Genieten, relaxen en zoveel mogelijk zien? Met een huurauto van Sunny Cars heb je pas écht vakantie! Want een Sunny Car is all-in. Gegarandeerd géén extra toeslagen, maar 1 vast bedrag. Duidelijker en makkelijker kan niet. De voordelen van Sunny Cars op een rijtje:
  1. - Gratis wijzigen autohuur
  2. - Inclusief schadeverzekering, glas-banden-bodem-dakschadedekking én diefstalverzekering
  3. - Eerlijke tankregeling
  4. - Extra bestuurder voor je huurauto
  5. - Terugbetaling eigen risico bij schade of diefstal
  6. - Standaard 7 dagen huurauto in optie
  7. - Ongelimiteerde kilometers

Auto huren zonder waarborg

Bij Sunny Cars is het mogelijk om een auto te huren zonder creditcard of contante waarborg. Dit kunnen klanten doen middels het waarborg servicepakket. Met het 'geen waarborg' pakket hoeven klanten dus niet in het bezit te zijn van een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Sunny Cars neemt het risico voor de borg volledig over en staat garant bij de verhuurder. Bij het ophalen van de huurauto moet de klant alleen de voucher inleveren. Klanten moeten minimaal 5 dagen voor de huuraanvang een boeking plaatsen. Bij het boeken kan men voor de optie 'geen waarborg' kiezen. Vervolgens worden alle auto's getoond waar het mogelijk is om deze zonder waarborg op te halen.


Leeftijd bestuurders

Over het algemeen is de minimumleeftijd 23 jaar om een huurauto te mogen besturen. Dit verschilt steeds per land, categorie en lokale partner. Voor de grotere/ luxere auto's is men vaak strikter met betrekking tot de leeftijd van bestuurders. Meestal eisen autoverhuurders ook dat de bestuurder minimaal 1 of 2 jaar in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs. Behalve een minimum leeftijd hanteren sommige autoverhuurders ook een maximumleeftijd. Sunny Cars heeft geen invloed op de minimum leeftijd. Deze wordt bepaald door de verzekeraars en de lokale partner. De mogelijkheid bestaat om als 21 jarige bestuurder een auto te huren, maar in de meeste gevallen wordt er een extra toelage in rekening gebracht.


Extra bestuurder

In vrijwel alle landen is het mogelijk om een auto te huren met een extra bestuurder. Hiervoor moet in de meeste gevallen wel een toeslag betaald worden. Klanten kunnen ook kiezen voor het 'tweede bestuurder- of AD pakket'. In dit geval is een extra bestuurder altijd gratis bij de autohuurprijs inbegrepen. Het is wel belangrijk dat zowel de hoofdbestuurder als de andere bestuurder(s) het huurcontract ondertekenen. Hierdoor is iedereen optimaal verzekerd.


Pech met de huurauto

Het kan wel eens voorkomen, dat een klant pech heeft met de huurauto. Indien zo een geval zich voordoet, is het van belang dat de klant eerst contact opneemt met de lokale partner. De meeste partners hebben een 24-uursservice; het telefoonnummer vind men op het huurcontract van de lokale wagenparkaanbieder. Het wordt klanten afgeraden om zelf, zonder overleg, de wegenwacht in te schakelen. De kosten hiervan worden namelijk niet vergoed. Daarnaast is het ook mogelijk om contact op te nemen met Sunny Cars. Dit kan 24 uur per dag via het noodnummer: +31 23 5 699 690.


Contact gegevens

Sunny Cars is van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 - 20.00 uur, en op de zaterdag, van 09.00- 17.30 uur, te bereiken via het telefoonnummer 023 - 5 699 696. In noodgevallen kan men 24/7 contact opnemen met Sunny Cars via het nummer: +31 23 - 5 699 690


Informatie Sunny Cars

Sunny Cars biedt een all-in autopakket. De unieke all-in formule werkt heel simpel. All-in betekent ook echt all in! Bij Sunny Cars boek je van te voren je huurauto voor een duidelijke prijs. Alles is geregeld en betaald. Wanneer je de huurauto komt ophalen, heb je geen gedoe met extra kosten. Dat betekent dus geen verrassingen bij schade en niet betalen voor extra gereden kilometers. Je hoeft niet eens aan een verzekering te denken want alles is geregeld door Sunny Cars. Sunny Cars rekent enkel voor aanvullende wensen zoals 'One way huren', de huurauto laten afleveren bij jouw bestemming of een kinderzitje een toeslag. Sunny Cars wil graag dat je op je vakantie of zakenreis 100% zorgeloos kunt rondrijden. Daarom werkt Sunny Cars altijd volgens hun filosofie de Rent a Smile filosofie: All-inclusive, optimaal verzekerd en de allerbeste service. Dankzij deze aanpak is Sunny Cars in ruim 20 jaar gegroeid tot een van de grootste onafhankelijke Europese aanbieders in autohuur. Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners ter wereld. Sunny Cars bezit zelf geen auto's, maar sluit contracten af met lokale en internationale autoverhuurders die aan de strenge kwaliteit- en service-eisen van Sunny Cars voldoen. Bij Sunny Cars kan je in 120 landen en op meer dan 8.000 bestemmingen wereldwijd een huurauto reserveren.


Ervaringen Sunny Cars

Sunny Cars is positief beoordeeld door Kassa. De redactie van Kassa onderzocht hoe je voordelig een huurauto kunt reserveren voor je vakantie. De uitkomst van dat onderzoek? Sunny Cars is is daadwerkelijk de goedkoopste autoverhuurder n echt als enige all-inclusive! Tevens heeft Sunny Cars de Vakantie Award 2016 gewonnen. Dat betekent dat Sunny Cars de beste autoverhuurder van 2016 is en dat hebben zij behaald met een rapportcijfer van 8,7. Sunny Cars valt regelmatig in de prijzen. Alle goede beoordelingen en awards worden op de website vermeld;een extra garantie dat je voor zorgeloos auto huren bij Sunny Cars aan het enige juiste adres bent! Ervaringen van klanten zijn ook te lezen op Vergelijkautoverhuurders.nl.


