Avis - 84 Reviews

Last updated: 31 maart 2019
Avis Logo

13.4% aanbevolen, 84 Reviews

  1. Avis
  2. Avis Reviews
  3. Schrijf ook een review over Avis

Niet tevreden over Avis? Probeer dan eens SunnyCars.

Avis

Aan het begin van de jaren zestig werd de slogan 'We try harder' gelanceerd, waarmee Avis zich positioneerde als 's werelds tweede autoverhuurmaatschappij. Ofwel dé autoverhuurder, die zich steeds opnieuw dient te bewijzen ten opzichte van de nr. 1. Deze gedachte vormt inmiddels de kern van onze bedrijfsfilosofie, ook al is Avis inmiddels allang marktleider in Europa.

Avis Details

Hits: 1763

URL: http://www.avis.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 84


Avis reviews (84):

Avis - Diefstal

0

Review:
Wij hebben een auto gehuurd in januari op de luchthaven Schiphol. De auto stond keurig geparkeerd in een parkeervak langs de weg, achter een andere auto, welke werd aangereden door iemand die de macht over het stuur kwijtraakte. Door de klap werd onze huurauto beschadigd en moest worden afgevoerd. Wij hebben direct de schade afdeling gebeld en ie verzekerde ons dat wij ons geen zorgen hoefden te maken, omdat alles duidelijk was en dat het goed verzorgd zou worden afgehandeld.
Wat schetste onze verbazing, een maand later werd een eigen risico van 1250 euro van onze rekening afgeschreven, i.v.m. de geleden schade.
Waar wij er altijd vanuit gingen dat dit bedrag gereserveerd wordt voor door ons veroorzaakte schade, werd er slechts vermeld dat wij hiervoor hadden getekend. Wij gingen hier tegenin, maar discussie was uitgesloten.
dit betekent dus dat AVIS de schade van de tegenpartij vergoed krijgt en dat er van ons dus 1250 euro werd afgeschreven als extraatje . Wij vinden dit een grove schande. Op diverse mails met het verstrekken van de gegevens van de tegenpartij (schadeformulier) en proces verbaal blijft het angstvallig stil. Onder het mom van, als we niets terug melden dan waait het vanzelf over.
Wij overwegen, dit aan de grote klok te hangen bij een programma als Radar of Kassa.

Sterke punten:
Niet een.

Zwakke punten:
Alleen maar.

Sjouke Von beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Topservice

0

Review:
We boekten via Tui bij Avis Bonaire. Auto stond gereed op luchthaven. Toen auto er na een paar dagen mee ophield stond er binnen 10 minuten na ons telefoontje iemand van Avis voor de deur. Constateerde dat er geen sprake was van een bedieningsfout of iets metde accu. Kwam binnen 20 minuten terug met monteur. Had als verrassing meteen eenzelfde auto als vervanging meegenomen met als tekst: u hebt tijdens uw vakantie ook wel beter te doen dan op ons te wachten. Als u dit bonnetje voor de andere auto tekent, zorgen wij voor de rest. Top. Zo moet het!

Sterke punten:
Met de klant meegedacht

Zwakke punten:
Jammer van auto met pech. Maar goed opgelost.

Van mechelen beveelt Avis aan bij vrienden/bekenden

Avis - zeer slechte ervaring, auto betaalt, maar was er n

0

Review:
Helaas was de door ons geboekte auto niet op de afgesproken plek in Kleve, maar in Coesfeld en daar was ook verder niets aan te doen dan 8 uur te wachten of zelf dan maar die 80 kilometer verder te rijden. Schandalig. Geen oplossing mogelijk.

Nooit meer doen dus.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
hebben de logistiek en de reserveringen niet op orde, weten ook verder niets meer aan te bieden als alternatief. Wij hadden een personenbus geboekt, maar die was er niet en er waren ook geen 2 gewone auto's. Onbegrijpelijk!!

john beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Avis Rhodos: no way

0

Review:
Geen auto bij Avis Car Rhodos huren (werken samen met Budget)

Op vakantie duidelijke uiteenzetting gevraag en gekregen van de kosten.
Thuisgekomen werd de borg niet teruggestort (zou verrekend worden). Uiteindelijk na 5 telefoontjes (steeds doorverbonden met niet Engelssprekende mensen) en meer dan 10 mails 'maar zo gelaten'. Beslissing genomen na dik 3 maanden vragen en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Kortom, op Rhodos niet gaan voor Avis, werken samen met Budget.

