CarDelMar

CarDelMar is een jonge speler op de Nederlandse reisbureaumarkt en biedt wereldwijd huurauto?s aan in 60 landen en op meer dan 5.000 verhuurkantoren. Op de Nederlandse markt onderscheidt Car Del Mar zich door een zeer aantrekkelijk laag prijsniveau, waardoor de huurauto?s van CarDelMar veelal tot wel 30% goedkoper zijn dan die van de gevestigde partijen. Dit ligt o.a. aan het feit dat de All-inclusive prijzen van CarDelMar écht all-inclusive zijn, d.w.z. zonder toeslagen voor de restitutie van het eigen risico in geval van schade, zonder reserveringskosten en zonder creditcardkosten.Daarnaast biedt CarDelMar een ongekende goede en snelle service.

Algemeen

CarDelMar is een tussenpersoon in het verhuren van auto's en geniet het vertrouwen zowel de klant als de partners. Dit wordt vertaald in een aantal regels van 'Do's and Don'ts'. Deze definiëren de regels die in alle diensten toereikend moeten zijn, of het nu gaat om de keuze van autoverhuurbedrijven, waarmee samengewerkt wordt, de bestemming of de prijsbepaling. Daarnaast worden kwaliteit en klantenservice hoog in het vaandel gehouden bij CarDelMar.


Waarborg

De meeste klanten vragen zich of zij een waarborg moeten achterlaten bij het afhalen van een auto. Bij CarDelMar moeten klanten een creditcard tonen bij het afhalen van een auto. De lokale autoverhuurder zal dan een bepaald bedrag op de credit card blokkeren/ een pre- autorisatie bewerkstelligen om de vrijstelling in geval van schade of verlies van het voertuig te dekken. Een waarborg kan niet contant of middels een debit card betaald worden. De waarborg wordt weer vrijgegeven in geval er geen sprake is van schade of verlies van de huurauto.


Leeftijd bestuurders

Elke autoverhuurder legt een bepaalde leeftijdsbeperking vast per land en voertuigklasse. In de lokale voorwaarden staat precies aangegeven welke leeftijdsbeperking van toepassing is bij de desbetreffende autoverhuurder. In de lokale voorwaarden staat ook aangegeven hoe lang een bestuurder in het bezit moet zijn van een geldig rijbewijs en of er eventuele kosten in rekening worden gebracht voor jonge bestuurders. Voor jonge bestuurders worden meestal extra kosten in rekening gebracht omdat er een verhoogd risico is op ongevallen. Ook de eventuele leeftijdsbeperkingen voor oudere bestuurders kan men terug zien in de lokale voorwaarden.


Wijzigen en annuleren van een boeking

Klanten kunnen een boeking tot uiterlijk 24 uur voor de afhaaltermijn wijzigen of extra opties toevoegen aan de reservering. In dit geval kan gedacht worden aan een navigatiesysteem of een kinderzitje toevoegen aan de reservatie. Het wijzigen van een boeking kan via de Service Hotline via het telefoonnummer +49 (0)69 153 253 050 (vaste oproep in het Duitse netwerk, kosten variëren volgens provider). Als klanten de boeking tot 24 uur vóór de huur willen annuleren, dan is het niet nodig te bellen. De huurwagen kan men annuleren in de login-zone "Mijn CarDelMar"


Benodigdheden

Klanten die een huurauto afhalen moeten een geldige rijbewijs, categorie B (Euro-norm) overleggen bij de lokale autoverhuurder. Het rijbewijs moet in het land van verhuur geldig zijn (rijbewijzen die in het land van de huur niet leesbaar zijn moeten door een internationaal rijbewijs worden begeleid). Meestal is het nodig dat de bestuurder resp. de bijkomend ingeschreven bestuurder(s) minstens één jaar, in sommige landen ook tot 3 jaar, in bezit is van een geldig rijbewijs. Daarnaast moet de bestuurder ook een paspoort/identiteitsbewijs en een credit card op zijn/haar naam overleggen. Hetzelfde geldt ook voor de bijkomende bestuurders.


Contactgegevens

CarDelMar is in Nederland van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot en met 18.00 uur te bereiken via het telefoonnummer: +31 (0) 707 709 161 (Landelijk tarief).


