• niet tevreden - Review over Goldcar

    carrental op airport allicante op 12 maart 2017 je wordt op zeer onvriendelijke wijze gedwongen een extra verzekering te nemen zelfs al heb je er een van huis uit genomen . je wordt onder druk gezet met een rij wachtenden achter je absoluut geen aangename ervaring !

    Door Jan Devos op 20 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Don't do Goldcar - Review over Goldcar

    Goldcar heeft mij bestolen door een deel van de borg voor de brandstof niet terug te betalen. Van de door mij betaalde € 148,- kreeg ik € 110,- terug met als smoes dat ik een verzekering bij hen had gekocht voor € 38,--. Terwijl op het contract was vermeld dat dit de borg voor de brandstof was( full-full). Notabene produceerden zij nog een vals contract met die € 110 erop vermeld. Als smoes: dit is de rekening, terwijl er op stond: Contract. Hoe dom kun je zijn!. De verzekering ( 0 eigen rtisica) was gekocht bij Rentalcar als tussenpersoon. Ook zij deden niks. Dus: NOOIT Meer Goldcar en Rentalcars. Zij zijn dieven. Ga maar gewoon naar Avis of Herz. Beter en goedkoper. En een kortere rij en perfecte auto's.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Don't do Goldcar. Dieven!!

    Door Louis Tjoeng op 20 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ondanks de horror verhalen op internet over Interrent Lanzarote (ook hier) toch de gok genomen (gehuurd via Autoeurope.nl vergelijk site) en kan niet anders zeggen dan dat ik aangenaam verrast was!, huurauto moet je ophalen bij Europcar desk( Is eigenaar van Interrent) daar werd ik vriendelijk geholpen en deden niet moeilijk over weigeren extra verzekeringen. Had een VW UP gehuurd en kreeg een Fiat 500 mee (ook leuk!) deze stond inderdaad in een wat donkere garage aan de overzijde van de vertrekhal (heel dichtbij) net als bijna alle andere verhuurders! Auto was netjes (en had volgens de papieren geen schade) en dat bleek bij inspectie ook zo te zijn, had iets meer dan 8000km gelopen was netjes schoon en voorzien van Bluetooth (wat lekker was voor de muziek), geen problemen gehad en met 850km meer ingeleverd, hier het enige nadeel te ontdekken, er was niemand van Europcar/ Interrent aanwezig om de auto in ontvangst te nemen dus maar sleutel afgeven bij de balie in vertrekhal.(waar ik deze opgehaald had) Ik gaf aan dat er geen schade op de auto zat en dit werd zonder tegenspraak netjes op mijn formulier vermeld met stempel en handtekening en ik kon gaan, later die dag kreeg ik ook een email met deze bevestiging dat de auto ingenomen was en mijn eigenrisico vrijgegeven was (op de creditcard) , al met al BLIJ! met deze ervaring

    Sterke punten
    Is onderdeel van Eurocar Zit direct buiten de aankomsthal

    Zwakke punten
    Voor mij niks maar andere kunnen slechtere ervaringen hebben.

    Door Edwin op 20 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • 500 euro van onze creditkaart gehaald voor niet bestaande schade, 14 dagen na het inleveren bericht gekregen wat de schade was, onduidelijke foto's van een auto die al 13 kruisen had van schades. Oplichting dus, alleen te voorkomen door de veel te dure verzekering te nemen.

    Sterke punten
    de auto deed het!

