Op Sixt.nl voordelig een auto huren betekent voor u premium autoverhuur. Sixt autoverhuur is wereldwijd en in Europa één van de leidende autoverhuur bedrijven en is ook in Nederland ruim vertegenwoordigd met vestigingen. In veel plaatsen vindt u bij Sixt Autoverhuur een ruim aanbod aan nieuwe en luxe huurauto's.

Reserveren

Klanten van Sixt kunnen een huurauto online reserveren. De online huurauto reservering vindt plaats in 'Real Time', wat betekent dat de klant direct na de reservering een bevestiging van de boeking krijgt. Klanten profiteren daarnaast ook van gunstige internet prijzen, die veel lager zijn dan de offline tarieven. Een online reservering kan tot uiterlijk 2 uur voor het afhalen van de auto en uiterlijk 4 uur voor Boels-vestigingen. Voor jeeps en cabrio's geldt een reserveringstermijn van minimaal 24 uur van tevoren.


Leeftijd bestuurders

Voor het huren van een auto in Nederland is de minimum leeftijd 21 jaar. Daarnaast moet de huurder minimaal 2 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Voor de luxere auto groepen zoals de PDMR en hoger is de minimum leeftijd 25 jaar.


Betaling

Klanten kunnen met hun creditcard voor de huurauto bij de desbetreffende vestiging waar de auto opgehaald moet worden. Met opgaaf van de creditcard gegevens zijn klanten gegarandeerd van hun reservering, echter wordt de betaling pas afgerond bij de vestiging waar de auto opgehaald moet worden.


Sixt Cards

Klanten van Sixt kunnen ook speciale klant kaarten aanvragen. Een persoonlijke Sixt Express Card kan eenvoudig via het internet aangevraagd worden. Onder het kopje 'services' kan men kiezen voor 'Sixt Express'. Vervolgens moet het online formulier ingevuld worden. Hierna kan men klikken op 'aanvraag versturen'. Hetzelfde document moet ook ondertekend opgestuurd worden naar Sixt. De Sixt Express Card wordt dan per omgaande naar de klant gestuurd. Als houder van de Sixt Express Card kunnen klanten profiteren van de volgende voordelen: - Tijdverslindende huurformaliteiten en vervelende wachtrijen voor de balie vermijden. - Het self service aanbod zoals CarExpress via een automaat of een mobiele telefoon gebruiken. - Extra bonusmiles of punten ontvangen via de verschillende partners van Sixt.


Diefstal

In geval van diefstal van de huurauto wordt aan klanten geadviseerd om als eerst aangifte te doen bij de politie en de diefstal te melden bij Sixt via het telefoonnummer: 023-5698656.


Facturatie

Het ontvangen van de factuur van Sixt kan op verschillende manieren. Klanten kunnen ervoor kiezen om de rekening via post of via e- mail te ontvangen. Daarnaast hebben zij ook de mogelijkheid om online een kopie van de rekening op te vragen. Bovendien is het ook mogelijk om direct bij iedere Sixt verhuurlocatie of bij een Sixt Quick-Check-In automaat de huurauto te betalen.


Contact gegevens

Voor Reserveringen, vragen over reserveringen of gedurende de huur, kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of het e- mail adres: reservations-benelux(at)sixt.com Voor feedback, vragen over een factuur of na de huur kunnen klanten contact opnemen met Sixt via het e- mail adres: service-benelux(at)sixt.com Voor schademeldingen (Internationaal), kunnen klanten direct contact opnemen met de hotline via het telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56 of via het e- mail adres: damage-benelux(at)sixt.com


Informatie over Sixt

Bij Sixt ben je terecht voor de beste auto's. Wereldwijd vind je in circa 100 landen meer dan 4000 filialen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Bij aankomst staat jouw gereserveerde auto al voor je klaar. Handig toch? Sixt autoverhuur heeft een groot aanbod voertuigen en je vindt gegarandeerd een iets wat bij jou past. Ga je voor een busje, een luxe auto, een SUV, een sportieve auto of een cabrio? Kijk snel naar de mogelijkheden bij de vestiging van jouw keuze. Voor een leenauto of een motor ben je ook terecht bij Sixt. Hiervoor kan je altijd telefonisch contact opnemen of simpelweg een van de filialen bezoeken. Wil je nog extra opties? Tijdens het reserveringsproces, heb je de mogelijkheid om voor allerlei extra opties zoals een kinderzitje of een navigatiesysteem te kiezen. In Nederland zijn er al meer dan 40 locaties van Sixt autoverhuur. Sixt is niet alleen goedkoop, maar ook erg betrouwbaar. De auto's zijn gemiddeld niet meer dan een halfjaar oud. Hierdoor ben je verzekerd van kwaliteit. Bij Sixt autoverhuur is het zelfs mogelijk om voor een langer termijn een auto te huren. Bijvoorbeeld wanneer je tijdelijk geen eigen vervoer hebt door een ongeluk. De auto kan compleet geleverd worden met kinderstoeltjes en een navigatiesysteem. Studenten krijgen bij Sixt Autoverhuur een leuke studentenkorting!


