliteitseisen en met juridisch correcte verhuurcontracten. Europcar wordt regelmatig gecontroleerd op deze punten en heeft hiermee de BOVAG 5 sterren kwalificatie behaald. Dit is de maximale score die BOVAG geeft aan een autoverhuurbedrijf.


Luchthaven/ treinstation toeslag

De luchthaven/ treinstation toeslag is alleen van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties.


Geldig rijbewijs

Om bij Europcar een auto te kunnen huren, moeten klanten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen welke voorzien zijn van een niet-Westers schrift dienen in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.


Annulering- en wijzigingskosten

Klanten die online een reservering hebben gemaakt kunnen uitsluitend online via hun persoonlijke account een boeking annuleren of wijzigen. Om reserveringen te annuleren of te wijzigen, die gemaakt zijn via de vestiging of het Call Center, kunnen klanten contact opnemen met de betreffende vestiging of met het Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Voor het annuleren van een boeking gelden de volgende regels: Klanten kunnen tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. Annuleert een klant binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. 50,- aan annuleringskosten doorbelast. Annuleringen als gevolg van no show resulteert in betaling van het gehele huurbedrag. Indien klanten vooruit hebben betaald en tot uiterlijk 24 uur voor vertrek annuleren, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort de opgegeven rekeningnummer. Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen


Contactgegevens

Voor het reserveren van een auto of een prijsopgave kunnen klanten telefonisch contact opnemen met Europcar via het nummer: 085 - 029 2320 Voor particuliere en zakelijke telefonische reserveringen is Europcar bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 t/m 20.00 uur. In het weekend kan men tijdens openingstijden bij de vestiging reserveren.


EuropCar


Artikelen over EuropCar

Auto huren bij Europcar

Europcar is een autoverhuurbedrijf van de Franse investeringsmaatschappij Eurazeo. Europcar bestaat al sinds 1949 en is één van de grootste en bekendste bedrijven in deze branche ter wereld. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 143 verschillende landen. Te [...]

Europcar kortingscode november

Europcar heeft voor deze maand weer een kortingscode beschikbaar gesteld! Code: 20151155 Korting: 4% korting op het dan geldige tarief Periode: Te boeken van 10 nov t/m 29 nov Vertrekperiode: [...]

EuropCar Reviews

  • Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig. Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto. Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden. Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVENBENDE

    Door Leen op 5 mei 2020 Reageer
  • Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig. Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto. Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden. Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    Door L. Gorissen op 5 mei 2020 Reageer
  • Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig. Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto. Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden. Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    Door L. Gorissen op 5 mei 2020 Reageer
  • Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig. Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto. Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden. Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    Door L. Gorissen op 5 mei 2020 Reageer
  • Eind februari 2020 bij KEDDY voor een week een VW Golf gehuurd in Malaga voor 248 euro. De auto moest worden afgehaald bij de balie van EUROPCARS. Daar kreeg ik een contract in het Spaans voorgeschoteld waarin ik moest tekenen voor ontvangst van de auto. Om 01.00 's nachts, moe van de reis en niet de Spaanse taal machtig. Blijkt na thuiskomst dat er 255 euro extra van mijn creditcard is afgeschreven. Blijkt voor een aanvullende verzekering te zijn, de prijs is meer dan de huur van de auto. Reclameren heeft geen zijn, je krijgt telkens dezelfde antwoorden. Mijn advies: BLIJF WEG VAN KEDDY EN EUROPCARS, HET IS EEN DIEVENBENDE Sterke punten GOED GEORGANISEERDE DIEFSTAL Zwakke punten DIEVEN

