Aan het begin van de jaren zestig werd de slogan 'We try harder' gelanceerd, waarmee Avis zich positioneerde als 's werelds tweede autoverhuurmaatschappij. Ofwel dé autoverhuurder, die zich steeds opnieuw dient te bewijzen ten opzichte van de nr. 1. Deze gedachte vormt inmiddels de kern van onze bedrijfsfilosofie, ook al is Avis inmiddels allang marktleider in Europa.

Avis Reviews

  • Tijdens onze vakantie in Willemstad kozen we voor een huurauto bij AVIS Curaçao omdat we dachten dat dat een gerenommeerd autoverhuurbedrijf was. We kwamen bedrogen uit, na een lange reis kregen bij een eerste balie na drie kwartier wachten (slechts 1 persoon voor ons!) eindelijk de sleutel met de melding dat we hem zelf maar een wasstraat moesten gaan (met het bonnetje meenemen zouden dit dan terugkrijgen) en moesten we vervolgens naar een tweede balie (nogmaals een half uur wachten) om, van binnen en buiten, een vuile huurauto te krijgen. Airco stuk, aan de bestuurderszijde haperde het deurslot moest je soms flink met je schouder tegen de deur aan duwen om te kunnen uitstappen. S'morgens bij koude motor varieerde het toerental zo erg dat je bij een stoplicht gas moest houden om hem niet te laten afslaan. Bij terugkomst melding gemaakt maar had het idee dat de sleutel gewoon weer in het bakje ging voor het volgende slachtoffer dat ze met een wrak de weg opsturen.

    Zwakke punten
    Zie review

    Door Ollie van der Eng op 3 februari 2020 Reageer
  • Tijdens onze vakantie in Willemstad kozen we voor een huurauto bij AVIS Curaçao omdat we dachten dat dat een gerenommeerd autoverhuurbedrijf was. We kwamen bedrogen uit, na een lange reis kregen bij een eerste balie na drie kwartier wachten (slechts 1 persoon voor ons!) eindelijk de sleutel met de melding dat we hem zelf maar een wasstraat moesten gaan (met het bonnetje meenemen zouden dit dan terugkrijgen) en moesten we vervolgens naar een tweede balie (nogmaals een half uur wachten) om, van binnen en buiten, een vuile huurauto te krijgen. Airco stuk, aan de bestuurderszijde haperde het deurslot moest je soms flink met je schouder tegen de deur aan duwen om te kunnen uitstappen. S'morgens bij koude motor varieerde het toerental zo erg dat je bij een stoplicht gas moest houden om hem niet te laten afslaan. Bij terugkomst melding gemaakt maar had het idee dat de sleutel gewoon weer in het bakje ging voor het volgende slachtoffer dat ze met een wrak de weg opsturen.

    Zwakke punten
    Zie review

    Door Ollie van der Engt op 3 februari 2020 Reageer
  • Auto zat bij een reispakket van Style in travel. Bij aankomst in Faro, de auto opgehaald bij een jongeman die slecht Engels sprak, enkel toen hij een verzekering van €90 wilde bijverkopen was zijn Engels beter, wij hebben het contract getekend zonder extra verzekering, contract zou in de mail komen.(niet ontvangen) Een paar weken na thuiskomst is er maar even €74 van de rekening, reden, pechverhelping, tol op de snelweg, de tol zat normaal gezien tot €51 in het pakket.na een klacht te hebben ingediend bij Style in travel zien ze dat er een dag te veel is aangerekend, hierop wordt €24 terug gestort, maar er was dan eerst nog maar eens €21van de rekening dus in totaal €71 van de rekening, waarom, geen idee in het contract dat we tekende bij style in travel stond, alles inbegrepen, onbeperkte kilometers. We zijn intussen bijna een maand thuis maar de klacht is nog NIET opgelost, wij willen ons geld terug.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Door Huybrechts op 28 oktober 2019 Reageer
  • Auto zat bij een reispakket van Style in travel. Bij aankomst in Faro, de auto opgehaald bij een jongeman die slecht Engels sprak, enkel toen hij een verzekering van €90 wilde bijverkopen was zijn Engels beter, wij hebben het contract getekend zonder extra verzekering, contract zou in de mail komen.(niet ontvangen) Een paar weken na thuiskomst is er maar even €74 van de rekening, reden, pechverhelping, tol op de snelweg, de tol zat normaal gezien tot €51 in het pakket.na een klacht te hebben ingediend bij Style in travel zien ze dat er een dag te veel is aangerekend, hierop wordt €24 terug gestort, maar er was dan eerst nog maar eens €21van de rekening dus in totaal €71 van de rekening, waarom, geen idee in het contract dat we tekende bij style in travel stond, alles inbegrepen, onbeperkte kilometers. We zijn intussen bijna een maand thuis maar de klacht is nog NIET opgelost, wij willen ons geld terug.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Door Huybrechts op 28 oktober 2019 Reageer
  • Ik had een auto (5+2 pers. voor 2 dagen) gehuurd in Valencia via een link na boeking van mijn vlucht via een autoverhuurbedrijf (derde partij dus) bij Avis voor € 141,02. Naast de borg van € 300,00 waarmee m’n creditcard zou worden belast was er sprake van een eigen risico van € 1.936,00, waarbij onduidelijk was of die ruimte (ook) aanwezig moet zijn op m’n creditcard (want die ruimte heb ik niet). Verder kon dit eigen risico wel bij dat autoverhuurbedrijf afgekocht worden voor € 62,00 (zou dan in totaal op € 203,00 komen).
    Heb hierover gebeld met een zeer klantvriendelijke dame van de klantenservice van Avis. Zij zag de boeking via dat autoverhuurbedrijf in hun systeem staan en zij bood aan om dezelfde auto (of vergelijkbare 5+2) rechtstreeks bij hen te boeken voor in totaal € 163,66, zónder borg en zonder eigen risico. De auto via de het autoverhuurbedrijf heb ik gelukkig kunnen annuleren. Ook het inleveren (zonder schade) verliep snel en soepel.