CarDelMar video


Artikelen over CarDelMar

CarDelMar - 10e verjaardag is 10% korting

CarDelMar bestaat 10 jaar en heeft om het te vieren 10% korting op alle autohuur wereldwijd. Deze actie is geldig op alle boekingen die vóór 15 maart 2015 worden geboekt. CarDelMar is een jonge speler op de Nederlandse reisbureaumarkt en biedt wereldwijd huurauto's aan in 60 landen en op meer dan 5.000 ... [...]

CarDelMar Reviews

    Nooit een auto bij car del nar huren

    Wij hebben een auto gehuurd bij car del mar.
    Wanneer wij op onze bestemming in Lissabon aankwamen,had car del mar ons bij interrent ondergezet.hier kregen wij tehoren dat wij inneens een basispaket geboekt hadden,terwijl wij wel netjes het duurste pakket bij car del mar geboekt hadden(volledige cover).dit betekende dat wij nog eens 450euro mochten neerleggen,anders waren wij niet verzekerd tegen eventuele schade.Aan deze balie waren meerdere Nederlanders met dezelfde problemen,ook via car del mar een een auto gehuurd.De auto die we kregen zat ook nog vol met krassen en deuken,dan neem je niet dat risico.anders werdt er 1200euro van de creditcard afgehouden.dit bij car del mar meerdere malen neergelegd om ons geld terug te krijgen,maar zij wouden niet mee werken.de raad dat wij geven is,geef liever wat meer uit bij wat betere verhuurbedrijven zoals hertz.hebben we vaker auto's gehuurd en hier wordt je tenminste niet bestolen,zals bij car del mar.gewoon schandalig.

    Sterke punten
    Geen

    Klantenservice onbereikbaar

    als je een simpele vraag of klacht hebt kan je niet gewoon even bellen. Ze doen er alles aan om contact te ontmoedigen. Heb je alles ingevuld dan is er ineens een technisch probleem en heb je dus geen ticketnummer er wordt dan aanbevolen te bellen met jawel een telefoonnummer erbij. vervolgens bel je en omdat je geen ticketnummer hebt kom je niet verder in het belmenu. Waardeloos geregeld. Ergo, ik zit nog steeds met mijn klacht/vraag. Heel frustrerend.

    Zeer slechte service / GEEN service

    Via Happy Car en die weer bij Car del Mar een Ford Fiesta of gelijkwaardig gereserveerd bij Abbycar op Rhodos. Daar aangekomen staat er een oud model Nissan Micra klaar. Verhuurder beweert dat die gelijkwaardig is aan een Ford Fiesta. Met verhuurder Abbycar viel niet te praten en ook na terugkomst klacht ingediend bij Happy Car. Die hebben deze doorgespeeld aan Car del Mar maar zowel Car del Mar als verhuurder blijven op hun standpunt dat beide auto's in dezelfde klasse vallen en er dus geen tegemoetkoming komt. Happy Car is het wel met me eens maar is afhankelijk van Cardel Mar. Zeer slecht dus en de laatste keer dat bij deze instanties een auto huur. Dan maar een paar centen meer maar wel met goede service en die ontbreekt hier totaal.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen kennis van auto's en klanten trekken met lokkertjes die niet nagekomen worden
    Geen service ter correctie, de centen zijn al binnen

    Slechte nazorg

    Anderhalf jaar na datum van autohuur schrijft Hetz Israël 250 euro af van onze credit card met de mededeling dat we niet betaald zouden hebben. Hertz reageert niet op onze mail dat we via Car del mar al betaald hadden. Car del mar geeft aan dat ze niets voor ons willen doen omdat het meer dan 30 dagen geleden is dat we de auto gehuurd hebben. Waardeloze service.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen service als er na 30 dagen van de autohuur iets gebeurd.

