Bij SnappCar kun je jouw auto verhuren, of een auto van iemand anders huren. Gewoon onderling, zonder (ver-)huurbedrijf. Je auto verhuren? Maak een profiel aan; dat is heel simpel. Hierin geef je aan wanneer jouw auto beschikbaar is en wat je per dag aan de auto wilt verdienen. Omdat je zelf de autoverhuur regelt, blijf je altijd baas over je eigen auto: jij bepaalt wie er in jouw auto mag rijden, niet SnappCar. Je kunt een huurverzoek altijd weigeren. Auto huren? Voer je postcode of plaats in, dan zie je meteen het aanbod bij jou in de buurt. Kies je ideale auto, maak een profiel aan en stuur een huurverzoek aan de eigenaar. Als de verhuurder jouw huurverzoek accepteert, krijgen jullie beiden de huurovereenkomst per mail toegestuurd en kan de huur beginnen. Het gebruik van SnappCar is gratis, en inschrijven is zo gedaan!


Benodigdheden

Om een auto te huren bij Snappcar moeten klanten zich registreren op de website van dit bedrijf en hun account verifiëren. Vervolgens moeten zijn de volgende gegevens overleggen en uploaden: - een geldig rijbewijs: aan klanten wordt gevraagd om een leesbare, heldere kopie of foto te maken van een geldig rijbewijs en deze te uploaden via het platform. - Daarnaast wordt gevraagd naar algemene informatie zoals de naam, het adres, de leeftijd en telefoonnummer van de bestuurder. - een verificatie: dit kan via social media of middels een overschrijving van 1 cent


Huurverzoek indienen

Indien klanten een perfecte auto hebben gevonden, kunnen ze de ophaal- en terugbreng datum invullen en kiezen voor het exacte tijdstip waarop de auto opgehaald en teruggebracht zal worden. Daarnaast moeten klanten ook in het kort aangeven waarvoor zij de auto nodig hebben. De verhuurder kan het verzoek accepteren of afwijzen. In geval van acceptatie krijgt de klant een bericht dat er betaald kan worden. Betaling voor een huurauto kan via iDeal of een credit card. In geval van een afwijzing moet de klant helaas op zoek naar een alternatief. De klant kan dan weer naar de zoekpagina en opnieuw een huurverzoek verzenden. Wanneer het huurverzoek is geaccepteerd en betaald ontvangen beiden, de huurder en verhuurder, een bevestiging via e-mail, hier vind men ook het adres. Bij het ophalen van de auto doorlopen beiden de check-in en stellen op die manier de status van de auto aan het begin van de boeking vast.


Leeftijd bestuurders

Indien men een auto wilt huren van Snappcar, dan moet men aan een aantal voorwaarden voldoen. zodat huurders met een gerust hart hun auto kunnen verhuren. Bestuurders moeten minimaal 21 jaar. Daarnaast moeten zijn minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig EU rijbewijs. Daarnaast heeft de verzekeraar ook een aantal voorwaarden waaraan huurders moeten voldoen. Deze regels kan men terugzien in de algemene voorwaarden en de verzekeringsvoorwaarden.


Annuleren

Een boeking kan altijd voor aanvang van de huur geannuleerd worden. Als de klant nog niet heeft betaald voor de boeking, dan is annuleren gratis. Zodra de boeking betaald is, zijn er wel kosten aan de annulering verbonden. De kosten kan men terug zien in het boetebeleid van Snappcar. Een betaalde boeking kan men annuleren via Mijn SnappCar. Men kan op de transactie klikken, die men wilt annuleren en kiezen voor de button in het transactieoverzicht. Daarnaast moet de verhuurder ook op de hoogte gesteld worden dat de boeking niet door kan gaan.


Wijzigen

Indien klanten een huurverzoek hebben gestuurd, maar om de een of andere manier een wijziging willen toevoegen aan bijvoorbeeld de tijden, dan kan men het huurverzoek annuleren en een nieuwe verzoek indienen met de juiste datum en tijden. Wanneer een boeking eenmaal is betaald, kan deze niet meer worden gewijzigd. De enige optie die een klant heeft om de datum of tijd te veranderen is om de boeking te annuleren en opnieuw te boeken. In dat geval kan de verhuurder het beste annuleren, de klant krijgt een volledige refund en de boekingsperiode komt meteen weer vrij. In dit geval is er geen sprake van annuleringskosten. Wilt de verhuurder niet annuleren maar moet de boeking wel gewijzigd worden, dan kan de klant contact opnemen met het Community Support Team.


Contact gegevens

Het Support team van Snappcar is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar via het contactformulier of via het e- mail adres [email protected]. Indien er sprake is van een noodgeval, ongeluk of pech onderweg, dan kunnen klanten contact opnemen met het Support team, via het op het SnappForm vermelde telefoonnummer.


