Aparte (en schandalig dure) rekening voor een dag na verlenging huurperiode van dezelfde auto

Aparte (en schandalig dure) rekening voor een dag na verlenging huurperiode van dezelfde auto

Vanwege diefstal van mijn auto was ik genoodzaakt om voor een maand een goedkope auto te huren.

Omdat de Sixt vestiging in Utrecht bij mij om de hoek is, ben ik op hun website gaan kijken. Daar stond een mooie aanbieding op (19 EUR per dag). Echter, toen ik probeerde deze aanbieding online te boeken, kreeg ik de mededeling dat ik eerst met Sixt moest bellen over de beschikbaarheid.
Ik besloot om dat de volgende ochtend bij Sixt zelf te regelen. Tot mijn verbazing bleek het voor de Sixt medewerkers niet mogelijk de aanbiedingen op internet voor klanten te boeken, maar moet men dat zelf doen.
Toen ik vroeg of ze de beschikbaarheid van die goedkope auto konden nagaan, werd mij doodleuk verteld dat ik dan zelf even moest bellen met het hoofdkantoor. Na enig aandringen was de Sixt medewerkster toch bereid voor mij te informeren.
De auto zou vier dagen later pas geleverd kunnen worden. Ik besloot om voor vier dagen een Citroen C1 te huren, en daarna over te stappen op de goedkopere aanbieding. Toen ik een uur later de beschikking had over een PC met internet, bleek de aanbieding al weg te zijn.
Omdat ik op de huurovereenkomst nergens het telefoonnummer van de Utrechtse vestiging kon vinden, moest ik eerst de Sixt Service Hotline bellen om met de medewerkers over mijn boeking te overleggen. We besloten de boeking om te zetten in een huurperiode voor een maand met dezelfde auto, de goedkoopste klasse van Sixt.

Enkele dagen later kreeg ik een rekening waarbij die ene dag apart in rekening was gebracht. Omdat de kosten voor een dag blijkbaar veel minder gunstig zijn dan voor een maand zijn de kosten voor die ene dag Citroen C1 uitermate hoog uitgevallen (112,50 EUR, waarvan 64,80 EUR alleen voor de auto). Ik heb hierover met Sixt gebeld, maar zij zeggen dat ze hier niets aan kunnen doen omdat er twee contracten zijn opgesteld. Ze vergeten even dat deze twee contracten door een Sixt medewerker zijn opgesteld. Blijkbaar moet je bij Sixt niet op klantgerichtheid en service rekenen!

Sterke punten
Dichtbij

Zwakke punten
Geen klantgerichtheid
Denken niet mee
Slechte communicatie
Lokken je met internet aanbiedingen die je toch niet kunt boeken
Handelen klachten niet goed af
Goedkoopste auto per dag 64,80 EUR

Bezoek Sixt Reviews over Sixt

1 reactie

Heb ook zeer slechte ervaringen met Sixt autoverhuur zeker richting particulieren die echt op hun centjes moeten letten, voor zakelijke doeleinden om een auto te huren wordt er allemaal niet zo nauw gekeken, de zaak betaald toch wel en de BTW komt weer terug. Voor een particulier is dit een verkeerde autoverhuur bedrijf, je wordt aan alle kanten verkeerd voorgelicht, o.a. de dagprijs is staat er bij vanaf 24 euro terwijl de werkelijke dagprijs later bij de afrekening 64 euro, want hier geldt hoe langer je een auto huurt des te meer korting je krijgt. Ook alle extra verzekeringen en andere toestanden die er allemaal bij komen komt de huur van zo'n auto niet op 24 euro zoals dat bij aanvang aangeven maar op 94 euro. En dan ook nog die achterbakse praktijken met de brandstof en de hoge borg waar ze standaard alle krasjes van de auto bij bijna iedereen vanaf halen. Echt nooit een auto huren bij deze onvriendelijke bende.

Bezoek Sixt Reviews over Sixt

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over Sixt
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden