HAPPYCAR: De goedkoopste huurauto vergelijkingsportaal Bent u op zoek naar een goedkope huurauto, dan bent u bij HAPPYCAR aan het goede adres. HAPPYCAR is namelijk een onafhankelijke prijsvergelijker op het gebied van autoverhuur. Op onze website vindt u alle mogelijke aanbiedingen simpel in één overzicht. Of u nu op zoek bent naar een kleine auto, een gezinsauto of een sportauto – het HAPPYCAR team vindt voor elke gelegenheid een passende huurauto.

Boekingsproces

Nadat klanten een gewenste huurauto voor hun bestemming hebben uitgezocht, hebben ze de mogelijkheid om de gewenste vestiging te kiezen, waar zij de auto willen ophalen. Daarnaast hebben zij de mogelijkheid om extra opties bij te boeken, zoals een kinderzitje of een extra bestuurder. Op het boekingsformulier moeten alle persoonlijke- en betaalgegevens van de bestuurder vermeld worden. De naam van de creditcard houder moet overeenkomen met de naam van de bestuurder. Wanneer de boeking is afgerond, ontvangt de klant een boekingsnummer en een ontvangstbevestiging. Na alle gegevens verwerkt te hebben, ontvangt de klant een boekingsbevestiging via de e-mail. Hierna ontvangt de klant een HAPPYCAR voucher. Deze ontvangt de klant uiterlijk 4 weken voor aanvang van de verhuurperiode. Aan klanten wordt gevraagd om deze voucher uit te printen en mee te nemen naar het verhuurbedrijf.


Benodigdheden

Bij het afhalen van de auto, moet de klant de volgende documenten meenemen: - Voucher - Rijbewijs - Identiteitsbewijs en/of paspoort - Creditcard, die op naam staat van de huurder, om de borg en overige betalingen te voldoen


Leeftijd bestuurders

De minimum leeftijd ligt meestal bij de 19, 21 of 23 jaar en kan per verhuurder en of land verschillen. In de meeste gevallen wordt een extra toeslag van de klant gevraagd als de bestuurder onder de leeftijdsgrens is. De precieze toeslagen verschillen per verhuurder en de toeslag wordt per dag of per huur berekend. In sommige gevallen is er ook een maximale leeftijdsgrens. Klanten worden aangeraden om altijd de algemene voorwaarden goed door te nemen met betrekking tot de leeftijd van een bestuurder.


Auto in ontvangst nemen

Klanten hebben de mogelijkheid om hun auto op het vliegveld of op de luchthaven in ontvangst te nemen. Bij de boeking zou de klant onder opmerkingen kunnen aangeven dat hij/zij de auto bij het het hotel, haven en of luchthaven in ontvangst wilt nemen. De klant moet hierbij de naam, het adres en de accommodatie en/ of luchthaven doorgeven. Deze gegevens worden dan gestuurd naar de lokale autoverhuurder.


Beste Deals

HappyCar biedt geweldige deals aan tegen de beste prijzen. Als klanten een identieke bod goedkoper zien (binnen 24 uur), dan wordt het verschilt terug betaald. Mocht de klant binnen 24 uur dezelfde huurauto van dezelfde eigenaar of exploitant via een andere aanbieder goedkoper vinden, verondersteld dat ze allebei in dezelfde huurperiode zijn, zelfde autocategorie en extra’s, evenals dezelfde voorwaarden van de verkoop hebben, dan wordt het verschil terug betaald. Wanneer klanten elders een goedkopere prijs hebben gevonden, dan kunnen zij een e- mail sturen met daarin het vergelijkingsaanbod, de prijs, de prestatie en de boekbaarheid van de desbetreffende huurauto. De klantenservice van HappyCar zal de verstrekte informatie analyseren en zodra de goedkopere aanbieding is bevestigd, wordt contact opgenomen met de klant.


