Reviews van deze auteur

povere ondersteuning

Review over AutoEurope

Goeie maand op voorhand via autoeurope een auto gehuurd in napels. Goeie deal prijs kwaliteit. Tot we op de luchthaven in het verhuurkantoor van locauto aankwamen. Daar bleken ze mijn creditcard niet te willen aanvaarden omdat het enkel een elektronische kaart zou zijn (een kaart zonder reliƫf letters, enkel een chip). Hierdoor lijkt ze op een debetkaart, maar het is wel degelijk een creditkaart en het was ook deze kaart waar ik vooraf mee gereserveerd had. Niks aan te doen zeiden ze, ik moest maar naar autoeurope bellen. Dit gedaan maar kreeg enkel van autoeurope te horen dat dit klopt dat ze enkel dit soort creditkaart aanvaarden en dat als ik de auto niet mee kreeg toch de volledige prijs zou moeten betalen omdat de annuleringstermijn voorbij was. Verder konden ze niets doen en in de kleine lettertjes van het contract staat dat autoeurope niet verantwoordelijk is voor de eisen die de onderverhuurder stelt, maar de weet je wel niet op voorhand. Ten einde raad heb ik dan naar mijn bank gebeld en het probleem geschetst. De bankbediende had net hetzelfde voorgehad in een trip die hij kort voordien gemaakt had. Hij bevestigde dat er niks mis was met mijn creditkaart en dat ik moest eisen om met iemand van de directie van autoeurope te kunnen spreken omdat ze weigerden een wettelijke , Europees erkende (gold)creditkaart te erkennen. Of het dit was wat indruk maakte of dat het mijn niet aflatende inspanning was om toch die auto te krijgen, ik weet het niet. Maar plots wou de baliebediende toch eens proberen en bleek de procedure zonder problemen te kunnen worden afgerond met de elektronische creditkaart.

Sterke punten
goeie prijs

Zwakke punten
een bestelling via internet is prima zolang er geen problemen zijn. Bij problemen is het behelpen, dikwijls in een vreemde taal. Een alternatief zou me 750 euro extra gekost hebben, terwijl de oorspronkelijke huur 160 euro was.

reacties: