Firefly is een autoverhuurbedrijf die voordelige tarieven biedt op huurauto's voor zowel vakantiereizen als zakelijke reizen. Firefly beschikt over comfortabele vestigingen met een goed wagenpark tegen fantastische tarieven.

Doelgroep

Ben je van plan om op reis te gaan in je eentje of met je gezin en wil je de mogelijkheid hebben om je snel en eenvoudig te verplaatsen? Dan kun je gerust een auto huren bij Firefly Car Rental. Firefly is een autoverhuurbedrijf die voordelige tarieven biedt op huurauto's voor zowel vakantiereizen als zakelijke reizen. Dit bedrijf beschikt over comfortabele vestigingen met een goed wagenpark tegen fantastische tarieven.


Minimum vereisten

Er zijn enkele vereisten waaraan je moet voldoen voor het huren van een auto bij Firefly Car Rental. Een van de vereisten voor het huren van een auto is, dat je minimaal een jaar in het bezit moet zijn van een geldige rijbewijs. Deze dien je aan te tonen bij het ophalen van de auto. Wanneer uw rijbewijs niet in het Engels leesbaar is, dan wordt een internationaal rijbewijs vereist. Daarnaast is de minimum leeftijd voor het huren van een auto in Nederland en Belgie gesteld op 25 jaar. Ben je tussen de 21 en 24 jaar, dan wordt er een extra toeslag in rekening gebracht.


Waarmee kan ik betalen?

Firefly Car Rental biedt verschillende betaalmogelijkheden aan. Je kunt onder andere betalen met de volgende creditcards; VISA/Mastercard/Eurocard en American Express. Firefly Italië accepteert Visa en Mastercard debitcards alleen voor autocategorieën B, C. Het bedrijf accepteert echter geen contante betalingen en ook geen electronische debit cards.


Brandstofbeleid

Het brandstofbeleid hangt af van de bestemming waar je naar toe wilt. Op sommige bestemmingen hanteert Firefly een Vol-Vol brandstofbeleid als standaard. In dit geval is het voertuig voorzien van een volle tank brandstof en dient de klant de auto ook met een volle tank brandstof te retourneren. Op sommige bestemmingen hanteert Firefly een Vol-Leeg brandstofbeleid als standaard. In dit geval is het voertuig voorzien van een volle tank brandstof en mag de klant de auto met een lege tank retourneren. Op deze bestemmingen hebben klanten de mogelijkheid om voor een Vol-Vol beleid te kiezen door de aankoop van het Freedom Pack die tevens nog meer voordelen biedt.


Contact gegevens

Voor meer informatie over het huren van een auto en of vragen, kun je gerust contact opnemen met de klantenservice van de site. Er is op de website een contactformulier welke je kan invullen en versturen naar de klantenservice. Indien je hulp nodig hebt bij een bestaande of nieuwe reservering, bel dan met de onderstaande telefoonnummers: Nederland: + 31 707709248, Maandag - Vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur. Belgium: + 32 27119862, Monday to Friday – 10.00 to 18.00.


Firefly Car Rental Reviews

    veel gezeur over verzekering

    Auto gehuurd in Alicante, economy (Ford Sierra of soortgelijk). 23 euro voor één week half september, goedkoop dus. Via Cartrawler voor 19 euro een car hire verzekering afgesloten (bij Axa). Bij de balie maar 5 minuten moeten wachten. Toen kwam het gezeur over "safety" (dat is een soft woord voor verzekering). Ik zei dat ik die al zelf had afgesloten. Wilde de dame weten of dat via Ryanair was. Heeft ze niks mee te maken dus ik zei naar waarheid bij Axa. Kreeg ik een hele uitleg dat ik beter een verzekering via hun kon nemen voor 150 (!) euro. Ik zeg ik heb al een verzekering. Zij: u wilt toch die? Ik: ja natuurlijk, die heb ik al betaald. Zij: jamaar als u bij ons blablabla voor maar 150 euro etcetera. Ik zeg: ik heb voor die andere 19 euro betaald. Zij: nineteen? Ik: yes. Zij: one nine? Ik: yes!

    Verwachten ze nu echt dat ik voor een auto die 22 euro huur voor een week kost 150 euro verzekering betaal? Een huurautoverzekering via Allianz voor een heel jaar kost minder dan de helft! Toen eindelijk duidelijk was dat ik niet te vermurwen was was men erg kortaf. Oh en ik moest ook absoluut niet met volle tank terugbrengen (nee, want hoe leger de tank hoe meer ze verdienen op de benzine die ze in rekening brengen voor een pijnlijk hoge prijs).

