Avis - 73 Reviews

Last updated: 8 juni 2018
Avis Logo

12.5% aanbevolen, 73 Reviews

  1. Avis
  2. Avis Reviews
  3. Schrijf ook een review over Avis

Niet tevreden over Avis? Probeer dan eens SunnyCars.

Avis

Aan het begin van de jaren zestig werd de slogan 'We try harder' gelanceerd, waarmee Avis zich positioneerde als 's werelds tweede autoverhuurmaatschappij. Ofwel dé autoverhuurder, die zich steeds opnieuw dient te bewijzen ten opzichte van de nr. 1. Deze gedachte vormt inmiddels de kern van onze bedrijfsfilosofie, ook al is Avis inmiddels allang marktleider in Europa.

Avis Details

Hits: 1639

URL: http://www.avis.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 73


Avis reviews (73):

Avis - Avis Keflavikairport Iceland

0

Review:
Medio april heb ik via WOW air een auto gehuurd bij Avis in IJsland. Bij deze booking is duidelijk aangegeven dat er geen extra verzekeringen, 2e bestuurder etc. gewenst was.
Bij aankomst in Reykjavik zijn opdringerige vragen in gebrekkig Engels gesteld van de medewerker mbt extra's (verzekeringen, 2e bestuurder, tanken etc.) deze zijn allen negatief beantwoord. IK HAD GEEN EXTRA'S NODIG
Er is niet aangegeven door de medewerker dat door aanvullend keuzes meerkosten waren ten opzichte van eerder resevering. Voor mij was er ook geen aanleiding om hier naar te vragen gezien ik niets extras gekozen had.
Ik ben opdringerig gevraagd om handtekeningen te zetten op een iPad in een document van 17 A4-tjes!!!! Mij is niet op verwezen dat de kosten ruim 2x hoger lagen vergelijken met eerder contract.

De gang van zaken vind ik erg kwalijk en verwacht je niet van een groot bedrijf als Avis. Tevens had ik verwacht dat Avis anders om zou gaan met deze kwestie, mijn klacht is afgewezen gezien ik een contract getekend heb en hier heb ik het mee moeten doen.

Ter uw kennisgeving ben ik drie weken geleden weer in IJsland geweest waar ik weer een auto gehuurd heb. Gezien mijn ervaring heb ik gekozen voor één andere verhuurder, Procar, wat een wereld van verschil. Afspraken zijn nagekomen, er is duidelijk aangegeven welke consequenties evt andere keuzes zouden hebben voor eerdere afspraken, top.

Dus AVIS / Budget nooit meer.

Mijn advies is om een afdruk te vragen van de gemaakte afspraken en deze goed na te kijken. Dit is onmogelijk op een kleine ipad.

Sterke punten:
- de auto was in prima staat

Zwakke punten:
- afspraken worden niet nagekomen
- afspraken worden gewijzigd zonder de consequenties inzichtelijk te maken.
- er werd gebrekkig Engels gesproken
- de kosten voor de auto lagen uiteindelijk 2,5x hoger dan afgesproken

Helgason beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Misleiding in de voorwaarden in het huurcontract