Sterke punten:
-

Zwakke punten:
-

Thomas beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Never do it again

0

Review:
To have good time at Kruger park we decided to book 4x4 car to be sure that we will not have problems during two weeks photo holidays. During booking at AVIS in the Netherlands I had good service. The price for 4x4 car is about double and we decided to take 360 insurance to be sure that we will not have problems later.
Unfortunately at start point Kruger Mpumalanga International Airport (Nelspruit) situation was totally different. They didn't had 4x4 car (even we paid all reservation fee in front and agreed very clear about to get 4x4 car). Woman on check-in desk was very surprise why we want so much 4x4? After long discussion (not very nice 2 hours to discuss, in place to spent time in Kruger, especially then it closing time is sharp) we agreed that they will bring to our hotel 4x4 car in evening. As small compensation we got GPS for free (so was agreed and written on the form, it is not possible to use it in park). We got a promised car on evening and it was ok situation. After few days we been back from holidays in South Africa, I got very not nice surprise again - they found some damage on car (later? - after few days, not clear on which car?) and we not need to worry, because insurance will pay. I didn't agreed with any damage, because during delivering the car was no damage at all and it is written in the report. I was surprise again few more times... I got a bill (the money were taken from my credit card immediately) for the GPS, gas (we filed in full tank before delivery) and etc and also administration cost because of damage (which we didn’t had during delivering back car). I wrote immediately email that I not agree with it. They wrote back – I need to pay administration fee, because of damage (again which we didn’t). I called to AVIS again about all situation. The woman on telephone promised me they going to re-open the case. Nothing happen yet. I wrote again email- the same answer – we need to pay. I called again…
I just wonder is indeed AVIS has right just to charge you for that they want and when they want?

Laima beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Fraudeurs!

0

Review:
Trustpilot reviews
Categorieën
Inloggen
Aanmelden
Voor bedrijven
Avis Nederland Logo
Avis Nederland
Reviews (51) • Slecht
1 Ster
2 Ster
3 Ster
4 Ster
5 Ster
Geclaimd
Details Details
sterren Aantal ervaringen
5 sterren - Uitstekend 17
4 sterren - Goed 9
3 sterren - Gemiddeld 6
2 sterren - Slecht 5
1 ster - Zeer slecht 14
Beoordeel Avis Nederland?
1 2 3 4 5
Sterwaardering
1 ★
2 ★
3 ★
4 ★
5 ★
Taal
Ashny
Ashny
1 review
1 Ster
2 Ster
3 Ster
4 Ster
5 Ster
Gepubliceerd 2 uur geleden
Exact hetzelfde meegemaakt
Exact hetzelfde meegemaakt. Via Rental Cars een auto gehuurd met een all-in verzekering o.a. verlaging eigen risico etc. Ik heb op de airport in Bologna een digitale handtekening geplaatst voor de borg van 317,00 euro. Ook geen documenten ontvangen. Vervolgens blijkt na thuiskomst dat Avis een bedrag van 233,00 heeft afgeschreven van mijn creditcard. Uiteindelijk bericht ontvangen van Rental cars dat het een extra verzekering betreft! Bij de balie op de airport is met geen woord gesproken over extra kosten, alleen de borg. En wat voor 1: ik hoef bij ongevallen niets voor te schieten, maar wordt gelijk afgehandeld door Avis? Alsof je daar een extra verzekering voor afsluit...Ofwel rental cars probeert het recht te praten, want het is een 'bindende' overeenkomst en ze kunnen het niet aanvechten? Wat een oplichters. Daarnaast staat op het 'spookfactuur' van Avis dat ook luchthaventoeslag, wegenbelasting in rekening is gebracht, terwijl dit reeds in de huurprijs van Rental Cars inbegrepen zat. Overduidelijk dat ze gefraudeerd hebben dus, want je zou wel erg dom moeten zijn als reiziger om hiervoor te tekenen. Ik heb inmiddels een melding van fraude gemaakt bij mij creditcardmaatschappij. In de voorwaarden van avis staat trouwens ook nog dat bedragen vooraf geautoriseerd dienen te worden, dus ook nog eens zonder toestemming. Ik vind het wel een ernstige situatie dat dit allemaal kan en lees wel dat ik zeker niet de enige ben. Ik ga ook aangifte doen van fraude en een klacht indienen bij de hogere instanties.

1 tip: plaats nooit een digitale handtekening! Hiermee wordt dus blijkbaar gefraudeerd!

Sterke punten:
Erg goed in misleiding en frauderen met digitale handtekeningen.

