Greenwheels is het autodeelconcept waarbij iedereen gebruik kan maken van een enorme vloot aan auto’s. Dus je pakt gewoon zelf de auto wanneer je hem nodig hebt. Op ruim 1.700 locaties staan Greenwheels auto’s klaar, dus er is altijd wel een auto beschikbaar.

Greenwheels video


Greenwheels Reviews

  • Ben sinds een paar jaar lid en tevreden klant. Bij mij staan veel auto's in de buurt wat wel heel handig is. Ik gebruik zelf de app voor reserveren en openen en dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Ik heb een keertje autopech gehad en werd goed geholpen. Wel aanrader dus.

    Sterke punten
    Veel auto's Aardige klantenservice

    Zwakke punten
    Facturen zijn wat ouderwets (2x per maand ipv meteen kosten)

    Door Cindy op 19 februari 2020 Reageer
  • Al jaren klant en geen eigen auto nodig! Al jaren klant en erg blij dat ik niet zelf een auto hoef aan te schaffen! Je kan gemakkelijk een auto vooraf reserveren maar ook last minute trips naar de bouwmarkt zijn zo geregeld door spontaan te reserveren. Bij mij in de buurt staan nu 3 auto's binnen 5 minuten lopen, alleen in het weekend is het soms even zoeken naar een beschikbare auto. Met de nieuwe eGolfs in Den Haag kan ik zelfs helemaal duurzaam rijden. Het bijladen met snelladers van Fastned was even wennen maar na de eerste keer gaat dat ook vlekkeloos! Helemaal blij!

    Sterke punten
    Altijd in de buurt Goed schoon Nu ook elektrisch!

    Zwakke punten
    Niet de goedkoopste

    Door Stijn op 19 februari 2020 Reageer
  • Krijg nu al tijden een error melding op zowel hun site als hun app. Telefonische klantenservice kan niets doen en zegt dat ik alleen via het contactformulier kan communiceren. Dat meerdere keren gedaan maar wordt nooit op gereageerd. Dus geen oplossing! kan nu al een maand geen auto gebruiken maar betaal wel!

    Sterke punten
    makkelijk zo'n een deel auto

    Zwakke punten
    communicatie

    Door Jo op 30 januari 2020 Reageer
  • Omdat de facturen van hen zeer onduidelijk zijn, heb ik al snel een excell bestand moeten aanmaken om in de gaten te houden of hun facturen kloppen. Gelukkig maar, want nu zie ik, dat ze nu even stiekem €5,- meer afgeschreven hebben dan dat op de factuur staat. Mail net gestuurd. Benieuwd hoe lang de reactie duurt en wanneer ik het geld terug zie. De facturen kloppen wel verder qua berekeningen. Op mijn vorige belletje hebben ze ook (over een factuur) nooit meer gereageerd. Ging ook over een factuur. Vanaf dag één is er iedere keer wel iets mis gegaan. Ik heb het idee, dat ze niet helemaal eerlijk bezig zijn en vertrouw het toch niet helemaal. We wilden groen rijden, maar vraag me af, of zij wel zo groen denken 😉 De auto ziet er prima uit en er zit altijd een kwart aan het minimale benzine in. De auto rijdt lekker, is altijd schoon en ziet er van binnen netjes uit. Klantenservice is altijd vriendelijk, maar komt niet altijd even professioneel over. (Ik werk zelf ook bij een Klantenservice). Hun first fix is naatje pet 😡 TIPS: met mijn mobiel film ik na iedere rit een rondje om de auto. Stel dat er bijvoorbeeld tegenaan wordt gereden na mijn rit. Hoe kan ik dan nog bewijzen, dat ik dat niet heb gedaan?😳. Andere mensen vinden dat van mij overdreven. Maar nu ik de andere revieuws over hen heb gelezen, blijf ik het zeker doen. 😊 Voordat je wegrijdt moet je de auto controleren Altijd doen, en als je over een plek/schade twijfelt, gewoon wel noteren. Beter teveel dan te weinig. Gewoon niets aan het toeval overlaten.

    Sterke punten
    Auto rijdt lekker en is altijd schoon van binnen en buiten. Klantenservice altijd vriendelijk De app werkt prima, met reserveren, annuleren etc.

    Zwakke punten
    Facturen onduidelijk- ik moet zelf gaan puzzelen hoe de berekeningen in elkaar zitten en wel kloppen. Klantenservice komt niet altijd even professioneel over.