    Bedrog over all-in premuim-verzekering

    Bij het boeken via Cardelmar krijg ik de aanvullende premium-verzekering er gratis bij en dat staat ook vermeld op mijn boekingsbevestiging die ik de zelfde dag vooruit moet betalen. Omdat direct boeken bij de autoverhuurder - maar dan zonder aanvullende verzekering - slechts 3 euro goedkoper is stuur ik voor de zekerheid deze laatste een mail met de vraag of de verzekering door Cardelmar ook echt geldt. Het antwoord is NEE. Op de sites van Cardelmar staan overal links naar de klantenservice maar na ruim 2 uur is het nog niet gelukt om doorgeschakeld te worden naar het vragenformulier of dit lukt een enkele maal wel en vervolgens heb ik alles opgeschreven en wordt de verzending geblokkeerd omdat ik niet aangemeld zou zijn op de site terwijl ik juist met dit doel mij heb geregistreerd en welkom ben geheten. Het is om gek van te worden!! Ook zou ik telefonisch contact kunnen opnemen maar het noodzakelijke telefoonnummer krijg ik niet te zien. Uiteindelijk is het mij gelukt om een mail te versturen met mijn vraag hoe het nu eigenlijk zit met die verzekering. Al dagen wacht ik op een antwoord. Ondertussen heb ik maar bij de echte verhuurder direct geboekt. Cardelmar belooft veel maar doet niets en wat die gratis verzekering betreft, dat is gewoon bedrog. Ik had bijna vooruit betaald. Betaal nooit vooruit en zeker niet bij Cardelmar.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Liegen over verzekering
    Vragen betaling vooraf
    Klantenservice vrijwel niet bereikbaar, telefonisch al helemaal niet
    Reageren niet op toegezonden e-mail

    Annulering vlucht leidt tot annulering autohuur

    Recent een annulering van de vlucht door Ryanair gehad, 10 minuten voor aankomst op Eindhoven Airport. Via Happycar.nl hadden we een auto geboekt bij OK rent a car in Valencia met de verplichte ‘’tussenstap’’ van Car del Mar.
    In de trein terug bezig geweest een vlucht op zo kort mogelijke termijn te regelen. Dat lukte voor de volgende ochtend (zaterdag) vroeg van Schiphol. Daarna aan de autoverhuur begonnen. Dat was rond 20.00. Gebeld met het alarmnummer, hun 'Hotline'. Dit nummer is niet in gebruik. Tweede nummer gebeld: een voicemail die zei dat ze gesloten waren. Op hun website kon ik kijken wat de openingstijden waren. Ook kon ik e-mailen. Op internet staat vervolgens alleen dat de hotline of het alarmnummer bereikbaar was op ma-vrij 09:00 - 18:00.
    Gebeld met OK Rent a Car maar die gaf aan niets te kunnen doen en dat ik het alleen via de broker Car del Mar kon oplossen. Op de opmerking dat de broker niet bereikbaar was kreeg ik een nummer maar dat was een nummer dat ik al had gebeld. De jongen zou wel een aantekening maken in het systeem dat ik had gebeld. De volgende dag bleek dat dat ook was gebeurd. Nog een mail gestuurd naar Happycar over het gebeuren en aangegeven dat wij de auto de volgende middag alsnog zouden ophalen.
    Bij aankomst in de middag bij OK Rent a Car bleek de auto geannuleerd. De melding uit het systeem van hun hoofdkantoor was wel bekend zei ze maar de auto was geannuleerd door Car del Mar en zij kon daar niets aan veranderen. Tot overmaat van ramp hadden ze daar ook geen andere auto.
    Via een andere verhuurder op de airport alsnog een auto gehuurd maar de hele grap heeft meer dan 4 uur van ons weekend gekost.
    Bij thuiskomst een klacht ingediend en om restitutie verzocht via ons eerste aanspreekpunt Happycar. Car del Mar heeft nu tot keer de claim afgewezen vanwege no show.
    Aan het feit dat zij een noodnummer hebben dat alleen ma-vr van 09.00-18-00 bereikbaar is hebben zij geen boodschap. De zaak nu overgedragen aan onze rechtsbijstand verzekeraar.
    Deze praktijk is niet uniek voor Car del Mar. Alle websites werken op deze manier. Het is ongelooflijk dat een Europese Commissie hier geen werk van maakt. Alles is zo niet transparant en als klant heb je, omdat de broker altijd in een ander land zit dan waar jij in eerste instantie boekt, praktisch geen middelen om je claim terug te vorderen.
    Deze klacht is meer dan bekend. Wordt er iets verbeterd? Nee. Het interesseert ze hoegenaamd niets. Het levert gewoon goed geld op voor alle betrokken partijen.

