HappyCar - 13 Reviews

Last updated: 28 september 2017
HappyCar Logo

7.1% aanbevolen, 13 Reviews

  1. HappyCar
  2. Boekingsproces
  3. Benodigdheden
  4. Leeftijd bestuurders
  5. Auto in ontvangst nemen
  6. Beste Deals
  7. Contactgegevens
  8. HappyCar Video
  9. HappyCar Reviews
  10. Schrijf ook een review over HappyCar

Niet tevreden over HappyCar? Probeer dan eens RentalCars.

HappyCar

HAPPYCAR: De goedkoopste huurauto vergelijkingsportaal
Bent u op zoek naar een goedkope huurauto, dan bent u bij HAPPYCAR aan het goede adres. HAPPYCAR is namelijk een onafhankelijke prijsvergelijker op het gebied van autoverhuur. Op onze website vindt u alle mogelijke aanbiedingen simpel in één overzicht. Of u nu op zoek bent naar een kleine auto, een gezinsauto of een sportauto – het HAPPYCAR team vindt voor elke gelegenheid een passende huurauto.

HappyCar Details

Hits: 2052

URL: http://www.happycar.nl/

Categorieën: Tussenpersonen

Reviews: 13

Boekingsproces

Nadat klanten een gewenste huurauto voor hun bestemming hebben uitgezocht, hebben ze de mogelijkheid om de gewenste vestiging te kiezen, waar zij de auto willen ophalen. Daarnaast hebben zij de mogelijkheid om extra opties bij te boeken, zoals een kinderzitje of een extra bestuurder. Op het boekingsformulier moeten alle persoonlijke- en betaalgegevens van de bestuurder vermeld worden. De naam van de creditcard houder moet overeenkomen met de naam van de bestuurder. Wanneer de boeking is afgerond, ontvangt de klant een boekingsnummer en een ontvangstbevestiging. Na alle gegevens verwerkt te hebben, ontvangt de klant een boekingsbevestiging via de e-mail. Hierna ontvangt de klant een HAPPYCAR voucher. Deze ontvangt de klant uiterlijk 4 weken voor aanvang van de verhuurperiode. Aan klanten wordt gevraagd om deze voucher uit te printen en mee te nemen naar het verhuurbedrijf.

Benodigdheden

Bij het afhalen van de auto, moet de klant de volgende documenten meenemen: - Voucher - Rijbewijs - Identiteitsbewijs en/of paspoort - Creditcard, die op naam staat van de huurder, om de borg en overige betalingen te voldoen

Leeftijd bestuurders

De minimum leeftijd ligt meestal bij de 19, 21 of 23 jaar en kan per verhuurder en of land verschillen. In de meeste gevallen wordt een extra toeslag van de klant gevraagd als de bestuurder onder de leeftijdsgrens is. De precieze toeslagen verschillen per verhuurder en de toeslag wordt per dag of per huur berekend. In sommige gevallen is er ook een maximale leeftijdsgrens. Klanten worden aangeraden om altijd de algemene voorwaarden goed door te nemen met betrekking tot de leeftijd van een bestuurder.

Auto in ontvangst nemen

Klanten hebben de mogelijkheid om hun auto op het vliegveld of op de luchthaven in ontvangst te nemen. Bij de boeking zou de klant onder opmerkingen kunnen aangeven dat hij/zij de auto bij het het hotel, haven en of luchthaven in ontvangst wilt nemen. De klant moet hierbij de naam, het adres en de accommodatie en/ of luchthaven doorgeven. Deze gegevens worden dan gestuurd naar de lokale autoverhuurder.

