Green Motion - 21 Reviews

Last updated: 9 oktober 2018
Green Motion Logo

4.8% aanbevolen, 21 Reviews

  1. Green Motion
  2. Green Motion Reviews
  3. Schrijf ook een review over Green Motion

Niet tevreden over Green Motion? Probeer dan eens EuropCar.

Green Motion

Going green with Green Motion Car Hire = more miles for each and every tank of fuel which is better for your pocket and better for the environment! And don't forget, you'll have more money to spend on your holiday.

Green Motion Details

Hits: 390

URL: https://greenmotion.com/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 21


Green Motion reviews (20):

Green Motion - Greenmotion "eindhoven"

0

Review:
Ik kon wegens omstandigheden de auto niet op die geboekte dag ophalen,ik heb Greenmotion gebeld "geen gehoor" heb daarna holidaycars gebeld "geen gehoor"..enfijn email gestuurd dat ik de auto vlg dag zou ophalen.Volgende dag aangekomen bij Greenmotion kreeg ik te horen dat de auto is geanuleerd terwijl ik de auto voor 10 dagen had gereserveerd,en betaald!!! Volgens de dame niet al te vriendelijk kon ze niks voor me betekenen wel opnieuw een auto reserveren voor maar liefs 300 euro,terwijl ik al meerdere malen een auto bij hun heb gehuurd vind het belachelijk dat ze zo met hun klanten omgaan.

Sterke punten:
Niks

Zwakke punten:
Slechte service,onvriendelijk

Wanda beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - Huur geen auto bij Greenmotion

0

Review:
Slechtste ervaring ooit. In Eindhoven auto gehuurd, prijs zou 121 Euro zijn. Je wordt gelokt met een lage prijs, maar....bij het afhalen van de auto moest ik uiteindelijk 342 Euro betalen, door allerlei onduidelijke, niet vooraf-gecommuniceerde kosten. De medewerkers daar zijn zeer onvriendelijk en er is nooit gereageerd op mijn mails. Telefonisch zijn ze al helemaal niet te bereiken. Ook Holidaycars.com, via welke site ik had geboekt, heeft niet voor me bemiddeld, alhoewel ze dit wel in mails beloofden. (U hoort binnen twee weken van ons...") Nee dus, het is nu oktober, en het huren van de auto was begin augustus. Echt nooit, nooit meer. Niet via Holidaycars en nooit meer een auto van Greenmotion. Afrader.

Sterke punten:
?

Zwakke punten:
-Onvriendelijke medewerkers, alleen uit op je geld.
-Gelokt met redelijke prijs, die uiteindelijk verdriedubbeld werd bij afhalen.
-Auto vies
-Verhuurbedrijf nauwelijks te vinden, buiten vliegveld.
-Doe ook geen zaken met Holidaycars, de site, zij helpen je niet, alhoewel ze het wel beloven.

Margot beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - Verhuur auto

0

Review:
Zie slechte punten

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Onze vlucht naar Luton was geannuleerd. Dit heb ik onmiddellijk gemeld bij Green Motion. Wij konden mee met de daaropvolgende vlucht naar Luton , maar ook deze vlucht had een vertraging ( een uur) Ook dit heb ik gemeld bij Green Motion. Green Motion was dus op de hoogte van het moment dat wij zouden arriveren. Bij aankomst bleek de door ons gereserveerde auto niet meer beschikbaar. Wij konden wel een andere auto krijgen, maar die auto betekende een 'upgrade' en moest extra betaald worden. Na veel discussie (o.a. met als argument dat ik Green Motion constant op de hoogte heb gehouden van onze aankomsttijd) hoefde ik deze upgrade niet te betalen.
Toen wij weg wilden rijden met de auto (10 uur 's avonds) bleek er nauwelijks benzine in de auto te zitten en konden wij in het donker op zoek naar een benzinestation. Hoezo 'full to full policy'.
Toen wij de auto weer inleverden bleken er krasjes op de wieldoppen te zitten. In rekening gebrachte kosten : 260 pond!!! Dit gaf ons een zeer onbevredigend gevoel.
Kortom: geen aanrader, Green Motion in Luton Airport.

van Wiggen beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - Green Motion are scammers