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    Geen service en bereikbaarheid buiten kantooruren
    Slechte klachtenregeling
    Misbruik maken van ''voorwaarden'' in geval van annuleren vlucht of vertraging

    Huur niet via Delmarcar bij Budget in Molyvos in Lesbos

    Via Delmarcar een auto gehuurd bij Budgetcar in Molyvos, Lesbos.
    Niet doen ! Oude Toyota Yaris uit 2007 met krassen en deuken.
    Onvriendelijk personeel en geen steun van Delmarcar. Boek niet in Nederland maar gewoon ter plekke. Is goedkoper en je weet wat je krijgt !!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Valse beloften, geen service en duur.

    huurauto ineens niet beschikbaar

    2 dagen na boeken heb ik nog niets gehoord en besluit zelf maar eens te bellen. Blijkt de huurauto ineens niet beschikbaar. "Oh, hebben ze u daar nog geen email van gestuurd," krijg ik te horen. "Kunt u iets doen"?, vraag ik. Ik moet hem overmorgen hebben en ik kan niet nog eens 2 dagen wachten op al dan niet bevestiging. "Nee, helaas. Auto's kunnen altijd ineens niet meer beschikbaar zijn". is het antwoord.

    Ongelooflijk! Maar waar!

    Sterke punten
    Geld verdienen via telefoongesprekken door klanten meer dan 10 minuten in de wacht te zetten

    Zwakke punten
    Kunnen geen auto leveren. Bedrog

    Slechte afhandeling

    Via Car del Mar van 4t/m13 juni een auto gehuurd bij Maggiore in Milaan. Autohuur betaald aan Car del Mar. 325 euro Borg geresveerd op creditcard t.g.v. Maggiore. keurig gecanseld op 13 juni. Op 14 juni huurbedrag door Maggiore afgeboekt van de creditcard. Ik heb toen contact opgenomen met Car del Mar, hen ook bewijs stukken gestuurd. Na enig heen en weer gemail, niets meer van hen vernomen, zonder enig resultaat.

    SLECHT!

    Als je hun service ooit nodig hebt, dan ben je de Sjaak want ze hebben echt een slechte helpdesk die nooit te bereiken is.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Helpdesk

    Te mijden! De meest arrogante maatschappij ooit. Minachting voor hun clienten

    Via cardelmar een auto gehuurd bij de co in Argentinië
    Onze flight was delayed en zo kwamen wij een dag later aan in Buenos Aires
    Op de voucher van cardelmar stond een telefoonnummer waarmee Cactus 7/7 24/24 kon bereikt worden
    Vanuit Londen onmiddellijk gebeld van zodra delay bekend was, geen antwoord, nog 8 x geprobeerd, geen antwoord, sms gezonden en email naar cardelmar met verzoek cactus te contacteren (wat zij nooit gedaan heeft). Bij aankomst dag later op vliegveld BA 4.30h gewacht op bestelde auto. Deze was intussen verhuurd en wij kregen een oude vervangwagen totaal beschadigd aan de buitenkant (krassen...) Cactus verontschuldigde zich cardelmar heeft een verkeerd telefoonnummer opgegeven. Dus zij waren niet op de hoogte.
    Nu komt de verachtelijke, arrogante service van Cardelmar. Op mijn ettelijke emails kreeg ik totaal geen antwoord. De Ceo gecontacteerd, plots beweging in de zaak, maar na een summier onderzoek, antwoord cardelmar op mijn vraag naar schadevergoeding (telefoons Londen nr BA, 4.30h wachten, oude wagen...) tgv. een bijzonder ernstige fout van cardelmar nl. verkeerd telefoonnummer opgegeven met als gevolg al onze problemen, wij geven geen schadevergoeding - zonder motivatie, zonder argumentatie - toppunt van botheid, arrogantie, machtsuitoefening. Al de bewijsmiddelen die ik overgemaakt had, al de emails, de verontschuldiging van Cactus, allemaal geen reden voor Cardelmar om ook maar enige uitleg te geven, zich zelfs maar te verontschuldigen. Alleen : We do not.
    Verwerpelijk. Totale minachting van hun klant.
    Misschien betaal je iets meer bij een andere autoverhuurder maar je wint op alle vlak door Cardelmar te vermijden. Die firma minacht haar huurders met een ongelooflijke dedain.

    Sterke punten
    ik zou niet weten welke

    Zwakke punten
    totale minachting voor haar huurders

    One-way-fee duikt opeens op

    CalDelMar is niet in staat geweest om de totale kosten van de huur goed weer te geven. Mijn boeking werd zo'n 50 procent duurder door een one-way-fee die ik aan de verhuurder moest betalen. Dit staat inderdaad en helaas in de 'kleine letters' van CarDelMar geschreven...

