Avis - 82 Reviews

Last updated: 6 februari 2019
Avis Logo

12.5% aanbevolen, 82 Reviews

  1. Avis
  2. Avis Reviews
  3. Schrijf ook een review over Avis

Niet tevreden over Avis? Probeer dan eens SunnyCars.

Avis

Aan het begin van de jaren zestig werd de slogan 'We try harder' gelanceerd, waarmee Avis zich positioneerde als 's werelds tweede autoverhuurmaatschappij. Ofwel dé autoverhuurder, die zich steeds opnieuw dient te bewijzen ten opzichte van de nr. 1. Deze gedachte vormt inmiddels de kern van onze bedrijfsfilosofie, ook al is Avis inmiddels allang marktleider in Europa.

Avis Details

Hits: 1732

URL: http://www.avis.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 82


Avis reviews (82):

Avis - zeer slechte ervaring, auto betaalt, maar was er n

0

Review:
Helaas was de door ons geboekte auto niet op de afgesproken plek in Kleve, maar in Coesfeld en daar was ook verder niets aan te doen dan 8 uur te wachten of zelf dan maar die 80 kilometer verder te rijden. Schandalig. Geen oplossing mogelijk.

Nooit meer doen dus.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
hebben de logistiek en de reserveringen niet op orde, weten ook verder niets meer aan te bieden als alternatief. Wij hadden een personenbus geboekt, maar die was er niet en er waren ook geen 2 gewone auto's. Onbegrijpelijk!!

john beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Avis Rhodos: no way

0

Review:
Geen auto bij Avis Car Rhodos huren (werken samen met Budget)

Op vakantie duidelijke uiteenzetting gevraag en gekregen van de kosten.
Thuisgekomen werd de borg niet teruggestort (zou verrekend worden). Uiteindelijk na 5 telefoontjes (steeds doorverbonden met niet Engelssprekende mensen) en meer dan 10 mails 'maar zo gelaten'. Beslissing genomen na dik 3 maanden vragen en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Kortom, op Rhodos niet gaan voor Avis, werken samen met Budget.

Sterke punten:
-

Zwakke punten:
-

Thomas beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Never do it again

0

Review:
To have good time at Kruger park we decided to book 4x4 car to be sure that we will not have problems during two weeks photo holidays. During booking at AVIS in the Netherlands I had good service. The price for 4x4 car is about double and we decided to take 360 insurance to be sure that we will not have problems later.
Unfortunately at start point Kruger Mpumalanga International Airport (Nelspruit) situation was totally different. They didn't had 4x4 car (even we paid all reservation fee in front and agreed very clear about to get 4x4 car). Woman on check-in desk was very surprise why we want so much 4x4? After long discussion (not very nice 2 hours to discuss, in place to spent time in Kruger, especially then it closing time is sharp) we agreed that they will bring to our hotel 4x4 car in evening. As small compensation we got GPS for free (so was agreed and written on the form, it is not possible to use it in park). We got a promised car on evening and it was ok situation. After few days we been back from holidays in South Africa, I got very not nice surprise again - they found some damage on car (later? - after few days, not clear on which car?) and we not need to worry, because insurance will pay. I didn't agreed with any damage, because during delivering the car was no damage at all and it is written in the report. I was surprise again few more times... I got a bill (the money were taken from my credit card immediately) for the GPS, gas (we filed in full tank before delivery) and etc and also administration cost because of damage (which we didn’t had during delivering back car). I wrote immediately email that I not agree with it. They wrote back – I need to pay administration fee, because of damage (again which we didn’t). I called to AVIS again about all situation. The woman on telephone promised me they going to re-open the case. Nothing happen yet. I wrote again email- the same answer – we need to pay. I called again…
I just wonder is indeed AVIS has right just to charge you for that they want and when they want?

Laima beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Fraudeurs!