    Daarna gelukkig weinig te klagen: sleutel mee, auto was Hyundai i20, bij terugbrengen kwam een (wat norse) medewerkster al de sleutel halen, liep een rondje om de auto en alles was okay.

    Sterke punten
    Afhandeling bij het retourneren ging lekker vlot. Auto was prima in orde, had ook geen schade op wat krasjes op de bumper na.

    Zwakke punten
    Doordrammen om je een bespottelijk dure verzekering aan te smeren wekt irritatie. Dat ging vorig jaar heel anders in Alicante bij RecordGo en in Pisa bij Thrifty. Die accepteerden mijn nee zonder zeuren.

    Oplichterij

    Firefly Malaga probeerde ook mij allerlei verzekeringen aan te smeren terwijl ik via rental cars alles geregeld was. Maria van Firefly is een echte oplichter!

    Sterke punten
    Nvt

    Zwakke punten
    Ze belazeren de boel met verzekeringen en zogenaamde servicekosten.

    Oplichters

    Echt oplichters. Weken na verblijf ineens 300 euro van de visa. Extra verzekering. Extra kost benzine extra kost administratie.... Veel extra waar ik niet voor gekozen heb en geen inlichtingen van heb gekregen. Zou op de documenten staan die we daar getekend hebben???? Nooit meer en hopelijk hebben ze geen enkele klant meer!

    prima

    Alle reviews over Firefly pas achteraf gelezen en kreeg het Spaans benauwd. Wij hebben voor 18 sept. j.l. een auto gehuurd vanaf airport Malaga voor € 63.-- 8 dagen.
    Wij zijn later is seizoen gegaan dus geen last van wachttijden. Wel een verzekering afgesloten met de bijkomende kosten werd onze credit card gedebiteerd voor € 241.-- en geen € 1000,--. We kregen een beschadigde Opel Corsa mee, wel foto's genomen en gemeld, maar dat maakte niks uit vanwege de verzekering. Een week later de auto weer afgeleverd, ook weer foto's genomen, sleutel in dropbox. Nog diezelfde dag werd de reservering geannuleerd op de credit card. Twee dagen later werd er een bedrag van € 187.-- geïncasseerd.
    Dus al met al als het hier bij blijft hebben wij geen negatieve ervaring met Firefly.

    Sterke punten
    Goedkoop, maar houd rekening met bijkomende kosten want eigenlijk weet je dat het niet kan voor dat bedrag.

    Maffiapraktijken

    Auto gehuurd via Ryanair bij Firefly in Bari - Italië.
    Daar dit bedrijf een deel uitmaakt van Hertz dacht ik dat dit betrouwbaar was ; niet dus !!
    - De auto die klaar stond was niet wat ik gehuurd had ; ander merk , groter , ouder ,rondom geblutst ,meer dan 90.000 Km op teller,verschillende kleine vervelende mankementen, niet echt proper, enz.
    - Op luchthaven lang moeten zoeken, telefoneren en wachten op busje om naar verhuurbedrijf gebracht te worden( nergens een aanwijzing te vinden)
    - Zeer onvriendelijk personeel.
    - Op het verhuurbedrijf probeerde men een extra verzekering aan te smeren voor een oude geblutste auto en was het zéér lang wachten alvorens je kon vertrekken.
    - De brandstoftank zou volledig gevuld moeten zijn bij vertrek, bij het wegrijden zag ik dat het instrumentenbord een actieradius aan van 850 Km.aangaf , maar bij een volgende tankbeurt kreeg ik een actieradius van meer dan 1000 Km en was dus de tank bij vertrek niet helemaal vol.
    - Bij het terug inleveren van de getankte auto was er nog een actieradius van 950 Km maar kreeg ik de opmerking dat de tank niet helemaal vol was en bijgevolg een rekening van 40€ plus de brandstof die er nog bij zou kunnen.
    - Er waren daar nog personen met hetzelfde probleem en het was er een grote chaos op dat kantoor en men sprak alleen Italiaans en een onverstaanbaar Engels.
    - We hebben daar een uur doorgebracht eer we terug naar de luchthaven gebracht werden met meer personen in het busje dan toegelaten en het was een helse rit tegen de tijd om onze vlucht nog te halen.

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    Alles ; wegblijven daar !!!

    Firefly Murcia

    Na het boeken van een huurwagen voor 11 dagen voor 66 EUR via doyouspain.com bij firefly las ik zowel hier als op andere sites de negatieve reacties. Met een bang hart dan ook vertrokken naar Murcia-spanje.