Kortingen

Bij Sunny Cars worden er gn boekingskosten of reserveringskosten berekend wanneer je een auto huurt. Ook betaal je geen extra kosten zoals bijvoorbeeld een toeslag wanneer je een creditcard gebruikt. Sunny Cars heeft regelmatig een aanbieding voor een bepaalde periode en/of op een bepaalde locatie. Deze actuele aanbiedingen om een auto te huren zijn te vinden op de homepagina van Sunny Cars. Indien er verlaagde tarieven zijn zie je dit ook direct terug in de prijs wanneer je een auto reserveert. Er worden regelmatig aanbiedingen en kortingcodes van Sunny Cars online aangeboden. Momenteel zijn er geen actiecodes of aanbiedingen beschikbaar.


Klachten

Sunny Cars werkt uitsluitend met de beste partners wereldwijd. Deze partners dienen altijd aan strenge kwaliteits- en service-eisen te voldoen. Daarom worden er concrete contractafspraken gemaakt. Er wordt vaak geevalueerd en bijgehouden hoeveel klachten er voor een aangesloten autoleverancier binnenkomen. Sunny Cars evalueert de ervaringen van klanten regelmatig. De beoordelingen van de klanten worden onderzocht en bij een negatieve ervaring wordt hiervan een rapport gemaakt. De resultaten worden tijdens de evaluatie met de autoleverancier besproken. Voldoet zo'n aangesloten partner niet (meer) aan de eisen van Sunny Cars? Of komen er teveel klachten binnen over dat de autoverhuurpartner? Dan wordt de samenwerking met deze partner beeindigt door Sunny Cars. Heb je klachten? Dien dan je klacht uiterlijk n maand na afloop van de gereserveerde dienst in. De klacht dient schriftelijk te worden ingediend bij Sunny Cars. Hieraan moeten de factuur, een kopie van het lokale huurcontract, betaalbewijzen en/of voucher door de huurder worden toegevoegd als bijlage. Bij de afhandeling van klachten zal Sunny Cars naar vermogen een bemiddelende rol vervullen tussen de verhuurder en de huurder. Een beoordeling delen over Sunny Cars kan ook altijd op Vergelijkautoverhuurders.nl.


Sunny Cars Video


Artikelen over SunnyCars

Een aanvullende verzekering op een huurauto is vaak weggegooid geld

Soms is het gewoon makkelijk om een auto te huren. Bijvoorbeeld omdat je eigen auto bij de garage staat of omdat je een grotere auto nodig hebt voor je autovakantie. Je kan een auto online reserveren. Soms heb je die mogelijkheid niet en ga je naar de balie van het lokale verhuurbedrijf. Dergelijke [...]

Auto huren bij Sunny Cars

Dit autoverhuurbedrijf biedt een alles in een pakket om een auto te huren. De unieke alles in een formule werkt heel eenvoudig. All-in betekent dat je ook alles in een krijgt en niet tegen verrassingen en kosten loopt bij het terugbrengen van de huurauto. Bij Sunny Cars heb je de mogelijkheid om je [...]

Vroegboekers hebben nu nog meer voordeel bij SunnyCars

Onder het motto ‘hoogseizoen pech, al het voordeel weg’ is de vroegboekactie per 1 december van start gegaan bij SunnyCars. Klanten kunnen vanaf deze datum tijdelijk in aanmerking komen voor de gratis Flexservice. Dit is natuurlijk genoeg reden om een huurauto ruim van te voren te reserv [...]

SunnyCars Reviews

  • Ik heb een wagen gehuurd voor 2 weken van 25 augustus tot 8 september. De auto ging ik ophalen in luchthaven Deurne op een zondag. Sunny cars heeft geen wagens maar doen beroep op bv. Hertz. Bleek allemaal geen probleem te zijn die wagen op te halen op zondag. Er werd melding gemaakt van meerkost omdat het buiten openingstijden was. Ik heb dit aanvaard. Maar los van de enorme vertraging van mijn vliegtuig bleek er helemaal niets geregeld te zijn met Hertz laat staan ophaling op zondag. Dit werd nooit gemeld door Sunny cars. Met als resultaat ik heb een taxi moeten betalen van 85 EUR van Deurne naar mijn woonplaats en bovendien de dag erop mij iemand laten Voeren naar Deurne om dan pas de wagen op te halen. Hertz is wel klantgericht geweest door mij een upgrade te geven. Sunny cars helemaal niets geen terugbetaling van de taxi noch de terugbetaling van de zondag. Denk maar niet dat je hen aan de lijn krijgt op een zondag rond middernacht (dus 24/7 klopt helemaal niet). Kortom vermijd te huren bij Sunny cars want de communicatie en service naar de klant is 0.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    service en communicatie

    Door Franssens op 5 september 2019 Reageer
  • Afgelopen maand op vakantie geweest op Lanzarote,auto gehuurd bij SunnyCars en die vervolgens bij hun partner Hertz ter plaatse opgehaald.Op een dag waren we zwemmen,auto moest nog verplaatst worden en vervolgens met autosleutel in de broekzak het water in gegaan.Die werkte vervolgens niet meer,dus Hertz gebeld en die bracht ons een nieuwe sleutel. Kosten 271 euro.
    Maar geen nood,de sleutel is volgens de huurovereenkomst verzekerd tegen verlies en schade.Zo staat het er letterlijk.Maar niet bij SunnyCars.Bij thuiskomst hebben we de schade proberen terug te krijgen maar ho maar.Eerst vage vragen over politierapport of een foto van de sleutel.Foto van natte sleutel? Waar heb je het over,gewoon navraag kunnen doen bij Hertz ter plaatse aan wie wij hebben betaald.Vervolgens wordt er niet uitbetaald wegens grove nalatigheid en verwijtbaar gedrag. Tuurlijk is het dom om met een sleutel het water in te gaan maar dan is verlies of schade toch altijd eigen schuld?En het gebeurde toch echt niet met opzet. Nee echt geen pluim voor SunnyCars,bekijk nog wat mijn mogelijkheden zijn.