Contactgegevens

Klanten kunnen van maandag tot en met vrijdag, tussen 09:00 en 17:00 contact opnemen met de gratis servicelijn. Buiten deze service tijden is HappyCar bereikbaar via het contactformulier of via hun email adres. Gratis servicelijn: 0800-0202757 Servicelijn vanuit het buitenland: 0049 - (0)40 609 43 03 27 E-mail: [email protected]


HappyCar Video


HappyCar Reviews

    Oplichterij

    Oplichterij
    Via Happycar bij Onecar een auto gehuurd op Sicilie en vooraf betaald. Onze vlucht werd omgezet, waardoor wij een paar uur later aankwamen. Wij hebben Happycar hiervan vooraf via e-mail op de hoogte gesteld. Bij het afhalen van de auto's kregen wij te horen dat wij te laat waren, zij niet op de hoogte waren en dat zij geen auto's voor ons hadden.
    Na contact, zowel telefonisch als per e-mail, weigert HappyCar ons het geld terug te betalen. Zij gooien het op een "no show". Wat ons betreft is dit oplichting.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar

    Verhuurder levert niet wat Happycarbelooft en waar je voor betaalt

    In mei 2018 een Ford Fiesta gereserveerd. Aangekomen op Rhodos met busje naar Cardelmar gebracht en wat kreeg ik mee? Een oude Nissan Micra. Viel volgens CardelMar in dezelfde klasse. Yeah, right. Bij terugkomst Happycar hierover geïnformeerd en zij zeiden contact opgenomen te hebben met CardelMar maar die bleven bij hun standpunt. Nisan Micra viel in dezelfde klasse als een Ford Fiesta terwijl daar op de site van Happycar duidelijk wordt gemaakt dat de Nissan Micra een mini is en de fiesta een economy. Happycar gadf dit ook toe maar van restitutie kon geen sprake zijn want verhuurder wilde dat niet. Kortom, bemiddelen is leuk, geld verdienen ook maar voor je klanten opkomen, ho maat. Voor mij nooit meer happycar

    Sterke punten
    Aanbiedingen lijken leuk

    Zwakke punten
    Beloftes woren niet nagekomen en klantenservice 0.

    Oplichters

    Dit is een malafide bedrijf ga hier niet mee is zee.
    Pure diefstal.
    Klopt niks van. Als je bij hun een auto boekt en je denkt dat je alle risico,s hebt afgekocht komen ze weer met extra kosten bij aankomst.
    Klantenservice zeer slecht.
    Maken niet waar wat ze beloven.

    Mensen trap hier niet in gaat je geldkosten.
    We zijn al bezig met het programma Kassa.
    Dieven zijn het.

    Sterke punten
    Geen een

    Zwakke punten
    Alles

    Happy CAR en CardelMAr onbetrouwbaar

    Bij aankomst in Oporto werden afgesloten Contract en voucher met HAPPY CAR /CardelMar door verhuurder (CENTAURO) niet gerespecteerd c.q nagekomen.
    Volledig andere huurvoorwaarden.
    HAPPY CAR / CardelMAr waren niet bereikbaar om te overleggen.

    Advies NIET boeken bij deze club.

    Sterke punten
    "relatief'" lage prijs?

    Zwakke punten
    Contract Voucher worden door verhuurder niet gerespecteerd.
    Volledig andere huurvoorwaarden.

    BOEK NIET BIJ DEZE FIRMA.

    ALS IK EEN ADVIES MAG GEVEN BOEK NIET BIJ DEZE FIRMA.

    If I may give you advice, do not book with this company.

    Wenn ich Ihnen einen Rat geben darf, buchen Sie nicht bei dieser Firma.

    Si je peux vous donner des conseils, ne réservez pas avec cette société.

    Si puedo aconsejarle, no reserve con esta compañía.

    如果我可以給你建議,不要在這家公司預訂

    Rúguǒ wǒ kěyǐ gěi nǐ jiànyì, bùyào zài zhè jiā gōngsī yùdìng

    アドバイスをいただければ、この会社に予約しないでください

    Adobaisu o itadakereba, kono kaisha ni yoyaku shinaide kudasai

    Sterke punten
    GEEN KONTAKT MOGELIJK ALLEEN MAIL.

    Zwakke punten
    TOTAAL NIET MEE TE COMMUNISEREN.

    HappyCar maakt zijn beloftes NIET waar

    HappyCar maakt zijn beloftes NIET waar.
    Ondanks de afgesloten contract met volledige verzekering werden we ter plaatse gedwongen om nog eens € 288,- te betalen. Bij navraag bij HappyCar verschuilen ze zich achter het feit dat ze alleen maar een vergelijkings-site zijn. Als je dan vraagt wat ze er aan gaan doen mag je al je gegevens bij hun achterlaten maar ze doen er niks mee.

    Zwakke punten
    afhandeling klacht

    Extra kosten geen reactie

    Slechte service. Heb auto online geboekt afgelopen vakantie vliegveld Tanger. Auto was gehuurd inclusief extra verzekeringen en belastingen. Kreeg van de verhuurder Avis alleen de auto mee als ik nog ongeveer € 109,- zou bijbetalen want Happycar had volgens hen de belastingen niet betaald alleen de huur. Dit gedaan want anders hadden we geen auto. Dit gelijk via de e-mail gemeld en te horen gekregen dat ik hier facturen en borkingsovereenkomst afgegeven door Avis moest doormailen. Dit heb ik gedaan maar ik hoor niks meer ook niet na een tweede e-mail. De beide telefoonnummers zijn ondanks het bellen tijdens openingstijden niet bereikbaar. Lees ook veel slechte reviews en ik zal happycar zeker niet aanbevelen. De gehuurde auto was zeker niet duur maar door de extra kosten op de luchthaven kwamen we dik duurder uit dan bij andere verhuurders. Ik hoop als nog van happycar de extra betaalde kosten van ongeveer € 109,- terug te ontvangen en antwoord te krijgen op mijn e-mail.

    Sterke punten
    Goede deals

    Zwakke punten
    Niet betrouwbaar, onverbogen kosten

    Goedkoop aanbieden, maar niet leveren

    Ben je na een heel zoekproces op een aanbieding beland die aan je wensen voldoet, vult de hele berg gegevens in die gevraagd worden en denkt iets te kunnen afvinken...maar nee: je krijgt doodleuk een mailtje dat die goede aanbieding helemaal niet beschikbaar is. Kortom: ik kan weer opnieuw beginnen, prijzen zijn in de tussentijd gestegen en ik had dus beter gewoon gelijk elders kunnen boeken. Zo veroorzaken ze dus financieel nadeel voor ons, wat uiteráárd niet hun probleem is. LOSERS!

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    - Wordt van alles aangeboden maar niet geleverd

    ander woord voor Happycar is onbetrouwbaar

    En wat is daar de reden van?

    Op 24 november 2017 huurde ik via Happycars een auto op vliegveld Charleroi voor de periode 21-28 december.
    Ik huur geregeld een auto op vliegveld Charleroi, ken daar de situatie goed en dit is tot nu toe altijd bevredigend verlopen.
    Vanaf het begin van het boekingsproces geef ik dus keurig aan, de datums met de bijbehorende afhaal locatie. Vliegveld Charleroi dus, oftewel airport brussels south charleroi. Ik wil perse een auto huren op het vliegveld zelf. Uiteindelijk kies ik een auto via Happycar die daar natuurlijk heel blij mee zijn en ik krijg op 24 november de bevestiging die ik nakijk. Op de bevestiging staat keurig de afhaallocatie airport Charleroi met de bijbehorende datums en het bedrag ad 230 euro wat ik moet betalen voor de huurperiode. Prima toch? Zo hoort het. Ook even later komt het voucher, het formulier wat je nodig hebt voor aan de balie van de autoaanbieder. Hier werp ik een snelle blik op want ik ben nieuwsgierig bij welke aanbieder ik moet zijn op het vliegveld en dat blijkt auto europcar te zijn. Die ken ik en daar heb ik vaker een auto van gehuurd. Ze zitten samen met andere aanbieders zoals Hertz e.d. in een kantoortje vlakbij de aankomsthal en de auto's staan om de hoek. Dat is prettig om te weten. Verder valt mij aan het voucher niks op. Uitprinten doe ik het voucher ook meestal pas een dag van te voren. Het voucher is in feite ook niks anders als een definitieve bevestiging van de eerder verzonden bevestiging. Ik heb nog nooit meegemaakt dat in het voucher de overeenkomst gewijzigd werd door bijvoorbeeld de afhaallocatie te wijzigen zonder dat de klant daarvan op de hoogte zou moeten worden gesteld.

    Maar nu komt het.

    Op 18 december om vijf uur 's middags ( drie weken later dus ) krijg ik van Happycar een mailtje dat de door mij geboekte auto niet op het vliegveld staat maar in Charleroi zelf. Dit is dus twee dagen voordat ik de auto daadwerkelijk op het vliegveld zou moeten ophalen.
    Ik vloek, want ik ging er gewoon vanuit dat de auto op het vliegveld zou staan en niet ergens in Charleroi zelf en dat is voor mij ook verder totaal geen optie. Pendelbussen die propvol zijn, en dan nog ergens in Charleroi op zoek gaan naar een plek waar de auto staat, gesleep met bagage. No way dus.

    In feite wordt met dit mailtje de overeenkomst zoals ik die had met Happycar gewijzigd zonder mijn toestemming. En om die reden heb ik het volste recht om deze overeenkomst acuut te annuleren wat ik dus ook doe. Voordat ik echter annuleer stuur ik echter nog een vraag aan Happycar hoe ze denken dat ik in Charleroi kom. Geen antwoord. Vervolgens stuur ik gelijk nog een mailtje waarop ik stel dat op de bevestiging toch duidelijk staat “airport Charleroi” en dat ik nu helaas genoodzaakt ben om te annuleren en dat ik op zeer korte termijn voor de feestdagen nog naar een andere huurauto op het vliegveld moet gaan omzien. Ook vermeld ik hierbij dat indien de meerkosten van deze huurauto significant hoger zijn als de auto die ik eerder gehuurd had bij Happycar, ik deze meerkosten zal declareren bij Happycar. Ook geen antwoord, waarna ik dus annuleer en op zoek moet naar een vervangende huurauto op vliegveld Charleroi.
    Feiten van algemene bekendheid behoeven hierbij verder geen betoog. Zo kort voor de feestdagen een gelijkwaardige huurauto vinden voor nagenoeg hetzelfde bedrag dat zal niet gaan lukken vrees ik. En dat lukt ook niet. De meeste prijzen liggen dik boven de 300 euro voor een gelijkwaardige auto voor dezelfde periode. Maar toch vind ik een auto voor 272 euro, gelijkwaardig en voor dezelfde periode, 42 euro duurder dus en ook hierbij is de aanbieder auto Europecar op het vliegveld zelf. Pffff. toch nog op het laatste moment gelukt dus.
    Hier heb ik verder geen klachten over en alles gaat goed.

    Echter bij terugkomst declareer ik de 42 euro meerkosten bij Happycar. Ik vind dat Happycar verantwoordelijk is voor de problemen waar ik op het laatste moment mee geconfronteerd ben geworden. Het is niet mijn fout dat er ergens iets in het boekingssysteem fout is gegaan. Alleen al het simpele feit dat zo kort voor ingang van de eigenlijke huurperiode een mailtje komt dat de afhaallocatie niet het vliegveld zelf is maar in Charleroi zelf is geeft al aan dat er iets fout is gegaan. Het is hoogst ongebruikelijk dat een dergelijke mail wordt verstuurd, althans ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Kennelijk zijn er dus eerder al problemen geweest op vliegveld Charleroi waar klanten van Happycar geconfronteerd werden met het feit dat hun geboekte auto niet op het vliegveld zelf stond maar daar buiten en vervolgens ook geconfronteerd werden met onvoorziene meerkosten en problematische omstandigheden. Leuke “verrassing” niet?

    Dus ik stuur de rekening ad 42 euro naar Happycar en dan laat Happycar haar ware gezicht zien.
    Eerst een Engelstalig antwoord van iemand die het wel allemaal jammer vind maar doodleuk verwijst naar de algemene voorwaarden vermeld onder artikel 2.3 waarin staat dat de klant zelf verplicht is de boeking op eventuele vergissingen en fouten te controleren. En als er verder nog vragen zijn moet ik vooral niet schuwen om contact op te nemen. Vriendelijk hè? En daarmee is voor Happycar de kous af. Leg gewoon alle verantwoordelijk van fouten in het boekingssysteem bij de consument en je kunt verder lekker je handen in onschuld wassen. Zo'n beetje van “eigen schuld dikke bult, had je maar beter moeten opletten” Daar komt het op neer.

    Zelf er een zooitje van maken en niet willen weten dat bij een zichzelf respecterend bedrijf een paar kernwoorden horen zoals, Betrouwbaar, Transparant en last but not least, Klantvriendelijk. Allemaal niet van toepassing op Happycar.

    Ik laat het er niet bij zitten en geef Happycar keurig antwoord in het Nederlands.
    Daarbij vermeld ik dat het betreffende artikel enkel van toepassing is op fouten en/of vergissingen die in eerste instantie in alle redelijkheid en billijkheid door een klant opgemerkt kunnen worden. Het moet geen “speurtocht”worden naar eventuele aanwezige adders onder het gras. Mij was in elk geval niet duidelijk dat de afhaallocatie gewijzigd was en ik denk dat de meeste andere klanten er op deze wijze ook wel “ingestonken” waren. Op de bevestiging staat gewoon Airport Charleroi, en daarmee is voor mij de kous af.
    Gelijk handhaaf ik mijn vordering van 42 euro en stel daarbij een betalingstermijn van 10 dagen.
    Maar Happycar betaald niet en geeft ook verder geen reactie.