    Sterke punten
    GOED GEORGANISEERDE DIEVENBENDE

    Zwakke punten
    DIEVEN

    Door L. Gorissen op 5 mei 2020 Reageer
  • Via Autoeurope bij Europecar geboekt. Ik had al 251€ betaald via autoeurope! Hier aangekomen moest ik 571 € betalen. (Ze wilden eerst meer) ik gaf aan dat dit niet kon omdat ik al had betaald incl. Verzekeringen. Ik kreeg geen auto mee. Er werd mij uitgelegd dat dit voor de auto was. Dit betaald en nog dommer een Spaans document ondertekend. Dit bleek dus een verzekering van 270€ te zijn. De auto een Toyota Yaris mocht ik zelf gaan zoeken. Deze bleek ook nog schade te hebben. Dit gemeld maar er werd nauwelijks gereageerd. Contact opgenomen met alle partijen maar helaas! Zelfs Europecar Amsterdam gebeld. Maar die konden niets voor me doen, verder zo gaven ze aan moest ik maar terug naar de AirPort gaan. Dit zo gedaan. Toen ik om uitleg vroeg werd de verkoper zeer dreigend en belde de politie,! Omdat geen gesprek mogelijk was vertrokken en de rechtsbijstand ingeschakeld!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen service Asociaal Agressieve medewerkers die je onder valse voorwendselen Spaanse documenten laten ondertekenen

    Door Cindy op 21 januari 2020 Reageer
  • Wij kwamen op Tenerife aan en wilde een auto. Hebben gevraagd wat de goedkoopste optie was. 430 euro voor een week. Bizar duur (vergeleken met bv Mallorca, maar kan) Na onderhandelen kon het (omdat we met easyJet vlogen kregen we korting, grote onzin wisten we wel, maar prima) voor 265. ALLRISK. Dit zat bij deze prijs in. 100 borg betaald. Eerst grondig de auto bekeken en foto’s gemaakt. Bij het terugbrengen zei die vrouw dat we moesten betalen voor een schade. Toen wij aangaven foto’s van een week terug te hebben dimde ze gelijk in. Zei dat als we die niet gehad hadden, we echt moesten betalen. Moest hierbij lachen. Aangegeven dat er allrisk bij zat, maar dit gelde volgens haar niet hierop. Hele bizarre manier van werken zo. Voortaan thuis online een auto regelen dus ;) scheelt je 200 euro! Nu maar afwachten of we die 100 borg wel terug gaan krijgen op de creditcard.

    Sterke punten
    Prima auto

    Zwakke punten
    Service slecht: Oplichting qua afspraken, proberen zoveel mogelijk geld van je te krijgen Zelf de info niet op orde. Ze moesten zelf weten welke schade ergens op zit voordat een nieuwe klant in de auto gaat

    Door Marie op 8 december 2019 Reageer
  • wij hadden de auto op een verkeerde plek gereserveerd en kregen de keuze : of een uur wachten tot de auto vanaf de andere plek gebracht zou worden, of bij betalen, aanvankelijk 160€ uiteindelijk 193.60€. Net aangekomen, vroeg opgestaan, heb ik mij laten overvallen en ingestemd. pas later denk je: wat een afzetterij!!!! en dat beeld blijft hangen. dus zal ik een negatieve review plaatsen over europecar, mijn kennissen afraden om bij jullie te huren en zeker zelf geen zaken meer bij jullie te doen. dus korte termijn succes voor EC is duurkoop op de langere termijn. Jammer want tot op heden was ik wel tevreden.

    Door middelbeek op 25 oktober 2019 Reageer
  • Prima -

    Weekje weg nog was bijna in de soep gelopen. Lekker even weekje Zeeland...dat was de planning. Vrijdag 23 Aug tot 30 Aug. Tot onze schrik wilt onze auto op donderdag niet meer sturen!!! Een hoop gedoe. Toch besloten auto te huren. Europacar gebeld voor ruime auto voor 5 pers. Kregen een Kia Ceed station, nog nooit zo ontspannen gereden, wat een fijne auto. Een heerlijke week gehad met supermooi weer. Top allemaal!! Niks te klagen over Europacar.

    Sterke punten
    Snelheid, nette auto's, duidelijk.

    Zwakke punten
    Terugstorten borg duurt te lang.