0

Review:
Pas op, AVIS doet ook in Nederland aan misleiding.
In totaal heb ik 11 keer een auto gehuurd bij AVIS. Alle keren heb ik daarbij de optie 'Volledige schadedekking' genomen, voor een additionele 40% van de huurprijs, om het eigen risico af te kopen. Althans, dat dacht ik.
Met een van de laatste auto's kreeg ik ruitschade door een steentje op de voorruit. En hoewel het huurcontract voorzien is van de tekst "Eigen risico bij schade Verminderd tot €0.00", kreeg ik 4 maanden later te horen dat men 470 euro van mijn creditcard ging afhalen vanwege de vervanging van de ruit.
In de anderhalve maand erna vond er veelvuldig emailcontact plaats tussen mij en AVIS en tussen mij en de Claims Department. Men kon niet uitleggen waarom ik dit moet betalen, vooral gezien de teksten in het huurcontract. Na een periode van stilte ontvang ik alsnog een email van de Claims Department waarin de 'Location-Specific-Conditions (8).pdf' bijlage zit, dit zijn additionele voorwaarden die bovenop de voorwaarden van het huurcontract gelden. En hierin staat dat de schade aan een ruit wel moet worden betaald.
Laat duidelijk zijn, ik had dit document nog nooit gezien en het is ook niet makkelijk te vinden op internet. Alle 11 keren heb ik alleen het huurcontract meegekregen dat op 1 A4'tje afgedrukt was. Geen enkele folder of andere papieren erbij.
Echter ben ik zo stom geweest het contract te tekenen waarin staat dat je bevestigt dat je het huurcontract, de algemene voorwaarden en de specifieke voorwaarden van de vestiging hebt ontvangen. Het personeel was zo overtuigend over de afkoop van eigen risico dat ik geen uitzondering verwachtte op de stellige teksten die ik op papier meekreeg. Zelfs bij zo’n grote, bekende naam als AVIS moet je achterdochtig blijven en op je gemak alles opvragen en doorlezen aan de balie. Hoe ongemakkelijk dat ook zal voelen met een rij klanten achter je.
Ik heb dus nu, onverwachts, 470 euro betaald vanwege een verstopt document waarin beschreven staat dat je daar een aparte dekking voor moet afsluiten maar waarbij op de website en op de huurlocatie geen mogelijkheid aangeboden wordt om dit te kiezen. Het personeel zelf is er niet van op de hoogte!
Zowel het personeel op de huurlocatie als de Customer service heeft mij kort na de schade bevestigd dat deze schade onder de extra dekking valt. Het feit dat zelfs het personeel hetzelfde uitgangspunt had als ik geeft wel aan hoe misleidend AVIS te werk gaat. Zelfs na het uitgebreide mailcontact met de Customer Care afdeling en de Claims Department bleef AVIS voet bij stuk houden.
Als ik had geweten dat dit kan gebeuren, was ik dit contract nooit aangegaan. En alle andere 10 keer ook niet.

Sterke punten:
Nette auto's.
Vriendelijk personeel op de (Nederlandse) locatie.

Zwakke punten:
Misleidende teksten in het huurcontract die je duur kunnen komen te staan.
Telefonisch slecht bereikbaar.

Eduard beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Avis - Fantastisch

0

Review:
Via KRAS een reis in Andalusië gebekt inclusief een huurauto. Uit de B-categorie. Het werd een Volkswagen Polo.
Op de luchthaven van Malaga werd goed aangegeven waar we moesten zijn om de sleutel in ontvangst te nemen. Een aardige dame die een beetje gebrekkig Engels sprak vroeg natuurlijk of we een aanvullende verzekering nodig hadden, maar volgens KRAS was dit niet nodig. Geen probleem, de papieren waren binnen 10 minuten in orde gemaakt en kregen we de sleutel plus de locatie waar de auto staat in de parkeergarage.
Het was een bijna nieuwe Polo met nog geen 2.000 km op de teller. Een fantastisch autootje met airco (wel prettig ondanks dat we in april naar Spanje gingen).
Na een dikke week en zo'n 1.299 km verder kwamen we de auto retour brengen. Toevallig was er net iemand van Avis bezig de auto naast ons te checken en kwam daarom ook meteen even naar ons toe.
Hij liep rondom de auto om te controleren, stak de sleutel in het contactslot om te zien of de tank vol was en om de kilometerstand af te lezen. Dat was het! Doe maar rustig aan met de auto leegmaken zei hij nog en liep naar de volgende auto.

Sterke punten:
Snelle afhandeling van ophalen EN terugbrengen.

Zwakke punten:
Géén gevonden.