    Na 10 dagen gebeurt er helemaal niks en ik stuur een herinneringsmail aan de bedrijfsleiders van Happycar op het adres in Hamburg waarbij ik verwijs naar de eerdere correspondentie en eis nu per omgaande de betaling van 42 euro. Verder verzoek ik verder om alle correspondentie in het Nederlands te willen doen.
    In de voorwaarden van Happycar staat immers vermeld dat het Nederlands Recht van toepassing is en ik verwijs hierbij naar het Burgerlijk Wetboek waarin het verbintenisrecht is geregeld. Ik vermeld ook mijn complete initialen en adres gegevens. Gewoon open kaart spelen heet dat.

    Hierna een mailtje van Happycar die in keurig Nederlands nogmaals verwijst naar het betreffende artikel 2.3 van de algemene voorwaarden en daarmee dus ook aangeeft dat ik zelf beter had moeten opletten. En dat ik zelf immers de overeenkomst heb opgezegd en dat Happycar mij toch keurig per email op de hoogte heeft gesteld dat de afhaallocatie niet op het vliegveld was maar in Charleroi zelf. Daarnaast nog wat kretologie over terugstorten van bedragen op mijn creditcard die totaal niet van toepassing zijn en niets met het eigenlijke probleem te maken hebben.
    En dan komt er zelfs een leugen van Happycar.

    “Wij hebben u voor aanvang van uw boeking op de hoogte gesteld van het feit dat de lokale verhuurder, waarmee u het contract heeft afgesloten zich niet op de luchthaven bevindt.”

    Dat klopt niet. Auto Europecar bevind zich gewoon op het vliegveld. Gewoon een keiharde leugen dus.

    Dan had er moeten staan. “ Wij hebben u op 18 december kort voor aanvang van uw boeking” op de hoogte gesteld. De bevestiging en het daarbij behorende Voucher had ik immers al op 24 november gekregen. Hoezo drie weken wachten met een dergelijk bericht? Dat mogen ze eens gaan uitleggen.
    Dan natuurlijk geeft Happycar aan dat 42 euro betalen uitgesloten is. Ik had ook niks anders verwacht.

    Een overeenkomst is een overeenkomst waarbij twee partijen iets afspreken. Wanneer een van de twee partijen op het laatste moment de overeenkomst wijzigt zonder de ander daarvan in kennis te stellen dan vervalt daarmee de overeenkomst, is er sprake van contractbreuk en kun je in dit geval zelfs spreken van een wanprestatie.

    Ook al zijn de fouten/vergissingen in het boekingssysteem in eerste instantie niet de schuld van Happycar dan nog hebben zij als eerst verantwoordelijke de taak om deze boekingen op juistheid te controleren. Maar die verantwoordelijkheid wenst Happycar niet te nemen, die wentelen ze liever af op een klant die misschien voor de eerste keer in zijn leven een auto huurt. Dat is pas gemakkelijk. Dan kun je lekker veel ongeziene onzin verkopen, kun je lekker veel addertjes onder het gras frommelen, en dan gewoon verwijzen naar een artikeltje in de voorwaarden. Eigen schuld dikke bult dus. Jammer maar helaas Happycar, zo werkt het niet al zouden jullie dat ook graag willen.

    Happycar....niet aan beginnen...

    Sterke punten
    Amateurisme in optima forma.

    Zwakke punten
    Niet transparante firma met medewerkers die geen verantwoordelijkheid wensen te nemen voor hun reacties.
    Onbetrouwbaar dus.

    Niet huren bij happycar..lijkt goedkoop maar het wordt uiteindelijk 3x zo duur!

