OK Rent a Car, car hire in Ibiza and Mallorca with the latest models on the market Discover us! Our greatest asset is the innovation in our fleet, offering the latest models of the rental market in your car, at the best price. Premieres car during your holiday in Majorca and Ibiza!

OK Rent a Car Reviews

  • Deze zomer hebben wij voor onze vakantie een auto bij OK-Rent-A-Car in Santiago de Compostela gehuurd (via Expedia).

    Bij aankomst op het vliegveld hebben wij de via de website beloofde shuttlebus niet kunnen vinden (geen enkele bewegwijzering). Wij hebben op eigen kosten een taxi naar het bedrijf moeten nemen (ook een uitdaging: adres en telefoonnummers website klopten niet).

    Omdat wij vanuit Spanje ook naar Portugal wilden met de auto moesten wij extra verzekering bijbetalen. Dit bleek 150% (!!!!!) van het bedrag te zijn waarvoor wij hadden geboekt.

    Medewerkster op locatie was een erg onvriendelijke dame.

    Kortom, wat ons betreft klantenservice 0,0!!

    Expedia vindt dat zij haar verplichtingen goed is nagekomen. OK-Rent-A-Car heeft niet meer gereageerd op onze schriftelijke klacht achteraf.











    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Zie hierboven!

    Door Sabina op 5 november 2019 Reageer
  • Dieven en afzetters. Stelen je geld en proberen je voor nog eens ruim drie keer dat bedrag op te lichten, ondanks dat je allang betaald hebt voor een auto. Ze laten je met je gezin op een zaterdag avond gestrand op een industrieterrein als je niet ingaat op hun oplichting. Via aangifte en verzekering gaan we ons geld terughalen, maar als je wil dat je onbeschoft behandeld en bestolen wordt, ga dan vooral naar NotOk RentABrik. Waardeloos bedrijf met waardeloos volk, dieven, tegen de muur met dat tuig.

    Sterke punten
    Geen enkele, het enige sterke punt wat ze hebben is dat ze je alleen via de telefoon durven vertellen dat ze je geld jatten, die slappe etters op locatie durven je dat niet in je gezicht te vertellen..

    Zwakke punten
    Alleen maar. Heel dat bedrijf bestaat uit stelende slappe etters en laffe honden.

    Door Tinus op 25 september 2019 Reageer
  • Wachtrijen immens lang ...je mag 18€ extra betalen om "iets sneller" geholpen te worden. Blijven aandringen voor nog een extra verzekering bij hun van 220€ maar wij zeiden neen want wij hadden al voor extra verzekering betaalt. Met lang gezicht mochten we dan kredietkaart voor waarborg van 1200€ geven. Er was een probleem met mijn visa kaart "raar ...juiste code ingeven en toch error krijgen ???" Dus geblokkeerd. (Op andere reviews dit nu achteraf ook gelezen). Wij wouden dan 2de visa gebruiken op naam van 2de bestuurder. Dit mocht niet ...tenzij we die extra verzekering van 220 € wel betaalden. Niet gedaan en zonder auto mogen vertrekken s nachts om 1u.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte service, onvriendelijk, pure afzetterij