    Sterke punten
    Klantvriendelijkheid aan de telefoon en óók aan de balie van Avis in Valencia.

    Zwakke punten
    N.v.t. bij mijn boeking.

    Door Marcel op 4 oktober 2019 Reageer
  • Never been treated so rude and aggressive during a business transaction. My impression not due to a bad day at work but strategic and very conscious
    We did rent a car via a car rental broker. Arrived in Olbia I had to pay a deposit of 3500€. A lot if you ask me!! No choice so we did agree. Surprise , surprise my credit card was refused. Very strange since the limit of the credit card was increase and far above the deposit. We couldn’t have the car unless we payed an extra 380 euro for full insurance. No choice again so we payed for that. All of a sudden my credit card worked . Hurray, we have a car for only 380 € more than expeted 😊.
    At least this is wat we thought, coming home the charged 450 €. Why, still don’t know and still no answer.
    For me AVIS never again.
    By the way: It didn’t spoil my vacation at Sardinia. So beautiful the only unfriendly people a met worked at…

    Sterke punten
    not found

    Door Mertens Kris op 29 september 2019 Reageer
  • Wagen gehuurd in Turkije. Bij aankomst waren er al problemen qua Engelse taal. Enorm amateuristisch als je dagelijks andere nationaliteiten over de vloer krijgt. Ze konden nog wel uitleggen dat ik beter een full insurance neem voor de meerkost van 250 Euro zodat ik zonder zorgen kon rondrijden en indien schade deze gedekt was. Natuurlijk dat ik deze afsloot aangezien daar de wegen alsook de chauffeurs niet van de beste kwaliteit zijn. Een paar dagen later ging ik naar de supermarkt en vergat mijn handrem op te trekken met als gevolg dat de wagen tegen een muurtje is gebotst. Achterlicht en bumper licht beschadigd maar geen nood ik heb toch full insurance. Bij het terugbrengen van de wagen had ik ineens geen verzekering meer en moest ik opdraaien voor de schade en moest een papier ondertekenen. Heb dit niet gedaan en ben boos weggegaan omdat ik eerst met Avis Europe wou praten omdat communiceren toch niet ging ter plaatse. Later zie ik op mijn bankafschrift dat ze meer als 400€ hebben afgeschreven bij een garage waar ik nooit geweest was. Na veel telefoneren en mailen naar Avis Europe uiteindelijk een antwoord gekregen dat ik geen recht heb op full insurance terwijl ze me wel 250€ hebben aangerekend ter plaatse om gedekt te zijn. Al bij al het zijn dieven en als frequent traveller raad ik aan hier "NOOIT" een wagen te huren. Hun slogan 'we try harder' klopt volledig als het gaat om klanten te bestelen!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Communicatie per mail of telefonisch duurt zeer lang en personeel ter plaatse is onbeschoft, proberen je verzekeringen te verkopen en te betalen om achteraf te vertellen dat je helemaal niet verzekerd was. Schandalig!!!!

