Geachte heer/mevrouw,\\r\\nBij het ophalen van mijn huurauto ben ik onaangenaam verrast door onverwachte kosten en keuzes die mij op dat moment werden voorgelegd. Na aankomst moest ik een beslissing maken tussen:nEen aanvullende verzekering zonder eigen risico van 266,16,-euro plus een borg van 150 euro die later wordt teruggestort (wat netjes gedaan is), waarbij de auto zonder schade-inspectie teruggebracht kan worden.Of een eigen risico van 1700 euro dat op mijn creditcard wordt geblokkeerd, waarbij de auto bij inlevering streng gecontroleerd wordt en elke schade direct van dit bedrag wordt afgetrokken. Dit voelde als een vervelende binnenkomer, zeker na een vlucht, omdat ik al had verwacht dat met de vooraf betaalde reservering de volledige huursom geregeld was. Door deze extra keuzes en onverwachte kosten kwam de uiteindelijke prijs aanzienlijk hoger uit dan gepland. Achteraf had ik beter bij een verhuurbedrijf kunnen boeken dat transparant is over de totaalprijs, zonder op het laatste moment extra kosten toe te voegen. Een huurauto moet duidelijk en eerlijk geprijsd zijn. Wanneer ik een auto reserveer en betaal, verwacht ik vooraf inzicht in de volledige kosten, inclusief eventuele verzekeringen of waarborgsommen. Nu voelde het alsof ik geconfronteerd werd met onverwachte rekeningen die niet waren vermeld bij de reservering. Daarbij wil ik ook opmerken dat het voor klanten zeer verwarrend is dat bij de reservering de naam AutoEurope wordt genoemd, maar de auto uiteindelijk via Thrifty (onderdeel van Hertz) wordt geleverd. Dit maakt het onduidelijk wie verantwoordelijk is voor de uiteindelijke voorwaarden en kosten, en dat klopt naar mijn mening niet. Ik wil u daarom dringend verzoeken om meer transparantie in het boekingsproces te brengen, zodat klanten vooraf exact weten waar zij aan toe zijn en niet ter plaatse onder druk voor dure keuzes komen te staan. Voor mij weer een leermoment en hopelijk help ik hier andere mogelijke klanten mee.
Sterke punten
Je voor onverwachte vervelende keuzes stellen.
Zwakke punten
Niet transparant. Pas aan de balie ligt er een formulier hoe de verzekering bij Autoeurope/Thrifty/Hetz werkt.
Geachte heer/mevrouw,
Bij het ophalen van mijn huurauto ben ik onaangenaam verrast door onverwachte kosten en keuzes die mij op dat moment werden voorgelegd. Na aankomst moest ik een beslissing maken tussen:
• Een aanvullende verzekering zonder eigen risico van €266,16, plus een borg van €150 die later wordt teruggestort (wat netjes gedaan is), waarbij de auto zonder schade-inspectie teruggebracht kan worden.
• Of een eigen risico van €1700 dat op mijn creditcard wordt geblokkeerd, waarbij de auto bij inlevering streng gecontroleerd wordt en elke schade direct van dit bedrag wordt afgetrokken.
Dit voelde als een vervelende binnenkomer, zeker na een vlucht, omdat ik al had verwacht dat met de vooraf betaalde reservering de volledige huursom geregeld was. Door deze extra keuzes en onverwachte kosten kwam de uiteindelijke prijs aanzienlijk hoger uit dan gepland. Achteraf had ik beter bij een verhuurbedrijf kunnen boeken dat transparant is over de totaalprijs, zonder op het laatste moment extra kosten toe te voegen.
Een huurauto moet duidelijk en eerlijk geprijsd zijn. Wanneer ik een auto reserveer en betaal, verwacht ik vooraf inzicht in de volledige kosten, inclusief eventuele verzekeringen of waarborgsommen. Nu voelde het alsof ik geconfronteerd werd met onverwachte rekeningen die niet waren vermeld bij de reservering.
Daarbij wil ik ook opmerken dat het voor klanten zeer verwarrend is dat bij de reservering de naam AutoEurope wordt genoemd, maar de auto uiteindelijk via Thrifty (onderdeel van Hertz) wordt geleverd. Dit maakt het onduidelijk wie verantwoordelijk is voor de uiteindelijke voorwaarden en kosten, en dat klopt naar mijn mening niet.
Ik wil u daarom dringend verzoeken om meer transparantie in het boekingsproces te brengen, zodat klanten vooraf exact weten waar zij aan toe zijn en niet ter plaatse onder druk voor dure keuzes komen te staan. Voor mij weer een leermoment en hopelijk help ik hier andere mogelijke klanten mee.
Sterke punten
Je voor onverwachte vervelende keuzes stellen.
Zwakke punten
Niet transparant. Pas aan de balie ligt er een formulier hoe de verzekering bij Autoeurope/Thrifty/Hetz werkt.