Beste Deals

HappyCar biedt geweldige deals aan tegen de beste prijzen. Als klanten een identieke bod goedkoper zien (binnen 24 uur), dan wordt het verschilt terug betaald. Mocht de klant binnen 24 uur dezelfde huurauto van dezelfde eigenaar of exploitant via een andere aanbieder goedkoper vinden, verondersteld dat ze allebei in dezelfde huurperiode zijn, zelfde autocategorie en extra’s, evenals dezelfde voorwaarden van de verkoop hebben, dan wordt het verschil terug betaald. Wanneer klanten elders een goedkopere prijs hebben gevonden, dan kunnen zij een e- mail sturen met daarin het vergelijkingsaanbod, de prijs, de prestatie en de boekbaarheid van de desbetreffende huurauto. De klantenservice van HappyCar zal de verstrekte informatie analyseren en zodra de goedkopere aanbieding is bevestigd, wordt contact opgenomen met de klant.

Contactgegevens

Klanten kunnen van maandag tot en met vrijdag, tussen 09:00 en 17:00 contact opnemen met de gratis servicelijn. Buiten deze service tijden is HappyCar bereikbaar via het contactformulier of via hun email adres. Gratis servicelijn: 0800-0202757 Servicelijn vanuit het buitenland: 0049 - (0)40 609 43 03 27 E-mail: Boeking@happycar.nl

HappyCar Video


HappyCar reviews (13):

HappyCar - Niet huren bij happycar..lijkt goedkoop maar het w

0

Review:
Ik ben net terug van een korte vakantie uit Spanje en heb een wat minder plezante ervaring gehad met het verhuurbedrijf voor huurauto`s; het gaat met name over misleiding over bedragen van verzekeringen m.b.t. deze huurauto. Het verhuurbedrijf happycar, de onderverhuurder en de lokale verhuurder record.go weerleggen mijn opmerkingen en ontwijken mijn vragen door te verschuilen achter vele mails en wazige algemene voorwaarden. Ik voel mij misleid, onder druk gezet en onjuist behandeld wat mij uiteindelijk 170 euro extra heeft gekost en een smet heeft achtergelaten op mijn vakantie.
De lokale verhuurder zei dus dat wij niet verzekerd zouden zijn via happycar of de subverhuurder cardelmar als we geen 1100 euro borg zouden achterlaten of een extra verzekering van 140 zouden nemen. Maar we waren toch ook al allrisk verzekerd via happycar volgens de reservering/voucher? Waarom zet de lokale verhuurder ons dan onder druk met de aanvullende verzekering en waarom geven happycar of cardelmar niet duidelijk aan in de reserveringsbevestiging of algemene voorwaarden dat eventuele schade gewoon wordt vergoed door deze allrisk verzekering? Wij willen niet onverzekerd in in een vreemd land rondrijden! Record go geeft nogmaals duidelijk aan dat wij kunnen kiezen tussen 1100 euro achterlaten of een verzekering van 140 afsluiten omdat de allrisk van happycar (de verhuurder waar wij dachten te huren) of cardelmar het niet dekt! Dat is pure oplichterij! En annuleren kan niet want niemand (geen van de nummers van geen van de verhuurbedrijven) is bereikbaar (savonds of in het weekend) en de annuleringsperiode van 24 uur is al verlopen. Wij hadden de borg achtergelaten als we zeker wisten dat dit vergoed werd door cardelmar of happycar, maar zij zijn absoluut daar niet duidelijk over!

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Niet bereikbaar, zeer onduidelijke huurvoorwaarden, niet bereikbaar in weekend of avonduren voor advies wat lastig is bij vliegen gedurende de nacht of avonduren, en het allerbelangrijkste: het totaalbedrag van de gegeven huurprijs en allrisk verzekering wordt ruim 3x zo hoog als men bij de lokale verhuurder aankomt die vertelt dat de allrisk verzekering van happycar niet geldig is.

Jack beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - Oplichting!!

0

Review:
In Milaan blijkt onze gehuurde auto niet beschikbaar, maar ons wordt een upgrade beloofd. Na verloop van tijd krijgen we een paar papieren in het Italiaans voorgehouden om tr ondertekenen. Op de formulieren staat een bedrag van ongeveer 600 euro, wat precies overeenkomt met de vooraf betaalde huurprijs bij Happycars plus de gevraagde reservering van de benzinekosten.....Bij terugkomst blijkt er niets van een upgrade en moeten we 600 euro extra betalen....vast wat naief, maar aardige baliemedewerkster had het toch echt over een gratis upgrade....Happycar reageert per mail....we kunnen niets doen, u heeft getekend (Italiaans document van paar pagina's, waar ik overigens ook geen copie van heb mee gekregen in de envelop met huurpapieren.....huur al 20 jaar autos over de hele wereld, maar nooit zo beetgenomen. Voelt als complete oplichting.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Pure oplichting. Nooit mee in zee gaan.