    Zwakke punten
    oplichters

    Door Michiel op 19 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op zondag bij SIXT Barcelona Centrum een Audi A6 gehuurd voor de dag erna. Plan was om op de verjaardag van mijn vriend een dagje uit te gaan naar Girona. Ons is specifiek deze auto toegezegd en niet zoals gewoonlijk “of vergelijkbaar”. Op maandag om 12.00 uur werd gezegd: de Audi is niet beschikbaar, u krijgt een Mercedes. Levensgevaarlijk voertuig meegekregen waarmee we nog net de garage uit konden komen, maar eenmaal in het drukke verkeer van Barcelona bleek de auto op geen enkele manier harder dan 5 km/u. te kunnen rijden. Terug bij SIXT moesten we zelf de kapotte auto in de garage zetten, wat we geweigerd hebben. Toen de medewerkster terug kwam kregen we naar ons hoofd: met deze auto is niets mis, terwijl zij er niet mee op de openbare weg was geweest maar hem alleen de helling in de garage af had laten rijden. Daarna werd ons met veel moeite een Audi A4 toegezegd die op dat moment niet klaar was. De huurprijs tikte gewoon vanaf de aanvangstijd door en de kleinere klasse maakte ook niet uit: over geen enkele tegemoetkoming of korting viel te praten. Voor de volledigheid: het contract kon ook absoluut niet geannuleerd worden. Om 13.45 uur ons weer gemeld bij Sixt. Gevraagd om een aangepast contract met coulance vanwege de latere aflevertijd, de kleinere klasse en de gevaarlijke situaties die we door de kapotte auto hadden ervaren. Medewerkster heeft op ons verzoek haar "supervisor" gebeld (met veel gelach, in het Catalaans, terwijl wij de Spaanse taal spreken). Ook daarna bleek er niets mogelijk. Zij wilden de auto toen niet meer meegeven, wilden niet meer met ons praten, dreigden de politie te bellen als we niet weggingen en smeten uiteindelijk de autosleutels en de bevestiging met fout retouradres op de balie. Als klap op de vuurpijl werden we eenmaal thuis nog even nagetrapt door SIXT met een onbeschofte e-mail. Wilt u een auto huren en een leuke dag hebben? Ga dan niet naar deze oplichters.

    Sterke punten
    Oplichting en afspraken niet nakomen.

    Door Simone op 15 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op 01-02-2017 boekte ik voor een week een auto op Lanzarote via de Ryanairsite, een bedrag van € 148,- werd afgeschreven. Met de voucher kwam ik bij de luchthavendesk van Hertz/Thrifty. Mijn boeking bleek echter onvindbaar in hun computer, ik moest maar contact opnemen met Ryanair of alsnog daar een auto huren a € 220,-. Klacht ingediend bij Ryanair Car Hire. Zij namen weer contact op met Hertz/Thrifty en kregen te horen dat ik niet was komen opdagen en dat de reservering gewoon in hun computer stond. Ook gaven ze aan gratis een auto mee te geven als ze een boeking niet konden vinden. Ondanks vele mails heen en weer met Ryanair Car Hire met foto's en de bevestiging de deskmedewerker te kunnen beschrijven werd er niet getwijfeld aan het standpunt van Hertz/Thrifty, er werd niets vergoed. Geen auto dus en € 148,- armer. Ik laat het er niet bij zitten en schakel rechtshulp in.

    Door Ton Leenen op 14 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sinds de zomer van 2014 verhuur ik al met veel plezier mijn bus: Mercedes Sprinter met laadklep. In de meeste gevallen gaat het om een verhuizing. De contacten met de huurders zijn over het algemeen erg leuk, maar soms ook gewoon zakelijk. Mensen realiseren zich heel goed dat ze in de auto van iemand anders rijden en gaan er dan ook bijna altijd netjes mee om. En die paar keer dat je even iets moet opruimen, ach, dat hoort er nou eenmaal bij. Daar staat natuurlijk wel de huurvergoeding tegenover. En die is voor mij een reden dat ik deze bus nog steeds in mijn bezit heb. Ik kan het iedereen aanbevelen!

    Sterke punten
    Interessante bijverdienste. Leuke ontmoetingen. Professionele organisatie. All risk verzekering gaat nooit ten koste van je no claim. Eventuele bekeuringen krijg je gegarandeerd uitbetaald. Goed gevoel om dingen onderling te kunnen regelen.