    Door M.Boersma op 27 augustus 2019 Reageer
  • Prima inclusief prijs.
    2 x geboekt via Sunnycars op Mallorca en Fuerteventura.
    Geen enkel probleem ondervonden.
    Ik denk dat er problemen kunnen ontstaan als er niet bij een internationaal verhuurder word gehuurd.
    In mij geval was er gehuurd bij Europcar en Hertz.

    Sterke punten
    prijs

    Zwakke punten
    -

    Door Frank op 10 maart 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Zeer slechte ervaring met Sunny Cars. In Japan auto gehuurd via sunny cars, sunny cars had bij prijsopgaaf vergeten one way te berekenen. We kregen auto dus niet mee tenzij oneway toch betaald werd. Sunny Cars wilde dit niet zelf betalen en vroeg of wij dit als klant konden voorschieten. Ze zouden het gelijk terug betalen. Wij zelf betaald anders hadden we helemaal geen auto. Bij terugkomst bleek dat we eerst een klachtenformulier moesten invullen, klacht. hoezo?Formulier toch maar ingevuld en opgestuurd. Nu bijna 5 weken terug, geld nog niet terug, Sunny Cars,zeer onbetrouwbaar dus!

    Sterke punten
    Bereikbaarheid, duidelijke website, scherpe huurprijs.

    Zwakke punten
    24 uurs bereikbaarheid geldt wel maar personeel is niet altijd bevoegd en bekwaam om te handelen, zoals in ons geval. Toen we belden vanuit Japan, kon medewerker ons alleen aanhoren en zelf niets beslissen. Verder maken ze hun beloftes niet waar in ons geval. Geld zouden ze overmaken wat ze niet hebben gedaan tot nu toe. Ze werken verder buraucratisch met eerst verplicht klachten formulier in te moeten vullen, in moeten sturen en vervolgens 28 werkdagen de tijd om dit te verwerken.In ons was het geen klacht. Ze handelen absoluut niet klant- en servicegericht en accuraat.

    Door Nieuwelink op 29 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Via Sunny Cars een auto gehuurd op vliegveld Palma de Mallorca. Locale verhuurder was Hertz. Wij hadden het Premium Plus pakket: in 1 woord super. Geen borg, niet in de wachtrij, alle papieren lagen netjes gereed. Rijbewijs laten zien, sleutel in ontvangst nemen en klaar. Ook met inleveren geen problemen. Super geregeld. Premium Plus pakket is wel een stuk duurder maar geen gedoe.

    Door Paul op 4 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Voor de periode tussen 23 december tot 6 januari, had ik via Sunny Cars een auto gehuurd voor een rondreis beginnend en eindigend bij Malaga airport. Als vaste klant van Sunny Cars (2 keer per jaar) ben ik altijd vanuit gegaan dat ik het beste verzekerd was, mocht het nodig zijn.

    Op 26 december in Granada kwam buiten mijn schuld in eens een beweegbare paal uit de weg en beschadigde het de radiator van de auto. Om geen verdere schade aan de motor te veroorzaken, heb ik de auto aan de kant gezet en zowel Sunny Cars als het lokale verhuurbedrijf (CarGest) gebeld. De auto zou worden opgehaald.
    Tegen mijn verwachting in bleek ik op geen enkele wijze recht te hebben op een vervangende auto! Men kondigde aan, dat wij zouden worden opgehaald door een taxi die ons zal terugbrengen naar Malaga om zelf een andere auto op te halen. Ik heb beide bedrijven uitgelegd, dat ik zowel Granada als Cordoba reserveringen had, waardoor ik de reis niet kon onderbreken. Bovendien stond ik op dat moment samen met mijn vrouw en drie kleine kinderen en bagage langs de weg in de stromende regen. Geen enkel begrip, een gesprek was onmogelijk. De medewerkers van zowel Sunny Cars als CarGest die ik aan de lijn kreeg, herhaalden steeds de zelfde zin zonder in te gaan op onze situatie.

    Op 27 december kondigde CarGest op eens aan, dat ik de dag daarna zal worden opgehaald door een taxi, die mij naar een andere autoverhuurbedrijf bij het treinstation in Granada zal brengen. Daar zou ik een auto krijgen waarmee ik door het doolhof van de nauwe straten van het centrum van Granada terug kon rijden naar mijn gezin om hen op te halen. Vervolgens moest ik naar Malaga airport rijden, om daar een vervangende auto te krijgen. En oh ja: de benzine- en tolkosten waren voor mijn eigen rekening.
    Daarop belde ik Sunny Cars om dit te bespreken. De medewerker die ik aan de lijn kreeg bleef mij onderbreken en liet mij steeds niet uitpraten. Toen ik haar vroeg om daarmee op te houden en eerst naar mijn verhaal te luisteren, werd mevrouw boos en gooide de hoorn neer. Tot mijn verbijstering kon geen hulp meer verwachten van Sunny Cars.

    De ochtend daarna moesten we het appartement verlaten. In de stromende regen stonden we weer op straat op die taxi te wachten die maar niet kwam. Na 1 uur belde ik weer CarGest. CarGest beweerde dat de taxi was geweest en zelfs had getoeterd maar wij waren er niet! Na een half uur kwam de taxi met de excuses van de chauffeur dat hij te laat was. En de kinderen die in de regen stonden mochten ook mee. Bij het treinstation van Granada, kregen we de sleutels van een auto die twee straten verderop was geparkeerd. Weer stonden we in de regen op straat met drie kleine kinderen en bagage.