    Ik ben net terug van een korte vakantie uit Spanje en heb een wat minder plezante ervaring gehad met het verhuurbedrijf voor huurauto`s; het gaat met name over misleiding over bedragen van verzekeringen m.b.t. deze huurauto. Het verhuurbedrijf happycar, de onderverhuurder en de lokale verhuurder record.go weerleggen mijn opmerkingen en ontwijken mijn vragen door te verschuilen achter vele mails en wazige algemene voorwaarden. Ik voel mij misleid, onder druk gezet en onjuist behandeld wat mij uiteindelijk 170 euro extra heeft gekost en een smet heeft achtergelaten op mijn vakantie.
    De lokale verhuurder zei dus dat wij niet verzekerd zouden zijn via happycar of de subverhuurder cardelmar als we geen 1100 euro borg zouden achterlaten of een extra verzekering van 140 zouden nemen. Maar we waren toch ook al allrisk verzekerd via happycar volgens de reservering/voucher? Waarom zet de lokale verhuurder ons dan onder druk met de aanvullende verzekering en waarom geven happycar of cardelmar niet duidelijk aan in de reserveringsbevestiging of algemene voorwaarden dat eventuele schade gewoon wordt vergoed door deze allrisk verzekering? Wij willen niet onverzekerd in in een vreemd land rondrijden! Record go geeft nogmaals duidelijk aan dat wij kunnen kiezen tussen 1100 euro achterlaten of een verzekering van 140 afsluiten omdat de allrisk van happycar (de verhuurder waar wij dachten te huren) of cardelmar het niet dekt! Dat is pure oplichterij! En annuleren kan niet want niemand (geen van de nummers van geen van de verhuurbedrijven) is bereikbaar (savonds of in het weekend) en de annuleringsperiode van 24 uur is al verlopen. Wij hadden de borg achtergelaten als we zeker wisten dat dit vergoed werd door cardelmar of happycar, maar zij zijn absoluut daar niet duidelijk over!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Niet bereikbaar, zeer onduidelijke huurvoorwaarden, niet bereikbaar in weekend of avonduren voor advies wat lastig is bij vliegen gedurende de nacht of avonduren, en het allerbelangrijkste: het totaalbedrag van de gegeven huurprijs en allrisk verzekering wordt ruim 3x zo hoog als men bij de lokale verhuurder aankomt die vertelt dat de allrisk verzekering van happycar niet geldig is.

    Oplichting!!

    In Milaan blijkt onze gehuurde auto niet beschikbaar, maar ons wordt een upgrade beloofd. Na verloop van tijd krijgen we een paar papieren in het Italiaans voorgehouden om tr ondertekenen. Op de formulieren staat een bedrag van ongeveer 600 euro, wat precies overeenkomt met de vooraf betaalde huurprijs bij Happycars plus de gevraagde reservering van de benzinekosten.....Bij terugkomst blijkt er niets van een upgrade en moeten we 600 euro extra betalen....vast wat naief, maar aardige baliemedewerkster had het toch echt over een gratis upgrade....Happycar reageert per mail....we kunnen niets doen, u heeft getekend (Italiaans document van paar pagina's, waar ik overigens ook geen copie van heb mee gekregen in de envelop met huurpapieren.....huur al 20 jaar autos over de hele wereld, maar nooit zo beetgenomen. Voelt als complete oplichting.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Pure oplichting. Nooit mee in zee gaan.

    Waardeloze onbetrouwbare service, boek ergens anders!

    Niet eens 1 ster waard. Zij werken samen met derde partijen die volledig onbetrouwbaar zijn en nemen vervolgens niet de verantwoordelijkheid als het mis gaat. Customer service compleet onbereikbaar. Geen auto bij aankomst op LA airport waar de verhuurbedrijven niet op de airport zitten maar aan de rand van de airport. Met mijn kind en bagage 4 uur lang onveilig rond moeten zeulen na een lange reis, om alsnog een hele dure auto ter plaatse te kunnen huren van een andere maatschappij. In een half uur 50 Euro uitgegeven aan belkosten voor een klantenservice die niet eens te bereiken is. Waardeloos. Nooit meer! Neem het risico niet en boek bij een betrouwbaar gerenommeerd bedrijf of bemiddelingswebsite. Door de algemene voorwaarden zo op te stellen, hebben zij zich tegen elke verantwoordelijkheid ingedekt, Happycar laat je in de kou staan en neem totaal geen verantwoordelijkheid.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    -Geen klantenservice als je eenmaal geboekt hebt.
    -Geen ondersteuning als het mis gaat
    -Geen verantwoordelijkheid nemen bij contractbreuk
    -Werken met totaal onbetrouwbare derde partijen op vele locaties, zie alle andere reviews.