    Door Dave op 22 september 2019 Reageer
  • Auto gehuurd in Zuid Afrika, na hagelschade van auto moeten wisselen, hoewel dit niet heel soepel ging wel gelukt. Eenmaal thuis begonnen uiteraard de problemen, extra kosten moeten betalen, geen enkele duidelijke verantwoording wat we waarvoor precies moesten betalen. We hebben 4 verschillende facturen ontvangen, met steeds andere bedragen en kosten vermeld, en elke keer als we opheldering vroegen via mail of telefoon kregen we onduidelijk of een incompleet antwoord. Werden van het kastje naar de muur gestuurd, via nederlandse klantenservice naar Avis internationaal, naar Avis lokaal Zuid Afrika terug naar de Nederlandse klantenservice, etc etc. Na bijna 5 maanden hebben we een deel van het geld teruggekregen wat ten onrechte was afgeschreven (puur en alleen teruggekregen omdat we door bleven vragen, want achteraf bleek er weinig te kloppen van de facturen). Nog steeds hebben we echter het geld wat we betaald hebben voor Avis Safedrive (waarvan ons gegarandeerd werd dat dat gratis was) niet teruggekregen, hier nu minstens 3 keer expliciet om gevraagd via mail/telefoon maar dit wordt consequent genegeerd. Ondertussen hebben we de strijd maar opgegeven, er zit teveel tijd en energie in. Aanrader: betaal die paar procent extra om bij een iets duurdere autoverhuur te huren. Onder de streep is Avis helemaal niet goedkoper met alle extra en verborgen kosten, en als ik alle reviews zo lees is de kans groot dat je achteraf nog enorm veel energie erin moet steken.

    Zwakke punten
    - Klantenservice
    - Extra kosten achteraf
    - Onterechte kosten
    - Communicatie

    Door Joeri op 3 september 2019 Reageer
  • Voor een vakantie in Andalusië een auto gehuurd bij Avis/ Budget.
    Deze opgehaald op Malaga AirPort, we hadden een Seat Leon gehuurd maar kregen een “ nieuwe “ BMW met 4000 km op de teller.
    Niet blij mee maar er was niets anders.
    In de slecht verlichte garage, liep niemand van het personeel mee om samen de auto te checken.
    Zelf gekeken maar was een zwarte auto en te donker om foto’ s te nemen.
    Bij
    Na 10 dagen de auto ingeleverd en toen werd er wel uitgebreid gecontroleerd en een ondiepe kras van nog geen 0,5 mm gevonden op de voorbumper.
    Inmiddels hebben zij daar € 800 voor gerekend om te laten repareren.
    Deze kras had er met een speciaal middel uitgepoetst kunnen worden.
    Dit is oplichterij en bewust bezig zijn met criminele praktijken.
    Nooit meer Avis/Budget, wees gewaarschuwd !!!!!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onbeschoft personeel en oplichters praktijken

    Door van de Veen op 5 augustus 2019 Reageer
  • De medewerker van het call center gaf toe dat het een rotzooitje was bij AVIS hij gaf mij het advies om het bedrag terug te laten storten naar mijn creditcard en dan een procedure op te starten omdat er zoveel zaken zijn grote kans dat ze dan niks doen.

    Op gepast, de medewerker gebruikt een slimme truck op je op te lichten.
    Wanneer je geen extra verzekeringen neemt staat er toch een bedrag op de afgifte bon voor de auto. Deze wordt door de medewerker verklaard als het bedrag wat wordt afgeschreven als de auto wordt ingeleverd zonder te zijn af getankt.
    Bij navraag, bij Avis, blijken we toch een verzekering te hebben afgesloten. En heeft het niets te maken met brandstof.
    Omdat je, ten onrechte, hebt getekend kan Avis niets voor je doen.

    Sterke punten
    Oplichting
    Misleiding

    Door albert op 31 juli 2019 Reageer
  • Op gepast, de medewerker gebruikt een slimme truck op je op te lichten.
    Wanneer je geen extra verzekeringen neemt staat er toch een bedrag op de afgifte bon voor de auto. Deze wordt door de medewerker verklaard als het bedrag wat wordt afgeschreven als de auto wordt ingeleverd zonder te zijn af getankt.
    Bij navraag, bij Avis, blijken we toch een verzekering te hebben afgesloten. En heeft het niets te maken met brandstof.
    Omdat je, ten onrechte, hebt getekend kan Avis niets voor je doen.