    De reclamekreten van Sunny Cars zijn: ‘direct en all inclusief verzekerd’ en: ‘zorgeloze autohuur; dat is waar wij voor staan. Daarom is je huurauto bij ons standaard optimaal verzekerd. Bij Sunny Cars hanteren we de Rent a Smile filosofie. Voor ons is er niets belangrijker dan tevreden klanten die in een 100% zorgeloze huurauto van hun vakantie kunnen genieten.’

    Behalve de extrakosten heeft deze behandeling ons veel, heel veel stress bezorgd tijdens een reis die een onbezorgde vakantie had moeten zijn. Een van de kinderen raakte verkouden en we raakten één dag van onze vakantie kwijt.
    Maar boven alles heeft het mij bijzonder geraakt dat een meisje, dat mijn dochter kan zijn in een noodgeval mij zo beledigt door de hoorn neer te gooien. En dat ook nog namens een bedrijf doet dat zich professioneel noemt en de beste garantievoorwaarden beweert te hebben.

    Om deze klacht hoeven wij nergens voor gecompenseerd te worden. Wij hoeven geen waardebonnen of vergoedingen van geen van deze twee bedrijven te hebben. Met geld maakt u het niet goed. Ons als klant bent u sowieso voor goed kwijt.
    Onze enige wens is, mocht er in een van deze twee bedrijven überhaupt iemand zijn die zich verantwoordelijk voelt, dat hij/ zij zich diep, diep schaamt.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Loze reclame kreten die ze niet waar maken.

    Door Anne op 8 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We hebben reeds meerdere malen een auto gehuurd via SunnyCars en zijn nog nooit teleurgesteld. Soms boekten we rechtstreeks en soms maakte de huurauto deel uit van een pakketreis. Tijdens onze laatste vakantie in Griekenland hebben we bij het inparkeren helaas schade opgelopen. Onze eerste gedachte was "daar gaat je eigen risico". Maar bij het nalezen van de huurvoorwaarden kregen we weer een beetje hoop. Ook bij het inleveren bij Hertz werd gezegd dat de schade gedekt was door SunnyCars. Eenmaal thuis gekomen was het indienen van een schadeformulier en andere bewijsstukken een van de eerste dingen die we deden met nog steeds in het achterhoofd "we moeten het eerst nog zien". Tot onze grote vreugde werd de door ons betaalde schade aan Hertz binnen 3 weken door SunnyCars op onze rekening gestort. Eindelijk een bedrijf die niet werkt met loze beloften of klantonvriendelijke contractinterpretaties! Uiteraard hopen we dat deze eerste schade aan een huurauto ook de laatste zal zijn en we bevelen SunnyCars van harte aan. Chapeau voor deze service en wat ons betreft heeft SunnyCars een klant voor het leven!

    Sterke punten
    Zeer uitgebreide klantvriendelijke huurvoorwaarden.
    Mogelijkheid om thuis het huurcontract al in te vullen.
    All in pakket incl. 2e bestuurder en geen eigen risico.

    Zwakke punten
    Geen

    Door Pieter op 12 oktober 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder!
    Zowel de autoverhuurder als Sunny Cars moeten aan je verdienen.

    De eerste kink is dat SC pas NA de overeenkomst meldt wie de autoverhuurder is, je hebt niets te kiezen. Op naar Hertz in Oslo. Hertz dus; zucht, meteen bij de balie een poging om een dure verzekering aan te smeren - die strandt- en de toon is gezet. "Oh ja SC ja die verzekering zit er wel bij maar het eigen risico moet u als borg betalen en dan kunt u het later wel weer claimen bij SC." De Hertz medewerker heeft er al flink de pest in.

    We krijgen een te kleine auto aangeboden die niet besteld is (audi a3 versus volvo v40), bij ons protest krijgen we een grotere auto aangeboden tegen een grove meerprijs. Sunny Cars klanten zijn overduidelijk niet welkom en niet gewaardeerd. Sunny Cars heeft geen alarm of hulplijn dus je moet je er zelf uitvechten.

    Parking lot helemaal afgelopen, er is geen volvo v40, die speciaal gegarandeerd was, en geen equivalent (wel compacter of groter), de baliemedewerker bevestigd dat ze die volvo's helemaal niet hebben.

    Er volgt een patstelling, Hertz heeft maling aan ons en offreert alleen 3 andere duurdere auto's, we krijgen geen upgrade omdat we Sunny Cars klant zijn (letterlijk gezegd). Sunny Cars is verder prepay dus het geld is al binnen (letterlijk gezegd).

    Bijbetalen of niet weg kunnen, ook een Hertz Gold Card kan ze niet boeien. De verspilde tijd begint op te lopen en we kiezen voor een duurdere auto, meteen bijbetalen en doei! Helaas had de vermoeidheid al toegeslagen, te laat gezien dat de tank niet helemaal vol zat, typisch Hertz, altijd scharrrelen.

    Natuurlijk direct klachten ingediend bij SunnyCars, maar die geven niet thuis, vragen om nummers en willen vooral van je af. Inmiddels de stukken 3 x ingediend en tot nu toe een lullig briefje gekregen van iemand die overduidelijk het hele verhaal en niet gelezen heeft en geen contact heeft gehad met Hertz Oslo. Wel nog een schlemielig vouchertje 'voor een eerst volgende huur' gekregen jaja.

    Nogmaals, Sunny Cars is een tussenpersoon geen verhuurder! En na de voucher en de betaling is hun buit binnen kan jij het verder uitzoeken met een autoverhuurder die jou echt niet als volwaardige klant ziet. Denkt u valt wel mee? Nou van Sunny Cars een lullig briefje, van Hertz.......helemaal geen reactie, nul noppes nada nax.

    Toch proberen? Succes!