    Frauduleus karakter

    Ondanks e-mailbevestiging en een afprintbare voucher is de boeking nooit doorgevoerd in het systeem van de autoleverancier. Gevolg is dat ik niet enkel mijn geld kwijt ben maar nog eens ter plaatse een boeking dienden te doen via een andere maatschappij waardoor het me 90 euro extra kostte. Tot heden heb ik nog steeds ondanks geleverde bewijzen mijn geld niet terug gestort gekregen. Frauduleus karakter.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    geen telefooncomunicatie mogelijk.
    spelen heen en weer-spelletjes viia e-mail
    voeren de opdracht niet door maar nemen wel het geld.
    laten je nodeloos lang wachten alvorens onterecht geind geld terug te storten

    Very bad service

    Auto gehuurd in Thessaloníki. Alle risico afgekocht. Tenminste dat dachten we. Verhuurder stond niet op vliegveld. Gebeld met verhuurder. Bleek ineens een andere verhuurder dan door happycar opgegeven. Niet Olympic maar europcars. De man had geen bordje met onze naam. Dus hoe moet je hem dan ooit vinden. Afijn na een half uur werden we meegenomen naar een obscuur kantoortje. Daar werd ons verteld dat we de verzekering niet geheel ! hadden afgekocht. We moesten nog even 100,- euro bijbetalen. Uiteindelijk maar gedaan om van het gezeur af te zijn. Want er werd behoorlijk gedreigd: 1 krasje kost 270,- euro etc. Ja dat krasje gaan ze dan natuurlijk altijd wel vinden bij terugkomst !. Dus afgekocht en gemeld bij Happy Car. Zouden ze op terugkomen; nooit meer iets gehoord.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    slechte voorlichting, slechte communicatie

    don't rent there!!!!

    free cancelling is a lie - they took my money, their partner went bankrupt and I never saw my money back nor my car. i had to rent a car in the last moment - 5 times the price. And they are not in charge of anything - it's a theft!!

    The worst rental company ever!!!! It is similar to Gold CAR!!!!

    First of all the contact with employees from the Happycar is impossible. If you call during the working hours you hear always voicemail that the office is closed and it is open from monday to friday between 9:00 till 17:00. I have called several times during working days between 9:00 - 17:00 and after 30 times I gave up. I have called many times in other days.
    My issue was quite simple. I have booked the car and 1 week before the rent we have changed the booking for bigger car. The money for the first booking shoud have been return to my account according to the contract. It never happend. HappyCar says that the money was transferd but they do not want to send the copy of the payment. After 6 months still no money and no chance to arrange it in civilized way.

    Next time I will choose rentalcars instead of shady bussiness of Happycar.

    Good luck to other people who came across this dubieus company.

    Pas op met Happy Car en Verzekeringen

    We hebben juni/juli 12 dagen in Italië een auto gehuurd bij Happy Car, waarbij we dachten dat we het risico hadden afgekocht. Bij aankomst in Italië geeft de dame van het verhuurbedrijf aan dat onze verzekering niets waard is en dat we nog steeds een hoog eigen risico hebben. Op zondag aangekomen dus geen helpdesk van Happy Car open om even te raadplegen. Toch maar verzekering (160 euro) afgesloten, want je weet maar nooit.

    Bij thuiskomst gemeld bij Happy Car die alle verantwoordelijkheid afwijst en meldt dat de verhuurder (voor mij is dit Happy Car) dit moet afhandelen. Ze zeggen dat ze een melding hebben gemaakt, maar ik hoor niets meer. Ook niet na een reminder.

    Kortom 160 euro lichter en geen service van Happy Car.

    Zwakke punten
    Onjuiste voorlichting over verzekeringen, weglopen van de verantwoordelijkheid.

    NIET gebruikmaken van Happycar

    Dramatische service van Happycar. Ik zou dit bedrijf aan niemand aanraden. Geen reactie op mijn vragen, een telefoonlijn die niet opgenomen wordt, een auto die zonder enige communicatie geannuleerd wordt en je vervolgens voor het driedubbele ter plekke alsnog een auto moet huren. Bah. Zeg het voort, geen Happycar meer!