    Door Pascale op 21 september 2019 Reageer
  • Auto gehuurd in Valencia.
    Toen we aankwamen kwam het shuttlebusje op het afgesproken tijdstip naar de afgesproken plek. So far so good.
    In het verhuurkantoor moesten we meer dan een uur wachten voor we geholpen werden.
    De man achter de balie liet me eerst €89 betalen omdat we de auto in Alicante zouden inleveren. Dat was vooraf zo te lezen in het contract. Dan liet hij me €107 betalen voor de benzine. Die zou ik terugkrijgen als ik de auto volgetankt zou binnen brengen. Nu, meer dan 3 weken later, heb ik dat bedrag nog steeds niet ontvangen. Ik heb ondertussen wel al het afschrift van het benzinestation en een foto van het dashboard doorgestuurd.
    Omdat ik vooraf via Easyterra een verzekering had genomen, weigerde ik een extra verzekering. Daarop zei de man dat hij €1200 zou blokkeren op m’n MasterCard. Dat was geen probleem want ik had de limiet vooraf laten verhogen voor dit soort zaken. Toch gaf de man aan dat het bedrag niet geblokkeerd kon worden. Ik kon niet anders dan de extra verzekering van €198 te betalen. Omdat dit op een zaterdag was, moest ik tot maandag wachten om m’n bank te contacteren. Toen ik dat deed, werd ik pas echt boos. Er was niet alleen voldoende krediet aanwezig, meer nog, de €1200 werd wel degelijk geblokkeerd maar na 2 minuten werd dit door OK Rent geannuleerd zodat ze mij die extra verzekering konden aansmeren. Ik heb zelf verschillende malen contact proberen opnemen met OK Rent (telefoon, contactformulier op de site, e-mail) maar ik kreeg geen gehoor. Tot ik dinsdagmorgen plots wakker gebeld werd door een mevrouw die voor OK Rent werkte. Blijkbaar hadden ze ons ook nog eens de verkeerde auto meegegeven. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om tegen deze vrouw mijn beklag en verhaal over het gesjoemel met m’n MasterCard te hebben. Zij zei dat zulke zaken niet door de beugel konden en dat de jongens serieus zou aangepakt worden en dat ik de €198 zou terug krijgen als ik het bewijs van de bank zou doorsturen via de klantendienst. In de meer dan 4 weken sinds de huurperiode gestart is, heb ik hen al op alle mogelijke manieren proberen te contacteren, heb ik alle mogelijke bewijzen doorgestuurd maar tot op heden kreeg ik geen reactie.
    Easyterra, via wie ik oorspronkelijk huurde, zei me pas in actie te kunnen treden nadat de huurperiode beëindigd was. Tot dan had ik goede hoop op een rechtzetting en het terugbetalen van het geld van de benzine. Helaas, bijna 3 weken na afloop van de huurperiode, kom ik niet veel verder dan wat heen en weer mailen, het nog eens doormailen en/of oploaden van alle documenten die ik sindsdien verzamelde.
    Wat een vermoeiend gedoe. De huurauto heeft de hele tijd als een schaduw boven onze vakantie gehangen. Ik voelde me zo unfair behandeld en het bedrag van meer dan €300 in totaal was een serieuze hap uit mijn vakantiebudget. Als ik het op voorhand had geweten, had ik daar nooit een auto gehuurd.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    - geld brandstof werd niet teruggestort
    - geeft aan dat de borg niet geblokkeerd kan worden op de MasterCard terwijl dit wel mogelijk was
    - rekent extra verzekering aan
    - niet bereikbaar via telefoon/mail...

    Door Katrien Callaerts op 10 augustus 2019 Reageer (1 reactie)
  • Nooit eerder na 30 jaar gebruik van autoverhuurfirma’s heb ik zo’n oplichterij gezien. Dit bedrijf heeft als businessmodel om met goedkope tarieven klanten te lokken naar hun verhuurcentrale ver van de luchthaven en van alle publieke transport om je dan kosten aan te rekenen voor allerhande krasjes, te vroeg of te laat aankomen enz. Bij mij was het nog erger : ik kreeg een klapband nog geen 20 km. na mijn vertrek en kreeg te horen dat het niet hun schuld was maar de mijne en kreeg een extra rekening van 1.350 Euro. Het zijn oplichters : maak er nooit gebruik van !

    Sterke punten
    Geen enkel

    Zwakke punten
    Gebrekkig shuttle transport naar de luchthaven
    Oneerlijke praktijken bij het vaststellen van zgn. Schade
    Leveren van wagen met defecte band

    Door Bruno VDM op 14 juli 2019 Reageer
  • Via internet een auto gereserveerd voor 3 weken en vooraf het gehele bedrag betaald. Bij boeking moest ik het tijdstip van ophalen invullen.

    Kom ik op zaterdag, vier uur later dan ik had opgegeven, de auto ophalen. Geen probleem, zou je denken, ik heb gereserveerd en betaald.

    Maar nee hoor, niets mee te maken, volgens de 'kleine lettertjes' ben je verplicht de extra verzekering af te sluiten als je de auto meer dan drie uur later op komt halen.

    Geen ontkomen aan. Je krijgt ander de auto gewoon niet mee.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Extra verzekeren of je krijgt de auto gewoon niet mee

    Door M. Kersten op 3 juni 2019 Reageer
  • We zitten hier nu al meer dan uur te wachten en er zijn ongeveer vier mensen geholpen. 8 balies, drie bezet, mensen die niks doen, en voor 18 euro kun je een wachtnummer trekken dat vooegaat. Al die mensen keijgen voorrang. Dat is hun tactiek. Mensen lang laten wachten zodat ze voor 18 euro sneller geholpen worden.

