Firefly is een autoverhuurbedrijf die voordelige tarieven biedt op huurauto's voor zowel vakantiereizen als zakelijke reizen. Firefly beschikt over comfortabele vestigingen met een goed wagenpark tegen fantastische tarieven.

Doelgroep

Ben je van plan om op reis te gaan in je eentje of met je gezin en wil je de mogelijkheid hebben om je snel en eenvoudig te verplaatsen? Dan kun je gerust een auto huren bij Firefly Car Rental. Firefly is een autoverhuurbedrijf die voordelige tarieven biedt op huurauto's voor zowel vakantiereizen als zakelijke reizen. Dit bedrijf beschikt over comfortabele vestigingen met een goed wagenpark tegen fantastische tarieven.


Minimum vereisten

Er zijn enkele vereisten waaraan je moet voldoen voor het huren van een auto bij Firefly Car Rental. Een van de vereisten voor het huren van een auto is, dat je minimaal een jaar in het bezit moet zijn van een geldige rijbewijs. Deze dien je aan te tonen bij het ophalen van de auto. Wanneer uw rijbewijs niet in het Engels leesbaar is, dan wordt een internationaal rijbewijs vereist. Daarnaast is de minimum leeftijd voor het huren van een auto in Nederland en Belgie gesteld op 25 jaar. Ben je tussen de 21 en 24 jaar, dan wordt er een extra toeslag in rekening gebracht.


Waarmee kan ik betalen?

Firefly Car Rental biedt verschillende betaalmogelijkheden aan. Je kunt onder andere betalen met de volgende creditcards; VISA/Mastercard/Eurocard en American Express. Firefly Itali accepteert Visa en Mastercard debitcards alleen voor autocategorien B, C. Het bedrijf accepteert echter geen contante betalingen en ook geen electronische debit cards.


Brandstofbeleid

Het brandstofbeleid hangt af van de bestemming waar je naar toe wilt. Op sommige bestemmingen hanteert Firefly een Vol-Vol brandstofbeleid als standaard. In dit geval is het voertuig voorzien van een volle tank brandstof en dient de klant de auto ook met een volle tank brandstof te retourneren. Op sommige bestemmingen hanteert Firefly een Vol-Leeg brandstofbeleid als standaard. In dit geval is het voertuig voorzien van een volle tank brandstof en mag de klant de auto met een lege tank retourneren. Op deze bestemmingen hebben klanten de mogelijkheid om voor een Vol-Vol beleid te kiezen door de aankoop van het Freedom Pack die tevens nog meer voordelen biedt.


Contact gegevens

Voor meer informatie over het huren van een auto en of vragen, kun je gerust contact opnemen met de klantenservice van de site. Er is op de website een contactformulier welke je kan invullen en versturen naar de klantenservice. Indien je hulp nodig hebt bij een bestaande of nieuwe reservering, bel dan met de onderstaande telefoonnummers: Nederland: + 31 707709248, Maandag - Vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur. Belgium: + 32 27119862, Monday to Friday 10.00 to 18.00.


Firefly Car Rental Reviews

  • via doyouspain een auto gehuurd incl. volledige verzekering; auto ophalen bij firefly en achteraf blijkt er 150 euro in rekening te zijn gebracht voor een extra verzekering zonder hierover geinformeerd te zijn; schandalig en waardeloze praktijken; echt opgelicht; ga daar niet huren!

    Zwakke punten
    valse voorlichting

    Door roel op 12 januari 2020 Reageer
  • via doyouspain een auto gehuurd incl. volledige verzekering; auto ophalen bij firefly en achteraf blijkt er 150 euro in rekening te zijn gebracht voor een extra verzekering zonder hierover geinformeerd te zijn; schandalig en waardeloze praktijken; echt opgelicht; ga daar niet huren!