    Zwakke punten
    De site is soms wat traag

    Door Gauko Kuiken op 14 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Uitstekend! - Review over EasyTerra

    Al diverse keren auto gehuurd via Easyterra en nooit problemen gehad. Deze keer via Easyterra gehuurd bij Centauro in Malaga-Spanje Ondanks dat ik de "worry free" optie had genomen bij Easyterra probeerde ze bij Centauro me voor €190,- een volledige verzekering aan te smeren. Dit niet gedaan. Tijdens de vakantie wel (na 30 jaar) schade gereden; paaltje langs de kant van de weg over het hoofd gezien en dacht daarmee m'n €1050,- borg op creditcard kwijt te zijn. Misschien toch een extra verzekering moeten nemen van €190,-??? In gehouden schade bedrag was uiteindelijk €250,-. Vond ik wel weer schappelijk van Centauro. De schade tijdens de vakantie gemeld aan Easyterra. Ze vertelde me dat ik een schade retour formulier moest insturen omdat ik de worry free optie had. Na thuiskomst gedaan en echt heel keurig afgehandeld door Easyterra; kreeg de schade van €250,- binnen enkele dagen vergoed. Geeft toch weer aan, zoals Easyterra ook al vermeld in zijn voorwaarden, dat je echt geen extra verzekering moet afsluiten bij de verhuurder. Beveel Easyterra dan ook zeker aan bij een ieder.

    Sterke punten
    Nette huurprijs en keurige schade afhandeling!!!

    Zwakke punten
    Geen

    Door Ab op 13 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Dit zijn pure oplichters. Ik wist dat ik geen verzekering ging nemen en dat ik daarom een borgsom van 950 euro via mijn Visa-kaart moest afgeven. Dat doe ik bij andere verhuurders ook, zonder problemen te ondervinden. Bij Dickmanns gaat het heel anders. Allereerst zeggen ze dat je borgsom pas na 4 weken terugkomt, zonder een reden te willen geven. Verder moet je de borgsom daadwerkelijk betalen, dus niet laten reserveren op je creditcard wat gebruikelijk is. Dat betekent dat deze 950 euro ook daadwerkelijk van je lopende rekening afgaat. Het ergste is echter dat ze deze borgsom simpelweg niet terugbetalen!!! Na twee maanden tevergeefs proberen, ook tevergeefs bij Booking Center Online, waar ik de autohuur had geregeld, heb ik de kwestie aan ICS (creditcard service) voorgelegd en na een maand hebben ze het geld op de creditcard (niet op de bankrekening) teruggestort. Bij BCO kreeg ik wel te horen dat er meerdere van dergelijke gevallen bij hun speelden maar dat ze geen greep hadden op Dickmanns. Hoezo? Gewoon niet meer aanbieden, lijkt me.

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    Alles

    Door Jan op 13 maart 2017 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sinds enige tijd verhuur ik onze 2e auto een Hyundai Atos via SnappCar. Wij gebruiken de auto niet zo veel dus is het prettig als hij zo af en toe even rijdt. Daarnaast spreekt ons de deeleconomie erg aan. Het verhuren gaat gemakkelijk en meestal kunnen we snel reageren als er een vraag is. Eigenlijk heb je er nauwelijks werk aan. SnappCar regelt het meeste. Voor jezelf is het een kwestie van een paar vragen beantwoorden op de APP en de sleutel overhandigen. Onze ervaringen met huurders zijn tot op heden erg goed. Uitbetaling van de huur gaat behoorlijk snel. Bovendien planten wij bij elke verhuur een boom dus rijdt je klimaatneutraal en dat is mooi meegenomen voor het milieu.

    Sterke punten
    Makkelijke en senlle procedure, Deeleconomie en duurzaamheid.

    Zwakke punten
    App kan soms wat traag werken.