0

Review:
Trustpilot reviews
Categorieën
Inloggen
Aanmelden
Voor bedrijven
Avis Nederland Logo
Avis Nederland
Reviews (51) • Slecht
1 Ster
2 Ster
3 Ster
4 Ster
5 Ster
Geclaimd
Details Details
sterren Aantal ervaringen
5 sterren - Uitstekend 17
4 sterren - Goed 9
3 sterren - Gemiddeld 6
2 sterren - Slecht 5
1 ster - Zeer slecht 14
Beoordeel Avis Nederland?
1 2 3 4 5
Sterwaardering
1 ★
2 ★
3 ★
4 ★
5 ★
Taal
Ashny
Ashny
1 review
1 Ster
2 Ster
3 Ster
4 Ster
5 Ster
Gepubliceerd 2 uur geleden
Exact hetzelfde meegemaakt
Exact hetzelfde meegemaakt. Via Rental Cars een auto gehuurd met een all-in verzekering o.a. verlaging eigen risico etc. Ik heb op de airport in Bologna een digitale handtekening geplaatst voor de borg van 317,00 euro. Ook geen documenten ontvangen. Vervolgens blijkt na thuiskomst dat Avis een bedrag van 233,00 heeft afgeschreven van mijn creditcard. Uiteindelijk bericht ontvangen van Rental cars dat het een extra verzekering betreft! Bij de balie op de airport is met geen woord gesproken over extra kosten, alleen de borg. En wat voor 1: ik hoef bij ongevallen niets voor te schieten, maar wordt gelijk afgehandeld door Avis? Alsof je daar een extra verzekering voor afsluit...Ofwel rental cars probeert het recht te praten, want het is een 'bindende' overeenkomst en ze kunnen het niet aanvechten? Wat een oplichters. Daarnaast staat op het 'spookfactuur' van Avis dat ook luchthaventoeslag, wegenbelasting in rekening is gebracht, terwijl dit reeds in de huurprijs van Rental Cars inbegrepen zat. Overduidelijk dat ze gefraudeerd hebben dus, want je zou wel erg dom moeten zijn als reiziger om hiervoor te tekenen. Ik heb inmiddels een melding van fraude gemaakt bij mij creditcardmaatschappij. In de voorwaarden van avis staat trouwens ook nog dat bedragen vooraf geautoriseerd dienen te worden, dus ook nog eens zonder toestemming. Ik vind het wel een ernstige situatie dat dit allemaal kan en lees wel dat ik zeker niet de enige ben. Ik ga ook aangifte doen van fraude en een klacht indienen bij de hogere instanties.

1 tip: plaats nooit een digitale handtekening! Hiermee wordt dus blijkbaar gefraudeerd!

Sterke punten:
Erg goed in misleiding en frauderen met digitale handtekeningen.

Zwakke punten:
Onacceptabele oplichtingspraktijken. Nooit bij Avis huren gezien het feit dat dit vaker gebeurt.

Ashny beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Mafia praktijken AVIS/ Payless

1

Review:
Op advies van KLM via CarTrawler een auto gehuurd bij Avis/ Payless. Ook een extra verzekering bij Axa afgesloten zodat alles verzekerd zou zijn (ook eigen risico).
Auto opgehaald in Catania (=Sicilië) en moest op een scherm ondertekenen voor ontvangst, schade aan de auto en extra kosten indien de auto niet vol getankt terug kwam.

Kreeg verder geen papieren mee. Deze werden later na vertrek gemaild. Waarom ik geen papieren kreeg was later wel duidelijk.
Bleek dat de handtekeningen onder een extra verzekering geplaatst waren waardoor ze 441,= extra van mijn creditkaart hadden afgeschreven. Dus onnodige dubbele verzekering waar niet om gevraagd is.

AVIS reageert met een kopie van de "ondertekende" overeenkomst en doet het af met een min of meer standaard mail. Zal dus wel veel vaker voorkomen.

Naam Avis/ Payless kan beter veranderen in PayDouble.
Snap niet dat KLM zulke bedrijven durft aan te bevelen.

Sterke punten:
Uitstekende organisatie voor wanneer je graag belazerd wenst te worden en snel van je geld wilt afkomen.

Zwakke punten:
- Bij ophalen digitaal ondertekenen zonder inzicht te hebben in wat er getekend wordt. Dit wordt afgeschermd en wat zichtbaar is, is in het Italiaans.
- Er wordt geen ondertekend document mee gegeven maar nadien per mail verzonden. Wel duidelijk waarom dit is.
- Reactie van Avis/ Payless is arrogant, standaard mail en ook al kun je bewijzen aan de hand van de voucher van Cartrawler dat alles verzekerd is, wordt er gezegd dat er bij het ophalen ondertekend is. Dus 2x dezelfde verzekering voor 1 auto.
-Cartrawler reageert ook niet op de verstuurde klacht

Snap niet waarom een bedrijf als KLM zich met dit soort bedrijven inlaat.