    Sterke punten
    nvt

    Zwakke punten
    valse voorlichting

    Door roel op 12 januari 2020 Reageer
  • In gebrekkig Engels krijg je te horen dat je (veel )extra kosten moet betalen
    om warrige onduidelijke redenen . Vooraf alles verzekerd en betaald

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Alles

    Door jean op 8 januari 2020 Reageer
  • False damage claim
    After returning from travel we received first a telephone call from Firefly in Alicante and subsequently a bill for a "missing" parcell shelf (€ 474). Let me be very clear: There was NO parcell shelf in the car when we picked it up! False Damage Claim!!
    Be Aware! And rent a car from another, more trustworthy Company.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar. Brengen schade in rekening die er niet was!!!

    Door Guus R op 20 december 2019 Reageer
  • Oplichters. Zij probeerden twee maanden na huurperiode alsnog een bedrag van mijn credit card te incasseren. Gelukkig zag ik het en daarna na heel veel inspanning terug laten draaien. Zie je het niet of zeg je niets omdat het allemaal moeizaam gaat, ben je gewoon je geld kwijt. Onvoorstelbare bende oplichters daar, op de vestiging Malaga.

    Door Jan Bakker op 3 december 2019 Reageer
  • TOP

    Via booking.com auto gehuurd bij Fire Fly Alicante voor 15 dagen
    Klasse Renault Megane, kosten €101,=
    Via Halo Insurance een volledige autohuurverzekering afgesloten, kosten 57 pond voor een heel jaar.
    Deze verzekering is ondergebracht bij Zurich.
    Bij aankomst 1 persoon voor mij, na 5 minuten aan de beurt.
    Het werd een Peugeot 2008 met 6000 km op teller, met kleine geregistreerde krasjes.
    De aardige dame accepteerde meteen mijn verzekering die ze kende.
    Kortom snelle ophaal zonder gezeur over extra verzekering.
    Bij teruggave geen wachtenden, snelle inspectie alles ok.
    Boete van 25 € eigen schuld, niet volgetankt volgens afspraak.
    Inclusief aftanken en boete kosten 148€ voor 15 dagen, na twee dagen afgeschreven en borg ingetrokken.
    Conclusie … zeer tevreden!!





    Sterke punten
    alles top

    Zwakke punten
    geen

    Door Felix op 19 oktober 2019 Reageer
  • All-risk verzekering afgesloten en daar hebben ze echt de hoofdprijs voor gerekend. Legale oplichterij. Niet doen!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Lichten je op qua prijs

    Door Fyah op 6 september 2019 Reageer
  • Bij aankomst aan de balie dwingende verkoop van verzekeringen. Bij weigering onaardige dame. Bij inlevering gevraagd om check van auto, was niet nodig. Na twee maanden rekening van 180 euro voor onbekende kras.
    GA NAAR EEN ANDER!

    Door Miriam Benne op 14 juni 2019 Reageer
  • In preparation of our lovely holiday in Portugal we rented a car at Firefly. First you may think you have a great deal, but in the contrary! Besides the really high costs of additional insurances, extreme high costs of 0,37 euro per km above 600km, you will also face toll costs. Which you might find with other car rental companies as well.

    Still what makes Firefly really distinguish from their competitors is their awful and lousy service. Actually no service at all. We had the pleasure to receive a warm welcome via our first contact person at the customer desk. And I mean this cynical because she really was a horrible person. Snappy, manipulating and providing you not only wrong information but also a damage car (saying that it was brand new without any scratches). Not the best start of our holiday. That Firefly don’t know how to treat their customers, we experienced in the hard way. Unfortunately we got a flat tyre around Aljezur. After half an hour calling 4 different customer service numbers from Firefly explaining the situation, their answer was as follow: change the tyre yourself (ok not a problem), but you have to go to the nearest airport to change your car. Uhm that was 85km from Aljezur to Faro. Ow and with your spair tyre you are not allowed to go faster than 80km per hour. Besides the fact that the Faro area was not a destination on our travel plan, they ordered us to do so. My alternative to go to the nearest garage (5km from Aljezur) for a new tyre and claim the expenses afterwards was not an option for Firefly.

