Reviews van deze auteur

Gewoon slecht!

Onze ervaring met Sunny Cars is erg slecht. Voor vier dagen een auto gehuurd op Corfu. Auto zou om 10.00 uur maandagochtend worden afgeleverd bij het hotel. Om 10.00 uur, niemand te bekennen. Om 10.30, ook nog niet. Receptie van het hotel gebeld naar het kantoor van Union Cars ( lokale verhuurder), maar geen gehoor. Zat niet anders op dan nog even te wachten. Uiteindelijk 10.45 arriveerde de dame van Union, geen sorry ben wat later, helemaal niets. De auto in kwestie bleek een FIAT Panda. Op zich prima, zou je zeggen. We zijn niet verwend en gewend om kleinere auto's te rijden, ook privé. Daarom ook kleine auto geboekt. Niks mis mee. Het bleek echter een auto met ontelbare krassen en deuken en behoorlijk oud ( stond inmiddels tegen de 85.000 km op de teller). Dame gaf aan dat we de auto samen moesten controleren op krassen en deuken en dit moesten noteren op een formulier ( waarvan ik overigens geen kopie kreeg). In de praktijk een onmogelijke opgave, om alle krassen en deuken te noteren was ik nog wel een uurtje bezig geweest in de brandende zon. Dus zo goed als mogelijk gedaan. Auto zou worden afgeleverd met volle tank, er zat echter slechts een kwart tot een derde benzine in. De opdracht was om het maar weer af te tanken tot precies dat niveau bij inleveren. Verder zou de auto weer volgens afspraak op vrijdagochtend 10.00 worden opgehaald, maar de dame gaf aan dat ik de sleutel donderdagavond bij de receptie kon achterlaten, dan zouden ze hem ergens op de vrijdag wel weer halen. Ze wisten namelijk niet hoe laat ze vrijdag zouden komen. Ik moest dus maar afwachten of het vooraf opgemaakte krassen- en deukenrapport akkoord zou zijn, wat een onrustig gevoel geeft wanneer je creditcardgegevens zijn genoteerd. Tijdens het rijden schakelde auto heel slecht, moest deze letterlijk in zijn versnelling duwen. Het lukte wel, maar echt prettig was het niet. Ook het bolletje van de versnellingspook kwam tijdens het rijden plotseling los. Je schrikt je een hoedje als je net in de eerste versnelling een berg op rijdt. Hoedenplank ontbrak en binnenverlichting deed het niet, wat geen overbodige luxe is wanneer je in het donker op donderdagavond met zekerheid je spullen uit de auto wilt halen. Al met al staat er in de algemene voorwaarden van Sunny Cars dat je bij problemen het noodnummer moet bellen zodat men kan bemiddelen. Anders kan er achteraf niets met de klacht worden gedaan. Allemaal leuk en aardig, maar gaat men werkelijk bemiddelen bij een loskomend bolletje van de versnellingspook, een ontbrekende hoedenplank, een onwerkbaar deukenrapport zonder mogelijkheid tot wederhoor bij eventuele extra deuken, een late aflevering, een te oude auto etc? En bovendien, zit ik er op te wachten dat ik er een halve vakantiedag extra aan kwijt ben om op een andere auto te wachten? Het antwoord is nee. We zijn op vakantie en hebben wel wat beters te doen. We hebben het er maar mee gedaan. Zou Sunny Cars iets met mijn klacht moeten doen? Ik vind van wel. Bellen met het noodnummer doet men bij nood ( auto rijdt totaal niet, wordt niet geleverd etc). Dit is gewoon een opeenstapeling van feiten die leiden tot een zeer slechte ervaring. Een dergelijk klacht achteraf zou ondanks het indekken via de algemene voorwaarden gewoon serieus genomen moeten worden. Prioriteit nummer 1 zou toch een tevreden klant moeten zijn. Ben benieuwd.

Sterke punten
Geen

Zwakke punten
Slechte service, slechte kwaliteit auto, komt afspraken niet na.