• Auto gehuurd in Valencia. Toen we aankwamen kwam het shuttlebusje op het afgesproken tijdstip naar de afgesproken plek. So far so good. In het verhuurkantoor moesten we meer dan een uur wachten voor we geholpen werden. De man achter de balie liet me eerst Ä89 betalen omdat we de auto in Alicante zouden inleveren. Dat was vooraf zo te lezen in het contract. Dan liet hij me Ä107 betalen voor de benzine. Die zou ik terugkrijgen als ik de auto volgetankt zou binnen brengen. Nu, meer dan 3 weken later, heb ik dat bedrag nog steeds niet ontvangen. Ik heb ondertussen wel al het afschrift van het benzinestation en een foto van het dashboard doorgestuurd. Omdat ik vooraf via Easyterra een verzekering had genomen, weigerde ik een extra verzekering. Daarop zei de man dat hij Ä1200 zou blokkeren op mín MasterCard. Dat was geen probleem want ik had de limiet vooraf laten verhogen voor dit soort zaken. Toch gaf de man aan dat het bedrag niet geblokkeerd kon worden. Ik kon niet anders dan de extra verzekering van Ä198 te betalen. Omdat dit op een zaterdag was, moest ik tot maandag wachten om mín bank te contacteren. Toen ik dat deed, werd ik pas echt boos. Er was niet alleen voldoende krediet aanwezig, meer nog, de Ä1200 werd wel degelijk geblokkeerd maar na 2 minuten werd dit door OK Rent geannuleerd zodat ze mij die extra verzekering konden aansmeren. Ik heb zelf verschillende malen contact proberen opnemen met OK Rent (telefoon, contactformulier op de site, e-mail) maar ik kreeg geen gehoor. Tot ik dinsdagmorgen plots wakker gebeld werd door een mevrouw die voor OK Rent werkte. Blijkbaar hadden ze ons ook nog eens de verkeerde auto meegegeven. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om tegen deze vrouw mijn beklag en verhaal over het gesjoemel met mín MasterCard te hebben. Zij zei dat zulke zaken niet door de beugel konden en dat de jongens serieus zou aangepakt worden en dat ik de Ä198 zou terug krijgen als ik het bewijs van de bank zou doorsturen via de klantendienst. In de meer dan 4 weken sinds de huurperiode gestart is, heb ik hen al op alle mogelijke manieren proberen te contacteren, heb ik alle mogelijke bewijzen doorgestuurd maar tot op heden kreeg ik geen reactie. Easyterra, via wie ik oorspronkelijk huurde, zei me pas in actie te kunnen treden nadat de huurperiode beŽindigd was. Tot dan had ik goede hoop op een rechtzetting en het terugbetalen van het geld van de benzine. Helaas, bijna 3 weken na afloop van de huurperiode, kom ik niet veel verder dan wat heen en weer mailen, het nog eens doormailen en/of oploaden van alle documenten die ik sindsdien verzamelde. Wat een vermoeiend gedoe. De huurauto heeft de hele tijd als een schaduw boven onze vakantie gehangen. Ik voelde me zo unfair behandeld en het bedrag van meer dan Ä300 in totaal was een serieuze hap uit mijn vakantiebudget. Als ik het op voorhand had geweten, had ik daar nooit een auto gehuurd.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    - geld brandstof werd niet teruggestort - geeft aan dat de borg niet geblokkeerd kan worden op de MasterCard terwijl dit wel mogelijk was - rekent extra verzekering aan - niet bereikbaar via telefoon/mail...

    Door Katrien Callaerts op 10 augustus 2019 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.