    .

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Je wordt belazerd waar je bij staat.

    Door Walter op 15 juni 2019 Reageer
  • Het gaat hier om Avis Catania Airport. Auto was betaald en wilden we ter plekke afhalen. Na ruim een uur wachten, ze werken niet snel en efficiënt die Italianen, eindelijk aande beurt om half twaalf 's-avonds. Toen begon het spel: of ik geen andere auto wilde. Drie keer nee gezegd. Toen of ik geen tank en assistance pakket wilde. Ook meerdere keren nee gezegd. Toen of ik geen GPS wilde (er bleek achteraf GPS in de gereserveerdeauto te zitten en ik had er ook een bij me). Ook meerdere keren nee aangegeven. Creditcard overhandigd: geldig tot en met 2022. Ik moest van hen een pincode intoetsen maar ik heb expres een kaart zonder pincode en dat werkt overal prima. Maar niet bij Avisin Catania!! Na een hoop heen en weer en de manager erbij: een oplossing: ik moest een tank en assistance pakket afnemen en persé cash betalen anders kreeg ik de auto niet mee: 125 euri (pinnen kon absoluut niet). Inmiddels was het al na middernacht dus datmaar gedaan want we moesten nog naar Syracuse. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit soort maffiose praktijken nog niet heb meegemaakt en ik raad dan ook af om Avis Catania verder in te schakelen. Wel heb ik nog een bonnetje gevraagd voor de cash betaling,wat ergens onder uit een kast getoverd werd.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    onbetrouwbaar
    oplichters

    Door Leon op 13 juni 2019 Reageer
  • Wij hebben een auto gehuurd in januari op de luchthaven Schiphol. De auto stond keurig geparkeerd in een parkeervak langs de weg, achter een andere auto, welke werd aangereden door iemand die de macht over het stuur kwijtraakte. Door de klap werd onze huurauto beschadigd en moest worden afgevoerd. Wij hebben direct de schade afdeling gebeld en ie verzekerde ons dat wij ons geen zorgen hoefden te maken, omdat alles duidelijk was en dat het goed verzorgd zou worden afgehandeld.
    Wat schetste onze verbazing, een maand later werd een eigen risico van 1250 euro van onze rekening afgeschreven, i.v.m. de geleden schade.
    Waar wij er altijd vanuit gingen dat dit bedrag gereserveerd wordt voor door ons veroorzaakte schade, werd er slechts vermeld dat wij hiervoor hadden getekend. Wij gingen hier tegenin, maar discussie was uitgesloten.
    dit betekent dus dat AVIS de schade van de tegenpartij vergoed krijgt en dat er van ons dus 1250 euro werd afgeschreven als extraatje . Wij vinden dit een grove schande. Op diverse mails met het verstrekken van de gegevens van de tegenpartij (schadeformulier) en proces verbaal blijft het angstvallig stil. Onder het mom van, als we niets terug melden dan waait het vanzelf over.
    Wij overwegen, dit aan de grote klok te hangen bij een programma als Radar of Kassa.

    Sterke punten
    Niet een.

    Zwakke punten
    Alleen maar.

    Door Sjouke Vonk op 31 maart 2019 Reageer
  • We boekten via Tui bij Avis Bonaire. Auto stond gereed op luchthaven. Toen auto er na een paar dagen mee ophield stond er binnen 10 minuten na ons telefoontje iemand van Avis voor de deur. Constateerde dat er geen sprake was van een bedieningsfout of iets metde accu. Kwam binnen 20 minuten terug met monteur. Had als verrassing meteen eenzelfde auto als vervanging meegenomen met als tekst: u hebt tijdens uw vakantie ook wel beter te doen dan op ons te wachten. Als u dit bonnetje voor de andere auto tekent, zorgen wij voor de rest. Top. Zo moet het!

    Sterke punten
    Met de klant meegedacht

    Zwakke punten
    Jammer van auto met pech. Maar goed opgelost.

    Door Van mechelen op 28 februari 2019 Reageer
  • Helaas was de door ons geboekte auto niet op de afgesproken plek in Kleve, maar in Coesfeld en daar was ook verder niets aan te doen dan 8 uur te wachten of zelf dan maar die 80 kilometer verder te rijden. Schandalig. Geen oplossing mogelijk.