    HappyCar niet te bereiken

    Als je een auto bij Happycar boekt moet je rekening houden met het feit dat je niet bij hun boekt maar in mijn geval bij Cardelmar en die weer bij Firefly. Het betreft de huur van een auto in Malaga Spanje.
    Bij het afhalen van de auto wordt je door Firefly onder druk gezet om een extra all risk verzekering af te sluiten welke resulteert in een verhoging van de totale huurprijs van 60%. Ik zag dit aan de balie bij twee andere Nederlandse gezinnen gebeuren. Ik heb hierop Cardelmar en Happycar proberen te bereiken (in het weekend), maar dan is er op de 4 telefoonnummers, waaronder de hotline, die in je papieren staat niemand te bereiken.
    Als je genoegen neemt met de met de € 700,- eigen risico vertelde ze me bij Firefly dat je dik kans hebt dat er een schade aan de auto wordt ontdekt die jij dan moet betalen en hoopt terug te krijgen via Cardelmar. Happycar zal hierin niets voor je betekenen. Je moet in dit geval ook zorgen voor een papieren rompslomp om alles te bewijzen.
    De reactie van HappyCar op mijn klachten resulteren in enkel doorsturen naar Cardelmar. Zij doen verder niets voor je en sluiten de zaak af. Op de vraag waar ik een review kan schrijven over HappyCar laten zij niets weten. Geen wonder dat er alleen maar positieve reviews op hun site staan.
    Een jaar eerder hebben wij een auto gehuurd via Happycar Alicante Spanje en zo ook bij Firefly uitgekomen. Ik heb toen precies hetzelfde meegemaakt en dacht dat ik zelf een fout had gemaakt, maar dit is dus een structurele actie.

    Ik denk dat HappyCar geen lang bestaan heeft als zij zo door gaan.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Zie review

    Happycar maakt je niet happy

    Auto gehuurd voor onze rondreis in Z. Afrika. Betaald met creditcards. Terplaatse was op het opgegeven adres de betreffende verhuurclub totaal onbekend; bleek een Franse autoverhuurbedrijf te zijn, geen ZuidAfrikaanse.
    Happycar trachten te bereiken op hun "servicenummer"; onbereikbaar. Ja, in Nederland was er momenteel geen bezetting was de mededeling toen we ten einde raad de Duitse vestiging maar belden.
    Auto kon niet geregeld worden maar we zouden het geld terug krijgen.
    Onze vakantie is door dit gedoe flink verstierd, Happycar is een absolute AFrader.

    Sterke punten
    Zie revieuw, waardeloze club.

    Zwakke punten
    Zie boven; niets gedaan wat allemaal beloofd was! Verpeste vakantie als resultaat.

    Niet bereikbaar

    Voor onze vakantie in Z-Afrika in oktober op zoek naar een huurauto. Naar aanleiding van informatie op de site, toch nog wat vragen. Dus het gratis nummer gebeld. Nu begrijp ik ook waarom het gratis is: er wordt niet opgenomen en verbinding wordt verbroken, drie pogingen gedaan. Fijn idee als je ze echt nodig hebt als je op vakantie bent. Voor ons dus geen HappyCar.

    Sterke punten
    -

    Boek nooit een auto bij deze firma

    Voor onze vakantie op mallorca een auto gehuurd bij happycar. Althans.. Geboekt via internet, netjes een ontvangstbevestiging gekregen en vooruit betaald... Maar daar hield het ook bij op. Eenmaal op mallorca aangekomen bleek dat ze ons de voucher waren vergeten te sturen. Ook geen melding in de ontvangstbevestiging of op de website dat je uberhaubt en dergelijk voucher nodig hebt. Dus.. Geen auto geboekt, wel betaald. Gelijk gebeld, maar... Happycar is slecht bereikbaar. Dan maar mailen, gelijk een excuus terug met de belofte dat het geld wordt terug geboekt. Prima denk je dan, kan gebeuren... 2 weken later een mailtje, met het verzoek of we toch niet eerst een klacht wilde indienen en het creditcard overzicht mee wilde sturen... 2 weken later dus.. Oke, nog geiriteerder maar prima.. Zij krijgen een klacht en een afschrift. Daarna radiostilte. Reageren weken lang niet meer op mails en telefoontjes. Inmiddels weer een maand verder, krijg ik eindelijk na mij zoveelste drijgmail een reactie terug. Het geld is eindelijk overgemaakt en zal over 2 weken?!?! Op mijn rekening staan.... Ja 2 weken... Ok..maar weer afwachten.. Ruim 2 weken later, je raad het al, nog geen geld terug. Toch maar weer bellen. Weer de belofte dat het geld is overgemaakt, ditmaal door de grote baas zelf!! En sterker nog het was toch echt een week geleden al overgemaakt door haar. Dan maar weer afwachten. Uiteindelijk een week later dan toch echt mijn geld gehad. Maar zonder excuus of bevestiging. Prima. Maar anyway, slecht begin van de vakantie en daarna 3 maanden rompslomp. Moraal van het verhaal: huur nooit een auto bij happycar! Daar wordt je absoluut niet happy van!

    Sterke punten
    Zijn er niet

    Zwakke punten
    Zie mijn review!

Bezoek HappyCar

Schrijf een review