• Helen

    Review over RentalCars

    RentalCar en GoldCar onder 1 hoedje... nadele van klant

    Via het bedrijf Rental Cars in NL hebben wij een complete huurovereenkomst afgesloten voor een auto op Mallorca, inclusief een alles gedekte verzekering.

    Bij de balie van het betreffende lokale autoverhuurbedrijf Goldcar werden wij geconfronteerd met een nieuw opgemaakt contract en bijkomende kosten. Er werd in rap tempo gezegd dat dit een soort borg voor brandstof was en dat e.e.a. per creditcard geïncasseerd moest worden.
    Het contract moest worden ondertekend anders kregen wij de auto niet mee. In de hectiek getekend en achteraf zie je dan dat er allerlei andere kosten in rekening worden gebracht zoals ook een extra verzekering.
    Vervolgens moesten we extra betalen voor pechhulp (kennelijk niet standaard) en er werd luchthaventoeslag in rekening gebracht. De zg. brandstofservice stond zo bleek later op de Spaanstalige factuur.
    Al met al moesten we nog € 382, extra aftikken.

    Dan had ik dus beter ter plekke/locaal zelf een auto kunnen huren, want nu heeft de tussenkomst van Rental Cars geen enkel voordeel voor mij gehad, meer ergenis.

    Rental Cars neemt klacht in behandeling maar komt met slap antwoord en doet niets met mijn claim.
    Rental Car ontrekt zich hier van haar verantwoordelijkheden naar mij als klant. De volledige verzekering die zij bieden dekt volgens de polis namelijk wel locale toeslagen ed. Zo wordt mijn claim voor de extra kosten die in rekening zijn gebracht door de verhuurder afgewimpeld en mag ik zelf even met Spanje contact op gaan nemen??

    Nu lees ik op internet achteraf allerlei soortgelijke ervaringen en klachten aan het adres van zowel Rental Cars als GoldCar....hoe kunnen deze bedrijven nog actief zijn ?? Zijn er geen instanties die hier wat mee doen???

    Kortom mijn advies: Rental Cars & GoldCar : NIET DOEN

    Sterke punten
    Snel te boeken

    Zwakke punten
    Slechte service
    Ontrekt zich van verantwoordelijkheden
    Komt overeenkomst niet na
    Laat klant lang in het ongewisse bij behandeling klacht

    23 augustus 2018

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.