    Nooit meer doen dus.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    hebben de logistiek en de reserveringen niet op orde, weten ook verder niets meer aan te bieden als alternatief. Wij hadden een personenbus geboekt, maar die was er niet en er waren ook geen 2 gewone auto's. Onbegrijpelijk!!

    Door john op 6 februari 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Geen auto bij Avis Car Rhodos huren (werken samen met Budget)

    Op vakantie duidelijke uiteenzetting gevraag en gekregen van de kosten.
    Thuisgekomen werd de borg niet teruggestort (zou verrekend worden). Uiteindelijk na 5 telefoontjes (steeds doorverbonden met niet Engelssprekende mensen) en meer dan 10 mails 'maar zo gelaten'. Beslissing genomen na dik 3 maanden vragen en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
    Kortom, op Rhodos niet gaan voor Avis, werken samen met Budget.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    -

    Door Thomas op 7 januari 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • To have good time at Kruger park we decided to book 4x4 car to be sure that we will not have problems during two weeks photo holidays. During booking at AVIS in the Netherlands I had good service. The price for 4x4 car is about double and we decided to take 360 insurance to be sure that we will not have problems later.
    Unfortunately at start point Kruger Mpumalanga International Airport (Nelspruit) situation was totally different. They didn't had 4x4 car (even we paid all reservation fee in front and agreed very clear about to get 4x4 car). Woman on check-in desk was very surprise why we want so much 4x4? After long discussion (not very nice 2 hours to discuss, in place to spent time in Kruger, especially then it closing time is sharp) we agreed that they will bring to our hotel 4x4 car in evening. As small compensation we got GPS for free (so was agreed and written on the form, it is not possible to use it in park). We got a promised car on evening and it was ok situation. After few days we been back from holidays in South Africa, I got very not nice surprise again - they found some damage on car (later? - after few days, not clear on which car?) and we not need to worry, because insurance will pay. I didn't agreed with any damage, because during delivering the car was no damage at all and it is written in the report. I was surprise again few more times... I got a bill (the money were taken from my credit card immediately) for the GPS, gas (we filed in full tank before delivery) and etc and also administration cost because of damage (which we didn’t had during delivering back car). I wrote immediately email that I not agree with it. They wrote back – I need to pay administration fee, because of damage (again which we didn’t). I called to AVIS again about all situation. The woman on telephone promised me they going to re-open the case. Nothing happen yet. I wrote again email- the same answer – we need to pay. I called again…
    I just wonder is indeed AVIS has right just to charge you for that they want and when they want?

    Door Laima op 28 december 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Trustpilot reviews
    Categorieën
    Inloggen
    Aanmelden
    Voor bedrijven
    Avis Nederland Logo
    Avis Nederland
    Reviews (51) • Slecht
    1 Ster
    2 Ster
    3 Ster
    4 Ster
    5 Ster
    Geclaimd
    Details Details
    sterren Aantal ervaringen
    5 sterren - Uitstekend 17
    4 sterren - Goed 9
    3 sterren - Gemiddeld 6
    2 sterren - Slecht 5
    1 ster - Zeer slecht 14
    Beoordeel Avis Nederland?
    1 2 3 4 5
    Sterwaardering
    1 ★
    2 ★
    3 ★
    4 ★
    5 ★
    Taal
    Ashny
    Ashny
    1 review
    1 Ster
    2 Ster
    3 Ster
    4 Ster
    5 Ster
    Gepubliceerd 2 uur geleden
    Exact hetzelfde meegemaakt
    Exact hetzelfde meegemaakt. Via Rental Cars een auto gehuurd met een all-in verzekering o.a. verlaging eigen risico etc. Ik heb op de airport in Bologna een digitale handtekening geplaatst voor de borg van 317,00 euro. Ook geen documenten ontvangen. Vervolgens blijkt na thuiskomst dat Avis een bedrag van 233,00 heeft afgeschreven van mijn creditcard. Uiteindelijk bericht ontvangen van Rental cars dat het een extra verzekering betreft! Bij de balie op de airport is met geen woord gesproken over extra kosten, alleen de borg. En wat voor 1: ik hoef bij ongevallen niets voor te schieten, maar wordt gelijk afgehandeld door Avis? Alsof je daar een extra verzekering voor afsluit...Ofwel rental cars probeert het recht te praten, want het is een 'bindende' overeenkomst en ze kunnen het niet aanvechten? Wat een oplichters. Daarnaast staat op het 'spookfactuur' van Avis dat ook luchthaventoeslag, wegenbelasting in rekening is gebracht, terwijl dit reeds in de huurprijs van Rental Cars inbegrepen zat. Overduidelijk dat ze gefraudeerd hebben dus, want je zou wel erg dom moeten zijn als reiziger om hiervoor te tekenen. Ik heb inmiddels een melding van fraude gemaakt bij mij creditcardmaatschappij. In de voorwaarden van avis staat trouwens ook nog dat bedragen vooraf geautoriseerd dienen te worden, dus ook nog eens zonder toestemming. Ik vind het wel een ernstige situatie dat dit allemaal kan en lees wel dat ik zeker niet de enige ben. Ik ga ook aangifte doen van fraude en een klacht indienen bij de hogere instanties.

