Guerin Car Rental Solutions is Ibericar Company, with the backing of Grupo Salvador Caetano and Mapfre. In Portugal since 1989, Guerin revamped the vehicle rental service landscape. By means of exclusive and innovative offers, every customer is provided with a unique and personalised experience. Our mission reflects our values and, reflecting this, a large number of companies have already been selected as our mobility partners.

Guerin Autoverhuur Reviews

  • Auto gehuurd via Transavia bij Guerin.
    Bij afhaal te weinig saldo op creditcard(1550 euro)
    Kregen de huurauto niet mee.
    Ze probeerde me ook nog een extra verzekering aan te smeren die ik overigens al had.
    Mijn aanbod om de borg cash te betalen of per bankkaart aan te vullen was niet mogelijk. Ook aanvulling op creditcard en de auto later op te halen was niet mogelijk.
    De betaalde huurprijs van 350 euro wordt niet terugbetaald en de wel betaalde borg is na 3 weken nog niet geteruggestort.Volgens mij pure oplichterij.
    Ik beveel Guerin dus zeker niet aan.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Door Dick Blom op 11 oktober 2019 Reageer
  • Tijdens een reis door Portugal begin juni 2018, is de auto tijdens het tanken geraakt door een uitrijdende auto. Volgens Guerin was ik in 1ste instantie verantwoordelijk en zou de gehele borg van €1330 gebruikt worden. Dankzij een erg aardige meneer aan de balie in Porto werd dit bedrag direct teruggeboekt, omdat mij geen enkele blaam trof. Ik moest wel €208 betalen, omdat dit volgens hem de waarschijnlijke schade zou zijn!? Mogelijk dat ik binnen 2 weken dit al vergoed zou krijgen door Guerin, aldus de baliemedewerker. We zijn nu talloze mails verder en de enige reactie is: we moeten wachten op de verzekering.
    Na de laatste mail eind juli, heb ik niets meer gehoord!
    Hoewel het geldbedrag, gelukkig niet zo hoog is, weiger ik om het hierbij te laten. Ik sta volledig in mijn recht en ga door tot ik mijn geld terug heb.

    Door Brigitte Gil op 15 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Positief verrast door de snelle en vlotte afhandeling door Guerin Faro.
    Een auto geboekt via Carrentals en bij aankomt een gratis upgrade. De auto had slechts 6000 km op de teller. Samen rondje om de auto waarbij de medewerker wees op de reeds aanwezige krassen.
    Er werden geen extra verzekeringen aangesmeerd. Met 20 minuten reden we weg. Het inleveren ging eveneens super vlot met 10 minuten konden we weer vertrekken.
    Vooraf had ik enige argwaan gezien de vele negatieve reacties, maar ik kan niet anders zeggen als dat ik Guerin aan zou raden.

    Sterke punten
    Nieuwe auto
    Vlotte afhandeling
    Geen extra verzekeringen aangesmeerd

    Zwakke punten
    Geen

    Door De Lange op 24 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Totaal 2 en een half uur wachttijd op airport.
    Alles via handgeschreven formulier.
    Kom op he!

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Wachttijd

    Door Marc Hof op 14 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op de Azoren auto gehuurd via Rental cars bij Guerin daar flinke schade gereden.
    Door de medewerkers van Guerin uitstekend geholpen en advies gekregen de service was echt 200%.
    Ook de hulp bij de formulieren om een claim in te dienen voor de verzekering bij Rental Cars was men zeer behulpzaam mee.

    Sterke punten
    Medewerkers zijn uitermate correct en heel ondersteunend bij schade.
    Vriendelijk en duidelijk in de communicatie 200% service gericht

    Zwakke punten
    Die heb ik niet ervaren

    Door Gerard en El op 30 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • As I read several negative reviews I would like to say that I experienced a very good service at Faro airport. It was very busy but Guerin had anticipated by having many people to help. Check in was efficient without trying to sell more insurance. Car was better than booked, very new. No hassle about scratches etc. Return process very efficient. Recommended!

    Sterke punten
    Efficiency, hassle free

    Zwakke punten
    None

    Door Steef op 4 november 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In mei 2017 een auto gehuurd via Sunnycars bij Guerin. Ervaringen erg positief. Bij ophalen auto duidelijke uitleg en er werd niet geprobeerd extra verzekeringen te verkopen.
    Auto is schoon en medewerker loopt samen rond de auto om bestaande schades te noteren.
    Het enige wat als borg werd ingehouden was een brandstofborg van € 100,-. Inleveren midden in de nacht. Sleutelbox is aanwezig. Week later kreeg ik mijn reservering weer terug.

    Sterke punten
    professioneel, snel en vakkundig.

    Zwakke punten
    geen

    Door John op 1 juni 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd guerin aurport faro

    Nooi meer. moet meer betaald worden dan bij boeking vermeld!

    Auto s nacht teruggebracht. Niemand aanwezig.

    Later zie ik op credit card afschrift dat er aanvullend nog een keer e66 afgeboekt is. Geen enkele aankondigin, geen enkel
    Idee waarom. Navraag gedaan en kreeg wazig antwoord over noet aantreffen documenten. Is louter een printje meegegeven voor eigen gebruik.

    Niet aan te raden bedrijf. Kies aub voor betrouwbare aanbieder

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    Dubieuze afboeking achteraf

    Door Ruud op 20 oktober 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Een auto gehuurd via Sunnycars bij Guerin luchthaven Lissabon.
    Wij hadden een auto gehuurd zonder kredietkaart, maar met een cash waarborg van €100 ter plaatste te betalen.
    Op onze voucher van Sunnycars stonden deze details vermeld. Ter plaatste verliep alles zeer vlot. Guerin heeft een balie op de luchthaven van Lissabon. We kregen uitleg over de tolwegen in Portugal en de verschillende mogelijkheden om te betalen (wij namen geen elektronisch bakje en betaalden gewoon de tol onderweg, we kregen hierin vrije keuze). Er werd geen enkele keer gevraagd om extra verzekeringen af te sluiten. Wel werd de mogelijkheid geboden over te schakelen naar een diesel auto mits een meerkost, we wensten dit niet, daar werd verder niet meer op ingegaan. We kregen nog wat uitleg over de wagen en konden zonder zorgen vertrekken. Ook het inleveren verliep, ondanks de drukte op de car-rental in de luchthaven van Lissabon, zeer vlot bij Guerin. We kregen onze €100 waarborg onmiddellijk terug. Zeer vriendelijke bediening.

    Sterke punten
    Vriendelijke bediening, in het Engels.
    Balie op de luchthaven van Lissabon.
    Er werden geen extra verzekeringen opgedrongen.
    Duidelijke uitleg over het tol systeem in Portugal en de verschillende mogelijkheden om te betalen.

    Zwakke punten
    /

    Door Aline Desmet op 28 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ze proberen op alle manieren extra geld te krijgen.
    Ook moet je heel lang wachten om de auto mee te krijgen, wel 2 uur.
    Vreselijk .
    Daarna proberen ze extra verzekeringen te verkopen, door te zeggen dat de andere verzekering niet goed is.
    Onze auto was vies door een dennenboom waar hij onder stond bij onze vakantiehuisje.
    Toen moesten wij EUR 150,00 extra schoonmaak kosten betalen hiervoor.
    Heel fijn zo'n discussie als je je vlucht moet halen.
    Ten eerste hadden wij een all in verzekering en ten tweede kun je er toch niks aan doen als de auto onder een boom staat.
    Wij hebben al veel auto gehuurd maar nog nooit meegemaakt dat wij hiervoor hoefden te betalen voor de schoonmaak.
    Uiteindelijk na veel gedoe hoefden wij niet te betalen, maar gingen met een vervelend gevoel weg.
    Dus goed nakijken dat je niet bij guerin oporto terecht komt via economy carrental.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    lange wachtrij zeker 2 uur bij ophalen
    slecht sprekend engels
    je onzeker maken door extra verzekeringen proberen te verkopen