    Nooit meer. De autoverhuurbedrijven waar Car Del Mar met samenwerkt zijn onbetrouwbaar en stelen je geld.

    De slechtste ervaring ooit die we hadden met autohuur. Car Del Mar werkt duidelijk samen met onbetrouwbare en malafide verhuurbedrijven. Dit hebben we mogen ervaren. Voor ons nooit meer Car Del Mar. Hoe cynisch het ook mag klinken. Bij het terugbrengen van de wagen waren er 2 inritten van de parking. De ene richting alle betere verhuurbedrijven de andere inrit de malafide. Ik had er een foto moeten van nemen. TIP: HUUR NOOIT BIJ GOLDCAR.
    Het lijkt goedkoper tot je ter plaatse je wagen gaat afhalen:
    onder druk laten ze je een bijkomende verzekering nemen + € 200 in ons geval. Reeds +- € 200 betaald aan Car Del Mar, samen € 400. Dit voor de smerigste auto ooit. Ongewassen extreme vlekken op zetels, lege ruitesproeiers, blutsen, geen goedeplank,... Het was op een zaterdag met gevolg CAR DEL MAR is NIET BEREIKBAAR in het weekend. = alle macht aan de verhuurder.

    Sterke punten
    "goedkoper" tot je ter plaatse moet bijbetalen (misleiding tot en met !)

    Zwakke punten
    Werkt samen met onbetrouwbare autoverhuurders. GOLDCAR ONBETROUWBAAR.
    Zolang Car Del Mar samenwerkt met zulke bedrijven zal ik er NOOIT MEER huren en het ook iedereen afraden.

    Viten group Sardinie

    Via CarDelMar een auto gehuurd bij Viten Group op Sardinië. Helaas is ook Viten Group een van de bedrijven die op slinkse wijzen geld uit de zakken van toeristen weet te kloppen. Mijn credit card had net niet voldoende limiet om de borg te voldoen en andere betaalmiddelen (credit card vriendin/ cash/ bankpas) werden niet geaccepteerd.
    Bij terugkomst waren we 50 minuten te laat bij het inleveren van de auto en hiermeer werdt meteen €63 voor een volle dag extra in rekening gebracht. Flexibiliteit is ver te zoeken bij deze firma!

    Sterke punten
    Huren van een auto snel online te regelen

    Zwakke punten
    - Inflexibel
    - Niet klantvriendelijk
    - Alle opties aanwenden om klanten meer te laten betalen

    CarDelMar

    Risico is zeer groot dat je huurauto al weg is als je te laat bent ( kan al bij enkele minuten na afgesproken tijdstip)

    Al je geld is dan weg !!!!

    Sterke punten
    Degene die je te woord staat...vindt het ook kolder maar heeft te maken met het bedrijfspolici

    Zwakke punten
    Het bedrijfpolici

    Louche partner CarDelMar

    Via CarDelMar een auto gehuurd met volledig all risc verzekeringspakket in Malaga (bij DelPasso autoverhuur). Bij het afhalen werd zeer sterk aangedrongen, incl. doem scenario's, om de auto nogmaals all risc te verzekerenen maar dan bij bij de verhuurder zelf.
    Omdat ik hier niet op in ging wilde ik de gebruikelijke deposito storting met mijn creditcard doen maar tot mijn verbazing werd mij verteld dat m'n pincode niet klopte (100% zeker dat deze wel juist was) en dat de creditcard hierdoor geblokkeerd was.
    De enige optie die geboden werd was toch de extra all risc verzekering af te sluiten waardoor er geen deposito storting nodig is met als resultaat dat de autohuur ruim 2x zo duur werd.
    Na met mijn bank gebeld te hebben bleek mijn creditcard helemaal niet geblokkeerd. Men zag in hun systeem dat mijn deposito stortingen tot tweemaal toe afgebroken waren voordat deze afgerond konden worden. Ik ben er dus met een simpele touristen truc bedonderd.