Zwakke punten:
Onacceptabele oplichtingspraktijken. Nooit bij Avis huren gezien het feit dat dit vaker gebeurt.

Ashny beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Mafia praktijken AVIS/ Payless

1

Review:
Op advies van KLM via CarTrawler een auto gehuurd bij Avis/ Payless. Ook een extra verzekering bij Axa afgesloten zodat alles verzekerd zou zijn (ook eigen risico).
Auto opgehaald in Catania (=Sicilië) en moest op een scherm ondertekenen voor ontvangst, schade aan de auto en extra kosten indien de auto niet vol getankt terug kwam.

Kreeg verder geen papieren mee. Deze werden later na vertrek gemaild. Waarom ik geen papieren kreeg was later wel duidelijk.
Bleek dat de handtekeningen onder een extra verzekering geplaatst waren waardoor ze 441,= extra van mijn creditkaart hadden afgeschreven. Dus onnodige dubbele verzekering waar niet om gevraagd is.

AVIS reageert met een kopie van de "ondertekende" overeenkomst en doet het af met een min of meer standaard mail. Zal dus wel veel vaker voorkomen.

Naam Avis/ Payless kan beter veranderen in PayDouble.
Snap niet dat KLM zulke bedrijven durft aan te bevelen.

Sterke punten:
Uitstekende organisatie voor wanneer je graag belazerd wenst te worden en snel van je geld wilt afkomen.

Zwakke punten:
- Bij ophalen digitaal ondertekenen zonder inzicht te hebben in wat er getekend wordt. Dit wordt afgeschermd en wat zichtbaar is, is in het Italiaans.
- Er wordt geen ondertekend document mee gegeven maar nadien per mail verzonden. Wel duidelijk waarom dit is.
- Reactie van Avis/ Payless is arrogant, standaard mail en ook al kun je bewijzen aan de hand van de voucher van Cartrawler dat alles verzekerd is, wordt er gezegd dat er bij het ophalen ondertekend is. Dus 2x dezelfde verzekering voor 1 auto.
-Cartrawler reageert ook niet op de verstuurde klacht

Snap niet waarom een bedrijf als KLM zich met dit soort bedrijven inlaat.

Jan Panhui beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Slechte en misleidende informatie

0

Review:
Auto gehuurd bij Avis in Breda voor een periode van 2 weken. Doordat mijn pech auto eerder terug was uit Frankrijk en de schade meeviel eerder huurauto willen inleveren. Gevraagd wat de procedure is vooraf de huur en een eventueel hogere dag huur zou in rekening gebracht worden en afgetrokken van het vooruit betaalde huurbedrag voor twee weken. Echter in praktijk geven ze dus geen geld terug maar kunnen ze de auto wel weer verder verhuren. D3 website is misleidend want ze kunnen de hogere dag huur prijs niet geven en daar hebben ze een vrijbrief om te vragen wat ze willen.....

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Slechte tot geen klantenservice
Misleidende informatie op webside

Jeroen beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Avis - Prima service

0

Review:
Fiat 500 gehuurd op het vliegveld van Madrid. Zonder van te voren iets te boeken werden we snel en vriendelijk geholpen. Binnen een kwartier zit je in de auto en voor €130 hadden we volledig verzekerd vervoer voor 3 dagen.

Ze deden niet moeilijk toen we de auto een half uur te laat inleverde. Ze kijken of de binnenkant niet te vies is en de tank weer vol is en na een week krijg je de borg van ongeveer €100 weer terug.

Sterke punten:
Vriendelijk personeel, duidelijk contract, nette auto

Peter beveelt Avis aan bij vrienden/bekenden

Avis - viel niet mee

0

Review:
onlangs 2 weken een auto gehuurd, Malaga vliegveld.
1. we hadden thuis alles geregeld maar moesten gewoon in de rij met huurders ter plekke. Kostte een uur.
2. In jakkertempo en matig Engels kregen we allerlei verzekeringsopties aangeboden, waarvan later een deel niet nodig bleek. Wordt niet helder uitgelegd, geen denktijd. Kostte € 200,-
3. we zouden spoedige terugstorting krijgen van het volletankgeld (wordt als borg gehanteerd). 4 weken later: nog niets.

Sterke punten:
de auto was in orde

Zwakke punten:
veel te weinig personeel
wachttijden
geen kortere wachttijd voor huurders met voucher
onheldere uitleg, (verzekerings-)geldklopperij
trage afhandeling geldterugstort (als het al gebeurt …)

Piet Glasb beveelt Avis NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Avis

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Avis aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Avis aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Avis


DMCA.com Protection Status