    Sterke punten
    - geen
    - op de site lijkt het strak geregeld

    Zwakke punten
    - Sunny Cars is een tussenpersoon geen autoverhuurder
    - Beloftes van Sunny Cars heeft autoverhuurder maling aan.
    - Geen extra rijder zonder bijbetaling
    - Wat er ook gebeurd Geld altijd weg, pre pay!
    - Geen coulance bij de autoverhuurder
    - Geen noodlijn bij Sunny Cars
    - Geen klantenservice die het achteraf nog wat kan schelen
    - Eigen risico -vooraf!- volledig te betalen als deposit van je CC. Dat kan flink inhakken op je betaalmogelijkheden.
    - Opgelicht met niet volle tank? Nobody cares.

    Door Robor op 1 oktober 2017 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Zolang er geen pech of schade is, verlopen de diensten van Sunnycars goed zoals ik vele malen heb mogen ervaren. Als er echter wel problemen zijn, dan hoef je in het geheel niet op Sunnycars te rekenen. In mijn geval was de verhuurder vergeten de dop op het oliereservoir te doen en was de olie over het hele motorblok gelopen en bv. ook in het eveneens openstaande ruitenwisservloeistof-reservoir. Ik heb zowel naar het noodnummer van Sunnycars gebeld als naar Europcar, waar ze in Spanje geen verstaanbaar Engels bleken te kunnen spreken. Uiteindelijk is de auto weggetakeld en zijn wij langs de kant van de weg met onze bagage achtergelaten. Na opnieuw veelvuldig bellen met Europcar (met hulp van een wel tweetalige pompbediende) is na vele uren een taxi ons op komen halen en heeft ons naar ons hotel gebracht. 's Avonds werden we niet zoals beloofd door Sunnycars teruggebeld. De volgende dag hebben we uiteraard weer naar Sunnycars en Europcar teruggebeld met weinig resultaat, hetgeen zich de volgende dagen herhaalde. Pas na drie dagen kregen we een kleinere vervangende auto, die we op behoorlijke loopafstand zelf af moesten halen. Een kleine kras die we niet opgemerkt hadden op deze donkere auto leidde ertoe dat later ook nog eens 600 Euro van mijn credit card werd afgeschreven. Op mijn klachten naar Sunnycars reageerden ze steeds doodleuk dat hun reactie iets langer zou duren (of dat het doorgezet was naar de "bureaumanager", of vergelijkbare ambtelijke praat). Na vele maanden heb ik via mijn rechtsbijstandverzekering het grootste deel van dit bedrag teruggekregen, maar er kwam geen woord van excuus of inhoudelijke behandeling van mijn klacht of zelfs maar een specificatie van de bedragen die ik in porties teruggestort heb gekregen. Om dit review niet te lang te laten worden, heb ik de kleinere ergernissen maar weggelaten. Geloof het dus niet van die onbezorgde vakantie met Sunnycars. Als het erop aankomt laten ze je gewoon aan je lot over. De schaal van Sunnycars is waarschijnlijk te groot om ook nog een fatsoenlijke klantenservice te kunnen runnen. Bovendien verloopt de communicatie tussen bemiddelaar (Sunnycars) en daadwerkelijke autoverhuurder (Europcar in dit geval) zo stroef, als ze het al geprobeerd hebben, dat van een echte service geen sprake kan zijn. Ondanks dat ze blijkbaar commerciële banden hebben met de ANWB en de Consumentenbond, zou ik ieder aanraden met een wijde boog om Sunnycars heen te lopen.

    Sterke punten
    Verhuurproces via web site.

    Zwakke punten
    Ontbrekende klantenservice en klachtenafhandeling

    Door DRP18 op 24 juli 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben voor 5 dagen een auto gehuurd via Sunny Cars in Alcudia te Mallorca. Dit is echt zeer goed bevallen. Van te voren een prijs all in, inclusief dus alle verzekeringen en er komen ook geen extra kosten meer bij. Binnen 5 minuten na aankomst hadden wij onze auto ter beschikking. Er is ook altijd 24 uur per dag een Nederlandse hulplijn beschikbaar voor eventuele problemen. De prijs, die we bij de locale verhuurder hadden moeten betalen indien we het niet tevoren hadden geregeld via Sunny Cars, lag veel hoger.

    Na een vervelende ervaring met een ander autoverhuurbedrijf zou ik nu dus zeker Sunny Cars aanbevelen.

    Door Marianne op 1 mei 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben voor 5 dagen een auto gehuurd via Sunnycars in Antalya-Luchthaven, Turkije (uitgevoerd door Europcar). De keuze viel op een Renault Clio Diesel. Wij kregen ter plekke een gratis upgrade naar een Renault Fluence Diesel (iets groter dan een Megane), zonder dat ik er naar vroeg! Geen gezeur verder over verzekeringen, eigen risico, banden, etc. Een scan van m'n paspoort, rijbewijs en creditcard en we konden verder. Balie-werk duurde amper 5 minuten en dat is fijn met een vermoeid kind aan je been. Ben erg tevreden. Na x keer gezanik en gedoe aan de balie met de andere aanbieders, wil ik geen andere meer. De volgende keer dus weer Sunnycars: vooraf duidelijkheid over de prijs en voorwaarden, geen gezeur achteraf aan de balie ter plaatse en op en top verzekerd.

    Sterke punten
    All-Inclusive (incl. verzekeringen, extra bestuurder, etc.)

    Zwakke punten
    Geen

    Door Ilhami Yanma op 30 april 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In okt. '16 auto gereserveerd voor mei '17. Nu ineens wordt dezelfde auto in dezelfde periode veel goedkoper aangeboden. Na div. telefoontjes kon ik wel ,,omboeken'' maar moest ik wel 25 euro annuleringskosten betalen. Terwijl ik al jarenlang klant ben. Ik vind dit totaal niet klantvriendelijk.

    Sterke punten
    Nederlands aanspreekpunt

    Zwakke punten
    Wat heb je daar aan als ze toch niet klantvriendelijk zijn.