    Sterke punten
    Tot mu toe geen. Geen vriendelijkheid, en zeker geen efficiëntie.

    Door Betty op 15 mei 2019 Reageer
  • Als dit bedrijf de mogelijkheid heeft om je op te lichten, doen ze het. Wij (2 vrouwen) stonden ‘s avonds laat in het donker aan hun balie om een auto te huren. Ze wisten dat verder alles al gesloten was en dat we geen andere mogelijkheid hadden. Ze vroegen daarom een prijs die 6 keer zo hoog was als de daadwerkelijke prijs. Lees goed alle tekst in de huurovereenkomst en vooral de kleine lettertjes.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichters

    Door Van Rooij op 22 maart 2019 Reageer
  • Be sure you are fully insured when you rent a car with OK. A little bit damaged tyre is going to cost you €260.00. So make pictures of all your tyres before you go. It is very dark down there so use your flashlight so do they when you return your car. Also be sure your tank is full, in our case the fuel meter was going directly down after a few km.

    Door Vincent op 1 maart 2019 Reageer
  • Het was niet zeker of ik zou vliegen. Na aankomst op Alicant Airport vond ik op internet 'OK rental Alicant Airport' .

    Het telefoonnummer website OK rental gebeld, +34 902 36 06 36.

    Je moet lang aan de telefoon wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt. Daarnaast kan de medewerker amper engels spreken / verstaan. Wanneer ik mijn achternaam wil doorgeven dan geeft dat problemen. De telefoniste zet mij in de wacht. Na 10 minuten komt mevrouw niet aan de telefoon.

    Ik bel voor de tweede keer naar OK rental. Ook dit gesprek duurt lang. Daarna besluit ik maar de pendelbus te nemen naar OK rental omdat het aan de telefoon niet goed komt. De bestuurder van de bus doet moeilijk omdat mijn reserveringsnummer niet op de lijst voorkomt.

    Eind oktober 2018 ontvang ik voor +/- 30 minuten bellen een telefoonrekening van 66,39 euro !!!! Mijn provider zegt dat vrijwel alle verhuurbedrijven betaalnummers hebben. Dit nummer kost ruim 2 euro per minuut.

    Ik ben letterlijk pissed off. Moeilijk bereikbaar, lang in de wacht en medewerkers die niet goed Engels spreken. Dit is oplichterij.

    - nergens duidelijk gelezen dat dit nummer 2 euro per minuut was
    - niets in het Engels vermeld dat dit een duur betaal nummer was

    U bent gewaarschuwd om +34 902 36 06 36 te bellen.

    He pagado 2 euros por minuto. La factura del teléfono fue de 66,39 euros por 30 minutos. El servicio al cliente habla mal inglés. Larga espera en el teléfono. Negocio de Rot!

    Het ophalen en terug brengen van de auto verliep goed. Geen problemen gehad, tot ik mij rot schrok van de telefoonrekening voor het reserveren van de auto.

    Ik hoop dat het bedrijf mij de telefoonkosten gaat terug betalen.

    Nogmaals waarschuwing!! Op trustpilot staat bij contact informatie +34 902 36 06 36. Dit is dus het dure nummer van 2 euro per minuut!!! Kijk aan de rechterzijde bij contact informatie.

    Een telefoontje voor een reservering had men binnen 10 minuten kunnen afhandelen.

    Men wilt de telefoonkosten niet terug betalen, ik huur hier geen auto meer. Stelletje hufters zijn het.

    Door bakker op 31 oktober 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ruim 2 en half uur moeten wachten totdat we werden geholpen bij de autoverhuur. Wat een ellendige start van een vakantie op Ibiza. Extreem langzame baliemedewerkers en veel discussies overal met de aanwezige klanten. Geen enkele info over wachttijd. Eenmaal aan de beurt werden we geacht een extra afkoop te betalen die wij online via do you Spain al vooraf hadden betaald. Dit overlegd, maar volgens OK car rental stond Do You Spain los van OK car rental dus het was dit of 900 euro blokkeren op de creditcard en in geval van schade werd dit ingehouden op de creditcard en moesten we achteraf declareren. Dat vonden we sowieso geen optie dus alsnog extra afkoop van 15 euro per dag betaald.
    Wat een valse voorlichting en wat een twijfelachtige zaakjes, dit tezamen met ruim 2 en half uur wachttijd maakt dat we iedereen afraden hier zijn auto te huren!!