    Door Dick de Boom op 13 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Opel Corsa via Holiday Cars geboekt bij Interrent voor een weekje Lanzerote. Bij het ophalen op het vliegveld werd er dwingend aangedrongen op het afsluiten van aanvullende verzekeringen en pechhulp. Wij hoefden dit niet maar de vrouw bleef maar aandringen. Uiteindelijk poot stijf gehouden. Wel werd er iets in gebrekkig Engels gezegd over de brandstof over een borgstorting en dat wij het verschil van de benzine via de creditcard teruggeboekt kregen. Daarna moesten wij zelf de auto (bleek een Fiat 500 te zijn, die veel kleiner is) controleren op schades en zelf vastleggen. Dit gebeurde in een overdekte, slechtverlichte afhaalpunt. In het donker hannesen met je telefoon om zoveel mogelijk krasjes te fotograferen. Bij het inleveren van de auto keurig volgetankt ingeleverd (benzine kost daar een Euro/liter). Ik verwachtte de borg en de tankvulling teruggestort te krijgen, dat bleek niet zo. Wij kregen de borg terug maar de volgetankte auto kostte ons nog eens 35 Euro voor de benzine. Ik heb mails gestuurd naar Interrent en naar Holiday Cars. Zij meldden mij dat wij tijdens onze reservering gekozen hadden voor een Full/Empty product. Dit houdt in dat je de auto leeg moet rijden en dat Interrent de auto aftankt voor 35 Euro. Dit geld zijn wij dus kwijt. Al met al een dure les, voor ons nooit Interrent of Holiday Cars meer. Wij hebben meerdere goede ervaringen met Pluscar op Lanzerote. Daar lever je de auto in met dezelfde hoeveelheid benzine als waarop die is afgehaald, veel handiger..... De auto controleer je samen overdag, in het zonlicht. Je kiest voor een Opel Corsa, dan krijg je ook een Corsa.

    Zwakke punten
    Slecht Engelssprekend personeel op vliegveld. Het afhaaldocument is voornamelijk in het Spaans. FTE Servicio Express Fuel is waar je op moet letten en niet moet boeken. Zelfstandig auto controleren en zelf de schade vastleggen voordat je het vliegveld verlaat, anders wordt de schade als nieuw beschouwd. Opel Corsa geboekt, Fiat 500 geleverd, deze is qua bagage-inhoud veel kleiner. Service van autoverhuur Pluscar is beter.

    Door de Wit op 13 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik vind Snappcar helemaal passen bij de deeleconomie, net als bijvoorbeeld Peerby. Vertrouwen dat huurder en verhuurder in elkaar hebben, dat nagenoeg nooit geschaad wordt. En als het vertrouwen een keer geschaad wordt (iemand had een parkeerboete verzwegen), zit Snappcar ertussen en zorgt dat de kosten snel vergoed worden. Een veilige manier om je auto te verhuren, ze hebben alle gegevens van huurder en verhuurder. Ik houd er een zakcentje aan over en omdat ik niet vaak en lang aan een stuk rijd, is het voor mijn auto zelfs beter om af en toe met een huurder mee te gaan.

    Sterke punten
    - milieuvriendelijke oplossing: niet nodig om allemaal een auto te bezitten - de mogelijkheid om op loopafstand van je woning een auto te huren - ophalen en terugbrengen kan buiten kantooruren - huren verloopt tegenwoordig via de app i.p.v. via papieren formulier - leuke contacten tussen huurder en verhuurder

    Zwakke punten
    Behalve het huurverzoek krijg je geen melding op je telefoon van bijv. aanvullende berichtjes van de huurder via de Snappcar app of sms, maar alleen in je mailbox.