    1 tip: plaats nooit een digitale handtekening! Hiermee wordt dus blijkbaar gefraudeerd!

    Sterke punten
    Erg goed in misleiding en frauderen met digitale handtekeningen.

    Zwakke punten
    Onacceptabele oplichtingspraktijken. Nooit bij Avis huren gezien het feit dat dit vaker gebeurt.

    Door Ashny op 12 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op advies van KLM via CarTrawler een auto gehuurd bij Avis/ Payless. Ook een extra verzekering bij Axa afgesloten zodat alles verzekerd zou zijn (ook eigen risico).
    Auto opgehaald in Catania (=Sicilië) en moest op een scherm ondertekenen voor ontvangst, schade aan de auto en extra kosten indien de auto niet vol getankt terug kwam.

    Kreeg verder geen papieren mee. Deze werden later na vertrek gemaild. Waarom ik geen papieren kreeg was later wel duidelijk.
    Bleek dat de handtekeningen onder een extra verzekering geplaatst waren waardoor ze 441,= extra van mijn creditkaart hadden afgeschreven. Dus onnodige dubbele verzekering waar niet om gevraagd is.

    AVIS reageert met een kopie van de "ondertekende" overeenkomst en doet het af met een min of meer standaard mail. Zal dus wel veel vaker voorkomen.

    Naam Avis/ Payless kan beter veranderen in PayDouble.
    Snap niet dat KLM zulke bedrijven durft aan te bevelen.

    Sterke punten
    Uitstekende organisatie voor wanneer je graag belazerd wenst te worden en snel van je geld wilt afkomen.

    Zwakke punten
    - Bij ophalen digitaal ondertekenen zonder inzicht te hebben in wat er getekend wordt. Dit wordt afgeschermd en wat zichtbaar is, is in het Italiaans.
    - Er wordt geen ondertekend document mee gegeven maar nadien per mail verzonden. Wel duidelijk waarom dit is.
    - Reactie van Avis/ Payless is arrogant, standaard mail en ook al kun je bewijzen aan de hand van de voucher van Cartrawler dat alles verzekerd is, wordt er gezegd dat er bij het ophalen ondertekend is. Dus 2x dezelfde verzekering voor 1 auto.
    -Cartrawler reageert ook niet op de verstuurde klacht

    Snap niet waarom een bedrijf als KLM zich met dit soort bedrijven inlaat.

    Door Jan Panhuis op 31 augustus 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd bij Avis in Breda voor een periode van 2 weken. Doordat mijn pech auto eerder terug was uit Frankrijk en de schade meeviel eerder huurauto willen inleveren. Gevraagd wat de procedure is vooraf de huur en een eventueel hogere dag huur zou in rekening gebracht worden en afgetrokken van het vooruit betaalde huurbedrag voor twee weken. Echter in praktijk geven ze dus geen geld terug maar kunnen ze de auto wel weer verder verhuren. D3 website is misleidend want ze kunnen de hogere dag huur prijs niet geven en daar hebben ze een vrijbrief om te vragen wat ze willen.....

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte tot geen klantenservice
    Misleidende informatie op webside

    Door Jeroen op 23 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Fiat 500 gehuurd op het vliegveld van Madrid. Zonder van te voren iets te boeken werden we snel en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier zit je in de auto en voor €130 hadden we volledig verzekerd vervoer voor 3 dagen.

    Ze deden niet moeilijk toen we de auto een half uur te laat inleverde. Ze kijken of de binnenkant niet te vies is en de tank weer vol is en na een week krijg je de borg van ongeveer €100 weer terug.