0

Review:
I rented a car from Green Motion via the website trip.com, to be picked up at London City Airport and drive it to Cambridge. I needed only to get to Cambridge; I left it there in a secured parking lot and drove it back to the rental location. So, I was driving it only on the highway and I am sure there was no occasion for any damage.
When I arrived at the location to pick up the car, there was already a furious customer complaining that he was being charged for a scratch which he claimed he didn't cause. Apparently it was a small scratch but he was being charged more than 250 pounds. I was a little alarmed. But, when they showed me the car I was getting, which was a new Toyota Yaris without any damage, I felt relieved. However, when I returned the car, the guy who checked it told me there is a damage. I thought it must be a misunderstanding. But, no; he showed me this minuscule marking on the edge of the wheel rim (less than one cm long and hardly visible; I have taken a photo) . I am absolutely sure the marking must have been there and I didn't notice it at the time of pickup because it was simply not visible. He told me I had to pay 135 pounds for the damage. I wonder how many customers before me have paid for the same damage! I was still there when another customer arrived and he was told that an inflator was missing from the trunk. He was extremely angry as he said that he had not even opened the trunk; so, it would have been impossible for anything to get lost from there.

Apparently, these guys offer low prices and then use this dirty trick to earn much more money than the rental fee, using damage insurance clause. It is easy money to earn as the scratches and damages are simply never repaired. I am a university professor and have been travelling all over the world since 1986 and have rented cars in places as far as Thailand, New Zealand, Chili, etc. etc. I have never had an accident or damage to a rented car. I am absolutely sure I didn't damage this time either.

Read similar stories about Green Motion in an article in The Guradian about them.

Sterke punten:
None

Zwakke punten:
They are scammers

Green Motion - Green Motion, zeer klantonvriendelijk

0

Review:
In Amsterdam een auto gereserveerd. Zou vanaf 17:30 opgehaald worden door de hoofdbestuurder en mij. Helaas kwam de hoofdbestuurder met een andere vlucht later aan. Door de onduidelijke beschrijving hoe bij het bedrijf op Schiphol te komen nam de hoofdbestuurder de verkeerde bus en stond dus 1 km verderop. Inmiddels was de ophaal termijn die eindigde om 19:30 bijna voorbij (nog 8 minuten over). Ik heb de situatie aan de medewerker uitgelegd, maar hij had er totaal geen boodschap aan. Ondanks het feit dat ik al 1.5 uur zat te wachten op de ophaallocatie en de medewerkers reeds had ingelicht lieten ze ons finaal in de kou staan, men deelde mee dat we te laat waren en maar ergens anders een auto moesten gaan huren, ook al hadden we reeds vooraf betaald. Het punt is dat begrip ver te zoeken was. Daarnaast was het bedrijf in mijn ogen ook op andere punten niet klantvriendelijk, zo praatte het personeel op een onprettige manier over andere klanten waar ik zelf bijzat, ook kon een normale begroeting er nauwelijks vanaf. Toen ik op de slechte klantvriendelijkheid van het bedrijf wees begon een van de medewerkers boos te worden en ik moest het pand maar verlaten of anders zou de politie gebeld worden. Zo'n slechte klantenservice heb ik nog nergens eerder gezien. Ik ben diep teleurgesteld in Green Motion Amsterdam-Schiphol, ik zal hier dus nooit meer een auto huren.

Sterke punten:
Totaal geen, enkel slechte ervaringen

Zwakke punten:
Klantonvriendelijk, zeer onprofessioneel gedrag.

J van den beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - Hele slechte smaak

0

Review:
Bij aankomst op stansted Engeland, moet je een stukje met een pendelbus om bij Greenmotion te komen in het Novotel.

Wij hadden een automaat geboekt die we vanaf 6.00 s'ochtends op mochten halen. We waren er om 10.30. Allereerst bleek dat we 30 pond bij moesten betalen, omdat ik zou rijden terwijl we mijn moeders (de bijrijder) creditcard gebruikten voor de borg. Dit kon niet, dan moest mijn moeder ook als bestuurder worden geboekt en dat ging dat 30 pond kosten.. Nou vreemd, maar okee het zij zo.

Vervolgens werd ons medegedeeld dat onze auto nog niet ingeleverd was en dat er ook niets anders hetzelfde beschikbaar was. We hadden 3 fantastische opties:
- 1,5 uur wachten in de middle of nowhere
- Een schakelauto (die hadden we dus juist niet geboekt en we hadden ook het duurdere tarief voor een automaat betaald)
- 60 pond bij betalen voor een premium auto automaat

Ik besloot op internet te kijken en zag toen al deze slechte reacties. Hadden we dat maar eerder gedaan.
Om meer risico te vermijden (achteraf onzin schade, zoalshier te lezen, ed) hebben we besloten om het bedrijf in gebreken te stellen en derhalve de boeking te annuleren.
Met een nare smaak beginnen we zo aan onze, hopelijk, verder mooie reis in Engeland.