Ervaringen Sixt

Wanneer je een huurauto nodig hebt, denk je al snel aan bekende autoverhuurbedrijven zoals Sixt. De keuze is vaak vanwege het internationale karakter en naamsbekendheid van zulke bedrijven. Wanneer een keuze hebt gemaakt, is het nog de vraag of dit daadwerkelijk een positieve of een negatieve ervaring wordt. Wat zijn de ervaringen met Sixt autoverhuur? En zijn de ervaringen in Nederland even positief als in het buitenland? Tijdens jouw vakantie wil je tenslotte wel goed verzekert zijn van een goed huurauto. Op vergelijkautoverhuurders.nl kan je de ervaringen lezen van klanten van Sixt autoverhuur. Heb jij een ervaring die je wil delen? Laat dan jouw beoordeling achter op vergelijkautoverhuurders.nl


Klachten

Op de website van Sixt is er een aparte pagina waar je een klacht, compliment of suggestie kan indienen. Wanneer je een klacht hebt waarmee je (dringend) geholpen wenst te worden, dan is het een snellere keuze om telefonisch contact op te nemen met een vestiging van Sixt autoverhuur in jouw omgeving. Bij het terugbrengen van de auto kan je een klacht indienen over een auto. De medewerkers van Sixt zullen proberen samen met jou een passende oplossing te vinden.


Kortingen

Sixt autoverhuur heeft altijd topaanbiedingen met scherpe prijzen. De aanbiedingen zijn maar voor een beperkte periode geldig en hebben speciale voorwaarden, afgestemd op de periode van het jaar. Op de website is een overzicht van de actuele aanbiedingen.


Sixt Video


Artikelen over Sixt

Voordelen van een auto huren bij Sixt

Van de ene bestemming naar de andere op zakenreis of vakantie. Er zijn verschillende manieren waarop je op jouw bestemming kunt komen tijdens een vakantie of zakenreis. Door alle keuzeaanbod kan het soms moeilijk worden om een keuze te maken. Ga je met een taxi naar al je bestemmingen of neem je de [...]

Auto huren bij Sixt

Bij autoverhuurbedrijf Sixt ben je terecht voor de beste huurauto's. In ruim 100 landen ter wereld zijn er meer dan 4000 vestigingen waar je een auto kan huren. Op vrijwel elke internationale luchthaven is er een Sixt autoverhuur te vinden. Wanneer je reserveert staat bij aankomst jouw gereserv [...]

Sixt Reviews

  • offer -

    Bent u op zoek naar een lening om de rekening te betalen, een huis te kopen, enz. U kunt contact met ons opnemen via e-mail [email protected] omdat we leningen verstrekken die zo laag zijn als 2% rente, we geven ook lang- en kortlopende leningen waarmee u ook contact kunt opnemen ons via whats app nummer +393924698291 voor meer informatie Bedankt Beheer

    Door John Morris op 21 februari 2020 Reageer
  • Door alle slechte reviews (over iedere autoverhuurder trouwens) toch wel enigzins getwijfeld over het wel of niet huren van een auto in Malaga. Toch gedaan bij Sixt en alles verzekerd, behalve de roadside protection. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook een zo goed als nieuwe auto die super rijdt en het afleveren was zo gebeurd. De auto werd gecontroleerd en zonder problemen konden we naar ons vliegtuig. Geen lastig personeel, geen gezeur over krasjes, alles prima. Maar ja, dan heb je dus ook wel alles netjes verzekerd. Aanbiedingen van nog geen 30,- voor een week klinken niet voor niets te mooi om waar te wezen natuurlijk. Je huurt van een bedrijf en een bedrijf kan niet bestaan zonder geld te verdienen dus dan weet je dat ze het op een andere manier gaan proberen. Dus advies: gewoon verzekeren bij de maatschappij dan is er niks aan de hand! Ophalen en afleveren was overigens zonder te moeten wachten.