    Door bella op 28 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Geboekt in Italië via Sunny bij Sicily by Car. Ophalen in Napels, inleveren in Milaan. Onze klasse was niet beschikbaar dus we kregen een gratis upgrade naar een Fiat500 automaat (lekker!). Bescheiden motortje maar dit is niet meer dan redelijk bij de goedkoopste optie. Gloednieuwe bak die er fantastisch uitzag en ook prima reed. Geen gezeik over upgrades naar verzekering of afkopen van all risk, standaard 2e bestuurder, prima!
    Zelf nog geen ervaring met de klantenservice dus hierover kan ik geen mening geven.
    Net een autootje geboekt voor Kroatië in Juni en met plezier €100 meer betaald voor de zekerheid van Sunny Cars. Moeder beaamd het (3/4x via Sunny gehuurd), kennis waar ik het heb aanbevolen (Spanje) is zeer content over zijn huurato. Sunny Cars is in mijn ervaring een zekerheidje!

    Sterke punten
    - Ruime algemene voorwaarden
    - Doorzichtig prijsbeleid, geen fratsen, alles is geregeld en er komen geen rare kosten bij. Zelfs extra kosten voor One Way worden duidelijk vermeld i.p.v. lettertype 6 ergens tussen haakjes onderaan je bestelling

    Door Bas op 2 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op het vliegveld werd onze creditcard geblockt, er kon niet genoeg gereserveerd worden. Op sunnycars staan de meeste huurvoorwaarde waarborg op 300 euro, behalve de auto die ik heb uitgekozen ( de kleinste auto ). Hiervoor had ik dus 1022 bestedingsruimte nodig op mijn creditcard. Onmogelijk in mijn situatie omdat mijn bestedingsruimte op mijn creditcard maar 1000 euro is. Daarom moest ik opnieuw een verzekering afsluiten en zit ik met dubbele kosten.

    Nu had ik uiteraard het bedrag kunnen verhogen, maar het komt er op neer dat het totaal niet transparant genoeg is. Daarnaast weet je van te voren ook niet bij welke verhuurder je zit.

    Sterke punten
    de site.

    Zwakke punten
    transparantie. huurvoorwaarden niet hetzelfde.

    Door Erik op 31 januari 2017 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Al jaren huur ik auto's in Spanje op zowel vasteland als op Mallorca maar meestel problemen echter sinds ik via Sunny Cars huur loopt het zonder noemenswaardige problemen.

    Sterke punten
    all in concept. Geen gezeur met extra verzekeringen en andere administrative kosten.

    Door Rien Boot op 2 januari 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sunny Cars stelt alle rompslomp te zullen overnemen. Dit is onze ervaring met deze aan de ANWB gelieerde partij.

    - de Hertz locatie was niet te vinden, een bedrijf in de buurt was zo vriendelijk voor ons te willen bellen en er ons naar toe te brengen;
    - alles was natuurlijk van te voren betaald, toch hebben wij daar 45 minuten allerlei controles moeten doorstaan;
    - we moesten bijbetalen, alles geprobeerd dit te voorkomen maar dan kregen wij de auto niet mee;
    - het contract dat wij moesten onderteken was in het Spaans, dus hoe moet je dit controleren;
    - onderweg bleek dat de auto zwaar stuurde, ALLE banden waren veel te zacht;
    - de ruitenwisser vloeistof was geheel leeg;
    - het oranje motor management lampje ging branden;
    - nav het bijbetalen natuurlijk vanaf ons vakantieland gemaild, wat volgde was een eindeloos heen en weer mailen en geen oplossing.

    Inmiddels zijn wij ruim twee weken terug en nog steeds geen reactie en oplossing van Sunny Cars.

    Wij wachten nog even en anders maar een E-mail naar de ANWB, kijken of die ons wel van dienst zijn.

    Zwakke punten
    duur, geen service als je ze nodig hebt, slechte auto, duurder dan afgesproken, geen oplossing, afschuiven op de klant

    Door Tom op 23 november 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Na slechte ervaringen met verhuurbedrijven zijn wij erg blij dat we sunnycars hebben gevonden.
    Wij boekten het all-in pakket en ondanks dat de verhuurder (Alamo) nog een upsell probeerde te maken naar een duurdere auto en enkele accessoires was het voor beide partijen duidelijk dat alles wat we nodig hadden in het bestelde pakket zat.

    Wij hebben gelukkig geen pech gehad met de auto, dus kunnen niet beoordelen hoe de service er dan uitziet.

    Enkele tips voor sunnycars zelf:
    - Wij boekten een auto op drie eilanden en zouden dit graag in een enkele boeking hebben gedaan (ipv 3 losse). Gezien er geen dag was zonder huurauto kan ik mij voorstellen dat de weekkorting toch doorloopt. Duidelijk is dat de oorzaak hiervan bij de leveranciers ligt, maar misschien goed om te overwegen als mogelijkheid in de toekomst.
    - Wij hadden het all-in pakket en wij dachten dat hier een tweede bestuurder bij inbegrepen zat. Echter, dit stond niet op het voorwaardenformulier (wel op de website) en daarom hebben wij dit dus ook niet gekregen van Alamo.
    - Het is niet helemaal duidelijk welke rol sunnycars speelt als er pech is. Alamo vertelde ons dat we nog roadside assistance moesten afsluiten bij Alamo, anders zouden ze ons niet komen helpen. Wij wisten dat de kosten van pech wel verzekerd waren via Sunnycars maar niet door wie we eventuele schade moesten laten repareren. (En wij hebben zo'n vermoeden dat Alamo niet erg behulpzaam is als die assistance niet is afgesloten).

    Door Laura Z op 26 september 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Deze zomer een auto gehuurd in Portugal, luchthaven Lissabon.
    We huurden de auto zonder kredietkaart en kregen hierover zeer correcte info van Sunnycars. Zowel telefonisch als via mail werden onze vragen snel en correct beantwoord.
    We vertrokken met een gerust gevoel richting Portugal waar alles prima verliep. Zeer tevreden van de service. Een volgende keer boek ik graag opnieuw via Sunnycars.