Ryan Air beveelt dit bedrijf aan. Ook daar vind ik een luchtje aan zitten.

Sterke punten:
Geen

Schuurmans beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - WAARSCHUWING: huur geen auto bij Green Motion Edin

0

Review:
Dit bedrijf is in feite een criminele organisatie die onder de dekmantel van autoverhuur zoveel mogelijk geld probeert los te peuteren van weerloze vakantiegangers. Hun werkwijze is even simpel als doeltreffend.
Bij aankomst in Edinburgh werden wij door Green Motion eerst murw gemaakt door ons minimaal een uur buiten (in de regen) te laten wachten voordat we de reeds gehuurde en betaalde auto kregen toegewezen.
Volgens de boeking dienden we onze auto de volgende zondagochtend om 06.00 uur in te leveren (we hadden onze retourvlucht ook aan dat tijdstip gekoppeld). Navraag bracht naar voren dat we vanwege dit vroege tijdstip daarvoor 36 pond extra moesten betalen. Het argument dat we daarvoor bij de boeking al hadden betaald werd afgehandeld door een als medewerker vermomde robot die zodanig was geprogrammeerd dat hij alleen naar hun zogenaamde Algemene Voorwaarden kon verwijzen. Na enkele tevergeefse pogingen te hebben ondernomen om een redelijk gesprek aan te gaan en murw geworden van het lange wachten besloten we de auto twee dagen eerder op vrijdagavond maar in te leveren en de laatste dagen van onze vakantie in Edinburgh te verblijven. Uiteraard was enige terugbetaling ook onbespreekbaar. Terzijde: op het ontvangstformulier van de auto (Customer Copy Rental Agreement) stond aangegeven dat bij te laat inleveren een boete van 84 pond in rekening zou worden gebracht. M.a.w.: aan ons de keuze: of 36 pond of 84 pond extra betalen (!)
Tevens werd bij het ontvangst nemen van de auto een uitvoerig schadeformulier opgemaakt, waarvan achteraf bleek dat Green Motion bij vertrek enkel een leeg formulier had meegegeven. De bumper van de auto was linksvoor bekrast en die beschadiging werd op het schadeformulier aangegeven. Tijdens ons verblijf in Schotland hebben we een lichte aanvaring gehad met een hoge trottoirband, met als gevolg een extra kras (geen deuk) linksvoor op de bumper. Bij terugkomst hebben we dit netjes gemeld dan een medewerker die de auto in ontvangst nam. Niet de voornoemde medewerker, maar de reeds eerder gemelde vleesrobot – die geen enkele intentie had om naar de kras te kijken – berekende via een standaardprocedure dat de schade daarvoor 786 pond (!) bedroeg, uitgaande van gedeeltelijke vervanging van de voorbumper. U raadt het al: iedere discussie over dit absurde bedrag voor een extra kras op een reeds beschadigde bumper werd onmogelijk gemaakt, omdat wederom telkens werd verwezen naar hun Algemene Voorwaarden. En toevallig (?) was het uitvoerige schadeformulier dat bij het ophalen van de auto een week eerder was opgemaakt, in geen velden of wegen te bekennen.
Tot slot: na ons ongenoegen over deze situatie te hebben geuit en tevergeefs om een kopie van het dossier te hebben gevraagd, opdat wij een en ander aan onze reisverzekering en een jurist zouden kunnen voorleggen, beloofde een andere medewerker van Green Motion het complete dossier aan ons te mailen. Het reeds bij Green Motion bekende emailadres van ons hebben wij in zijn bijzijn nog extra opgeschreven. Ook hier laat de uitkomst zich raden: niets meer vernomen.

Sterke punten:
Niets.