    Door Natasja De L op 2 september 2019 Reageer
  • Auto opgehaald in inverness, Schotland. Extra verzekering afgesloten voor schade. Tijdens de huurperiode een lekke band gereden door met slecht weer in een diepe kuil in het wegdek vol met water te rijden. Europcar service gebeld, die verbond mij door met een plaatselijke garage. Deze is gekomen en heeft de lekke band meegenomen voor reparatie/ vervanging. Eind van de dag wiel laten wisselen. Moest contant afrekenen, kreeg een rekening mee die ik bij europcar kon indienen... bij inlevering na huurperiode blijkt er een B merk band onder de auto te zijn gelegd i.p.v. een A merk. Dit is doorgegeven door de balie in inverness en zou niet in rekening worden gebracht. Claim ingediend, krijg mijn geld €122 niet terug van europcar omdat ik verantwoordelijk ben voor de vervanging van de band. Boeven zijn het, zij hebben mij zelf in contact gebracht met bovenstaande garage, ga er dan ook vanuit dat europcar dit met de garage regelt! Waar dient die extra verzekering dan verder voor?

    Sterke punten
    Nette auto

    Zwakke punten
    Zie hierboven

    Door Buijnsters op 24 juli 2019 Reageer
  • Krijg achteraf allemaal rekeningen nagestuurd van tolwegen die ik niet zou hebben betaald in de UK. Als ik vervolgens de gegevens bij de UK-gov intype geeft ie gewoon aan dat ik betaal heb. Inmiddels heb ik er 2 a 40 pond, Administratiekosten Europcar. Als ik daarover een klacht indien krijg ik als antwoord dat dat in de voorwaarden staat ! Met de rug tegen de muur op deze mannier. Nooit meer Europcar.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Zeer klantonvriendelijk

    Door Rob op 28 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In november '18 heb ik een kras gereden op de zijkant van een (reeds uitgebreid geblutste) bestelwagen. Bij het opgeven hiervan werd direct ene schatting van ca 300-400 Euro schade gemaakt. Balen, maar ja. Vervolgens hoorde ik niks meer. Er was wel 1300 Euro ingehouden. Telkens belde ik, emailde ik naar Europcar Amersfoort, en zou ik wat horen wat vervolgens nooit gebeurde. uiteindelijk is in mei '19 (!) 220Euro teruggestort. Na lang jengelen kreeg ik een calculatie: het ziet ernaar uit dat er allerlei schade is hersteld die niet van mij afkomstig is. Na beklag en opnieuw beklag, niks terug horen en opnieuw bellen en bellen heeft met mij met nog 150E tegemoetgekomen. Kortom: de kras die ik reed is mij op bijna 1000Euro komen te staan. Plus heel veel vertraging en frustratie. Waardeloze afhandeling en trouwens ook diefstal.

    Door W. van der W op 26 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vorig jaar heb ik een auto gehuurd die ik netjes afgetankt heb ingeleverd. Vervolgens krijg ik onterecht een factuur voor het aftanken. Naar mijn bezwaar hiertegen werd niet geluisterd. De klantenservice belooft te bemiddelen, maar doet niets. En na 6 maanden niets gehoord te hebben, krijg ik ineens een incassobureau op mijn dak. Wat een stelletje ongelooflijke oplichters! Huur hier nooit een auto, want je rechten als klant worden met voeten getreden...

    Sterke punten
    Geldbelust

    Zwakke punten
    Klantonvriendelijk en onbetrouwbaar.