    CarDelMar neemt helaas geen enkele verantwoordelijkheid voor het voorval.
    Wanneer een broker als CarDelMar zo met klanten omgaat is het wel een erg makkelijk verdienmodel, wel de winst opstrijken maar geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor de door hen geselecteerd autoverhuurbedrijven, ook niet als je aantoonbaar bedrogen bent door een louche lokale verhuurder.
    De mederwerkers van CarDeDelmar zijn zeer correct maar de bedrijfspolicy is ver benedenmaats.

    Sterke punten
    Vriendelijk medewerkers.

    Zwakke punten
    CarDelMar laat je stikken als je door hun locale partner aantoonbaar juwordt opgelicht.
    Ga naar een betrouwbare broker!

    Huur niet via CarDelMar

    Zij doen hun best om je met een laag tarief binnen te halen en vervolgens hun omzet te vergroten met een upgrade en verzekeringen. Zoals de meeste verhuursites. Alleen is de service slecht. Ze zijn onbereikbaar. Alles is computer gestuurd vanuit Duitsland. Dus als er iets gewijzigd moet worden of je hebt een schade of serviceprobleem dan ben je de klos bij deze maatschappij!

    Sterke punten
    Veel aanbod en zoekmachine

    Zwakke punten
    Geen service. Computergestuurd bedrijf dat er alles aan doet om met minimale inspanningen geld te verdienen.

    Huur absoluut GEEN auto via CarDelMar

    Op Curacao auto van tevoren via CardelMar geboekt. Bij aankomst zoekplaatje waar de auto op te halen. Auto staat niet op de luchthaven en er was niemand die ons ophaalde. Na een aantal telefoontjes, behulpzame medewerkers van andere autorentals werden we 1 uur later opgehaald en naar de auto gebracht. We kregen een heel vieze auto. De bekleding was enorm smerig, over de autodeur zat opgedroogde smurrie, de kofferbak was kapot en kon niet open blijven staan. De auto was ook erg oud er stond meer dan 95.000 km op de teller. Autohuurbedrag was ook nog eens hoger dan bij andere verhuurmaatschappijen. Het was slikken of stikken, er was geen andere auto beschikbaar en we moesten tussendoor maar even terugkomen om de koffer te laten maken. (onze accomodatie was 1 uur rijden enkele reis) Ruitenwissersproeier was niet bijgevuld en bleek later kapot, heel handig op de stoffige wegen. Kortom huur nooit iets bij CardelMar, ze verhuren oude afgeragde auto's die niet onderhouden worden (constante melding dat onderhoud gepleegd moest worden) er is geen aandacht voor en als je een klacht indient wordt er niets mee gedaan. Zowel terplaatse als later bij CardelMar klacht ingediend maar het interesseert ze niets. Vermijd dit bedrijf!

    Sterke punten
    geen enkele

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen

    Niet te vertrouwen en bij problemen niet thuis.

    Wij hadden een auto gehuurd via Cardelmar. Bij aankomst in Malaga werden we met een busje van Delpaso de lokale auto verhuurder gebracht. Daar aangekomen begon het soebatten over extra verzekeringen. Maar die had ik niet nodig omdat ik die al via Cardelmar had geboekt. Ik zou alleen 1200 borg moeten betalen. Maar de balie medewerker van Delpaso was er alleen maar op uit om mij nog een verzekering te laten betalen. Als ik de 1200 borg zou betalen (en geen verzekering zou afnemen) dan zou elk minuscuul krasje van mijn 1200 borg afgetrokken worden werd mij te verstaan gegeven. Bij inleveren van de auto zou ik bij drukte als laatste aan de beurt zijn, enz. Na al deze dreigementen heb ik heb een poging gedaan Cardelmar te bellen, maar die zijn buiten kantoor uren niet bereikbaar.
    Ik heb toen de discussie gestopt, de auto daar gelaten en ben weer terug gebracht (het duurde even, men had geen haast meer) naar de luchthaven.
    Het was inmiddels 8 uur s'avonds en het was wel even schrikken toen de eerste verhuurder uitverkocht bleek. Maar gelukkig had Goldcar een prima auto zonder al dit soort gedoe. Zeer slechte ervaring, en in 30 jaar auto's huren niet eerder zo iets meegemaakt.
    Op mijn klacht van de afhandeling met bijbehorende dreigementen werd niet ingegaan. En het was ook niet mogelijk om op het weerwoord te reageren. En het geld kwijt.
    Het zal niet altijd verkeerd gaan, maar kijk wel uit met deze club, check alles drie dubbel want anders ben je je geld kwijt.