    Door Krista op 13 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Toen mijn zoontje net geboren was, had ik geen auto. Een collega raadde Snappcar aan. Dat werkte ontzettend goed. Sympathieke verhuurders en altijd wel een auto in de buurt op het gewenste tijdstip (itt Greenwheels, wat ik destijds ook weleens gebruikte). Bovendien, geen abonnementskosten (wederom itt Greenwheels destijds). Twee jaar geleden heb ik toch een (volledig elektrische) auto genomen en deze verhuur ik nu gemiddeld zo'n 3 keer per maand, wat toch weer scheelt in de kosten voor zo'n auto, die anders het grootste deel van de tijd stilstaat. Je kunt zelf aangeven wat je per dag wilt ontvangen voor de verhuur. En je bepaalt zelf of het moment je uitkomt. Net als de verhuurders eerder zijn de huurders over het algemeen erg sympathiek zijn. Sommigen komen regelmatig terug. Een enkele keer krijg ik mijn auto zelfs helemaal schoongewassen terug :-) Er is één keer een probleem geweest met een lege accu (de snellader die de huurder onderweg had uitgezocht bleek defect), dat is tot volle tevredenheid van de huurder opgelost. Wat wel jammer is, is dat de website niet meer mogelijkheden heeft om afspraken te maken specifiek voor elektrische auto's, inleveren met een volle tank is immers niet mogelijk, dus ik moet een kunstgreep uitvoeren om de 'brandstofkosten' eruit te krijgen.

    Sterke punten
    Makkelijk. Je ontmoet leuke mensen. Je verdient nog eens wat met een auto die anders toch maar stilstaat.

    Zwakke punten
    Te weinig aandacht voor (volledig) elektrisch rijden.

    Door Sandra op 13 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Oplichters - Review over Adrem

    Tijd terug bus gehuurd en had geregend. Kort maar bus gehad ivm ophalen bank en binnen 2 uurtjes terug. Bus zat vol krassen bij ophalen en achterlicht kapot. Sleutels ingeleverd maar had mijn zoontje bij me en kreeg mijn borg niet terug vanwege de krassen, sterker nog, ik moest schade betalen die er al zat. Nou dan zijn ze bij mij verkeerd. Ik heb niets geraakt en netjes gereden. Zoontje naar huis gebracht en alleen terug. Flink stennis gemaakt en uiteindelijk kantoor binnen gelopen. Kreeg driekwart borg terug. Kijk dus uit met deze malloten die veel mensen bedonderen. Zij zijn mij vergeten, maar ik ben hun niet vergeten, dat is mijn garantie aan Adrem.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Tuig vd riggel

    Door Jerom op 13 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Autodelen? Geen probleem!!! Dat doe ik graag. Al een paar jaar verhuur ik via SNAPPCAR mijn Hyundai Matrix. En ik kan wel schrijven : naar grote tevredenheid van zowel mijzelf als mijn huurders. In het begin is het allemaal wat onzeker: hoe gaat dat afspreken? Moet ik dan daarvoor thuis blijven? in welke staat komt mijn auto retour? Ik kan je zeggen deze onzekerheden werden al gauw gewoon. Communicatie met de potentiële huurder blijkt het sleutelwoord. Leuke (vaak jonge) mensen huren mijn auto en begrijpen goed dat ze in de auto van een ander rondrijden. Ze nemen hun verantwoordelijkheid en zorgen goed voor mijn fijne auto. En mocht het een keer mis gaan dan is er altijd die verzekering via SNAPPCAR. All riks, geen gezeur, vervangende auto bij eventuele schade tijdens de reparatie. Zo help ik het milieu, mijn portemonnee en de huurder. SNAPPCAR zorgt ervoor dat dit zorgeloos gebeurd.

    Sterke punten
    Voor mijn auto die anders teveel stil staat een prima oplossing! Autobezit en een bijdrage in de vaste lasten.

    Zwakke punten
    Ik kan ze eigenlijk niet noemen....

    Door Gemma Dingja op 10 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Augustus Pisa: de dame van Goldcar beweert de Nederlandse contractvoorwaarden te kunnen lezen. Niks geldt voor hen. Ze laten mij 20euro betalen voor een flex fuel system dat ik niet had aangekruist en beloven het geld terug te storten als ik de auto vol terugbreng. Ik breng de auto gevuld terug, maar de 20 euro werd nooit teruggestort. Wel werd er van mijn rekening 450 euro gehaald voor een kras onderaan! de bumper. Het was duidelijk dat de dame die de auto controleerde duidelijk wist waar ze moest voelen. Voelen dat leest u goed, krassen worden bij Golcar gevoeld en niet gezien! U bent verwittigd!!!