    Door Hanne de Rid op 20 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik huurde een auto via autoeurope voor een week in Corfu. Na meer dan een uur wachten bij "Green Motion" kon ik mijn auto ophalen. Tussen alle blinkende wagens stond een Fiat uno van 15 jaar oud. Geen 10cm zonder schram of bluts.(VW Polo hatchback of gelijkwaardig) We telden meer dan 50 beschadigingen. Als ik zei dat ik die auto weigerde stonden ze te zwaaien met het contract dat ik zojuist tekende. Opeens spraken ze nog alleen Grieks. Via Autoeurope had ik een omnium verzekering afgesloten voor een wrak dat amper 50 Euro waard was. Ik heb wel geen enkel schrammetje bijgekregen en als ik de auto terugbracht keken ze alleen of de benzinetank gevuld was. Autoeurope kan daar niets aan doen. Ik heb veel geld betaald voor een wrak en krijg een schadevergoeding. Bedankt Klotefirma

    Sterke punten
    Hun beloftes op het internet

    Zwakke punten
    Alles

    Door Lesag Dany op 11 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Met het hele gezin een weekje Portugal geboekt. Drie auto's gehuurd via Auto Europe. Alle verzekeringen e.d. vooraf geregeld. Een zgn. "Worry-free" contract. D.w.z. eigen risico afgekocht, een tweede bestuurder en meer van die kleine voordeeltjes. Echter, bij aankomst bij de Europcar balie begon het. Een extra verzekering om het eigen risico, en vooral de banden, bodem en de spiegels te verzekeren. Want dat was allemaal echt niet gedekt. De prijs, 114 Euro, dat bleek alleen later wel exclusief 23% btw. Zoals alle prijzen trouwens, kinderzitje, tolbadge. Alsof ik als particulier zonder btw kan huren. Maar goed, toch gedaan om alle gezeur te voorkomen. Een van onze auto's had een kinderzitje gehuurd. Nette auto's, niets mis mee. Ook het inleveren na een week ging prima. Maar toen, een week later kwamen de creditcard rekeningen. Toen bleek dat er bij mijn zoon een tweede bestuurder was berekend, en het kinderzitje bleek onherstelbaar beschadigd. Daar was bij inleveren niets van gezegd, trouwens hoe kan je, in een week, een stoeltje wat er niet uit is geweest en waar zes keer een kind van 15 maanden in is vervoerd onherstelbaar beschadigen. Extra kosten ong. 200 euro. En dan zit je hier in Nederland en moet je in discussie met de verhuurder. We hebben Auto europe gemaild met dit probleem en gevraagd of ze het konden uitzoeken, en zorgen dat dit opgelost werd. We zijn nu ruim 5 weken en al een paar e-mails, verder en vandaag een bericht dat de 2e bestuurder is opgelost, dit word terug gestort. Ben benieuwd. Blijf ik het nog steeds een oplichtersbende vinden. Als je zo'n kunstje iedere week een keer flikt, verdient die auto zich drie keer in een jaar. Daar we die extra verzekering hadden konden ze ons niets aanrekenen voor de auto's, dat was afgekocht. En dan flikken ze je zo'n kunstje met dat stoeltje. Zoals ik al zei, je wordt bedonderd waar je bijstaat en je kan er niets aan doen. Ja, het hier melden, zodat andere mensen gewaarschuwd zijn voor dit soort praktijken. Zo blijkt die voordelige huurprijs toch een stuk hoger uit te vallen. wees gewaarschuwd.

    Sterke punten
    Nette auto's, weinig kilometers en schoon.

