Huurder moet vervanging band zelf betalen

Een zeer teleurstellende ervaring met autohuur bij Kapper Bakker. Nagenoeg voor de deur kreeg ik met de huurauto (die ook nog onder de krassen zat) een klapband. Teruggekeerd bij Kapper Bakker kreeg ik de rekening gepresenteerd voor vervanging van de band. Blijkbaar moet je bij het huren van een auto bij Kapper Bakker ook betalen voor vervanging van defecte onderdelen.

Sterke punten
Geen

Zwakke punten
- Ondeugdelijke auto's
- Schandalige behandeling

Bezoek Kapper H. Bakker Reviews over Kapper H. Bakker

3 reacties

Hier een reactie op het verhaal.
klant in kwestie heeft 1 kilometer van ons bedrijf af een lekke band gehad en door gereden naar ons bedrijf. klant had moeten stoppen en band verwisselen, zelf, via anwb of ons telefonisch kunnen bellen voor advies.Zeker niet verder rijden en de band verder kapot rijden. de banden op deze wagen waren nieuw en niet versleten. Onze wagens verkeren in een top conditie en volledig dealer onderhouden.

Dit is een zeer teleurstellende reactie van de verhuurder. Er was sprake van een klapband. Aangezien ik en ook de verhuurder hun vuist konden steken in de kapotte band. Bovendien gebeurde dit vlakbij de verhuurder om een normale weg. Blijkbaar is de verhuurder niet verantwoordelijk voor ondeugdelijk materiaal. De huurder kan dus rekenen op de rekening als er iets stuk gaat aan de auto. Kapotte band, defecte uitlaat, versleten koppeling. Allemaal voor rekening van de huurder! Dat is blijkbaar de insteek. Meest schokkende is dat de verhuurder ondeugdelijke auto's verhuurd waar ik met mijn kinderen in rij. Een groot geluk was dat dit niet op de snelweg gebeurde. In dat geval is ANWB bellen het minst van de zorgen.

geachte heer,
U reageert aardig af op de goede kwaliteit van onze huurauto en onze service. Alle gebreken die u er bijhaalt zijn niet bekend bij ons. De discussie betreft alleen de kapot gereden band. Wij hebben u naar behoren geholpen, volgens de normen en waarden zoals dat wordt voorgeschreven in de bepalingen van de BOVAG en zelfs meer dan dat. Mocht u het niet eens zijn kunt u zich wenden tot de Bovag geschillen commissie.