    Sterke punten
    Vriendelijk personeel, duidelijk contract, nette auto

    Door Peter op 15 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • onlangs 2 weken een auto gehuurd, Malaga vliegveld.
    1. we hadden thuis alles geregeld maar moesten gewoon in de rij met huurders ter plekke. Kostte een uur.
    2. In jakkertempo en matig Engels kregen we allerlei verzekeringsopties aangeboden, waarvan later een deel niet nodig bleek. Wordt niet helder uitgelegd, geen denktijd. Kostte € 200,-
    3. we zouden spoedige terugstorting krijgen van het volletankgeld (wordt als borg gehanteerd). 4 weken later: nog niets.

    Sterke punten
    de auto was in orde

    Zwakke punten
    veel te weinig personeel
    wachttijden
    geen kortere wachttijd voor huurders met voucher
    onheldere uitleg, (verzekerings-)geldklopperij
    trage afhandeling geldterugstort (als het al gebeurt …)

    Door Piet Glasber op 28 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We hadden hotels + wagen (AVIS) geboekt via het reisbureau voor een rondrit in Portugal (van Lissabon naar Faro). We nemen vooraf een "Full Cover" zodat we (dachten) ons niets te moeten aantrekken van bijkomende verzekeringen.
    Aangekomen op de luchthaven van Lissabon staat er een onoverzichtelijke massa voor de balie van AVIS. Ticketje genomen en geduldig 2 uur gewacht tot het onze beurt was. Het reisbureau had ons wel gezegd dat we ter plaatse nog de huur van het elektronisch apparaat voor de tolwegen in Portugal moeten huren. Op het contract (in Portugees!) staat letterlijk "Incluido Dispositivo Electronico de Portagens, RSN" wat ik versta als "inclusief elektronisch apparaat voor tolwegen". Na onze reis krijg ik een factuur van AVIS (in het Frans) waar mij twee extra verzekeringen aangerekend worden : "Road Assistance " en "Assistance Dépannage Etendue". Blijkbaar slaat die "RSN" die in het contract staat op deze extra verzekeringen. En wij dachten volledig verzekerd te zijn met onze "full cover"! Er is ons aan de balie nooit uitgelegd waar die RSN voor staat of nooit de vraag gesteld of wij extra verzekeringen wensten.
    We hebben verhaal proberen te halen bij het reisbureau en bij AVIS maar daar schermen ze zich af met juridische terminologie en het feit dat wij het contract getekend hebben. Dat een bedrijf als AVIS zich verlaagt tot dergelijke platvloerse praktijken vind ik bijzonder spijtig.

    Sterke punten
    geen, voel me bedrogen en opgelicht
    Avis heeft mij overtuigd om nooit meer met hen in zee te gaan.

    Zwakke punten
    alles, bovendien was het interieur van de wagen vuil

    Door Herman op 25 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Zwaar opgelicht!
    Ik huur een auto bij EasyTerra. (uiteindelijke verhuurder Avis) en verzekerd bij AutoEurope.

    Het lijkt er op dat je relatief gezien goedkoop uit bent, goed gedekt bent en een prima service ontvangt maar niets blijkt waar te zijn..

    Krijg na het huren van de auto een schrijven waarbij op staat dat ik alsnog luchthaventoeslag moet betalen bij aankomst van 12%.
    (ben niet anders gewend dat het normaliter bij het bedrag in zit maar oke kan ik fout hebben) dus ik bel naar EasyTerra en stel de vraag of het klopt dat ik die kosten ter plaatse nog moet betalen.
    Er wordt mij letterlijk verteld: meneer maakt u zich niet druk want deze kosten hoeft u alleen te betalen zodra je op het vliegveld nog extra diensten afneemt. en betreft de verzekeringen (ik had alle verzekeringen er bij afgesloten die je maar kon) bent u echt goed gedekt en ga ter plaatse niet nog een verzekering af sluiten.

    Nu kom ik aan op het vliegveld en haal mijn huurauto op.
    Moet ik 81,50 dollar bij betalen anders krijg ik de auto niet mee!!
    12% luchthaven toeslag zou uitkomen op ± 40 euro.
    Dus in alle irritatie en discussie heb ik maar betaald, dacht ik los dit later wel op met het bedrijf (kwam in de avond aan, kon ook Easyterra niet bereiken op dat moment).