SnappCar Video


SnappCar Reviews

    Prima platform voor autodelen

    Momenteel is Snappcar de enige waar particulieren hun auto gemakkelijk kunnen delen. Ik zie hier een aantal reacties krijsen over VeRbOrGeN kOsTeN, maar alle kosten staan superduidelijk in het overzicht voordat je definitief reserveert. Je betaalt een bedrag aan de eigenaar, en Snappcar brengt een bedrag in rekening voor gebruik van hun platform, en een bedrag voor de verzekering - want dat loopt tijdens de huur niet via de verzekering van de eigenaar. Wel is het enigszins dubieus te noemen dat Snappcar zowel servicekosten rekent aan de huurder als aan de eigenaar. En dat de hoogte van die servicekosten afhangt van de hoogte van de huurprijs. Dure auto = hoge servicekosten. Terwijl ze exact dezelfde handelingen en service verrichten als voor een goedkopere auto. En hun keyless-systeem is behoorlijk prijzig geworden voor eigenaren, bijna 500 euro per jaar.

    Sterke punten
    Gebruiksvriendelijk systeem

    Zwakke punten
    Duur abonnement keyless-systeem

    Uitbetaling aan verhuurder extreem laat

    Ik verhuur sinds april 2019 m’n auto via Snappcar en was erg verbaasd dat ik voor verhuringen in april 2019 pas op 30 juli 2019 betalingen ontving. Dikke drie maanden later! Terwijl de huurders voorafgaand aan de huur
    aan Snappcar betalen. AirBNB betaalt altijd netjes tegen het einde van de huurperiode uit. Dat zoo Snappcar ook moeten doen.
    Deze zomer verhuur ik m’n auto voor 4 weken, als ik dan weer zo lang moet wachten stop ik met verhuur.

    Sterke punten
    Leuk idee

    Zwakke punten
    Slechte financiële uitvoering

    Groot verbeterpunt

    Met mijn gezinnetje hadden we al een paar x een goede ervaring met dit platform.

    Maar deze x liep het niet zo leuk.

    Na lang zoeken naar de juiste auto, kwam ik er bij de betaling (of eigenlijk pas na 2x betalen, omdat de 1e zou zijn mislukt, maar nu was het wel 2x afgeschreven!) pas achter, dat je niet eens kunt betalen met een en/of-rekening, ofwel een bankrekening die je hebt samen met je partner.
    Omdat de naam van de partner natuurlijk niet op je rijbewijs staat...goeoed, heel apart...

    Dus gaat het hele feest niet door...en ook nog 24u wachten op terugbetaling, terwijl we al ons saldo nodig hebben.

    Het verbaast me dat er niets staat aangegeven op de website, of in elk geval niet zichtbaar.

    Ik wil niet vervelend klinken, maar: even knallen jongens, dit kan en moet echt beter.

    Prijs

    Slechts 10 maanden gebruik ik Snappcar. In die periode heb ik al 3 keer prijswijzigen doorgekregen. Altijd meer meer en nog meer moeten betalen.
    Daarnaast alleen maar oude krakkemikkige auto’s . Voor hetzelfde geld krijg ik een jonge auto bij autoverhuurbedrijf.
    Voor mij geen Snappcar mee. En als ik wil autodelen dan maar naar Mywheels

    Sterke punten
    Geen borg
    Sympathieke verhuurders

    Zwakke punten
    Oude auto’s
    Prijsverhogingen a-la-dol

    Vergoeding hagelschade via All-risk verzekering SnappCar

    We hebben na een verhuurperiode helaas een hagelschade van 4.400 euro aan onze auto. De dagwaarde van onze auto blijkt nu 3.300 euro te zijn, en dan denk je dus dat je maar 3.300 euro vergoeding gaat ontvangen.
    Nee dus, het is nog veel erger. In de kleine lettertjes lijkt te staan dat je nu alleen een aanvulling krijgt tot 3.300 euro als je afstand doet van je auto. Iets wat natuurlijk belachelijk is om te doen in het geval van een prima rijdende auto.
    We hebben dus een schade van 4.400 euro, maar dreigen nu maar 1.979 euro te ontvangen. Een bedrag dat natuurlijk veel te laag is om de schade aan onze zeer goed rijdende auto te herstellen.
    Wie weet hoe je dit probleem moet aanpakken? Het is niet redelijk en billijk dat ik afgescheept ga worden met een vergoeding van slechts 1.979 euro, wanneer je er ter goeder trouw van uit bent gegaan dat je auto via SnappCar verhuur allrisk verzekerd is, en waarbij de kosten van schade vergoed worden (tot een bedrag gelijk aan de dagwaarde). Iets wat denk ik de meeste verhuurders van SnappCar overigens ook denken.
    Wie weet hoe ik dit probleem moet aanpakken?

    Zwakke punten
    Afhandeling hagelschade

    lijkt goedkoop...

    Maar als je bedenkt dat er een kilometervergoeding wordt gevraagd ( bij sommige al vrij snel ....na 100 km. ), als je bedenkt dat er transactiekosten worden gevraagd ( 2,50 ), als je bedenkt dat je autos meekrijgt die niet al te zuinig rijden , als je bedenkt dat als je een boete krijgt er bovenop de administratie kosten van 7,50 nog eens 10 euro administratiekosten extra wordt berekend door snapp. Alles was bij mij bekend maar een huurauto via bijv. sternrent is even duur . Snappcar is alleen handig voor huur van 1 dag in het weekend (bij de meeste verhuurbedrijven moet je dan boeken voor een heel weekend ) en alleen handig voor korte ritjes ( dus binnen de kilometervergoeding. )

Bezoek SnappCar

Schrijf een review