    Sterke punten
    Eenvoudig te bereiken, zowel via mail als telefonisch.
    Houden rekening met je wensen en bieden een huurauto op maat aan.
    Mogelijkheid om een auto te huren zonder kredietkaart.

    Zwakke punten
    Niet de goedkoopste, maar de service die je in de plaatst krijgt maakt het waard.

    Door Aline Desmet op 28 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Onze ervaring met Sunny Cars is erg slecht. Voor vier dagen een auto gehuurd op Corfu. Auto zou om 10.00 uur maandagochtend worden afgeleverd bij het hotel. Om 10.00 uur, niemand te bekennen. Om 10.30, ook nog niet. Receptie van het hotel gebeld naar het kantoor van Union Cars ( lokale verhuurder), maar geen gehoor. Zat niet anders op dan nog even te wachten. Uiteindelijk 10.45 arriveerde de dame van Union, geen sorry ben wat later, helemaal niets. De auto in kwestie bleek een FIAT Panda. Op zich prima, zou je zeggen. We zijn niet verwend en gewend om kleinere auto's te rijden, ook privé. Daarom ook kleine auto geboekt. Niks mis mee.
    Het bleek echter een auto met ontelbare krassen en deuken en behoorlijk oud ( stond inmiddels tegen de 85.000 km op de teller). Dame gaf aan dat we de auto samen moesten controleren op krassen en deuken en dit moesten noteren op een formulier ( waarvan ik overigens geen kopie kreeg). In de praktijk een onmogelijke opgave, om alle krassen en deuken te noteren was ik nog wel een uurtje bezig geweest in de brandende zon. Dus zo goed als mogelijk gedaan. Auto zou worden afgeleverd met volle tank, er zat echter slechts een kwart tot een derde benzine in. De opdracht was om het maar weer af te tanken tot precies dat niveau bij inleveren. Verder zou de auto weer volgens afspraak op vrijdagochtend 10.00 worden opgehaald, maar de dame gaf aan dat ik de sleutel donderdagavond bij de receptie kon achterlaten, dan zouden ze hem ergens op de vrijdag wel weer halen. Ze wisten namelijk niet hoe laat ze vrijdag zouden komen. Ik moest dus maar afwachten of het vooraf opgemaakte krassen- en deukenrapport akkoord zou zijn, wat een onrustig gevoel geeft wanneer je creditcardgegevens zijn genoteerd.

    Tijdens het rijden schakelde auto heel slecht, moest deze letterlijk in zijn versnelling duwen. Het lukte wel, maar echt prettig was het niet. Ook het bolletje van de versnellingspook kwam tijdens het rijden plotseling los. Je schrikt je een hoedje als je net in de eerste versnelling een berg op rijdt. Hoedenplank ontbrak en binnenverlichting deed het niet, wat geen overbodige luxe is wanneer je in het donker op donderdagavond met zekerheid je spullen uit de auto wilt halen.
    Al met al staat er in de algemene voorwaarden van Sunny Cars dat je bij problemen het noodnummer moet bellen zodat men kan bemiddelen. Anders kan er achteraf niets met de klacht worden gedaan. Allemaal leuk en aardig, maar gaat men werkelijk bemiddelen bij een loskomend bolletje van de versnellingspook, een ontbrekende hoedenplank, een onwerkbaar deukenrapport zonder mogelijkheid tot wederhoor bij eventuele extra deuken, een late aflevering, een te oude auto etc? En bovendien, zit ik er op te wachten dat ik er een halve vakantiedag extra aan kwijt ben om op een andere auto te wachten? Het antwoord is nee. We zijn op vakantie en hebben wel wat beters te doen. We hebben het er maar mee gedaan. Zou Sunny Cars iets met mijn klacht moeten doen? Ik vind van wel. Bellen met het noodnummer doet men bij nood ( auto rijdt totaal niet, wordt niet geleverd etc). Dit is gewoon een opeenstapeling van feiten die leiden tot een zeer slechte ervaring. Een dergelijk klacht achteraf zou ondanks het indekken via de algemene voorwaarden gewoon serieus genomen moeten worden. Prioriteit nummer 1 zou toch een tevreden klant moeten zijn. Ben benieuwd.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte service, slechte kwaliteit auto, komt afspraken niet na.

    Door Rietveld op 2 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Je krijgt een auto met daarbij alles top geregeld.
    Maar het voldoet niet altijd aan wat Sunny Cars belooft.
    Ze regelen alleen auto's, de werkelijke verhuurder hoeft niet te weten wat Sunny beloofd.
    Nare ervaring in Turkije. Midden in de nacht een auto afnemen in een donker hoekje van een slecht verlichtte luchthaven. Oude auto met een lege tank en boel schade. Overdag zie je dan dat de auto van binnen en van buiten vies is en daarnaast is de 12 volt connector kapot, is de ruitensproeier leeg en de ruitenwissers niet echt top. Ook in Turkije regent het!
    Het is wel fijn om je navigatie te kunnen gebruiken onderweg.
    Geklaagd tijdens de reis, niets gedaan. Geklaagd na de reis aanbod 50 euro voor 10 dagen autohuur.
    Na veel gezeur houdt Sunny Cars hardnekkig en eigenwijs vast aan het matig afhandelen van een klacht.

    Sterke punten
    Lijkt allemaal goed geregeld.

    Zwakke punten
    Selecteren hun verhuurders niet erg goed
    Als het niet helemaal lekker loopt zoek je het zelf maar uit.
    Slechte service van Sunny Cars.