Jan Panhui beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Slechte en misleidende informatie

0

Review:
Auto gehuurd bij Avis in Breda voor een periode van 2 weken. Doordat mijn pech auto eerder terug was uit Frankrijk en de schade meeviel eerder huurauto willen inleveren. Gevraagd wat de procedure is vooraf de huur en een eventueel hogere dag huur zou in rekening gebracht worden en afgetrokken van het vooruit betaalde huurbedrag voor twee weken. Echter in praktijk geven ze dus geen geld terug maar kunnen ze de auto wel weer verder verhuren. D3 website is misleidend want ze kunnen de hogere dag huur prijs niet geven en daar hebben ze een vrijbrief om te vragen wat ze willen.....

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Slechte tot geen klantenservice
Misleidende informatie op webside

Jeroen beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Prima service

0

Review:
Fiat 500 gehuurd op het vliegveld van Madrid. Zonder van te voren iets te boeken werden we snel en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier zit je in de auto en voor €130 hadden we volledig verzekerd vervoer voor 3 dagen.

Ze deden niet moeilijk toen we de auto een half uur te laat inleverde. Ze kijken of de binnenkant niet te vies is en de tank weer vol is en na een week krijg je de borg van ongeveer €100 weer terug.

Sterke punten:
Vriendelijk personeel, duidelijk contract, nette auto

Peter beveelt Avis aan bij vrienden/bekenden

Avis - viel niet mee

0

Review:
onlangs 2 weken een auto gehuurd, Malaga vliegveld.
1. we hadden thuis alles geregeld maar moesten gewoon in de rij met huurders ter plekke. Kostte een uur.
2. In jakkertempo en matig Engels kregen we allerlei verzekeringsopties aangeboden, waarvan later een deel niet nodig bleek. Wordt niet helder uitgelegd, geen denktijd. Kostte € 200,-
3. we zouden spoedige terugstorting krijgen van het volletankgeld (wordt als borg gehanteerd). 4 weken later: nog niets.

Sterke punten:
de auto was in orde

Zwakke punten:
veel te weinig personeel
wachttijden
geen kortere wachttijd voor huurders met voucher
onheldere uitleg, (verzekerings-)geldklopperij
trage afhandeling geldterugstort (als het al gebeurt …)

Piet Glasb beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - AVIS - oplichterspraktijken

0

Review:
We hadden hotels + wagen (AVIS) geboekt via het reisbureau voor een rondrit in Portugal (van Lissabon naar Faro). We nemen vooraf een "Full Cover" zodat we (dachten) ons niets te moeten aantrekken van bijkomende verzekeringen.
Aangekomen op de luchthaven van Lissabon staat er een onoverzichtelijke massa voor de balie van AVIS. Ticketje genomen en geduldig 2 uur gewacht tot het onze beurt was. Het reisbureau had ons wel gezegd dat we ter plaatse nog de huur van het elektronisch apparaat voor de tolwegen in Portugal moeten huren. Op het contract (in Portugees!) staat letterlijk "Incluido Dispositivo Electronico de Portagens, RSN" wat ik versta als "inclusief elektronisch apparaat voor tolwegen". Na onze reis krijg ik een factuur van AVIS (in het Frans) waar mij twee extra verzekeringen aangerekend worden : "Road Assistance " en "Assistance Dépannage Etendue". Blijkbaar slaat die "RSN" die in het contract staat op deze extra verzekeringen. En wij dachten volledig verzekerd te zijn met onze "full cover"! Er is ons aan de balie nooit uitgelegd waar die RSN voor staat of nooit de vraag gesteld of wij extra verzekeringen wensten.
We hebben verhaal proberen te halen bij het reisbureau en bij AVIS maar daar schermen ze zich af met juridische terminologie en het feit dat wij het contract getekend hebben. Dat een bedrijf als AVIS zich verlaagt tot dergelijke platvloerse praktijken vind ik bijzonder spijtig.

Sterke punten:
geen, voel me bedrogen en opgelicht
Avis heeft mij overtuigd om nooit meer met hen in zee te gaan.