    Sterke punten
    Beleefd personeel Goede auto Snel ophalen en afleveren Geen gezeur achteraf

    Zwakke punten
    Vrij duur, maar daardoor dus wel volledig verzekerd zonder eigen risico.

    Door NvD op 16 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Als regelmatige huurder van auto's over de hele wereld was onze ervaring bij SIXT op het vliegveld van Lissabon positief. Vooraf gewaarschuwd om alle schade's aan de auto goed op te nemen, maar dat was bij deze auto, een Audi Q2 ( upgrade van een Renault Captur) niet nodig. Hij was 4 maanden oud en compleet schadevrij met slecht 8000 km op de teller. De afhandeling bij het ophalen verliep vlot( binnen 15 min.) en er werd niet op verdere verzekeringen aangedrongen, na eenmaal "nee". Ook bij het afleveren ging het nog vlotter. Binnen de 5 minuten was dat gebeurd. De volgende dag borg( 312 euro) terug en een specificatie van alle tolbedragen.

    Sterke punten
    Snelle en correcte afhandeling bij ophalen en afleveren van de auto. Goede informatie over tol kastje en de huur ervan. Upgrade naar grotere en zuiniger auto.

    Zwakke punten
    geen!

    Door Dallinga op 9 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik ga nu voor de 2e keer huren bij sixt. Volgens mij 1 van de betrouwbaarste in Spanje. (Er zijn er maar weinig!). Sunnycars werkt ook met Sixt samen. Vorig jaar in Zaragoza, hopelijk dit jaar ook goed in Reus. Heb alleen ervaring met meet and Greet. Werkt perfect. Iets duurder in huur dan vreselijke goldcar maar zeker alle ellende besparen waard. Borg slechts 600 euro op je creditcard voor de kleinere wagens. Sluit bij huurautoverzekering.com een jaarverzekering voor Europa af voor 70 euro! Beiden me nog dag vantevoren om alles te bevestigen, ik vroeg om een polo en die kreeg ik ook nog! Auto wordt samen met je gecheckt. Geen gezeur over extra verzekeringen, nee is ook nee. Alles digitaal ook de krasjes etc en vind je er meer wordt dit aangetekend. Snelle afhandeling bij meet and Greet, kreeg een zo war nieuwe polo mee! Mijn vader overleed helaas en moest eerder weg en ook nog eens via andere airport (Reus). Ik hoefde geen extra aflevering kosten te betalen, kreeg zelfs (ondanks prepaid tarief) een korting voor de 3 gemiste dagen. Was uitzondering zeiden ze ivm de omstandigheden. Dus dikke pluim! Benzine kun je vol terug inleveren (maak altijd foto van je tankbon!) maar je kan hem ook zonder te tanken. Is aan jou. Dan rekenen ze wel even een behoorlijk service tarief, dus voordeliger is altijd zelf tanken. Helaas toch 1 minpuntje nog. Ze zeiden later bij Facturatie dat er sterretje in de ruit was gevonden. Nou echt niet! Dus heb ik gelijk geklaagd per mail dat ik dat niet had gedaan en het werd alsnog kwijtgescholden. Tip: Boek altijd rechtstreeks bij hen. Ze hebben ook een hele goede app. Al met al goede ervaring! Ik heb ook een pasje gekregen (kun je gratis aanvragen) je hoef dan niet eens meer je rijbewijs /paspoort te laten zien. Pasje is genoeg!

    Sterke punten
    Snel, geen gezeur.

    Zwakke punten
    Toch altijd proberen ze schade te vinden, controleer dus echt overdreven voordat je tekent!

    Door Nicolette op 14 april 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Inmiddels ca. 10 x auto gehuurd bij Sixt (zowel Nederland als in Duitsland) en altijd zeer correct en snel geholpen, autos zijn veelal gloednieuw en beschikken over volop opties. Personeel uiterst vriendelijk en behulpzaam, ondanks goede ervaringen met Hertz in het verleden voor mij geen andere verhuurder meer dan Sixt. Bovengemiddeld aanbod van luxe autos tegen scherpe prijzen.

    Sterke punten
    Snelheid, personeel , kwaliteit wagenpark

    Zwakke punten
    In Nederland nog relatief weinig vestigingen.