    Door Chegerijn op 13 oktober 2019 Reageer
  • This is the absolute worst car rental company I've ever encountered. They just tried to debit 465 euros from my account WITHOUT EVEN SENDING ME A BILL. I called customer service and they said they could not find anything under my account, no history of any trips. Like what the actual f*ck. I took two short trips with greenwheels, should not amount to more than 90 euros for each trip. Also I cancelled my subscription, you need to send them a 225 euro deposit and you only get it back AFTER 8 WEEKS, on top of the 500 euro bill! These effing scammers stole 700 euros from me while I took just two short trips. Horrible company and customer service. On top of that, the cars were dirty and tanks were not even 1/4 full even though this is supposed to be mandatory. STAY FAR FAR AWAY

    Sterke punten
    NONE

    Zwakke punten
    SCAMMING LYING NO TRANSPARANCY

    Door Sophia op 23 september 2019 Reageer
  • A terrible service and i would say avoid at all costs, there are hidden costs disguised as their Kilometer calculations. This means that not only do you pay for the petrol but also for the ware and tare of the car. We rented a car for the weekend and paid 69 euro for the car plus over 155 euro for car usage!!!! We filled the car up with 30 euro of petrol! This is outrageous. Much more convenient to use hertz or other car rentals. STAY AWAY! Rented from Utrecht, ND

    Sterke punten
    NONE, overpriced, scammy, and simply unpleasant.

    Zwakke punten
    everything

    Door Cosimo del b op 24 augustus 2019 Reageer
  • Ik moest wat spullen van Amsterdam naar Groningen verhuizen en zag dat ik via Greenwheels een stationwagon kon huren voor 89 euro voor het hele weekend. Ik ben alleen op en neer gereden en kreeg ineens een rekening van 250 euro (!), wat vooraf totaal niet was gecommuniceerd. Toen ik googelde naar kilometerprijzen bij Greenwheels, stond er dat de eerste 300 km bij de stationwagon in zaten. Dat bleek ineens toch niet zo te zijn en nu moet ik 0,39 euro per kilometer betalen en volgens Greenwheels heb ik 387 kilometer gereden! Dat is echt absurd, bij Bo-Rent had ik voor dezelfde rit 85 euro betaald zonder benzine. Dus maximaal 130 euro met benzine. De prijzen van Greenwheels worden niet alleen niet goed gecommuniceerd of helemaal niet, en zijn bovendien totaal niet marktconform. Wegblijven dus.

    Sterke punten
    Dichtbij huis op te halen.

    Zwakke punten
    Belachelijke prijzen en totaal onduidelijk wat je gaat betalen. Onaardige klantenservice.

    Door Annette op 13 augustus 2019 Reageer
  • Way too expensive. the cheapest car clocked at almost E50 for 3/4 hours of usage. Pricing is on three layers: subscription, car size and kilometers. Next time I'd rather rent a car for one day at Avis, Europcar or Snappcar for the same amount and with no km limitation. Also, the app to get the keys didn't work with me, it froze and while waiting for help I trespassed the deadline.

    Zwakke punten
    prijs

    Door Marco op 7 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • NIET AAN BEGINNEN! De facturen vallen hoger uit en ze zijn niet voor reden vatbaar. Ze reageren niet op mails en telefonisch doen ze het kort af als onzin!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Communicatie over alles. Bewust niet transparant en je met hoge kosten laten zitten. Je kunt zo goed lezen als je wilt ze zijn niet voor reden vatbaar. Betalen zul je of het nu klopt of niet.

    Door Peer op 15 mei 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Treurig: voor 4 uur een auto gehuurd, ik was een uur eerder terug en meldde dat: nee, ik moet gewoon dat niet gebruikte uur betalen. Je betaalt ook nog eens € 0,34 per km van af het wegrijden; afkopen eigen risico kost nog eens € 4,50. Moet ik dan ook nog de benzine afrekenen? Dat weet ik n.l. niet (waar kan ik die informatie terug vinden?). Bij "Hertz" betaal ik € 49,95 voor 24 uur, en 200 km vrij rijden daarboven 0,15 ct p/km (zelf de benzine betalen: volle tank mee/volle tank terug) en geen gezeur met codes en kastjes + app die niet gedownload kan worden etc. etc. De achterruiten van de auto waren volgekliederd met ijsjes of i.d.