    Daar aangekomen was het kantoor direct in de aankomsthal en moesten we 10 min wachten. Er waren nog enkele andere voor ons, dus de 10 min waren geen probleem voor mij, zeker na het lezen van de reacties dat er soms meerdere uren gewacht moest worden.
    Daar probeerde men me, zoals hier ook aangehaald allerlei extra's te "verkopen". Hij stelde ook de full insurance voor, welke eerst 176 EUR zou kosten...Omdat ik de waarborg op mijn visa wou vermijden gezien de slechte reacties en na wat "eenvoudig" onderhandelen kon ik dit terugbrengen tot 110 eur, en hij "gaf" ook nog een "free car upgrade" naar een nieuwe peugeot partner, wat een leuke upgrade was met wat ik had gereserveerd. Nadat ik alles goed had gelezen (Engels document beschikbaar) ondertekend. In totaal zou er 244EUR betaald moeten worden (werd geblokkeerd met visa), ongeveer 110 eur extra verzekering, 20 eur "service kost", 80 eur brandstof en hierop nog eens 40EUR BTW.

    Auto die ik kreeg was inderdaad gloednieuw (6km op teller) en 20-25 min na het landen waren we reeds op weg met de auto (vriendin kon aan bagageband wachten terwijl ik auto regelde aangezien het in de aankomsthal was).

    Bij het inleveren moest ik gewoon de sleutel terug komen afgeven was me gezegd, maar omdat ik graag onmiddellijk mijn factuur had (om verrassingen te vermijden) moest ik terug naar de parking, waar een medewerker zat (in een busje) die de wagen zou inspecteren. Deze was perfect in orde, enkel heel vuil, maar dat was geen probleem, daarvoor dient de "service fee" ook zei de medewerkster me met een glimlach. Omdat brandstof die terugkomt uiteindelijk ook vaak een probleem is de wagen helemaal leeg teruggebracht, wat ook geen probleem was. Na wat problemen met de printer uiteindelijk mijn factuur gekregen, ongeveer 45min na aankomst (vriendin kon ondertussen weer bagage inchecken) en deze was de 244 EUR die aangegeven was.

    De prijs vooraf is goedkoop, enkel de "naakte autohuur" en je weet dat er nog wat zal bijkomen. De service fee vind ik "terecht" aangezien deze bijna niet in de goedkope autohuur inbegrepen kan zijn (maar dit mogen ze vooraf wel beter communiceren). "Officiele brandstofprijs" is inderdaad wat hoog, en extra verzekering dien je voor jezelf te bepalen of die extra veiligheid/service de extra kosten waard is. Maar al bij al zijn wij niet ontevreden, uiteindelijk 310 EUR betaald dus, all in (huur, verzekering, brandstof,...) voor 11 dagen een nieuwe peugeot partner en 700km

    Opletten met tussenpersonen

    Mijn ervaringen.
    Geboekt via een boekingssite: BCO.
    Die smeren je een extra verzekering aan, die Firefly niet accepteert.
    Advies: direct bij maatschappij boeken en nooit via tussenpersoon of site.
    Tarief voor de auto is heel laag, maar is dan ook zonder verzekeringskosten en brandstof.
    Ik zou meteen alles verzekeren bij Firefly. Dan weet je bij het ophalen alle kosten.
    Maar een auto huren bij een niet Herz-firma is altijd beter.

    Sterke punten
    Goed auto. Op verzoek eenvoudig omgeschakeld naar een diesel.

    Zwakke punten
    Onduidelijke kostenoverzicht.
    Werken met intermediairs waarmee ze de verzekeringen niet afstemmen.

    Dubbele afschrijving creditcard

    Bij mij is 2 keer het autobedrag afgeschreven. Ik kan nergens telefoonnummer vinden van firefly.
    Ik was toen al 25 jaar oud. Bij de laatste afrekening hebben ze toch het bedrag voor jonge rijders in rekening gebracht.

    SHIT AUTO BEDRIJF

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Je kan niet op een nette afhandeling van autoverhuur rekenen. Na een maand kan je toch nog een rekening verwachtte. Dus mensen wees gewaarschuwd.

    Voor wie dit lees. Firefly is een dochterbedrijf van HERTZ.
    Dus als je problemen hebt zoals ik. Neem contact op met HERTZ.

    Firefly, never again!

    We dachten dat we 300 euro zouden betalen, uiteindelijk hebben we bijna 600 euro betaald. De auto reed heel erg slecht.

    Sterke punten
    we moesten niet erg lang wachten voor we de auto kregen

    Zwakke punten
    - lijkt goedkoop, maar alle andere klanten die stonden te wachten moesten bijbetalen, niemand was er tevreden
    - de auto reed niet goed

Bezoek Firefly Car Rental

Schrijf een review