    Sterke punten
    Gratis upgrade
    Gratis tweede bestuurder

    Zwakke punten
    Wachttijd
    Valse voorlichting
    Slechte service
    Matige auto

    Door Astrid de jo op 22 augustus 2018 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij huurden een berlingo bij OK Rent a Car gedurende een week in Palma de Mallorca. Men leverde ons een zwarte Nissan x-trail 7 plaatsen. Wat een upgrade !Ik moest echter zelf en alleen als leek op een blanco formulier de schade noteren aan het voertuig. Dit op een zeer dukke parking te midden van alle aan en afrijdende voertuigen.Bij het binnenleveren van het voertuig werd dit gecontroleerd door 2 experts. Natuurlijk vonden zij overals krasjes die ik niet had opgemerkt.Dit koste mij €600,00 af te houden van mijn waarborg met MasterCard.Geen discussie mogelijk, de experts spraken enkel Spaans en ik was in tijdsnood wegens halen vliegtuig. Ik heb alles geprobeerd via OK Rent a Car, via Carflexi.com, via MasterCard en zelfs via de Europese Verbruikersunie om een andere schikking te vinden. Geen gehoor, zelfs geen antwoord op mijn verzoeken. Dit is aldus de zuiverste vorm van oplichterij en misbruik. Werkelijk de afpersing van de onwetende toerist. Waarschijnlijk werd deze zogezegde schade reeds 3 à 4 maal betaald.

    Sterke punten
    Tamelijk recente voertuigen en technisch in orde.

    Zwakke punten
    Oplichterij onwaardig een bedrijf te runnen.

    Door Van Merhaege op 24 juli 2018 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • If OK RAC can't make up the cost of their apparently inexpensive rentals by browbeating you into purchasing their expensive additional insurance, then they WILL "find" damage to the car when you return it.

    This is how they make their money.

    Avoid any company that has this as a business practice at all costs.

    Sterke punten
    None whatsoever.

    Zwakke punten
    Deliberate swindling as a business model.

    Door Peter op 17 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Purchased a flight ticket and rented a car via www.transavia.nl. The car is rented through OK Rentacar Sevilla. A payment link is sent. After direct payment, it appears that 29 euros still have to be paid at the counter for fuel administration costs. At pickup it appears also that in advance 120 euros for the fuel has to be paid at the counter. The car is rented with a full tank (with me the tank was 90% full). By returning the used fuel chached on the 120 euro but also they charge 29 euros fuel administration costs. Even if the car is brought back full, as I did. This is pure theft!

    Advice: Do not rent with this company! Simply hire by one of the reputable rental companies in front of the terminal. Saves you time (you dont have to be on the shuttle to the pickup/dropp-off outside the airport) and finally it saves you money!

    Sterke punten
    Nette auto (was prijs ook naar). Vriendelijk personeel.

    Zwakke punten
    Onbehoorlijke kosten!

    Door Jef Franckx op 28 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Aankomst iets voor 22.uur mega rij 2.00 uur later aan de beurt willen ze toeslag rekenen omdat het na 23.uur is na protest zei medewerkster oh u bent vaste klant dan draaien wij dit terug(1 keer eerder gehuurd bij calpe)in de pikkedonker moet je een mega vuile auto checken op krassen etc dus met ZAKLAMP van TELEFOON ontdek ik een megaplek zat geen lak meer op terug naar balie reaktie is oh dan maar een andere auto deze was behoorlijk nieuw maar ook niet schoon dus het zelf checken is niet goed tedoen. En jahoor bij terug brengen vinden ze twee miniscuul kleine krasjes is dan 300,= heb er geen woorden meer over vuil gemaakt op deze manier leveren autos bij dit bedrijf goud geld op zeker als je in de avond auto en je niet goed kan controleren uiteindelijk om 1.15 uur in kleinschalig hotel aangekomen receptie was al naar huis gelukkig hadden ze hierover gebeld ivm sleutel goed geregeld dus met geen hap gegeten en dodelijk vermoeid in slaap gevallen met een akelige 1ste kennismaking van mallorca gelukkig bleef dat alleen beperkt tot okecars.NOOIT MEER

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles

    Door yvs op 21 juni 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • This is the worst car rental company in Europe....

    Sterke punten
    You can buy speedy ticket

    Zwakke punten
    And with that speedy ticket you also need to wait one hour and more.

    Door Michel op 18 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Way of prices they offer you !!!!! Very bad !!! Trying to make second insurence covering everyting. Very bad.

    Sterke punten
    Nothing !!!!!!!