    Zwakke punten
    Lees mijn recensie. je word bedonderd

    Door B. Huijsman op 10 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij komen vrijdagnacht (0u30) aan in Dublin na vertraging, gaan rechtstreeks naar balie europcar, krijgen zonder een woord uitleg een papier, sleutel en de melding de auto staat achter de hoek. Vermoeid van de trip vertrekken we en denken de ochtend erop dat we de auto nog moeten nakijken op schade dus we halen het papier boven dat amper leesbaar is, ik zie schade achterbumper staan en die was er zeker, een grote kras, metaal is zichtbaar over zijpaneel en bumper en nog een groot aantal andere krassen en putten dus we denken ok het staat erop, het is in orde. Wij brengen met vol vertrouwen die auto terug binnen. Het eerste wat die man zegt is, ah u heeft een accident gehad !!! Nee, absoluut niet, die schade staat op het papier. Nu blijkt dat er achter die zin van schade (1') staat, amper leesbaar en dus het gaat over een kras van ongeveer 1 cm en niet over deze diepe kras. Voila, borg van 1500 !!!!! Euro ingehouden. We hebben geweigerd om die papieren te tekenen en erop geschreven dat wij geen accident hebben gehad. Nu, ik herken dat we op het moment zelf die auto hadden moeten nakijken maar het moet toch al toeval zijn dat op amper 6u tijd ze al tegen onze auto zouden zitten op een hotelparking. Dit is de allereerste keer dat we zo een wrak kregen ook, wij hebben al overal rondgereden met huurauto's, zelfs in Napels maar dit sloeg alles. Ik ben eens benieuwd of we er nog iets van gaan horen maar bij deze, wees gewaarschuwd als je een auto huurt, zelfs voor je de sleutels aanneemt controleren want volgens die man ben je verantwoordelijk van het moment je de sleutels vastneemt.

    Zwakke punten
    Geen uitleg aan balie, niets over verzekering niets over schade. Er snel vanaf willen zijn.

    Door Delen Nadine op 30 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op basis van deze reviews hebben wij besloten geen auto te huren bij (pl)europcar.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Door Jan op 25 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • 1e keer. Super klein puntje steenslag. Je moest er echt met je neus voor gaan zitten en dan kon je het zien . 400 euro moeten betalen voor een nieuwe voorruit. Ik vraag me af of deze beschadiging daarna ook echt gerepareerd is of dat iemand nog een keer heeft moeten betalen. 2e keer. Mijn auto was kapot dus de verzekering huurde een auto voor mij bij europcar. Een jaar later opeens nog een keer 50 euro afgeschreven op de creditcard omdat ze kennelijk niet alles van de verzekeraar konden krijgen.

    Sterke punten
    geen

    Door Johan op 28 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Hebben in Malaga auto gehuurd. Kregen een Peugeot met 2008 me slechts 3000 km op de teller zonder schade. Helaas hebben we zelf een lichte lakbeschadiging veroorzaakt aan een deur en de klink. Bij terugkomst werd die schade door Europcar als te licht beoordeeld om bij ons in rekening te brengen. Een verrassende maar zeer klantgerichte benadering.

    Sterke punten
    Soepele overdracht en teruggaaf auto.

    Door Bert Knoben op 7 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn auto moest gerepareerd worden en mijn dealer had geen leenauto meer voorhanden. Ik werd naar EuRopcar gebracht om een autootje te huren. Ik moest 825,00 borg betalen. Na 5 dagen auto weer teruggebracht, de borg werd niet gelijk teruggestort, daar moest ik 6 dagen op wachten! Wat een knullig bedrijf!

    Zwakke punten
    het duurde allemaal eindeloos lang daar! de medewerker wist helemaal niets, moest alles vragen. Dat je bijna een week moet wachten op het terugkrijgen van de betaalde borg vind ik gewoon slecht!

    Door vogelpoel op 16 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • NOOIT meer EUROPCAR Door: Thevissen Arvid Ik ga het kort proberen houden: Wij huurden een wagen in Malaga voor 3 dagen . ( wij huurden via rentalcars een wagen bij europcar met een omnium verzekering van rentalcars) Bij het afhalen van de wagen wordt via visa een borg gereserveerd van 1.100 euro. Na drie dagen geven wij de wagen in perfecte staat terug en wordt na een inspectie vermeld dat alles in orde is. 2 maanden na de feiten zie ik op mijn visa dat er 1.100 euro in mindering gaat door Europcar! Dit zonder enige mail, brief, telefoon of wat dan ook. Dit betekent dus dat deze mensen - na 2 maanden- zonder enige uitleg zo maar je geld ontvreemden! Na heel wat mailverkeer en telefoons ( naar Spanje) krijgen wij 3 maand na de feiten een mail dat wij de autozetels zouden beschadigd hebben ( ondertussen staat het geld al lang op hun rekening en hebben wij bijgevolg nog weinig verweer) Over welke schade het gaat kunnen we op de zwart wit foto s niet uitmaken ( allemaal zeer dubieus) Uiteraard is het zeer gemakkelijk om eenzijdig na zo veel tijd de schuld toe te wijzen aan iemand die een omnium verzekering heeft bij iemand anders. Ik zou nu het geld rechtstreeks kunnen terugvorderen van mijn omniumverzekering maar ik vind dit vooral principieel onrechtvaardig hoe zij het durven op dergelijke oneerlijke manier te werk te gaan. Dit is echt profiteren van de mensen en een dergelijke firma echt onwaardig! Dat Europcar zich bezighoudt met dergelijke praktijken is zeer laag bij de grond en voorspelt niet veel goeds! NOOIT MEER EUROPCAR!!!!!!!