    Door mhusmann op 24 mei 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Voor onze vakantie in Italië hebben we bij Sunny Cars via het reisbureau een auto gehuurd. Ophalen in Venetië, wegbrengen in Rome.
    Aangekomen in Venetië kregen we na 1,5 uur wachten in de rij bij Sicilly by Cars te horen dat er geen auto beschikbaar was. Gek, want we hadden al heel lang van tevoren geboekt. Telefonisch contact met Sunny Cars gehad en zij gaven aan dat we maar bij een andere maatschappij moesten kijken of ze een vergelijkbare auto hadden. Sorry? Is dat niet jullie werk? Nou nee, want als zij zouden bellen, zouden ze toch zeggen dat er niets beschikbaar was. Dat riep al direct vragen bij ons op, maar we wilden graag onze vakantie gaan vieren, dus op pad naar een andere autoverhuurder. Na 1,5 uur in rijen gestaan te hebben en overal 'nee' te horen, was Hertz de enige met een beschikbare auto, maar wel een paar klasses hoger dan wat wij gereserveerd hadden. Wij bellen met Sunny Cars, maar omdat zij zelf in het systeem ook niets anders konden vinden, mochten we deze auto huren. Wel effe zelf voorschieten, maar als we de bonnen in zouden leveren, kregen we het geld gewoon terug. Hertz duidelijk uitgelegd wat de bedoeling was: zelfde soort contract (dubbele bestuurder, one way, etc), maar GEEN verzekeringen. Kosten? €1.027,-. Voor de zekerheid Sunny Cars nog maar even gebeld, maar het bedrag was akkoord en in het systeem genoteerd.
    Terug in Nederland direct alle bonnen e.d. ingestuurd en na twee weken geen gehoor toch maar even gebeld. De onvriendelijke mevrouw Vork kon ons telefonisch niets vertellen (huh?) maar zou per mail een reactie geven.... lekkere klantenservice...... Vervolgens krijgen wij een mail met een reactie op onze klacht (wij hadden op dat moment nog geen klacht, dus hoe komen ze daarbij?) en de bevestiging dat ze zo'n € 300 niet vergoeden 'omdat dat niet onder hun voorwaarden valt'. Belachelijk, want ze wilden o.a. de One Way kosten niet vergoeden. Hoe hadden we dan van Venetië naar Rome moeten gaan? En hoe hadden wij op dat moment moeten weten wat wel en niet onder hun voorwaarden zou vallen? Daarnaast: ze hadden het totaalbedrag telefonisch aan ons bevestigd en in het systeem genoteerd, waarom dan toch niet volledig uitkeren? En als het bedrag te hoog was, waarom had Sunny op het moment dat wij belden dan niet zelf de contacten met Hertz gelegd om uit te zoeken waar die € 1.027 uit bestond? Wij hebben daar hun werk moeten doen en worden daar uiteindelijk ook nog eens de dupe van!
    Om verder een lang verhaal kort te maken: er is twee maanden gebakkelei tussen het reisburo en Sunny Cars geweest met als resultaat een uitkering van €90 en nog weer later € 93 (een 'coulance' betaling, te zot voor woorden!). Wij hebben vervolgens contact met de geschillencommissie opgenomen en toen de Accountmanager van Sunny Cars hier via ons reisburo lucht van kreeg, is Sunny over gegaan tot het betalen van het laatste bedrag.
    Schandalig hoe Sunny Cars omgaat met dit soort situaties. Wij hebben alles gedaan in Venetie wat ze van ons konden verwachten, we hebben zelfs hun werk moeten doen en vervolgens laten ze je bij thuiskomst zelf opdraaien voor de kosten.
    Geen excuses voor de problemen, voor de afhandeling, helemaal niets. We hebben ons geld uiteindelijk terug, maar alleen maar omdat wij er niet voor schuwen om naar de geschillencommissie te stappen. Nooit meer Sunny Cars voor ons en hopelijk ook niet voor andere mensen.

    Sterke punten
    - Het tegenspreken van gemaakte afspraken
    - Volhardend in hun eigen mening
    - Niet luisteren naar klant/reisburo en voortdurend in de reden vallen met eigen argumentatie

    Zwakke punten
    Eigenlijk alles. We hebben hier geen goed woord voor over. Dat een bedrijf met zo'n instelling en afhandeling überhaupt nog bestaat. Je wordt besodemietert waar je bij staat. Wij vragen ons echt af waarom een consumentenbond of iets dergelijks hier niet wat aan doet.

    Door Lisanne op 12 december 2015 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Heb al meerdere malen auto's gehuurd via Sunny Cars (in de USA) en zonder enige uitzondering steeds tot grote tevredenheid. Had pas weer een auto gehuurd in Florida en me vergist in de luchthaven, dus kreeg een verkeerde reservering. Een mailtje en alles werd onmiddellijk en kosteloos gewijzigd. Ik word blij van dit bedrijf !!!!!

    Sterke punten
    Service en gemak zijn super.

    Zwakke punten
    Geen

    Door Jan Versteeg op 13 november 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sunny Cars geeft goede service. Van tevoren zitten alle verzekeringen erbij inclusief afkoop eigen risico. Dat geeft een fijn gevoel. Partner mocht ook gratis de auto besturen.

    Sterke punten
    Gratis upgrade van Seat Ibiza naar splinternieuwe Volvo V40
    Alles zit erbij, geen zorgen op vakantie
    Auto reed erg fijn, geen problemen.

    Zwakke punten
    Ondanks dat alles erbij zit proberen ze je wel van alles bij te verkopen als je de auto ophaalt
    Verhuur verliep via Alamo en die stonden slecht aangegeven op vliegveld van Ibiza.

    Door Brechje op 23 oktober 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Al meerdere malen gehuurd via sunnycars en altijd is het zeer goed geregeld. Altijd nieuwe auto's en de all-in prijs is duidelijk en helder. Zeker aan te bevelen.

    Sterke punten
    Goed bereikbaar bij vragen
    All-in =all-in
    Altijd nieuwe auto's
    Goede prijs kwaliteit verhouding

    Zwakke punten
    Geen

    Door Pieter op 21 oktober 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vanaf het boeken op de heldere site, het ophalen, rijden en weer terugbrengen van de auto is perfect verlopen.
    Mijn complimenten voor Sunny Cars!

    Sterke punten
    Heldere website
    Prima afhandeling op luchthaven

    Door Clemens op 18 oktober 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek SunnyCars

Schrijf je eigen review