    Sterke punten
    geen, je trapt in de val van de goedkoopste prijs Achteraf gezien heb ik nog nooit zo duur een auto gehuurd

    Zwakke punten
    Alles: service, bedrog, onvriendelijke tot verbaal agressieve baliemedewerkers

    Door De Luca op 10 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Via Easy Terra een auto gehuurd bij Centauro in Valencia. Ik wilde geen gezeur over eventuele schades en dacht alles afgekocht te hebben met een verzekering die dan weer via Auto Europe bleek te lopen. Bij Centauro werd ontkend dat we een verzekering hadden afgesloten. Gebeld met Easy Terra. We waren wel verzekerd. Maar moesten toch voor € 1.050,- op onze Visa Card laten blokkeren voor evt schade. Dit ging dan om schade aan de onderkant van de auto, de banden, het dak... Ook moesten we € 105,- blokkeren voor een 'volle tank'. Hiervan zouden we bij inleveren van de auto (met volle tank) € 80,- terug krijgen. Adm.kosten € 25,- krijg je niet terug (dat staat wel in de regels). Totaal moest € 1.155,- worden geblokkeerd. Dit was net iets meer dan ons limiet van € 1.150,-. Het feest kon hierom niet doorgaan. € 5,- contant betalen? Nee. Een bedrag pinnen? Nee. Klant-onvriendelijkheid troef! We werden toen gedwongen om alsnog een verzekering af te sluiten à € 17,- per dag, dit kwam neer, voor 10 dgn, op € 170,- extra kosten voor de verzekering. Omdat je nergens anders meer heen kunt en geen geld terug kunt krijgen, hebben we dit 'geaccepteerd'. Je weet van tevoren niet wat je limiet op de Visa Card zou moeten zijn. Dit kun je niet uitrekenen, want wat volgens Centauro een volle tank kost?, is nergens te lezen. Een liter Euro95 kost in Spanje € 1,30 (55 ltr x € 1,30) = € 71,50, maar er wordt € 80,- voor gerekend. Alleen al door dit verschil zaten we boven de limiet. Als je alle kleine lettertjes leest, kun je het misschien weten, maar dan moet je er wel een studie van maken. Bijna onmogelijk om alles goed te doorgronden.

    Sterke punten
    auto was oké

    Zwakke punten
    onfatsoenlijke bejegening onmogelijkheid om op een andere manier te betalen, zelfs pinnen 'kan niet'

    Door Dieuwerke op 10 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn advies is nooit een auto te huren bij Goldcar. Is een onbetrouwbare club. Heb auto gehuurd in Lanzarote en dame heeft onder mom van borg voor brandstof een aanvullende verzekering erin gedrukt. Dit ondanks dat reeds een aanvullende verzekering via Rentalcars was geregeld.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    veel beschadigingen auto en onbetrouwbaar personeel

    Door Herman op 9 maart 2017 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Top service! - Review over BusterRent

    Goede en snelle service, volgende keer weer!

    Sterke punten
    Servicegericht Online reserveringen Goedkoop

    Door Niels Kasper op 7 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Dik tevreden! - Review over Adrem

    Dik tevreden!! Ik kom al jaren bij Adrem en ben absoluut tevreden over dit verhuurbedrijf. Prima service en vriendelijk personeel. Adrem in Utrecht is echt de goedkoopste verhuurder in Utrecht. Ze zijn veel goedkoper dan andere bedrijven en de brandstof is bij hun inbegrepen. Ga zo door.