    Door Guerin Oport op 9 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ook helaas een auto gehuurd bij guerin porto. Dit keer bij easyterra. Het kantoor zoui in de luchthaven zitten, maar b;leek een loket, pickup met een minibus,, na 2 uur onze auto
    probleem, vlucht om 5 uur met ryanair, zij hebben kantooruren van 7 uur begin in de ochtend. Je klunt de auto niet inlevern. gebeld gemaild etc. geen reactie. uiteindeliujk de auto om 12 yuur moeten inleveren, nacht op airport nooit meer guerin!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    hun openingsuren, eigemn riscico en andere oplichterspraktijken, je betaalt uityeindelijk 4-5 keer de beginprijs, iedere andere aanbieder op OPO is Veeeel goedkoper, tip huur nooi bij guerin!

    Door boon op 3 mei 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • April 2016 auto gehuurd via sunnycars bij Guerin
    De auto opgehaald op luchthaven van Faro
    Afhandeling ging heel vlot en correct
    Er werd alleen 100 euro op de creditcard gereserveerd voor de benzine
    Na inlevering van de auto was dit nog de zelfde dag gecorrigeerd op de creditcard
    Dus wij zijn heel erg tevreden over autoverhuurbedrijf Guerin op luchthaven Faro

    Sterke punten
    Correcte behandeling
    Gewoon goed

    Zwakke punten
    Niet kunnen ontdekken

    Door Jacob de Ron op 13 april 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Eind jan.2016 een Peugeot 208 Diesel gehuurd voor 1 week via Rentalcars.
    Goed georganiseerd- Auto stond klaar en relatief nieuw. Kleine schades die op huurcontract werden vermeld. Zonder meer PRIMA auto.
    Vraagteken was dat via Rentalcars al een bedrag (aanbieding) voor de huur via credit card werd afgeschreven terwijl er op bestemming nogmaals een bedrag voor "local charges" werd afgeschreven zodat het uiteindelijke huurbedrag factor 1,75 van het e-mail aanbodbedrag was.
    Deze local charges zijn overal variabel en worden normaal niet genoemd maar komen er WEL bij !!
    Bedrag was niet onoverkomelijk maar geeft toch een vraagteken gevoel .

    Sterke punten
    Uitstekende wagen (diesel) en voor een berg eiland als Madeira een aanrader.
    Diesel lekker voordelig in Portugal.

    Zwakke punten
    Jammer van hogere local-costs

    Door R; de Wit op 9 februari 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto geregeld via Sunnycars.

    Guerin probeerde extra verzekering te verkopen maar dat is bij Sunnycars niet nodig.
    Grotere auto meegekregen dan besteld !
    Nette afhandeling zonder problemen.
    Veel voordeliger dan Hertz.

    Door Joop op 29 oktober 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hadden vooraf een auto gehuurd via car.rental. Bij aankomst bleek de auto niet beschikbaar. Wij kregen een andere, grotere auto aangeboden. Na het papierwerk dat ong. 1 uur in beslag nam, bleek onze auto onvindbaar. De medewerker moest 2 parkeerterreinen controleren om uiteindelijk onze auto nog niet te vinden. Bleek dat de wagen helemaal vastgeparkeerd tussen rijen andere auto's stond. Na nog eens twintig minuten wachten, wassen en controle kregen we eindelijk, na bijna twee uur, de wagen. Reken daarbij de tijd voor het nemen van de shuttle van de luchthaven naar het kantoor, en je bent heel veel tijd kwijt met het huren van de wagen.
    Bij andere verhuurkantoren breng je de papieren in orde en ga je zelf je auto ophalen. Bij Guerin moet een medewerker de auto gaan zoeken, controleren en hem dan voorrijden. Dan moet je zelf de auto nog controleren, de bagage inladen en pas dan kan je wegrijden. De andere klanten staan ondertussen gewoon te wachten. Gevolg: heel lange wachttijden en veel tijdverlies. Er liepen en zaten wel veel werknemers maar wat zij precies deden, is ons niet duidelijk. De wachttijden verkorten in elk geval niet.
    Als je de papieren in orde brengt: ook hier het obligate aansmeren van allerlei
    onnodige verzekeringen. Het bedrag op je kredietkaart is exorbitant hoog (2020€)
    Ook het inleveren van de wagen verliep moeizaam: zeer lange controle van het voertuig waarbij men een schram van ong. 2 cm op de bumper ontdekte. Discussie over het bedrag dat men eiste (495€ zonder BTW), verzekeringen die plots niet in orde bleken te zijn, ...........Je wordt uiteindelijk gedwongen te betalen omdat anders het bedrag op je kredietkaart niet vrijgegeven wordt. Ook nu weer: onvriendelijk personeel en heel veel tijdverlies.