    So no other thing for us to do, was to drive through the mountains with the spair tyre all the way to Faro. Where thankfully the greatest girl helped us with a new car. Really Beatrice was understanding, provided us with great information and a good car. For such a young girl like Beatrice she was professional, helpfull and kind. Employees like her, organisations need to treasure. Especially Firefly!!! She made your company a bit less crapy. Now it is up to Firefly to change their thinking on costs and providing service so that everyone can enjoy their holiday without adding any stressful inconviences.

    Zwakke punten
    - onprofessional staff
    - no service
    - misleading information
    - expensive

    Door Ilona op 10 juni 2019 Reageer
  • Bij aankomst in Faro moest ik toch nog extra verzekering afsluiten waardoor de totale kosten voor een weekje auto huur op ruim 400 euro kwam. Duurder dan 2 retour vliegtickets die nog geen 300 euro kostte. Nog nooit een autoverhuur bedrijf gevonden op diverse vliegvelden in Europa die gewoon op een eerlijke manier hun werk doen en hun geld verdienen. En ik snap niet dat er niks tegen te doen is. Elke keer boze klanten aan de balie. ECHT SCHANDALIG!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Enorme kosten verzekering voor weekje autohuur. 400 euro per week door bijkomende verzekering van 182 euro, terwijl ik al verzekering online had afgesloten.

    Door Jeroen brand op 11 mei 2019 Reageer
  • Ondanks het feit dat je moet aangeven hoe laat de auto opgehaald wordt een enorm lange rij op het vliegveld van Malaga. Na 1 1/2 wachten eindelijk aan de beurt. Achter de balie een jonge meneer die met een onverstaanbare taal ( bleek uiteindelijk Engels te zijn) ons ging vertellen dat we een verzekering moesten kopen om eigen risico af te kopen. Nadat we hadden gezegd dat we dat via Rental Cars geregeld hadden werd hij heel vervelend. Bij de vraag hoe de auto volgende week ingeleverd moest worden werd er gezegd dat we nu we geen full service hadden afgenomen we wel 2 tot 3 uur moesten wachten voor het inleveren. Pure chantage!! Uiteindelijk handtekeningen zetten en op een aangekruist rijtje 5 handtekeningen onder elkaar. Toen we daar een handtekening doorheen plaatsten sloeg hij met zn hand hard op de balie en schreeuwt; 5 handtekeningen! Toen we hem aanspraken op het feit dat dat echt niet kon zij hij I don’t care what you think and I really don’t care dat you have waited zo long!

    Nooit maar dan ook nooit meer!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    - ondanks arrival time bijna 2 uur moeten wachten om geholpen te worden
    - Arrogant, ongeinteresseerd personeel
    - Als je geen “extra” verzekering neemt wordt je onder druk gezet en gechanteerd!
    - Geen Full Service gekocht.... dan wellicht volgende week 2-3 uur wachten om geholpen te worden

    Zijn stelletje boeven! NIET HIER HUREN!!

    Door Alex Mulder op 26 maart 2019 Reageer
  • Bij aankomst in Malaga waren wij genoodzaakt om de extra verzekering aan te schaffen (zoals vele hier is overkomen).

    Dit was een geluk bij een ongeluk. De koppeling van de auto ging namelijk kapot tijdens het rijden. Ze hebben vervolgens de auto opgehaald.

    Maar nu proberen ze via de mail 1000 Euro op te eisen voor de schade. Het feit dat we helemaal gedekt zijn maakt ze niet uit. Ze blijven maar mails sturen. Gelukkig hebben ze het bedrag niet van onze credit card kunnen stelen vanwege de verzekering die wij hadden afgesloten. Toch vinden wij de situatie erg vervelend en weten we niet zo goed wat we moeten doen. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of weet iemand waar wij het beste juridisch advies kunnen inwinnen?

    Door Abel Thijsse op 11 maart 2019 Reageer
  • Zeer onvriendelijk personeel. Bij het ophalen nagevraagd hoe laat we de auto konden terugbrengen ivm vroege vlucht. Kon vanaf 7.00 uur, als het kantoor open is, want zonder verzekering moeten ze de auto checken. Omdat we om 8.25 zouden vliegen, besloten om om precies 7.00 uur de auto terug te brengen. bij het kantoor aangekomen werd meteen gezegd dat op het papier een terugbrengtijd van 9.25 uur stond en dat we te vroeg waren en moesten wachten. De dame pakte een bak met vijftien sleutels en zei dat ze die eerst in de computer ging afwerken. Ik zei dat we een vlucht moesten halen maar ze zei dat dat niet haar probleem was. Ik was in shock! Ik heb vervolgens met veel smeken bij haar en haar collega het voor elkaar gekregen dat er iemand naar de auto keek. Dit ging gepaard met tranen en lichte paniek omdat ik mijn vlucht zou missen. Daar werd compleet ongevoelig op gereageerd. Ik moest mijn mond houden en de auto werd tot op de millimeter nagekeken en gelukkig goedgekeurd, maar ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke behandeling meegemaakt. NOOIT MEER FIREFLY! Ook goed voor mensen om te weten dat je bij een nachtvlucht dus niet kan retourneren. Let op!

    Door L.L. op 7 maart 2019 Reageer
  • Van 7/9/2018 tot 17/09/2018 hadden wij een hururwagen gehuurd bij Firefly op de luchthaven van Malaga.
    De dame aan de balie stelde ons een upgrade voor aangezien er geen wagens meer beschikbaar waren van het type (kleine wagen) dat wij gereserveerd hadden. We vroegen nog speciaal na of deze upgrade gratis was en ze beaamde dit.
    Op 18/9 heeft Firefly 118,94 Euro van onze visa verrekend als extra bedrag voor de upgrade.
    De uitleg die we hiervoor krijgen is de volgende :
    "U hebt geopteerd voor een dieselwagen en deze waren niet meer voorradig".
    We waren zeer verbaasd want we hebben nooit een type brandstof doorgegeven. Dit was geen enkel issue en is ook niet ter sprake gekomen bij het afhalen van de wagen.
    De extra aangerekende upgrade krijgen we niet terug, je staat machteloos. In ieder geval geen huurwagen meer voor ons bij Firefly, het is geen eerlijke verhuurmaatschappij en onze slechte ervaring leert ons dat eender welke drogreden gebruiken om extra kosten aan te rekenen.
    Bij een volgende 'gratis upgrade' laat ik dit speciaal op de documenten vermelden. Het is een goede les geweest om te goeder trouw te zijn.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    - slechte communicatie in het Engels aan de balie
    - dame aan de balie verzekerde ons een gratis upgrade, achteraf blijkt dit niet zo te zijn.

    Door Ilse Raes op 29 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We toonden aan op de airport dat we de verzekering al bij Holidaycar betaald hadden.
    We kregen de auto niet mee, dan na het ter plekke betalen van de SCDW. Een giga hoog bedrag.
    Moe je wilt weg. We dreigden al met we huren een auto bij de buren. Kregen als antwoord dat het overal zo is.
    Je hebt al in Nederland betaald, dus wat doe ja dan. Je gaat maar kijken wat eruit komt. Het was al laat.
    Je kunt voor het totale bedrag van Holidaycar en Firefly verzekering een zeeeeeeer luxe auto elders huren.
    Dus nooit weer huren bij Firefly.

    Door A.L. Dubbers op 28 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Als je via een website een auto huurt van Firefly, dan heb je alles al betaald inclusief SCDW verzekering bij de organisatie waarbij je geboekt hebt. Kom je bij de airport Malaga om de auto in ontvangst te nemen. Dan krijg je niet eerder de auto mee, nadat je het dubbele van het bedrag voor de verzekering betaalt, die je in Nederland al betaald hebt. Ze zij daarvoor getraind om de mensen dit hoge bedrag af te persen.

    Door M. Dubbers op 25 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik had van 1 tot 9 oktober een wagen geboekt in Barcelona Prat via Rentalcars.com.voor een deftige prijs met volledige omnium.
    Bij afhalen beweren ze bij Firefly dat deze omnium niet alles dekt en ik bij hen een verzekering moest afsluiten ,het zijn Spanjaarden of analfabetische Cataloniers die met moeite zich verstaanbaar maken in Engelse of Franse taal.
    Bij gevolg dat bij mijn afrekening van de kredietkaart sowieso het dubbele betaald heb .
    Grotere oplichters en dieven heb ik nooit tegengekomen in de wereld van Car rental
    Een tip mocht je vliegen op Barcelona ,land je op Terminal 1 maar moet gepakt en gezakt tijdens een 10 minuten durende Shuttle rit naar Terminal 2...maar dat staat ook nergens vermeld ...KORTOM HUUR GEEN AUTO BIJ FIREFLY ...HET ZIJN FLIEREFLUITERS

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    veel

    Door Daniel op 14 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik kreeg de zenuwen van alle reviews die ik las voordat ik boekte bij Firefly Pisa. Toch geboekt, eerst nog Cardelmar en Firefly gebeld om te vragen hoe het zat met de verzekeringsverhalen die ik overal las. Bij het ophalen van de auto alles van binnen en buiten gefilmd, om niet achteraf vage schades aan m'n broek te krijgen.

    Uiteindelijk was dit een bijzonder zorgeloze autohuur, zelfs met de wissel die halverwege moest plaatsvinden. Bij het ophalen kregen we te horen dat we een 'upgrade' kregen naar een grotere auto. Altijd leuk, maar de auto die we meekregen had wel wat mankementjes (achterdeur kon niet open, radio viel spontaan uit). Dat namen we voor lief, want dat we niet de topauto's uit de pool zouden krijgen bij FireFly, daar hadden we al wel op gerekend. We kregen geen verzekering aangesmeerd, waren binnen no time op pad.

    Toen de auto nog meer tegen begon te sputteren hebben we in Florence de auto omgewisseld. Wederom waren we voorbereid op het ergste, maar het personeel was uitzonderlijk vriendelijk (hele lieve dame van Hertz Florence) en zonder enig probleem, en enigszins tot onze verbazing, kregen we een andere auto mee.

    Bij het terugbrengen weer voorbereid op gesteggel over schades, dus hebben we de auto overdag teruggebracht, in plaats van 's ochtends vroeg voor onze vlucht terug. Pas toen wij er zelf om vroegen is er iemand naar de auto gaan kijken om de schade op te nemen, en hebben we zonder problemen een eindafrekening meegekregen. Een maand later (zo lang staat er nou eenmaal voor) ook de borg in zijn geheel weer terug.

    Kortom, in ons geval voor niets zo argwanend geweest.

    Sterke punten
    Goedkoop, goede service.

    Zwakke punten
    Auto's zijn niet beste uit de pool.

    Door Mulder op 11 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Oplichters!! Nooit meer !!! Eerst in de terminal een hoop gedoe, ik moest een extra verzekering afsluiten, had ik al in Nederland gedaan, maar was volgens de dame niet toereikend, vervolgens een overeenkomt tekenen met onverwachte kosten, zou later verrekend worden werd me verteld

    Bij aankomst s'avonds kon ik de auto in de garage ophalen, geen medewerkers aanwezig. Bij inspectie van de audit zag ik een hele kleine kras aan de onderzijde van de audit, deze was alleen te zien als je op de grond ging leggen en de verlichting van je mobiele telefoon bijschakelde. Maar omdat het een kleine, vrijwel onzichtbare kras betrof, de balie onbemand was zodat ik eea niet kon melden, besloten om de auto mee te nemen. Vn zo'n onzichtbare schade zouden ze niet werk maken toch???