Zwakke punten:
alles, bovendien was het interieur van de wagen vuil

Avis - Zwaar opgelicht

0

Review:
Zwaar opgelicht!
Ik huur een auto bij EasyTerra. (uiteindelijke verhuurder Avis) en verzekerd bij AutoEurope.

Het lijkt er op dat je relatief gezien goedkoop uit bent, goed gedekt bent en een prima service ontvangt maar niets blijkt waar te zijn..

Krijg na het huren van de auto een schrijven waarbij op staat dat ik alsnog luchthaventoeslag moet betalen bij aankomst van 12%.
(ben niet anders gewend dat het normaliter bij het bedrag in zit maar oke kan ik fout hebben) dus ik bel naar EasyTerra en stel de vraag of het klopt dat ik die kosten ter plaatse nog moet betalen.
Er wordt mij letterlijk verteld: meneer maakt u zich niet druk want deze kosten hoeft u alleen te betalen zodra je op het vliegveld nog extra diensten afneemt. en betreft de verzekeringen (ik had alle verzekeringen er bij afgesloten die je maar kon) bent u echt goed gedekt en ga ter plaatse niet nog een verzekering af sluiten.

Nu kom ik aan op het vliegveld en haal mijn huurauto op.
Moet ik 81,50 dollar bij betalen anders krijg ik de auto niet mee!!
12% luchthaven toeslag zou uitkomen op ± 40 euro.
Dus in alle irritatie en discussie heb ik maar betaald, dacht ik los dit later wel op met het bedrijf (kwam in de avond aan, kon ook Easyterra niet bereiken op dat moment).

Blijkt achteraf dat ze me verkeerd verrekend hebben want het moest de 40 euro zijn i.p.v. 81,50 dollar. dus ik kreeg een klein gedeelte retour.
Nog steeds niet tevreden omdat mij beloofd/gezegd was dat ik geen luchthaventoeslag hoefde te betalen. naar vele mails en pogingen tot telefonisch contact met zowel de aanbieder Easyterra als verhuurder Avis geen tegemoetkoming waardoor zij daad bij woord zouden kunnen voeren.

dan de verzekeringen die je bij kunt boeken wat blijkt te lopen bij AutoEurope.
Zoals eerder vermeldt had ik 2 verzekeringen er op lopen, cover en ik geloof super cover. kosten: ± 85 euro.
Band, wiel, dak, raam etc schades allemaal gedekt!
En LET OP! er wordt meerdere malen zwaar geadviseerd om bij de verhuurder ter plaatse geen extra verzekeringen af te sluiten want meneer u bent zo goed verzekerd als dat u maar kunt zijn.
nou prima.. en wat gebeurd er.. ik krijg een lekke band.. nou geen problemen ik bellen naar de verhuurder ter plaatse Avis.
Die kwam naar een enige periode langs om de band te verwisselen.
En wij weer door (kosten €75 euro) en thuis konden we dan om restitutievragen bij AutoEurope.
Zogezegd zo gedaan.. naar 2 á 3 weken tijd komt AutoEurope met de conclusie dat ze niet tot betalen over kunnen gaan want Road Assistance zat er niet bij in begrepen...
En ik maar denken dat ik volledig verzekerd was en echt geen extra verzekering ter plaatse af hoef te sluiten (wat wel Road Assistance dekt)
Dus ook hier wederom voegen ze geen daad bij hun woord.
Want nee meneer geen extra verzekering afsluiten ter plaatse! u bent goed gedekt!!

En dan kan er terug worden gekomen op de moeilijk te vinden kleine letters waarbij Road Assistence niet gedekt wordt maar moet je dan bij alles oppassen dat je niet gewoon genaaid wordt en ze niet op hun woord mogen vertrouwen en geloven..

Totale kosten voor 9 dagen huur (goedkoopste klasse auto) in Curacao: € 490,-

PS: als je telefonisch contact wil is het ten aller tijden in het Engels want er is toevallig nooit maar dan ook nooit een Nederlands iemand aanwezig.

Sterke punten:
Geen!

Zwakke punten:
Service, verzekering, bereikbaarheid

Martin beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Avis

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Avis aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Avis aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Avis


DMCA.com Protection Status