    Sterke punten
    betrouwbaar scherpe tarieven vriendelijk

    Zwakke punten
    geen

    Door Huib op 7 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We have rented a car and paid for it online via Europcar. When we arrived at the office in Utrecht (at the street of Amsterdamsestraatweg) we showed the driving licence but they immediately gave it back because they said that it was a Greek driving licence and not international. We explained them that: 1) the driving licence has the sign of European Union so it is valid within European Union, 2) The name that exists on the driving licence also exists on the passport with both Latin and Greek letters so it can be easily verified, 3) we have rented a car in the Netherlands many times in the past without having any issues. Having said all the above, the employees continue to be negative and they were very rude and talking to us in a very arrogant and ironic way. In the end, since we couldn't find a solution we asked at least to get a refund as we have already paid for the car. One of the employees said that we can get a refund but we have to find the way to request the refund on our own via the website because it's not her job to help us with that. We were very surprised by her answer as we thought that this is part of her job. We asked again if she could at least guide us on the website where to request the refund but she said that there was no Internet connection (which is not true because we used the Internet to login to our bank account earlier in order to verify our address) and that her job is just to rent cars to customers. They were very negative and unwilling to help us with anything so we had no other option than leave. The behavior of the two emplyees of Europcar was completely unacceptable! They were ironic and arrogant from the beginning with every question we were having. Later we found a phone number on the website and called and people from Rental cars told us that we should have called to request the refund from the store of Europcar in order to verify that we showed up on the store on time and we did not cancel on purpose the car because in this case we couldn't have a refund. We told them that the employees of Europcar didn't want to help us with the refund saying that it's not their job and they agreed with us that it was their responsibility to help us with the refund!!! Rentalcars tried to contact them in order to verify that we showed up in the store and ask them to return the money to us but few weeks later Europcar said that we can't have a refund because we didn't have an international licence. So in the beginning the employees in the store of Europcar said that we can have a refund but it's not their job to help us and later they said that we can't have the refund because first of all we should have called from the store and also because we didn't have an international driving licence. This case was open for many weeks because the employees didn't know their job and didn't help us in the first place. It's completely unacceptable and unprofessional from europcar side to have employees that are extremely rude,arrogant and don't know how to do their job. Not only our plans for that day were ruined but we also lost our money and for weeks we were trying to get in touch with the company and ask for our money back but with no luck. I totally DISCOURAGE everyone to rent a car via Europcar!!!!It was the worst experience ever!!! I can't believe that companies with such unprofessional behavior like Europcar still operate!!!

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    I could talk for hours about all their weak points!

    Door Evi op 5 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Case: We hebben bij Avis Zuid Afrika een auto gehuurd, voor een periode van twee en halve week (23-11 tot 11-12). Na terugkomst bleek € 62,93 extra te zijn afgeschreven. In reactie op mijn vraag daarover schreef Avis het volgende: Please be advised that the original confirmed collection time of your rental was at 08:00, however the car was only collected at 09:24 and the confirmed return time was at 17:00 on the 11th Dec.2016 and you returned the car earlier at 15:40 thus causing the booked rate of the car to default and you were charged additional. You were also charged for a valet as the car was too dirty for a normal car was to clean. Dus: we moeten betalen omdat: we de auto TE VROEG inleveren En omdat de auto te vies zou zijn. Dat laatste betwisten we ook. Na 2,5 week door Zuid Afrika: wildernis, strand, veel km's is een auto vies. Maar dat is normaal. Schoonmaken bij de prijs inbegrepen. Voor de goede orde: er heeft niets gelekt, geen vlekken in de banken etc . Alleen zand en kruimels. Maar goed, dat je een auto op een exact tijdstip moet terugbrengen heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

    Door Emil Daniels op 5 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Prima ervaring - Review over Centauro

    We hadden apart een aanvullende verzekering afgesloten, en sommigen die dat eerder gedaan hadden waren onder druk gezet om alsnog een verzekering bij de autoverhuur af te sluiten en/of werden bij het inleveren flink afgezet wegens minuscule krasjes, schreven zij.We waren dus op ons hoede. De medewerkster van Centauro op vliegveld Alicante attendeerde ons op het eigen risico,wij zeiden dat we dat al elders verzekerd hadden en er werd verder niet over gepraat.Op het formulier stond de plaats van de op de auto al aanwezige krassen aangegeven en er stond een cirkel van 5 cm. op getekend.Alle beschadigingen die binnen die cirkel vallen worden niet in rekening gebracht. Bij inlevering was de vriendelijke medewerker in 2 minuten klaar en bij thuiskomst bleken de kosten voor de tank benzine al vergoed te zijn.