    En na 10 dagen de auto terugbrengen. De medewerker liep naar de audit en kek gelijk op de plek waar de (onzichtbare) schade aanwezig was. Zou ze dit geweten hebben?? Hup, geen discussie mogelijk, schade aan de auto en aantekening ook het formulier!! Wat maakte dat nou uit meneertje, u bent in Nederland toch extra verzekerd ?? De rest van de gang van zaken zal ik u besparen!! Inmiddels 2 weken later, € 275.- via creditcard geïncasseerd, terwijl autohuur betaald is, waar is deze € 275.- voor ?? Tja, tevens nog een reservering op mijn creditcard van € 900.-, waarom?? Ik zal weer moeten mailen, bellen etc, en misschien iets terug krijgen, maar waarschijnlijk wordt ik gewoon opgelicht, en mijn verzekeraar ook. FireFly ?! NOOIT MEER!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    alles

    Door Chippolinie op 20 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Let op: als je een verzekering afsluit, in mijn geval een "volledige bescherming" (kosten 90 euro).
    Bij het afhalen van de huurauto blijk je nog een verzekering te verkrijgen, iets wat niet met naam uitgesproken wordt. Je krijgt een verhaal over reservering op je creditcard ten behoeve van het geval je een bekeuring krijgt en zal vervallen indien er zich niets voordoet.
    In mijn geval geen bekeuring opgelopen maar wel een bedrag van 198 euro via de creditcard afgetrokken. Bij navraag blijk je een extra verzekering te betalen.....ondanks je deze al had afgesloten.
    Dus zo heb je nog een erg dure huurauto!
    Kijk goed de contracten na hoe het omschreven staat.
    Uiteindelijk heeft Rentalcars de 90 euro teruggestort maar voel mij toch opgelicht.

    Sterke punten
    Nette Fiat 500
    Snelle service

    Zwakke punten
    Bedragen op de overeenkomst worden niet met de juiste naam genoemd, er wordt verteld dat er een bedrag gereserveerd wordt voor het geval je een bekeuring krijgt. De naam verzekering is niet ter sprake gekomen.
    Dus teken niet voor een bedrag welke je niet (her)kent.

    Door Rien op 17 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Na heel wat negatieve comentaren te hebben gelezen heb ik zelf de proef op de som genomen. Via RentalCars ben ik bij Firefly terecht gekomen. Ik heb een VW Polo benzine genomen. Aangekomen op de luchthaven van Malaga was het loket van Firefly al snel te vinden. Natuurlijk heeft de dame achter de balie mij allerlei extra verzekeringen aangesmeerd. Deze moet je dus gewoon weigeren en vriendelijk uitleggen dat je al verzekerd bent. Dus voor 17Euro per dag heb ik met een nieuwe VW Polo rondgereden, ik heb zelfs geen enkele verzekering genomen. Spotgoedkoop dus! Ik snap die negatieve commentaren niet. Gewoon weigeren en kordaat maar vriendelijk blijven dan krijg je zo de sleutels mee.
    Na de wagen te hebben ingeleverd werd de wagen nog gecontroleerd door een studentje die na een blik te hebben geworpen (amper controle dus) op de wagen al zei dat het OK was. De wagen was ook Oke maar de controle was dus heel miniem.
    Een paar dagen later stond de borgsom van 850Euro terug op mijn rekening.
    Een aanrader dus!

    Sterke punten
    Goedkoop!

    Zwakke punten
    Geen

    Door karim op 15 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Contrary to many negative reactions, a positive reaction. We had a very good experience with FireFly (via RentalCars) in Barcelona Airport.
    When it was picked up on September 16, 2018 it was busy but they work with tracking numbers so you know when it's your turn. The pick up of the car is done in 2 steps. First check the car for (small) damage, write it on the form and then have it signed in the office of FireFly. The car was full of fuel and you pay a fee and service charge as stated in the conditions. In total this was € 3.30 + € 26.22 + 21% VAT = € 35.72. The car we have on October 9, 2018 with a full tank surrendered at the airport (without damage) so the final bill that we received within a few days was and remained totally € 35.72. With us you could hand in the car with an empty tank but you could also return it with full tank. We have the car refueled at the airport (there is a pumping station at the airport so refuel first and then hand in the car) We have driven with a split new Seat IBiza at the start there was 5100 km on the counter and at handing 9100 km. We are very satisfied with the service and handling by FireFly.
    Andre and Annelies Homan, Almere, the Netherlands.