Rob Leurs beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - Waardeloze onbetrouwbare service, boek ergens ande

0

Review:
Niet eens 1 ster waard. Zij werken samen met derde partijen die volledig onbetrouwbaar zijn en nemen vervolgens niet de verantwoordelijkheid als het mis gaat. Customer service compleet onbereikbaar. Geen auto bij aankomst op LA airport waar de verhuurbedrijven niet op de airport zitten maar aan de rand van de airport. Met mijn kind en bagage 4 uur lang onveilig rond moeten zeulen na een lange reis, om alsnog een hele dure auto ter plaatse te kunnen huren van een andere maatschappij. In een half uur 50 Euro uitgegeven aan belkosten voor een klantenservice die niet eens te bereiken is. Waardeloos. Nooit meer! Neem het risico niet en boek bij een betrouwbaar gerenommeerd bedrijf of bemiddelingswebsite. Door de algemene voorwaarden zo op te stellen, hebben zij zich tegen elke verantwoordelijkheid ingedekt, Happycar laat je in de kou staan en neem totaal geen verantwoordelijkheid.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
-Geen klantenservice als je eenmaal geboekt hebt.
-Geen ondersteuning als het mis gaat
-Geen verantwoordelijkheid nemen bij contractbreuk
-Werken met totaal onbetrouwbare derde partijen op vele locaties, zie alle andere reviews.

Femke beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - Frauduleus karakter

0

Review:
Ondanks e-mailbevestiging en een afprintbare voucher is de boeking nooit doorgevoerd in het systeem van de autoleverancier. Gevolg is dat ik niet enkel mijn geld kwijt ben maar nog eens ter plaatse een boeking dienden te doen via een andere maatschappij waardoor het me 90 euro extra kostte. Tot heden heb ik nog steeds ondanks geleverde bewijzen mijn geld niet terug gestort gekregen. Frauduleus karakter.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
geen telefooncomunicatie mogelijk.
spelen heen en weer-spelletjes viia e-mail
voeren de opdracht niet door maar nemen wel het geld.
laten je nodeloos lang wachten alvorens onterecht geind geld terug te storten

Dennis beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - Very bad service

0

Review:
Auto gehuurd in Thessaloníki. Alle risico afgekocht. Tenminste dat dachten we. Verhuurder stond niet op vliegveld. Gebeld met verhuurder. Bleek ineens een andere verhuurder dan door happycar opgegeven. Niet Olympic maar europcars. De man had geen bordje met onze naam. Dus hoe moet je hem dan ooit vinden. Afijn na een half uur werden we meegenomen naar een obscuur kantoortje. Daar werd ons verteld dat we de verzekering niet geheel ! hadden afgekocht. We moesten nog even 100,- euro bijbetalen. Uiteindelijk maar gedaan om van het gezeur af te zijn. Want er werd behoorlijk gedreigd: 1 krasje kost 270,- euro etc. Ja dat krasje gaan ze dan natuurlijk altijd wel vinden bij terugkomst !. Dus afgekocht en gemeld bij Happy Car. Zouden ze op terugkomen; nooit meer iets gehoord.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
slechte voorlichting, slechte communicatie

K.J. Nas beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - don't rent there!!!!

1

Review:
free cancelling is a lie - they took my money, their partner went bankrupt and I never saw my money back nor my car. i had to rent a car in the last moment - 5 times the price. And they are not in charge of anything - it's a theft!!

