OK Rent a Car - 33 Reviews

Last updated: 13 augustus 2019
OK Rent a Car Logo

6.9% aanbevolen, 33 Reviews

  1. OK Rent a Car
  2. OK Rent a Car Reviews
  3. Schrijf ook een review over OK Rent a Car

Niet tevreden over OK Rent a Car? Probeer dan eens Firefly Car Rental.

OK Rent a Car

OK Rent a Car, car hire in Ibiza and Mallorca with the latest models on the market Discover us!

Our greatest asset is the innovation in our fleet, offering the latest models of the rental market in your car, at the best price.

Premieres car during your holiday in Majorca and Ibiza!

OK Rent a Car Details

Hits: 716

URL: http://www.okrentacar.es/en/

Categorieën: Buitenlandse Autoverhuurders

Reviews: 33


OK Rent a Car reviews (32):

OK Rent a Car - Geen probleem

0

Review:
Wij hebben voor twee weken een auto gehuurd, in Madrid bij OK. Kregen een andere auto dan eigenlijk geboekt maar wel van hetzelfde type. Geen probleem dus. Bij het boeken een extra verzekering genomen, was niet veel extra qua prijs. Gratis extra bestuurder, 3000 km vrij en vol terug. Bij het ophalen geen probleem en bij het 'droppen' ook niet. Toch meer dan 2500 km gereden voor weinig. Eerlijk gezegd vond ik de service uitstekend en waren ze heel vriendelijk en behulpzaam. Klinkt misschien gek na het lezen van al die schokkende berichten maar ik zou het zo weer doen. Overigens heb ik de auto wel via 'Auto Europe' gehuurd en hun ook gebeld om te vragen of het wel betrouwbaar was allemaal. Ze zeiden dat als er iets mocht zijn ik hun kon bellen en zij het zouden regelen met OK.

Sterke punten:
Vriendelijk
Volgens afspraak
Prima auto

Zwakke punten:
Je moet op je hoede blijven en je indekken met wat extra verzekering.

OK Rent a Car - Bedrog met MasterCard

0

Review:
Auto gehuurd in Valencia.
Toen we aankwamen kwam het shuttlebusje op het afgesproken tijdstip naar de afgesproken plek. So far so good.
In het verhuurkantoor moesten we meer dan een uur wachten voor we geholpen werden.
De man achter de balie liet me eerst €89 betalen omdat we de auto in Alicante zouden inleveren. Dat was vooraf zo te lezen in het contract. Dan liet hij me €107 betalen voor de benzine. Die zou ik terugkrijgen als ik de auto volgetankt zou binnen brengen. Nu, meer dan 3 weken later, heb ik dat bedrag nog steeds niet ontvangen. Ik heb ondertussen wel al het afschrift van het benzinestation en een foto van het dashboard doorgestuurd.
Omdat ik vooraf via Easyterra een verzekering had genomen, weigerde ik een extra verzekering. Daarop zei de man dat hij €1200 zou blokkeren op m’n MasterCard. Dat was geen probleem want ik had de limiet vooraf laten verhogen voor dit soort zaken. Toch gaf de man aan dat het bedrag niet geblokkeerd kon worden. Ik kon niet anders dan de extra verzekering van €198 te betalen. Omdat dit op een zaterdag was, moest ik tot maandag wachten om m’n bank te contacteren. Toen ik dat deed, werd ik pas echt boos. Er was niet alleen voldoende krediet aanwezig, meer nog, de €1200 werd wel degelijk geblokkeerd maar na 2 minuten werd dit door OK Rent geannuleerd zodat ze mij die extra verzekering konden aansmeren. Ik heb zelf verschillende malen contact proberen opnemen met OK Rent (telefoon, contactformulier op de site, e-mail) maar ik kreeg geen gehoor. Tot ik dinsdagmorgen plots wakker gebeld werd door een mevrouw die voor OK Rent werkte. Blijkbaar hadden ze ons ook nog eens de verkeerde auto meegegeven. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om tegen deze vrouw mijn beklag en verhaal over het gesjoemel met m’n MasterCard te hebben. Zij zei dat zulke zaken niet door de beugel konden en dat de jongens serieus zou aangepakt worden en dat ik de €198 zou terug krijgen als ik het bewijs van de bank zou doorsturen via de klantendienst. In de meer dan 4 weken sinds de huurperiode gestart is, heb ik hen al op alle mogelijke manieren proberen te contacteren, heb ik alle mogelijke bewijzen doorgestuurd maar tot op heden kreeg ik geen reactie.
Easyterra, via wie ik oorspronkelijk huurde, zei me pas in actie te kunnen treden nadat de huurperiode beëindigd was. Tot dan had ik goede hoop op een rechtzetting en het terugbetalen van het geld van de benzine. Helaas, bijna 3 weken na afloop van de huurperiode, kom ik niet veel verder dan wat heen en weer mailen, het nog eens doormailen en/of oploaden van alle documenten die ik sindsdien verzamelde.
Wat een vermoeiend gedoe. De huurauto heeft de hele tijd als een schaduw boven onze vakantie gehangen. Ik voelde me zo unfair behandeld en het bedrag van meer dan €300 in totaal was een serieuze hap uit mijn vakantiebudget. Als ik het op voorhand had geweten, had ik daar nooit een auto gehuurd.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
- geld brandstof werd niet teruggestort
- geeft aan dat de borg niet geblokkeerd kan worden op de MasterCard terwijl dit wel mogelijk was
- rekent extra verzekering aan
- niet bereikbaar via telefoon/mail...