    Zwakke punten
    geen duidelijke afspraken over verzekeringen
    heel veel tijdverlies bij het ophalen en inleveren van de wagen
    onvriendelijk personeel
    ongeorganiseerd en chaotisch

    Door Fina op 1 augustus 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vanuit mijn eigen ervaring de ervaringen die ik lees van andere klanten kan ik maar 1 conclusie trekken: oplichters.

    De start was goed. Kregen tegen een relatief klein bedrag een upgrade naar een betere auto. Bleek een 'nieuwe' VW polo te zijn (8 km op de teller). Vanwege het feit dat het een nieuwe wagen was en wij een all risk verzekering verder hadden afgesloten (waarvoor ze ? 1000 inhouden van je creditcard) zijn we niet in discussie gegaan met de medewerker die bij uitgifte aan gaf geen check met ons te doen van de wagen omdat het een nieuwe auto is (blijkt wellicht nu heel naief).

    Na 2 weken ingeleverd. Bij inname werd al gauw duidelijk dat de medewerker echt op zoek was bij zn controle (tot 2x toe claimde hij een kras terwijl dit vuil bleek te zijn). Uiteindelijk vond hij toch een zeer kleine oppervlakkige beschadiging. Nauwelijks een kras te noemen, kleiner dan 2 cm, waarschijnlijk veroorzaakt door steenslag. Bij het kantoor rekende ze hier ? 215 voor. Wij waren het hier niet mee eens, maar zeer onvriendelijke, nare medewerker was onvermurwbaar. Als wij niet direct zouden betalen zou ?n de 1000 niet worden vrij gegeven en er zou een rechtzaak volgen. Wij moesten onze vlucht halen (die we door alle discussies bijna al gemist hadden) waardoor we uiteindelijk betaald hebben. Belachelijke dienstverlening, echte oplichterij.

    Sterke punten
    - hebben een mooi verdienmodel voor zichzelf gevonden (oplichterij)

    Zwakke punten
    - naast de oplichterij ook zeer onvriendelijk personeel

    Door Suzanne op 12 juli 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij zijn enorm geschrokken van de lompheid van de medewerker aan de balie en van de afhandeling van de inname van de auto.
    In ons hele leven zijn we nog niet zo onbeschoft te woord gestaan en hebben we ons zo slecht behandeld gevoeld.
    De heer achter de balie had er duidelijk plezier in om ons zoveel mogelijk te treiteren. We hebben zelfs nog expliciet gevraagd of hij er plezier in had ons te "stangen" en hij bevestigde dat zelfs.
    Verder werden we gedwongen een reservering van E2000 euro te maken op de creditcard anders kregen we geen auto mee. Dat we hierdoor gedwongen werden ook nog een extra bestuurder mee te "kopen" was volgens de baliemedewerker ook niet zijn probleem.
    Bij inlevering bleken er wat - kleine - krasjes op het spatbord te zitten. Deze waren bij uitgifte niet gespot, maar bij inname dus wel. We werden gedwongen een bedrag ad E100 direct te betalen voor de schade - ondanks de uitgebreide verzekering!! - Zonder deze cash betaling wilde men de reservering ad E2000 niet deblokkeren op de creditcard. Een hele teleurstellende ervaring. Ik zou niemand adviseren bij Guerin (In elk geval niet op Madeira) een auto te huren.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onbeschoft gedrag en ernstig misbruik van machtspositie

    Door David op 12 juni 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Guerin Autoverhuur

Schrijf je eigen review