    Door Theo op 7 april 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben de auto gehuurd via Economy Car Rentals en kregen zo Sixt toegewezen. Aangekomen in Porto verliep alles zeer soepel. De grootste verassing was dat we een Renault Megane hadden geboekt maar een Mercedes CLA Shooting Brake mee kregen. Splinternieuw wel te verstaan. Ook het inleveren in Faro verliep soepel. Binnen 5 minuten waren we klaar. Het onterecht afschrijven van bedragen zoals omschreven in andere reviews hebben wij niet mee gemaakt. We hebben er ook een tolkastje bij gehuurd maar ook hiermee niets bijzonders meegemaakt. Wel het hoge eigen risico van ruim 1.500,- maar dat is bij veel verhuurbedrijven. Tip: sluit hiervoor een verzekering af in Nederland. In ons geval 55,- voor 10 dagen via Allianz verzekeringen. Gelukkig niet nodig gehad maar rijdt wel iets ontspannender.

    Sterke punten
    Nieuwe auto. Snelle afhandeling bij ophalen en inleveren. Ophalen en brengen bij vliegveld of via shuttle bus.

    Zwakke punten
    ...... de kleur Oranje van het logo?;)

    Door Kemps op 3 mei 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sixt Toulouse claimde 15 liter brandstof te hebben getankt na terugname, terwijl ik 5km voor teruggave had volgetankt. Toulouse blijft volhouden dat ze dit hebben getankt, terwijl op het terugname formulier een volle tank is aangegeven. Schandalig! De ontvangen upgrade voucher is een troost maar kan de wrange smaakt niet wegnemen. Ten tweede: initiele boeking bleek zonder standaard voertuigverzekering. Als ik de auto total loss zou rijden, zou Sixt dus de kosten van een nieuwe auto op mij verhalen, zeg 30.000 euro. Onbegrijpelijk??! Bijkopen standaard voertuigverzekering was natuurlijk mogelijk, waardoor de huurprijs keer anderhalf ging. Niet acceptabel!! Kortom een hele slechte beurt voor SIXT Toulouse.

    Sterke punten
    Prima auto, snelle afgifte en terugname, documenten snel per email ontvangen

    Zwakke punten
    Onjuiste rekening extra brandstof, diefstal! Geen voertuigschade standaard meeverzekerd, hoge extra kosten.

    Door Stemerdink op 17 maart 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In eerste instantie een auto gehuurd bij Goldcar. Deze, nav slechte reviews, geannuleerd en op zoek gegaan naar een alternatief met balie in de terminal van de luchthaven Fuerteventura. Sixt blijkt (inclusief verzekeringen, geeen eigen risico, 2e bestuurder etc) qua prijs een goede keuze. Aangekomen op luchthaven geen problemen met ophalen auto. We werden snel geholpen, uiteraard wel de mogelijkheid om te verzekeren voor lekke band oid, maar wij sloegen dit af en er werd niet doorgevraagd/gezeurd. De auto had al vrij veel kilometers voor een huurauto (ca75000), centr deurvergrendeling werkte niet en auto werd niet schoon afgeleverd. Dit had beter gekund, maar ondanks dat heeft die gedaan waar we hem voor gehuurd hadden: de hele week goed gebruikt zonder problemen. Bij het inleveren wederom snel geholpen en binnen 5 minuten door naar de incheckbalie. Zon zien we het graag!

    Sterke punten
    Snelle service! Bij boeken alles incl voor goede totaalprijs.

    Zwakke punten
    Auto niet schoon afgeleverd, geen topauto, deurvergrendeling kapot.

    Door Mathijs op 22 februari 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij zijn vaste klant bij Sixt Rai Amsterdam en ik moet toegeven dat dit echt een aanrader is fijne staf snelle service ruime keuze snelle afhandeling.

    Sterke punten
    Personeel.

    Zwakke punten
    Geen.

    Door gideon op 2 september 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd op Malaga van 23/4 tot 30/4. Vriendelijk personeel, allen de engelse taal goed machtig. Efficiente afhandeling bij afhalen en terugbrengen. Nette goed verzorgde auto. Type auto conform aanvraag.

    Sterke punten
    Zelfde type ervaring bij Sixt Krakau in november 2013.

    Zwakke punten
    Ten aanzien van de af te sluiten verzekeringen moet je je goed voorbereiden. Welke sluit ik wel af en welke niet. Maar dat vind ik bij elke autoverhuurder een lastige. Risico inschatting moet je zelf maken.

    Door hans op 5 mei 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Sixt

Schrijf je eigen review