Katrien Ca beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - Georganiseerde oplichterij in groene hesjes

0

Review:
Nooit eerder na 30 jaar gebruik van autoverhuurfirma’s heb ik zo’n oplichterij gezien. Dit bedrijf heeft als businessmodel om met goedkope tarieven klanten te lokken naar hun verhuurcentrale ver van de luchthaven en van alle publieke transport om je dan kosten aan te rekenen voor allerhande krasjes, te vroeg of te laat aankomen enz. Bij mij was het nog erger : ik kreeg een klapband nog geen 20 km. na mijn vertrek en kreeg te horen dat het niet hun schuld was maar de mijne en kreeg een extra rekening van 1.350 Euro. Het zijn oplichters : maak er nooit gebruik van !

Sterke punten:
Geen enkel

Zwakke punten:
Gebrekkig shuttle transport naar de luchthaven
Oneerlijke praktijken bij het vaststellen van zgn. Schade
Leveren van wagen met defecte band

Bruno VDM beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - Ook hier bijbetalen. Oplichters

0

Review:
Via internet een auto gereserveerd voor 3 weken en vooraf het gehele bedrag betaald. Bij boeking moest ik het tijdstip van ophalen invullen.

Kom ik op zaterdag, vier uur later dan ik had opgegeven, de auto ophalen. Geen probleem, zou je denken, ik heb gereserveerd en betaald.

Maar nee hoor, niets mee te maken, volgens de 'kleine lettertjes' ben je verplicht de extra verzekering af te sluiten als je de auto meer dan drie uur later op komt halen.

Geen ontkomen aan. Je krijgt ander de auto gewoon niet mee.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Extra verzekeren of je krijgt de auto gewoon niet mee

M. Kersten beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - Slechtste service ever

0

Review:
We zitten hier nu al meer dan uur te wachten en er zijn ongeveer vier mensen geholpen. 8 balies, drie bezet, mensen die niks doen, en voor 18 euro kun je een wachtnummer trekken dat vooegaat. Al die mensen keijgen voorrang. Dat is hun tactiek. Mensen lang laten wachten zodat ze voor 18 euro sneller geholpen worden.

Sterke punten:
Tot mu toe geen. Geen vriendelijkheid, en zeker geen efficiëntie.

Betty beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - Oplichters

0

Review:
Als dit bedrijf de mogelijkheid heeft om je op te lichten, doen ze het. Wij (2 vrouwen) stonden ‘s avonds laat in het donker aan hun balie om een auto te huren. Ze wisten dat verder alles al gesloten was en dat we geen andere mogelijkheid hadden. Ze vroegen daarom een prijs die 6 keer zo hoog was als de daadwerkelijke prijs. Lees goed alle tekst in de huurovereenkomst en vooral de kleine lettertjes.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Oplichters

Van Rooij beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - Be sure you are fully insured

0

Review:
Be sure you are fully insured when you rent a car with OK. A little bit damaged tyre is going to cost you €260.00. So make pictures of all your tyres before you go. It is very dark down there so use your flashlight so do they when you return your car. Also be sure your tank is full, in our case the fuel meter was going directly down after a few km.

Vincent beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - +34 902 36 06 36 kost 2 euro per minuut. Rekening

1

Review:
Het was niet zeker of ik zou vliegen. Na aankomst op Alicant Airport vond ik op internet 'OK rental Alicant Airport' .

Het telefoonnummer website OK rental gebeld, +34 902 36 06 36.

Je moet lang aan de telefoon wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt. Daarnaast kan de medewerker amper engels spreken / verstaan. Wanneer ik mijn achternaam wil doorgeven dan geeft dat problemen. De telefoniste zet mij in de wacht. Na 10 minuten komt mevrouw niet aan de telefoon.