    Sterke punten
    Vriendelijk en correct personeel. Snelle afhandeling. Kosten tank benzine snel vergoed.

    Zwakke punten
    Ik kan niets echt belangrijks bedenken.

    Door Eelco op 4 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Afzetters - Review over EuropCar

    Bij het inleveren van de auto bleek er een klein krasje van 1 cm in de achterbumper te zitten. De auto de avond ervoor nog gecontroleerd op schade en niets waargenomen, dus mogelijk iemand tegen de auto aan gefietst o.i.d. in die nacht. Kregen we bij het inleveren van de auto te horen dat ze de auto zouden laten taxeren en mij dan zouden informeren en het restbedrag van de borg terug zouden storten. Een week later kreeg ik het restbedrag terug. In totaal kostte dat kleine krasje 340 euro! Bovendien hebben ze mij niet geïnformeerd van tevoren. Na wat gedoe het schadeformulier op kunnen vragen. Materiaalkosten: 50 euro. De rest van het bedrag arbeidskosten!! Zo'n krasje zelf laten maken is nog niet eens de helft van dat bedrag! Belachelijk!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Belachelijk bedrag (met name ongelovelijk hoge arbeidskosten) laten betalen voor een klein krasje van max. 1 cm.

    Door D. Herkink op 3 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Er is een aantal spelers op de markt van autodelen, waarvan Snappcar en MyWheels de bekendste zijn. Met beide heb ik ervaring. MyWheels is duidelijk goedkoper en klantvriendelijker. Waarschijnlijk hebben zij het ideële principe dat achter autodelen zit nog een beetje hoog in het vaandel. Snappcar is inmiddels een commerciële organisatie met investeerders. Oprichter is inmiddels ook vertrokken. Knijpen zowel huurders als verhuurders uit ten gunste van zichzelf. Er blijft ruim 30% van het bedrag dat huurders betalen aan een particuliere verhuurder hangen bij Snappcar. Bij concurrent MyWheels is dat 12,5%, terwijl de auto en verzekering exact hetzelfde zijn. Daarom is voor zowel huurder als verhuurder MyWheels veel interessanter.

    Sterke punten
    Overzichtelijke website

    Zwakke punten
    Incasseren absurd hoge vergoedingen bij zowel huurders als verhuurders. Veranderen tig keer van prijsmodel, omdat er steeds weer wat bij moet. Infantiele tone of voice in communicatie. Dat zij bij de gratie van huurders en verhuurders bestaan schijnen ze te vergeten.

    Door Willemijn op 3 maart 2017 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Geboekt in Italië via Sunny bij Sicily by Car. Ophalen in Napels, inleveren in Milaan. Onze klasse was niet beschikbaar dus we kregen een gratis upgrade naar een Fiat500 automaat (lekker!). Bescheiden motortje maar dit is niet meer dan redelijk bij de goedkoopste optie. Gloednieuwe bak die er fantastisch uitzag en ook prima reed. Geen gezeik over upgrades naar verzekering of afkopen van all risk, standaard 2e bestuurder, prima! Zelf nog geen ervaring met de klantenservice dus hierover kan ik geen mening geven. Net een autootje geboekt voor Kroatië in Juni en met plezier €100 meer betaald voor de zekerheid van Sunny Cars. Moeder beaamd het (3/4x via Sunny gehuurd), kennis waar ik het heb aanbevolen (Spanje) is zeer content over zijn huurato. Sunny Cars is in mijn ervaring een zekerheidje!

    Sterke punten
    - Ruime algemene voorwaarden - Doorzichtig prijsbeleid, geen fratsen, alles is geregeld en er komen geen rare kosten bij. Zelfs extra kosten voor One Way worden duidelijk vermeld i.p.v. lettertype 6 ergens tussen haakjes onderaan je bestelling

    Door Bas op 2 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.