    Sterke punten
    Auto's verhuren voor prijzen die blijkbaar niet kunnen

    Zwakke punten
    Telefonisch niet bereikbaar als je ze nodig hebt.
    Heleboel gedoe bij het afhalen van de auto.
    Klachten worden niet serieus genomen.

    let op voor huur in Gran Canaria

    Auto gehuurd met afkoop eigen risico in Las Palmas via CarDelMar bij Goldcar.Bij de afrekening van onze creditcard werd de waarborg niet volledig teruggestort omdat men ons blijkbaar een extra verzekering had aangesmeerd zonder ons medeweten!CarDelMar had wel een bevestiging van onze hier aangegane verzekering in het nederlands en engels meegegeven, welke we in Las palmas aan Goldcar hebben getoond. Er is daar verder dan ook geen bijkomende verzekering voorgesteld!

    Zwakke punten
    Geen controle van de auto bij afhaling, wij kregen de sleutel en gegevens van de plaats waar we hem konden vinden

    Waardeloze site

    Mijn reservatie is nooit bevestigd, waardoor ik op de luchthaven geen andere keuze had dan de volle pot van de verhuurmaatschappij te betalen. De firma was inderdaad niet bereikbaar (enkel op weekdagen van 9 tot 18u???). Achteraf via mail het antwoord gekregen dat een reservatie tot 72u op zich kan laten wachten. Dat heb ik nergens gelezen, dat zit dus lekker verborgen tussen de kleine lettertjes. Er staat trouwens weinig extra info op de site.
    Conclusie: reserveer online direct bij de verhuurmaatschappijen. Beetje duurder maar je bent tenminste zeker!

    Sterke punten
    geen enkel --> goedkoop maar je krijgt waarvoor je betaalt zeker...

    Zwakke punten
    Helpdesk niet bereikbaar buiten de kantooruren, voorwaarden niet duidelijk

    CarDelMar geeft geen thuis buiten kantoortijden

    Tot 25 juli 2015 was ik eigenlijk wel tevreden over CarDelMar. Echter door de storm op zaterdag 25 juli kon ons vliegtuig pas 4,5 later vertrekken en misten wij de aansluiting Rome -> Ancona. Dit was al duidelijk tijdens het wachten op Schiphol, dus wilde ik CarDelMar bellen om te melden dat we mogelijk een dag later de auto konden ophalen op vliegveld Ancona.
    Ik had alle papieren uitgeprint bij me en vond dus het nummer van hun ‘Hotline’. Ik kreeg echter alleen een voicemail die zei dat ze gesloten waren en dat ik evt. kon e-mailen of op hun website kon kijken wat de openingstijden waren!!! Niet eens via hun voicemail te horen te krijgen en ook niet op alle papieren die ik had uitgeprint!!! Gelukkig had ik mobiel internet en vond dat de ‘Hotline’ slechts bereikbaar was op ma-vrij 09:00 – 18:00. Ik heb zeker 4 e-mails gestuurd en tot op vandaag geen reactie gehad!
    Natuurlijk ook de locale verhuurder (SICILY BY CAR) gebeld, maar die zei doodleuk dat ik het alleen via de broker (CarDelMar) kon oplossen en had er geen boodschap aan dat de broker niet bereikbaar was. De huurauto was ik kwijt omdat het (aansluitende) vliegtuig wel op tijd arriveerde maar ik de auto niet kon ophalen. Volgens de kleine lettertjes van CarDelMar heb je dan ook geen recht op restitutie!!
    Na een gedwongen overnachting in Rome moesten we zondag eerst weer terug naar Milaan vliegen en vervolgens naar Ancona. Nog diverse keren gebeld en gemailed maar CarDelMar gaf geen thuis. Uiteindelijk CarDelMar Duitsland gebeld (wel open in het weekend). Die konden mijn reservering niet wijzigen maar boden wel aan om hem te cancelen en het geld te storneren op mijn creditcard, hetgeen ik natuurlijk direct accepteerde :-).
    Natuurlijk naïef van mij om te verwachten (en niet van tevoren te checken) dat een hotline altijd beschikbaar is, maar ik had nooit verwacht dat je door een vertraging in principe je huurauto en je betaalde huursom kwijt zou kunnen zijn. De start v/d vakantie met 2 gehandicapte en autistische kinderen met vertraging, gemiste connectie, gedwongen hotelovernachting, extra vlucht via Milaan en uiteindelijk dan ook nog eens alle koffers weg in Ancona en geen huurauto meer was zo geen pretje.
    In het vervolg zal ik zeker letten op de beschikbaarheid v/d broker igv calamiteiten en wat er gebeurt bij ‘het onverhoopt niet kunnen ophalen v/d huurauto op het afgesproken tijdstip.