    Blijkt achteraf dat ze me verkeerd verrekend hebben want het moest de 40 euro zijn i.p.v. 81,50 dollar. dus ik kreeg een klein gedeelte retour.
    Nog steeds niet tevreden omdat mij beloofd/gezegd was dat ik geen luchthaventoeslag hoefde te betalen. naar vele mails en pogingen tot telefonisch contact met zowel de aanbieder Easyterra als verhuurder Avis geen tegemoetkoming waardoor zij daad bij woord zouden kunnen voeren.

    dan de verzekeringen die je bij kunt boeken wat blijkt te lopen bij AutoEurope.
    Zoals eerder vermeldt had ik 2 verzekeringen er op lopen, cover en ik geloof super cover. kosten: ± 85 euro.
    Band, wiel, dak, raam etc schades allemaal gedekt!
    En LET OP! er wordt meerdere malen zwaar geadviseerd om bij de verhuurder ter plaatse geen extra verzekeringen af te sluiten want meneer u bent zo goed verzekerd als dat u maar kunt zijn.
    nou prima.. en wat gebeurd er.. ik krijg een lekke band.. nou geen problemen ik bellen naar de verhuurder ter plaatse Avis.
    Die kwam naar een enige periode langs om de band te verwisselen.
    En wij weer door (kosten €75 euro) en thuis konden we dan om restitutievragen bij AutoEurope.
    Zogezegd zo gedaan.. naar 2 á 3 weken tijd komt AutoEurope met de conclusie dat ze niet tot betalen over kunnen gaan want Road Assistance zat er niet bij in begrepen...
    En ik maar denken dat ik volledig verzekerd was en echt geen extra verzekering ter plaatse af hoef te sluiten (wat wel Road Assistance dekt)
    Dus ook hier wederom voegen ze geen daad bij hun woord.
    Want nee meneer geen extra verzekering afsluiten ter plaatse! u bent goed gedekt!!

    En dan kan er terug worden gekomen op de moeilijk te vinden kleine letters waarbij Road Assistence niet gedekt wordt maar moet je dan bij alles oppassen dat je niet gewoon genaaid wordt en ze niet op hun woord mogen vertrouwen en geloven..

    Totale kosten voor 9 dagen huur (goedkoopste klasse auto) in Curacao: € 490,-

    PS: als je telefonisch contact wil is het ten aller tijden in het Engels want er is toevallig nooit maar dan ook nooit een Nederlands iemand aanwezig.

    Sterke punten
    Geen!

    Zwakke punten
    Service, verzekering, bereikbaarheid

    Door Martin op 22 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Medio april heb ik via WOW air een auto gehuurd bij Avis in IJsland. Bij deze booking is duidelijk aangegeven dat er geen extra verzekeringen, 2e bestuurder etc. gewenst was.
    Bij aankomst in Reykjavik zijn opdringerige vragen in gebrekkig Engels gesteld van de medewerker mbt extra's (verzekeringen, 2e bestuurder, tanken etc.) deze zijn allen negatief beantwoord. IK HAD GEEN EXTRA'S NODIG
    Er is niet aangegeven door de medewerker dat door aanvullend keuzes meerkosten waren ten opzichte van eerder resevering. Voor mij was er ook geen aanleiding om hier naar te vragen gezien ik niets extras gekozen had.
    Ik ben opdringerig gevraagd om handtekeningen te zetten op een iPad in een document van 17 A4-tjes!!!! Mij is niet op verwezen dat de kosten ruim 2x hoger lagen vergelijken met eerder contract.

    De gang van zaken vind ik erg kwalijk en verwacht je niet van een groot bedrijf als Avis. Tevens had ik verwacht dat Avis anders om zou gaan met deze kwestie, mijn klacht is afgewezen gezien ik een contract getekend heb en hier heb ik het mee moeten doen.

    Ter uw kennisgeving ben ik drie weken geleden weer in IJsland geweest waar ik weer een auto gehuurd heb. Gezien mijn ervaring heb ik gekozen voor één andere verhuurder, Procar, wat een wereld van verschil. Afspraken zijn nagekomen, er is duidelijk aangegeven welke consequenties evt andere keuzes zouden hebben voor eerdere afspraken, top.

    Dus AVIS / Budget nooit meer.

    Mijn advies is om een afdruk te vragen van de gemaakte afspraken en deze goed na te kijken. Dit is onmogelijk op een kleine ipad.

    Sterke punten
    - de auto was in prima staat

    Zwakke punten
    - afspraken worden niet nagekomen
    - afspraken worden gewijzigd zonder de consequenties inzichtelijk te maken.
    - er werd gebrekkig Engels gesproken
    - de kosten voor de auto lagen uiteindelijk 2,5x hoger dan afgesproken

    Door Helgason op 8 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek Avis

Schrijf je eigen review