    Door Andre Homan op 14 oktober 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd in Alicante, economy (Ford Sierra of soortgelijk). 23 euro voor één week half september, goedkoop dus. Via Cartrawler voor 19 euro een car hire verzekering afgesloten (bij Axa). Bij de balie maar 5 minuten moeten wachten. Toen kwam het gezeur over "safety" (dat is een soft woord voor verzekering). Ik zei dat ik die al zelf had afgesloten. Wilde de dame weten of dat via Ryanair was. Heeft ze niks mee te maken dus ik zei naar waarheid bij Axa. Kreeg ik een hele uitleg dat ik beter een verzekering via hun kon nemen voor 150 (!) euro. Ik zeg ik heb al een verzekering. Zij: u wilt toch die? Ik: ja natuurlijk, die heb ik al betaald. Zij: jamaar als u bij ons blablabla voor maar 150 euro etcetera. Ik zeg: ik heb voor die andere 19 euro betaald. Zij: nineteen? Ik: yes. Zij: one nine? Ik: yes!

    Verwachten ze nu echt dat ik voor een auto die 22 euro huur voor een week kost 150 euro verzekering betaal? Een huurautoverzekering via Allianz voor een heel jaar kost minder dan de helft! Toen eindelijk duidelijk was dat ik niet te vermurwen was was men erg kortaf. Oh en ik moest ook absoluut niet met volle tank terugbrengen (nee, want hoe leger de tank hoe meer ze verdienen op de benzine die ze in rekening brengen voor een pijnlijk hoge prijs).

    Daarna gelukkig weinig te klagen: sleutel mee, auto was Hyundai i20, bij terugbrengen kwam een (wat norse) medewerkster al de sleutel halen, liep een rondje om de auto en alles was okay.

    Sterke punten
    Afhandeling bij het retourneren ging lekker vlot. Auto was prima in orde, had ook geen schade op wat krasjes op de bumper na.

    Zwakke punten
    Doordrammen om je een bespottelijk dure verzekering aan te smeren wekt irritatie. Dat ging vorig jaar heel anders in Alicante bij RecordGo en in Pisa bij Thrifty. Die accepteerden mijn nee zonder zeuren.

    Door Chris op 26 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben een auto gehuurd voor 11 dagen vanuit airport Malaga. Wij wilden ons perse geen dure verzekering laten aanpraten aan de balie en gingen akkoord met een eigen risico van €1250,-. Het was een gloednieuwe auto zeiden ze aan de balie dus geen schade. Als er wel schade zou zijn dan moesten wij maar een foto maken en mailen. Ook gek want normaal loopt er iemand mee en bekijk je samen de eventuele schade aan de auto. Wij waren dus al sceptisch en extra kritisch rondom de auto gelopen en geen schade of krassen gezien. Bij terugkomst ging mevrouw de schade- inspecteur gelijk naar de voorkant en op haar knietjes om vervolgens twee krassen onder de auto (lees ONDER de auto!!) te fotograferen.Hierna bekeek ze de auto ook niet meer op eventuele andere schade. Ze willen nu de volledige eigen risico op ons verhalen maar dit laten wij ons niet gebeuren. Politie erbij gehaald en ook in NL het nodige aan actie ondernomen. Een onbeschofte manier van oplichting, alleen omdat wij geen extra verzekering wilden afsluiten.

    Sterke punten
    geen.

    Zwakke punten
    Onbeschofte oplichters

    Door Willem op 23 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd in spanje deze was nieuw maar had al aardig wat beschadigingen dit aangegeven werd weggewimpeld dat ze te klein waren om op te geven. Geen extra verzekering genomen deze had ik gelukkig zelf geregeld. Auto ingeleverd snachts en sleutel in dropbox gedeponeerd auto had geen schade. Bij thuiskomen een mail dat er voor 550 euro schade was. Geen fotos of ander bewijs. Dus wil je van je zuurverdiende geld af dan hier zeker mee in zee gaan.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen.

    Door Mike op 13 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek Firefly Car Rental

Schrijf je eigen review