    Sterke punten
    De oneerlijke praktijken overschaduwen de eventueel sterke punten

    Zwakke punten
    oneerlijk - bedriegers!

    Door Thevissen Ar op 10 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In september een auto gehuurd voor een paar dagen Tsjechië. In de bevestiging van mijn online boeking stond een deposit van 400 euro, voor dat bedrag dus mijn creditcard vrijgemaakt. Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Praag, bleek ik een deposit van 900 euro te moeten betalen. Na veel kibbelen mocht ik tegen de aanschaf van een extra verzekering alsnog 400 euro deposit betalen en eindelijk de auto meenemen. Let op, ik ben een Tsjechische, er kan geen sprake zijn van een misverstand. Na de trip een klacht ingediend en ja hoor, door de medewerkers in Praag voor leugenaar uitgemaakt. Ik heb gewoon zelf om een verzekering gevraagd. Wees dus op je hoede, Europcar CZ licht de klanten op.

    Sterke punten
    Flexibiliteit medewerkers

    Zwakke punten
    Oplichting

    Door Lucie op 29 september 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Boeking - Boeken via website europcar.com, irritante chat vensters +- Ondoorzichtigheid prijsopbouw, creditcard kosten/luchthaventoeslag enz. wel 20% korting gescoord, gegarandeerde prijs - Weinig keus in 4wd, je moet ook nog eens toeslag betalen als je 4wd wil doen en dan mag je op een behoorlijk aantal wegen nog niet eens rijden. - App voor mobiel bied weinig mogelijkheden - Alleen te huren met creditcard, het blijkt dat dit 2% extra kosten meebrengt, zat gewoon verwerkt in de gegarandeerde prijs Ophalen - Auto was op afgesproken dag/tijdstip, ondanks een mail niet klaar - Uitreiking 30 pagina’s tellende terms and condition, hierin staat oa Uitsluiting van groot aantal 4wd wegen, je mag een 4wd auto niet off road nemen enz. - Men rekent een 4wd toeslag van maar liefst 15 % extra op de daghuur, verassing  - Auto was op aantal plaatsen licht beschadigd, advies was hier foto’s van te maken, werd niet genoteerd. - Autostoelen waren op aantal plaatsen wit uitgeslagen, verder wel schoon - Geen automatten aanwezig in de auto, dat is niet handig met een 4wd - Grote vetvlek op binnenkant raam - Ongeïnteresseerde medewerker, geen enkele uitleg m.b.t. auto - Nutteloze extra verzekeringen werden aangeprezen, bijvoorbeeld een road assist cover, je mag bellen als je bijvoorbeeld je sleutel kwijt bent, maar er is geen dekking in 90% van Australie. - Verzekeringen blijken niet te annuleren staat nergens in de voorwaarden vermeld, ook Europcar customer relations wist niet of/hoe je dat kon doen. - Auto had binnen 6000 kilometer een beurt nodig, daar komen we ruim overheen - Geen wegenkaart in de auto   Tijdens - Auto moeilijk schoon te houden, veel stof, automatjes ontbraken - Meerdere mails van Europcar met bijlagen die niet te openen waren. Na reply werd wel als bijlage een pdf verstuurd - Contact over onderhoudsbeurt gehad, advies was gewoon doorrijden, zolang er maar geen lampjes gingen branden - Zwakke accu, deze was na 2/3 keer starten leeg. Starthulp van een vriendelijke medeweggebruiker Inleveren - Geen visuele controle auto, noch noteren van de kilometerstand. De rekening zou binnen enkele dagen komen. Wel aardig personeel. De eindafrekening - De gegarandeerde prijs (korting 20%) is niet in de prijs meegenomen - De geannuleerde road side asstistance is wel gewoon in de prijs opgenomen - Er zijn 4800 km extra in rekening gebracht, dat had 3017 moeten zijn. Heb foto’s begin en eindstand verstuurd, dat was gelukkig voldoende voor een aanpassing op de rekening - Geld is van de verkeerde creditcard afgeboekt, dat was niet afgesproken, ik draai nu op voor extra kosten, zo’n 2% - Er wordt zomaar luchthaventoeslag,+6% berekend. Ophaal locatie was niet aan het vliegveld - Veel mails gestuurd over de hoogte van de rekening en geen response. Tips: Maak foto’s bij ophalen van eventuele aanwezige schade en de kilometerstand, idem bij inleveren • Neem geen nutteloze extra verzekeringen als een road side assistance. • Huur bij een bedrijf waar je cash mag betalen, vooraf kan overmaken, Scheelt zomaar 2% • Als je voor langere tijd huurt is een 2e hands auto kopen een goed alternatief, deze allrisk verzekeren is ook nog eens veel goedkoper • Dubbelcheck de huur overeenkomst, voorwaarden en prijzen voor je deze tekent Conclusie: HUUR NIET BIJ EUROPCAR (AUSTRALIA)