    Sterke punten
    Die heb ik niet kunnen ontdekken

    Zwakke punten
    Onjuiste informatie aan de telefoon, schimmig gedoe over de kosten (vraag me af wanneer de afrekening komt). € 250,- gereserveerd op je creditcard (daar betaal je rente over). Weet niet wanneer dat opgeheven wordt: men dacht 2 maanden....

    Door C de Bruin op 14 mei 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Complimenten van de dag ben je een zakenman of -vrouw? Heeft u geld nodig om uw eigen bedrijf op te starten? Heeft u een lening nodig om uw schuld te betalen of uw rekeningen te betalen of een leuke zaak te starten? Heeft u geld nodig om uw project te financieren? Wij bieden gegarandeerde leendiensten van elk bedrag en voor elk deel van de wereld voor (particulieren, bedrijven, makelaars en rechtspersonen) met een superrente van 2%. Stuur voor de toepassing antwoorden op de e-mail over het onderwerp van dit bericht. Contact E-mail: [email protected]

    Sterke punten
    Complimenten van de dag ben je een zakenman of -vrouw? Heeft u geld nodig om uw eigen bedrijf op te starten? Heeft u een lening nodig om uw schuld te betalen of uw rekeningen te betalen of een leuke zaak te starten? Heeft u geld nodig om uw project te financieren? Wij bieden gegarandeerde leendiensten van elk bedrag en voor elk deel van de wereld voor (particulieren, bedrijven, makelaars en rechtspersonen) met een superrente van 2%. Stuur voor de toepassing antwoorden op de e-mail over het onderwerp van dit bericht. Contact E-mail: [email protected]

    Zwakke punten
    Complimenten van de dag ben je een zakenman of -vrouw? Heeft u geld nodig om uw eigen bedrijf op te starten? Heeft u een lening nodig om uw schuld te betalen of uw rekeningen te betalen of een leuke zaak te starten? Heeft u geld nodig om uw project te financieren? Wij bieden gegarandeerde leendiensten van elk bedrag en voor elk deel van de wereld voor (particulieren, bedrijven, makelaars en rechtspersonen) met een superrente van 2%. Stuur voor de toepassing antwoorden op de e-mail over het onderwerp van dit bericht. Contact E-mail: [email protected]

    Door Ryan jimmy op 2 april 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Run away from greenwheels As a former client of greenwheels i highly not recomend using greenwheels. Costs: Though it's a car sharing company, costs are higher than regular rental agencies. e.g. 4h rental (drive to ikea, shop, drive back) costs around 90eur; 3 day weekend break (800km drive) - ~600eur. at the end of the trip you cannot see the costs; you need to wait a couple of weeks (weeks, yes) for the invoice and usually that more than expected. on their website they advertise a lot the booking fees, while the price per km is not that visible -- if you travel for Client services: Client services is probably the worst possible experience ever: i've asked to explain that 600eur costs and i've been admonished and scolded that i didn't read the t&c; also i had to remind them a couple of times (4 weeks) to send me back the deposit. I've asked them to tell me when should i expect the guarantee back and they refused to answer making just a referal to some notification they never send. proof they don;t care about client is that they never reply to bad reviews on play store. Experience: cars are in bad condition. also, you cannot get a more naked car. For the price, rental companies give you upper or intermediate level of packages (highline for vw), but greenwheels gives you some sort of downgraded trendline. Cars are usually full of scratches, so before entering the vehicle you need to make a vigourous inspection and try to spot scratches that are not yet reported. otherwise you might be hold responsible. They seem to never fix the scratches. I wonder if they charge the clients for damages they never repair Re-fueling: The booking fee includes gas (way to go greenwheels!), but you cannot refuel anywhere; only certain gas stations are eligible. too bad, in this case gas is on the client. also, after refueling you need to write with a pencil the no of km on a paper in the glovebox - stoneage stuff. Pro: You can book a car in a couple of minutes. oh wait, add 20min to that because you need to make the scratch inspection first.

    Door baji86 op 30 maart 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Heb 1 keer gebruik gemaakt van Greenwheels en niet heel goed bevallen. Auto was redelijk verouderd, had een service beurt nodig en er zat nagenoeg geen benzine in de tank. Tankpas deed het niet, klantenservice niet bereikbaar, dus uiteindelijk zelf moeten voorschieten. Dit declareren ging heel moeizaam, kreeg ook geen duidelijk antwoord wanneer dit terug geboekt zou worden. Uiteindelijk de rekening voor nog geen dag autohuur via greenwheels: €160! Ik heb veel autos gehuurd maar zo veel ben ik voor een lang weekend nog niet eens kwijt voor een redelijk nieuwe en goed onderhouden auto via een echt verhuurbedrijf. Het was een dure les in ieder geval.