Ik bel voor de tweede keer naar OK rental. Ook dit gesprek duurt lang. Daarna besluit ik maar de pendelbus te nemen naar OK rental omdat het aan de telefoon niet goed komt. De bestuurder van de bus doet moeilijk omdat mijn reserveringsnummer niet op de lijst voorkomt.

Eind oktober 2018 ontvang ik voor +/- 30 minuten bellen een telefoonrekening van 66,39 euro !!!! Mijn provider zegt dat vrijwel alle verhuurbedrijven betaalnummers hebben. Dit nummer kost ruim 2 euro per minuut.

Ik ben letterlijk pissed off. Moeilijk bereikbaar, lang in de wacht en medewerkers die niet goed Engels spreken. Dit is oplichterij.

- nergens duidelijk gelezen dat dit nummer 2 euro per minuut was
- niets in het Engels vermeld dat dit een duur betaal nummer was

U bent gewaarschuwd om +34 902 36 06 36 te bellen.

He pagado 2 euros por minuto. La factura del teléfono fue de 66,39 euros por 30 minutos. El servicio al cliente habla mal inglés. Larga espera en el teléfono. Negocio de Rot!

Het ophalen en terug brengen van de auto verliep goed. Geen problemen gehad, tot ik mij rot schrok van de telefoonrekening voor het reserveren van de auto.

Ik hoop dat het bedrijf mij de telefoonkosten gaat terug betalen.

Nogmaals waarschuwing!! Op trustpilot staat bij contact informatie +34 902 36 06 36. Dit is dus het dure nummer van 2 euro per minuut!!! Kijk aan de rechterzijde bij contact informatie.

Een telefoontje voor een reservering had men binnen 10 minuten kunnen afhandelen.

Men wilt de telefoonkosten niet terug betalen, ik huur hier geen auto meer. Stelletje hufters zijn het.

bakker beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - Schandalig slechte service

1

Review:
Ruim 2 en half uur moeten wachten totdat we werden geholpen bij de autoverhuur. Wat een ellendige start van een vakantie op Ibiza. Extreem langzame baliemedewerkers en veel discussies overal met de aanwezige klanten. Geen enkele info over wachttijd. Eenmaal aan de beurt werden we geacht een extra afkoop te betalen die wij online via do you Spain al vooraf hadden betaald. Dit overlegd, maar volgens OK car rental stond Do You Spain los van OK car rental dus het was dit of 900 euro blokkeren op de creditcard en in geval van schade werd dit ingehouden op de creditcard en moesten we achteraf declareren. Dat vonden we sowieso geen optie dus alsnog extra afkoop van 15 euro per dag betaald.
Wat een valse voorlichting en wat een twijfelachtige zaakjes, dit tezamen met ruim 2 en half uur wachttijd maakt dat we iedereen afraden hier zijn auto te huren!!

Sterke punten:
Gratis upgrade
Gratis tweede bestuurder

Zwakke punten:
Wachttijd
Valse voorlichting
Slechte service
Matige auto

Astrid de beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

OK Rent a Car - Oplichters

2

Review:
Wij huurden een berlingo bij OK Rent a Car gedurende een week in Palma de Mallorca. Men leverde ons een zwarte Nissan x-trail 7 plaatsen. Wat een upgrade !Ik moest echter zelf en alleen als leek op een blanco formulier de schade noteren aan het voertuig. Dit op een zeer dukke parking te midden van alle aan en afrijdende voertuigen.Bij het binnenleveren van het voertuig werd dit gecontroleerd door 2 experts. Natuurlijk vonden zij overals krasjes die ik niet had opgemerkt.Dit koste mij €600,00 af te houden van mijn waarborg met MasterCard.Geen discussie mogelijk, de experts spraken enkel Spaans en ik was in tijdsnood wegens halen vliegtuig. Ik heb alles geprobeerd via OK Rent a Car, via Carflexi.com, via MasterCard en zelfs via de Europese Verbruikersunie om een andere schikking te vinden. Geen gehoor, zelfs geen antwoord op mijn verzoeken. Dit is aldus de zuiverste vorm van oplichterij en misbruik. Werkelijk de afpersing van de onwetende toerist. Waarschijnlijk werd deze zogezegde schade reeds 3 à 4 maal betaald.

Sterke punten:
Tamelijk recente voertuigen en technisch in orde.

Zwakke punten:
Oplichterij onwaardig een bedrijf te runnen.

Van Merhae beveelt OK Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over OK Rent a Car

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou OK Rent a Car aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou OK Rent a Car aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek OK Rent a Car


Home » Buitenlandse Autoverhuurders » OK Rent a Car
DMCA.com Protection Status