    Sterke punten
    Mooie website

    Zwakke punten
    Zie boven

    Door Steinbrother op 16 augustus 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We hebben via easyjet geboekt bij Europcar Londen Stansted voor 3 dagen. Bij de boeking had ik volgens mij aangegeven dat ik ook een verzekering wilde. Bij de bevestiging van de boeking door Easyjet, kreeg ik alleen de summiere bevestiging dat ik bij Europcar geboekt had. Bij aankomst in Londen werd mij gezegd dat ik een verzekering af moest sluiten voor evt. schade. Toen ik opmerkte dat ik dit al betaald had, was de opmerking dat dit niet zo was. En aangezien ik geen bewijs heb gekregen, heb ik toch maar die verzekering betaald. Bij terugkomst in Nederland blijkt dat ik ook nog betaald heb voor road/assitance. De verzekering voor 3 dagen was uiteindelijk duurder dan de hele huurprijs. Al met al dus meer dan het dubbele betaald. Ik heb vaker gehuurd bij verhuurbedrijven en vaak ook een aanvullende verzekering betaald. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Overigens gezien de ervaringen van anderen ben ik achteraf nog blij dat ik alle risico heb afgekocht. Want we kregen een vieze auto mee met een kras.

    Sterke punten
    Auto was van binnen schoon en volle tank Snelle inleverservice

    Zwakke punten
    Zie hierboven

    Door Anne op 22 juli 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • De gehuurde auto was niet beschikbaar, waardoor ik een andere kreeg. Ford Focus station werd Renault Megane Station. Op zicht niet erg, alleen was deze auto vol met schades. Uiteraard er rond gelopen en nog wat extra schades benoemd. Bij het inleveren is er een sterretje in de voorruit ontdekt. Deze moest betaald worden, à €390!!!, anders kon de auto niet ingeleverd worden. Want je een volgende huurder wil een auto zonder schade........... Wat een afzetters!

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Beschadigde auto mee krijgen. Voor een kleine schade veel betalen.

    Door Kraker op 7 mei 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek EuropCar

Schrijf je eigen review