    Sterke punten
    Reserveren makkelijk.

    Zwakke punten
    Heel prijzig, auto slecht onderhouden, krijgt lege tank, slechte en onbereikbare klantenservice

    Door Leontien op 21 maart 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • App waardeloos kosten duuur! Km kloppen nooit gebruikte kosten onduidelijk je moet echt alles beter opschrijven want er zijn allemaal instinkers om meer geld uit je te halen moeilijk na te trekken tenzij je alles opschrijft ma dat lijkt mij echt vervelend om te doen ze rekenen op elke factuur 10 euro extra dus je betaald zowizo 20 extra elke maand begin niet met deze gasten er zijn veeel betere opties je bent gewaarschuwd

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    App is lastig Kosten onduidelijk en duur Ze rekenen kosten erbij als ze dat nodig vinden Km kloppen nooit Moet zelf administratie doen en dan nog 10 euro betalen op elke factuur

    Door Nooit meer ! op 25 januari 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vanavond de zoveelste slechte ervaring met Greenwheels gehad. Het leek zo'n fijn alternatief voor het hebben van een auto. Maar door de extreem slechte klantenservice haken wij toch ook af. Door een storing in het computertje in de auto was het voor ons niet mogelijk de auto af te sluiten. Onze ervaring met de helplijn: - 10 minuten in de wacht - een persoon die ons dreigt met hoge kosten - zelf door de kou terug naar de auto - onduidelijke ingewikkelde instucties om auto handmatig af te sluiten - geen excuses voor geleden ongemak

    Door Ilona op 18 maart 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sinds maart 2017 rijd ik gemiddeld 2 keer per maand met Greenwheels. Meestal langere ritten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de auto niet op de plek stond waar ie moest staan. Gelukkig zijn de Peugeots in Tilburg sinds kort vervangen door VW: dat rijdt stukken fijner. Ik heb 1 keer gelazer gehad met weekendreservering: de app gaf andere tijden aan dan de website, waardoor niet het weekendtarief in rekening werd gebracht. Na een telefoontje aan de helpdesk werd dit opgelost: bij de volgende factuur werd het keurig netjes alsnog verrekend. Wat mij betreft geen eigen auto meer: ik ben veel goedkoper uit dan dat ik zelf een auto bezit.

    Sterke punten
    goedkoper dan eigen auto geen gedoe auto wanneer jij wilt, desnoods midden in de nacht reserveren met app auto openen met app of (OV-)kaart met de nieuwe app kun je vooraf je kosten berekenen reservering makkelijk te verlengen via de app auto's staan verdeeld door de stad en niet op van die achteraf industrieterreinen

    Zwakke punten
    app gaf (weet nog niet hoe de vernieuwde app werkt) verkeerde tijden voor speciale tarieven

    Door Ramona op 4 oktober 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Greenwheels is te gek als je voor een kort ritje een auto nodig hebt. Als vervanger voor eigen vervoer of voor lange ritten is Greenwheels een ramp. Ik heb zelf meerdere keren meegemaakt dat de auto niet op de juiste plek stond. Hier kwam ik helaas pas achter na 15 minuten de helpdesk te bellen. Ik hou het abonnement nog aan voor als ik plotseling een auto nodig heb zonder thuis te zijn, maar raad iedereen af om hier klant te worden.

    Sterke punten
    Korte ritjes Nieuwe autos

    Zwakke punten
    Niet als auto vervanger Langzame helpdesk Gebrekkige communicatie Ze komen hun eigen belofte

    Door Robbert op 7 december 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Pas op! Greenwheels is stilzwijgend andere kosten in rekening gaan brengen. Tot 1 oktober werd, indien het totale bedrag de kosten van het dagtarief overschrijdt het dagtarief gerekend. Dit is zonder aankondiging veranderd. Het personeel zegt per telefoon dat dit niet veranderd is. Gevolg.. rij je 23 uur rond + een paar honderd kilometer dan ben je meer dan €150,-- ex verder. Normaliter werd dit afgetopt.