Zwakke punten:
Schandalige behandeling

L.P. Korst beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - Oplichters Green Motion

0

Review:
Ik heb via de Wizz-air pagina naast mijn vliegticket ook een auto geboekt. Dit bleek bij Green Motion. Nooit van gehoord. Op het vliegveld van Katowice in Polen bleken ze geen desk te hebben, maar de vriendelijke mevrouw van Avis vertelde dat ik ze moest bellen. Ik ben opgehaald en naar een parkeerplaats buiten het vliegveld gebracht. Ik had de auto inclusief verzekering via de Wizz-air website geboekt. Bij het ophalen werd mijn meteen een verzekering van henzelf aangeboden, maar ik vertelde dat ik al een verzekering had. Toen moest ik geen 200 euro maar 700 euro borg betalen via de credit card. Prima auto gekregen. Wel moest ik van te voren 5 euro bij betalen omdat ik de auto om 5:30 uur in de ochtend zou terugbrengen. Na twee dagen de auto teriggebracht. Bleek het hek dicht te zijn. Gebeld en na 5 minuten kwam er iemand aanrijden. Een norse persoon die verder niets zei. Ik heb de auto geparkeerd, deze werd niet geinspecteerd en ik werd door de norse man naar het vliegveld gebracht. Terug in Nederland kreeg ik een mailtje van Green Motion dat er schade aan mijn voorruit was. Een steenopslag. Ik heb dat zeker niet gezien of geconstateerd bij het rijden. Schade EUR 575. De schade was er niet toen ik weg gaan en ik was gewoon opgelicht omdat ze gebruik maken van het feit dat je 700 euro borg hebt betaald en dat je bij een andere partij verzekerd bent. Verder kun je niets meer doen. Voor mij een reden om nooit meer iets te maken te willen hebben met Green Motion, gewoon OPLICHTERS. Wat ik niet begrijp is dat een vliegmaatschappij als Wizz-air een dergelijk bedrijf promoot via de website.

Sterke punten:
Prima auto gekregen.

Zwakke punten:
OPLICHTERS. Klantonvriendelijk. Niet direct bij het vliegveld, je moet eerst in een vooroorlogse bus zitten om bij de parkeerplaats te komen. Spreken nauwelijks Engels.

Arjan beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - Dubrovnik airport

0

Review:
Begin juni hier voor 2 weken een stationwagen gehuurd. De bestelde stationwagen was niet beschikbaar dus er werd een andere geregeld. Dit was dus een gratis update. We kregen een Skoda octavia station uit 2018 met 7500km op de teller. Nog een diesel ook dus dikke prima. We hoefden niet eens iets te betalen voor de grenspassages. Na 2 weken en 2200km door Montenegro, Bosnië en Kroatië te hebben getoerd brachten we de auto terug. Toen begon het, ook wij (zoals zovelen in de reviews) hadden volgens de medewerker een nieuwe schade aan de auto. Aan de onderzijde van de voorbumper zat een beschadiging die niet aangegeven was op het uitgave papier. Nou ben ik niet van gisteren en weet heel goed wat we met die auto hebben gedaan dus ik was heel verbaasd. Maar goed zijn baas werd gebeld en die zou ook wel even komen kijken. Na 20 minuten was hij daar, overlegde even met zijn medewerker en er werd gezegd dat ik moest betalen. Ik zei dat ik een vlucht moest halen en toen werden ze nog langzamer. Ik zei dat ik heb er genoeg van had en zou vertrekken, toen begonnen ze te dreigen met politie, ik zou mijn vlucht niet halen en de borg verliezen. Toen zijn wij met stoom uit mijn oren opgestapt. Dan de borg maar kwijt. Aangekomen op de luchthaven kwam de medewerker met een politieagent op me af. De agent vroeg of ik een probleem had met de man. Ik zei nee en vertelde dat hij mij wilde oplichten. De agent zei dat hij het snapte, dat alles okay was en liep weg. Bij thuiskomst heb ik het hoofdkantoor in UK gemaild dat deze lui geprobeerd hebben ons op te lichten en dat wij zo niet behandeld wensen te worden. Het is nog steeds in behandeling maar de reservering van de borg op mijn creditcard van €1200 is intussen vervallen, da's toch wel een opluchting.
Al met al is dit de slechtste ervaring ooit met een verhuurbedrijf, ze proberen je vaak wel een verzekering aan te smeren maar dit sloeg echt alles.
Ik huur regelmatig auto's voor mijn werk en ben ook niet zo snel van mijn stuk te brengen of te intimideren. Overkomt je zoiets kan ik je alleen maar adviseren je poot stijf te houden, niets te tekenen, géén contante betalingen te doen en wellicht zelf de politie te bellen. Deze boeven bezorgen je alleen maar stress en slapeloze nachten. Bedenk ook dat de creditcard maatschappijen deze oplichters ook kunnen aanpakken. Je kunt altijd proberen via deze bedrijven je geld terug te krijgen. Je kunt ook via een derde party een volledige verzekering afsluiten, dat is wat wij altijd doen. Koste me nu €50 voor de 2 weken en dus kon ik ook gewoon weglopen.