HappyCar - The worst rental company ever!!!! It is similar to

0

Review:
First of all the contact with employees from the Happycar is impossible. If you call during the working hours you hear always voicemail that the office is closed and it is open from monday to friday between 9:00 till 17:00. I have called several times during working days between 9:00 - 17:00 and after 30 times I gave up. I have called many times in other days.
My issue was quite simple. I have booked the car and 1 week before the rent we have changed the booking for bigger car. The money for the first booking shoud have been return to my account according to the contract. It never happend. HappyCar says that the money was transferd but they do not want to send the copy of the payment. After 6 months still no money and no chance to arrange it in civilized way.

Next time I will choose rentalcars instead of shady bussiness of Happycar.

Good luck to other people who came across this dubieus company.

Peter P beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - Pas op met Happy Car en Verzekeringen

0

Review:
We hebben juni/juli 12 dagen in Italië een auto gehuurd bij Happy Car, waarbij we dachten dat we het risico hadden afgekocht. Bij aankomst in Italië geeft de dame van het verhuurbedrijf aan dat onze verzekering niets waard is en dat we nog steeds een hoog eigen risico hebben. Op zondag aangekomen dus geen helpdesk van Happy Car open om even te raadplegen. Toch maar verzekering (160 euro) afgesloten, want je weet maar nooit.

Bij thuiskomst gemeld bij Happy Car die alle verantwoordelijkheid afwijst en meldt dat de verhuurder (voor mij is dit Happy Car) dit moet afhandelen. Ze zeggen dat ze een melding hebben gemaakt, maar ik hoor niets meer. Ook niet na een reminder.

Kortom 160 euro lichter en geen service van Happy Car.

Zwakke punten:
Onjuiste voorlichting over verzekeringen, weglopen van de verantwoordelijkheid.

Jan beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - NIET gebruikmaken van Happycar

0

Review:
Dramatische service van Happycar. Ik zou dit bedrijf aan niemand aanraden. Geen reactie op mijn vragen, een telefoonlijn die niet opgenomen wordt, een auto die zonder enige communicatie geannuleerd wordt en je vervolgens voor het driedubbele ter plekke alsnog een auto moet huren. Bah. Zeg het voort, geen Happycar meer!

Colin beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

HappyCar - HappyCar niet te bereiken

0

Review:
Als je een auto bij Happycar boekt moet je rekening houden met het feit dat je niet bij hun boekt maar in mijn geval bij Cardelmar en die weer bij Firefly. Het betreft de huur van een auto in Malaga Spanje.
Bij het afhalen van de auto wordt je door Firefly onder druk gezet om een extra all risk verzekering af te sluiten welke resulteert in een verhoging van de totale huurprijs van 60%. Ik zag dit aan de balie bij twee andere Nederlandse gezinnen gebeuren. Ik heb hierop Cardelmar en Happycar proberen te bereiken (in het weekend), maar dan is er op de 4 telefoonnummers, waaronder de hotline, die in je papieren staat niemand te bereiken.
Als je genoegen neemt met de met de € 700,- eigen risico vertelde ze me bij Firefly dat je dik kans hebt dat er een schade aan de auto wordt ontdekt die jij dan moet betalen en hoopt terug te krijgen via Cardelmar. Happycar zal hierin niets voor je betekenen. Je moet in dit geval ook zorgen voor een papieren rompslomp om alles te bewijzen.
De reactie van HappyCar op mijn klachten resulteren in enkel doorsturen naar Cardelmar. Zij doen verder niets voor je en sluiten de zaak af. Op de vraag waar ik een review kan schrijven over HappyCar laten zij niets weten. Geen wonder dat er alleen maar positieve reviews op hun site staan.
Een jaar eerder hebben wij een auto gehuurd via Happycar Alicante Spanje en zo ook bij Firefly uitgekomen. Ik heb toen precies hetzelfde meegemaakt en dacht dat ik zelf een fout had gemaakt, maar dit is dus een structurele actie.

Ik denk dat HappyCar geen lang bestaan heeft als zij zo door gaan.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Zie review

Paul beveelt HappyCar NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over HappyCar

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou HappyCar aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou HappyCar aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek HappyCar


Home » Tussenpersonen » HappyCar
DMCA.com Protection Status