Leander beveelt Avis aan bij vrienden/bekenden

Avis - Make you pay double

0

Review:
What a scam, first you pay EasyTerra for the full rent, than after the rental period I return my car and one week Later Avis/budget charges me again for the full rent. Their is a brochure saying if you have any trouble email to [email protected] .com... That email address does not even work. Instead of paying once 197 Euro I Paid twice now and gone is the money.

Zwakke punten:
scammers

Dominic Dammers beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Verdienmodel

0

Review:
Brought back our rental car this morning at Malaga airport. Almost full tank. We were sent back to put in two euro’s more otherwise they would charge us a whole tank of fuel. At pick up they told me they would charge me 1,75 euro’s a litre. Is this Avis policy to make some extra money on their rentals? I would advice to look for another company or BEWARE! Avis tries to rip you off!

Sterke punten:
None

Lex Kroes beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Oplichters van toeristen

0

Review:
Avis zijn echte oplichters die toeristen bedonderen. Op curacao heb ik een jerp gehuurd voor 10 dagen bij Avis. Ik moest daar ongeveer 1050 dollar voor betalen. Omdat mijn reisgenoten minder mobiel waren wilde ik de auto imruilen. Vervolgens kreeg ik een suzuki swift 4x4 maar geen geld terug !!!! Het betrof een oud barrel dat amper de brug in de haven over kon. Tot overmaat van ramp heb ik mijn rijbewijs bij de aanmelding op de balie vergeten mee te nemen. Bij ontdekking vh verlies wilde men niet eens moeite doen om te zoeken achter de balie. In vergelijking met andere maatschappijen echt de slechtse ervaring ooit.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Veel te duur voor wat je krijgt
Slechte service waar je schijnbaar blij moet zijn dat je als toerist geholpen wordt
Oude gammele autos

Nelson beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Poor show

0

Review:
I rented a AVIS/Budget car at Schiphol Airport close to midnight. Therefore there was no AVIS/Budget personnel to hand-over the car. The light in the parking garage was poor and it was only when I returned the car that a Budget employee (on her knees) noted the tiny scratches on the bumper. According to me no damage but normal traces of use. The money for damage was put on my credit card immediately and my complaint by email was rejected even quicker.

Sterke punten:
zero

Zwakke punten:
Company policy leaves no room for individual judgement of the situation. Be really careful when renting a AVIS/Budget car. Better solution: Other rental car company

Ruud beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - voel me opgelicht

0

Review:
duidelijke prijsafspraken gemaakt op papier 3 maanden voor de huur!! dus je denkt dit keer kunnen ze me niets maken.
Dus wel !!! maken misbruik van de situatie als je op de dag zelf de auto komt ophalen en een veel hogere huurprijs gehanteerd wordt ( moet je je voorstellen 24 u vliegen achter de rug en 11 u. in de avond).
Je hebt het maar te accepteren en te tekenen ( heb je meteen geen rechten meer ) anders gewoon geen auto.
later klacht ingediend maar schiet je niets mee op , in vind het oplichterij
taak van de overheid en niemand anders!! moet iets aan gedaan worden

Sterke punten:
nw auto's

Zwakke punten:
waardeloosbedrijf

TON MEIJ beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - nooit meer

0

Review:
Avis Luchthaven Madrid -terminal 2-balie in de luchthaven-- vniemand spreekt andere taal dan Spaans--contract opgemaakt in Spaans--aflevering auto : het onbeschofste mns die ik al op 41 jaar reizen ben tegengekomen
moest auto zo leeg mogelojk binnenbrengen: later thuis factuur gekregen voor volle tank...
geen enkele reactie op e mail

zeker en vast niet aan te raden

Zwakke punten:
personeel- factuur achteraf......

De Medts beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Avis

0

Review:
Auto gereserveerd en moest ik 3 uur wachten.
Was niet schoon en ik kom nooit meer heen.
Echte oplichters in Gdansk Polen

Zwakke punten:
Vreselijk service

Schrijf ook een review over Avis

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Avis aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Avis aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Avis


DMCA.com Protection Status