    Zwakke punten
    Pick up !!! Promises !!!! Very bad !!!!

    Door Robert op 7 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Very bad

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Everything

    Door Robert op 7 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Zeer slechte service. Ze wijzen je op de kleine letters als je de verzekering via de website uitgezet hebt. Dan blijkt bij het afhalen dat je de keuze hebt alsnog de verzekering te betalen OF €1000 moet blokken op je creditcard. Absolute waanzin! Dan wordt je ook nog eens schofterig verwezen naar de kleine letters door een medewerker. Vervolgens komt er een stel na mij die exact tegen hetzelfde aanloopt. Het zijn een stel boeven.

    Ze lijken de goedkoopste, maar achteraf nog duurder.

    Zwakke punten
    De kleine lettertjes en extra kosten die er puntje bij paaltje bijkomen.

    Door Danny op 7 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Gewoon 200 euro voor krasje moeten betalen die er al op zat en niet was aangemerkt op het formulier. Alleen 60 km snelweg gereden en in parkeerhaven gezet. Het is ook gewoon te goedkoop om te huren.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichters

    Door Maarten Klei op 12 april 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • 6 maanden geleden hebben wij hier een simpel autootje gehuurd. Wij hebben toen een bekeuring van 50 euro gehad en deze netjes betaald. Nu is er weer 50 euro van onze creditcard afgeschreven als een soort "boete fee". Dit stond ergens in de kleine letters. Smerige manier van zaken doen! Pas op!

    Door Sven op 12 februari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • na meer als een uur op de shuttlebus te hebben gewacht werden we afgezet bij het kantoor
    wachthal zat bomvol en er waren 26 wachtende voor ons
    van de 8 balie,s waren er 3, soms 4 open
    ruim 2 en half uur gewacht voor we aan de beurt waren en afwikkeling duurde ook nog een half uur
    87,00 euro betaalt via creditcard voor de tank inhoud en deze ook vol weer teruggebracht
    toch wordt er maar 63,00 terug gestort,24 euro servicekosten!!!


    Sterke punten
    belazeren

    Zwakke punten
    alles

    Door gijs op 10 oktober 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Bedrijf zit niet op de airport zelf maar op een bedrijventerrein, shutlebusje.
    2 uur wachttijd bij ophalen, vage afspraken over verzekering en tanken. Gevoelsmatig wordt je aan alle kanten in de maling genomen. Vragen 40 euro extra als vanwege een vroege vlucht je auto om 6 uur in de ochtend wil inleveren(dit geweigerd) Bij aankomst stond er weer een enorme rij en ik hoop niet dat iedereen 40 Euro extra heeft betaald.....
    Ivm lange rij en de boodschap dat de bestuurder van de shutlebus nog lag te slapen heb ik de autosleutels ingeleverd zonder verder af te wachten en konden we samen met een ander stel in de taxi springen richting vliegveld. Wat een drama dit bedrijf!!

    Sterke punten
    De auto zelf!

    Zwakke punten
    Informatie
    Communicatie
    Logistiek

    Door Ron op 2 juli 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt! Bijna 2,5 uur zitten wachten op het verkrijgen van onze huurauto. De vlucht vanaf Nederland is gewoon korter... het stond helemaal vol met vakantiegangers, 3 balie's open. Medewerkers waren super traag. Gemiddeld 20 min per klant bezig, onbegrijpelijk in dit online tijdperk. Zwaar beschadigde auto mee... moesten ook €24 betalen, waarvoor, geen idee, een vage uitleg over benzinegeld... nooit nooit nooit meer via ok rent a car!!!!

    Sterke punten
    Echt niet een

    Zwakke punten
    Alles, wat een k.. bedrijf, nooit meer een auto huren via ok rent a car!

    Door V v Dijk op 11 juni 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik huur al jaren een rental car maar wat Ok travel presteert is ronduit schandalig. Heb ik een aanvullende verzekering afgesloten bij Go Spain. Zegt de maatschappij dat ze dit niet accepteren. Tevens geven ze aan dat je standaard altijd 24 euro voor het aftanken van je auto moet betalen.Daarnaast moet je ruim 2 uur wachten voor je geholpen wordt door goed willende amateurs.

    Sterke punten
    Als ze stoppen met dienstverlening.

    Zwakke punten
    Elk woord is te veel. Het zijn gewoon oplichters, die intimideren.

    Door Jan op 2 juni 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek OK Rent a Car

Schrijf je eigen review