    Sterke punten
    nieuwe auto's

    Zwakke punten
    helaas

    Door Marcel op 22 november 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Bij aanmelding als NS abonnementhouder wordt korting van €25 aangeboden bij eerste rit binnen maand. Helaas korting wordt door hen niet toegepast. Na belofte om korting terug te storten , wordt nu meegedeeld dat 'rijtegoed' verrekend zal worden bij eerst volgende boeking binnen 3 maanden. Door verblijf in buitenland kan door mij hier geen gebruik gemaakt worden, dit was bij Greenwheels bekend. Jammer dat gedane belofte werd ingetrokken. Abonnement opgezegd.

    Sterke punten
    Nog niet ontdekt

    Zwakke punten
    Administratieve verwerking van toegezegde korting

    Door Els Kleinjan op 3 oktober 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik bevestig in alle opzichten de recensie van Patrick. Als je ook maar iets van een schijn van klantvriendelijkheid of intelligentie verwacht van een autoverhuurder, loop dan met een grote boog om Greenwheels heen. Ik heb ongeveer een jaar Greenwheels gebruikt als alternatief voor een eigen auto, maar ben afgehaakt door de eindeloze discussies met de servicedesk, die lijkt te bestaan uit goedbedoelende, maar niet al te snuggere vrijwilligers (ik vermoed: enthousiaste, naïeve, werkzoekende jongeren). Het aantal (zakelijke) afspraken dat ik gemist heb vanwege het hierboven door Patrick genoemde gepruts van Greenwheels is niet te tellen. Auto die niet start vanwege een nieuwe functie, die een betaversie (niet volledig uitgetest) blijkt te zijn, terwijl Greenwheels daar met geen woord voor waarschuwt is de nummer één van de vele, vele missers van Greenwheels die ik in één jaar heb meegemaakt. De anonieme communicatie is ergerlijk, alsof Greenwheels zich bij voorbaat indekt voor het geknoei van de mensen (onbetaalde vrijwilligers?) die hun servicedesk bemensen - geen namen noemen, zo kan niemand aansprakelijk gesteld worden. Als ik een auto nodig heb, huur ik nu bij een verhuurder waar ik als de koningin word behandeld, klasse service, persoonlijk, vriendelijk, flexibel, altijd auto's met minder dan 10.000 km op de teller, en per saldo niet duurder dan Greenwheels.

    Sterke punten
    Auto delen is sympathieke gedachte

    Zwakke punten
    - slechte klantenservice - gebrekkige communicatie - lange wachttijden aan de telefoon - niet te vergelijken met het niveau van de grote autoverhuurders - duur voor lange ritten (zie verder het commentaar van Patrick)

    Door Patricia op 19 januari 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Greenwheels is handig voor korte ritjes, voor lange ritten zijn er goedkopere autoverhuurders. Greenwheels is qua service en klantvriendelijkheid niet van het niveau dat de bekende autoverhuurbedrijven hebben. Klantencontacten (telefoon en email) komen wat amateuristisch over, de klant is zeker geen koning. Greenwheels helpdesk bestaat uit een handvol jonge mensen die niet altijd professioneel of deskundig zijn. Daar moet je tegen kunnen als je belt vanwege een probleem met de auto . - lange wachttijden servicelijn (soms meer dan een half uur wachten) - innovaties worden geïntroduceerd terwijl ze nog in ontwikkeling zijn - dus het kan altijd gebeuren dat de auto niet start. - Greenwheels communiceert altijd anoniem, (om te verbergen dat er maar een handvol mensen werken?). - Greenwheels probeert in zijn communicatie de Ikea-stijl (jij en jou) te imiteren, wat wel werkt bij Ikea - bij Greenwheels heeft het tot gevolg dat klanten als kleine kinderen worden aangesproken. - Greenwheels deelt vlot boetes uit, maar als de techniek het laat afweten, "innovaties" niet werken en de auto niet start, neemt Greenwheels geen verantwoordelijkheid ("jammer voor je dat de auto niet werkt. Doei!").

    Sterke punten
    milieuvriendelijk concept - geen eigen auto, auto delen

    Zwakke punten
    - duur voor lange ritten - slechte klantenservice - lange wachttijden aan de telefoon - niet te vergelijken met het niveau van de grote autoverhuurders - gebrekkige communicatie (zie verder boven)

    Door Patrick op 28 november 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Greenwheels

Schrijf je eigen review