Sterke punten:
Ik moet toch echt toegeven dat de geleverde auto uitstekend was.

Zwakke punten:
1) Het afhaalpunt is niet duidelijk aangegeven en niet bij de kantoortjes van alle andere bedrijven. Je moet links de luchthaven af en een weg oversteken. Daar zitten dan 3 of 4 bedrijfjes en mag je met je dure koffers door los grind gaan lopen.
2) kijk uit dat je niet wordt opgelicht. Kijk de auto heeeel goed na en laat ze zelfs de kleinste dingen vastleggen. Maak foto's vanaf alle kanten waar ook de medewerker goed opstaat. Vergeet niet de binnenkant en het reservewiel met het gereedschap.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan en kunnen we deze boeven stoppen.


English by Google
A station wagon was rented here for 2 weeks at the beginning of June. The ordered station wagon was not available so another was arranged. This was a free update. We got a Skoda octavia station from 2018 with 7500km on the clock. A diesel so fine. We did not even have to pay anything for the border passages. After 2 weeks and 2200km through Montenegro, Bosnia and Croatia, we brought back the car. Then it started, we too (like so many in the reviews) had, according to the employee, a new damage to the car. At the bottom of the front bumper was a damage that was not indicated on the paper. Well I'm not from yesterday and I know very well what we did with that car so I was very surprised. But his boss was called and he would also come and have a look. After 20 minutes he was there, consulted with his employee and it was said that I had to pay. I said I had to catch a flight and then they got even slower. I said I've had enough of it and were leaving. Thats when they started threatening with police, I would not catch my flight and lose the deposit. Then we left with steam comming out of my ears. I knew i could lose the deposit but i had an insurance for that. Arriving at the airport, the employee came to me with a policeman. The agent asked if I had a problem with the man. I said no and told him the story. The agent said he understood, that everything was okay and walked away. Upon returning home I emailed the head office in UK that their people are scammers and that we do not want to be treated like that. It is still under consideration but the reservation of the deposit on my credit card of € 1200 has expired in the meantime, that is a relief. All in all, this is the worst experience ever with a rental company, they often try to get you an insurance but this really was of a different level. I regularly rent cars for my work, can handle a lot of stress and I am not intimidated that quickly but i think their scan Works with a lot of people. If this happens to you, I can only advise you to keep your foto down, not to sign anything, to make no cash payments and perhaps to call the police yourself. These crooks only give you stress and sleepless nights. Also remember that the credit card companies can also help you to deal with these scammers. You can always try to get your money back through these companies. You can also take out full insurance through a third party, which is what we always do. Costed me now € 50 for the 2 weeks and so I could also just walk away.

Strengths: I really have to admit that the delivered car was excellent.

Weak points: 1) The pick-up point is not clearly indicated and not at the offices of all other companies. You have to leave the airport and cross a road. There are then 3 or 4 companies and you sneed to walk through loose gravel with your expensive suitcases. 2) watch out that you are not being scammed. Inspect the car ver good and let them mark even the smallest things. Inside also.

Peter beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Green Motion - Borg wordt niet vrijgegeven door Greenmotion

0

Review:
Auto gehuurd en weer netjes teruggebracht.
Tot zover ok. Geen schade en krijg bewijs dat de borg a 1100 euro geannuleerd is.
Een week later check ik mijn credit card en blijkt dat de borg nog steeds als 'gereserveerd' staat.
Bel met mn creditcard maatschappij maar die kunnen niks doen als Greenmotion de borg niet vrijgeeft.
Ze hebben de borg wel geannuleerd maar geen z.g. 'reversal' uitgevoerd.
Ik kon dus een maand lang niet over mijn eigen geld op mijn creditcard beschikken en moest wachten tot de borg vanzelf zou vervallen (d.i. 30 dagen).
Schandelijk gedrag van Greenmotion om de controle te houden over de borg a 1100 euro terwijl de auto al teruggebracht is en alles ok is bevonden en ook voor getekend. Ik beveel Greenmotion dan ook absoluut NIET aan. Het was de eerste en de laatste keer dat ik via hun een auto heb gehuurd.

Sterke punten:
-

Zwakke punten:
Heel schandelijk hoe men met de afhandeling van de borg omgaat.

Van Aspere beveelt Green Motion NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Green Motion

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Green Motion aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Green Motion aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Green Motion


DMCA.com Protection Status