    Sterke punten
    Prijstechnisch zijn ze in orde en zo lang er geen problemen optreden loopt alles goed.

    Zwakke punten
    Buiten kantoortijden niet bereikbaar, dus als er dan problemen zijn mag je het zelf uitzoeken. E-mails wordt niet op gereageerd, ook later niet en ik betwijfel of ik enige restitutie had gekregen als ik niet naar CarDelMar Duitsland had gebeld.

    Oplichters GOLD Car via Car del Mar

    Ik huurde een (benzine) auto voor 12 dagen op Palma de Mallorca via CarDelMar. Bij boeking moet men aangeven hoe laat men aankomt, plus vluchtnummer en de tijd van aflevering auto bij terugreis. Hetgeen ik gedaan heb.
    Het gaat hier vnl over de aflevering bij terugreis.
    Mijn vertrektijd met vliegtuig was 09.40 naar Eindhoven met Ryanair. Ik leverde de auto in om 08.00 aangezien er stond dat de openingstijden van 08.00-23.00 zijn. De dame die de auto's controleerde was zeer druk en ik had ook beetje haast. Ik heb de autosleutels in de box gedaan en dit vermeld. No probleem, auto hoeft niet nagekeken te worden en km stand etc zou ze zsm nakijken. Ik had Total Comfort Plus pakket dwz volle tank krijgen en volle tank terug met teruggave van geld, dat in principe was ingehouden.
    Wat schertst mijn verbazing, ik kreeg slechts de helft van het geld terug. Bij navraag en vele mails, werd mij medegedeeld dat ik de auto te laat had ingeleverd. Op contract stond 07.00 afleveren. Bij de firma stond geregistreerd 08.04 ! Hier staat een boete voor en tevens moest ik extra nabetalen omdat ik een diesel had gekregen, die ik dus niet besteld had.

    Ik heb mij daartegen bezwaard, emails worden beantwoord maar men bleef erbij. Ook ging met niet in op het feit dat ik
    geen diesel had besteld.
    Ik heb vriendelijke mails gestuurd en ook gevraagd of ik ook geld mag claimen als men mij niet op de aangegeven aankomsttijd afhandelt. Ook het elke keer weer geconfronteerd worden met de ogenschijnlijk vele extra verzekeringen die men toch nog zou moeten nemen.... Daarom neem ik al de Comfort Extra Plus etc. om van dat gezeur af te zijn....
    Dit zijn allemaal "hidden costs".
    Op deze manier kunnen zij goed concurreren met lagere prijzen dan andere betere firma's maar in the end betaal je bij hun ook de hoofdprijs.
    Voor mij dus never nooit niet meer GOLD Car via Car Del Mar of welke ander tussenbedrijf.

    Sterke punten
    Geen.

    Zeer slechte service van ned verhuurbedrijf

    Did not get my rental car because amount on creditcard not enough. Info about amount needed insufficiënt. No help at all from company. They told me it was out of their hands and i had to call the maroccon rental company myself. Now
    almost two weeks waiting for money to be deblocked from creditcard. I also called about that and again no help from Cardelmar.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Service abominabel

    autohuur malaga

    nooit meer huren bij car del mar ,auto opgehaald in malaga zaterdagvond laat maar verhuurder gaf de auto niet mee zonder een extra verzekering af te sluiten ondanks een all inclusief van car del mar een agent gebeld via het nummer van car del mar maar geen gehoor dus extra verzekering toch maar genomen gebeld op maandag met car del mar maar gaven aan dat ik dit niet had moeten doen maar verder niets verder nog e-mails gestuurd naar car del mar maar zelfde antwoord dus met andere woorden ze laten je gewoon stikken car del mar stunt met prijzen maar uit eindelijk ben je duur uit dus een goede raad uit de buurt van deze firma blijven

    Sterke punten
    goed misleidend verkoop praatje

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen


Bezoek CarDelMar

Schrijf een review