Cardelmar is een slecht(s)(e) bemiddelaar richting de werkelijke verhuurder. Ze hebben dan ook geen enkele invloed op het product. Dit geven ze zelf ook toe. Of je een goede auto of slechte auto krijgt .... daarop heeft Cardelmar geen invloed. Veel reacties op deze site gaan over kosten en het uiterlijk van de auto. Kosten: Cardelmar betaalt in geval van schade het eigen risico terug. Dus ben je goedkoper uit (?) ik dacht ook een al risk verzekering te hebben. Echter bij aankomst bleek het slechts om een beperkte verzekering te gaan. Wat Cardelmar even vergeet te vertellen! Of ik dan in geval van schade geholpen ben met het eventueel (onder welke condities dan) terug betalen van mijn eigen risico kan ik niet beoordelen, omdat niet helemaal duidelijk is wat wel en wat niet is inbegrepen in de basisverzekering.
Sommige mensen vinden Cardelmar goed communiceren. Een voorbeeld: U krijgt bij levering een volle tank. Bij het terug brengen kosten deze tank u 80,- u krijgt dus een sigaar uit eigen doos. Inderdaad een helder stukje communicatie!
Bij het aanspreken van de service-afdeling op deze zaken is de mededeling steevast. Hier kunnen wij niets aandoen, dit zijn de regels van de verhuurder.
Een auto huren via een bemiddelaar die er een eigen smaak je aan toevoegt , zonder verantwoordelijkheid te nemen, is een risico.
Vaak gaat het goed en dan stapt men gauw over deze dingen heen. Maar wanneer het fout gaat .... Dan is het te laat. Mijn punt is Cardelmar verkoopt gebakken lucht!
Sterke punten
Goed verkoop verhaal.
Zwakke punten
Ze zijn niet thuis als het om het nemen van verantwoordelijkheid gaat. Dan moet je het het aar uitzoeken met het verhuurbedrijf. Uit de reactie van de servicedekmedewerker maak ik op dat cardelmar de ervaring heeft dat bemiddeling door cardelmar veel tijd kost en weinig oplevert. Dus laat cardelmar het liever achterwegen.
Cardelmar sluit deals af met haar klanten die ze niet waar kan maken. Immers Cardelmar is geen eigenaar van de auto en geeft aan dat je als klant zelf op lokatie een contract afsluit met het autoverhuurbedrijf. Cardelmar verkoop haar product met een all risk verzekering, terwijl dit niet is afgesproken/afgestemd met de lokale verhuurder van de auto. De lokale verhuurder zal je hier op wijzen. Caldelmar geeft aan het eventuele eigen risico te vergoeden indien nodig. Let op dit is niet hetzelfde als een all risk verzekering. Kortom je krijgt op dit punt niet wat je heb gekocht. Dit riekt naar fraude!
Ik heb hierover contact op genomen met Caldelmar. Ze wijzen elke verantwoordelijkheid van de hand onder het mom 'je sluit een deal lokaal af en niet met ons'. Hoezo? Ik ben toch klant bij Cardelmar? Een autohuren is meer dan een nieuw model meekrijgen .... Ik kreeg van De Cardelmar medewerker college in de vieze praktijken van autoverhuurders uit De zuidelijke landen. Nu huur ik regelmatig over de hele wereld auto's. Maar een dergelijke situatie heb ik nog niet eerder meegemaakt. Nooit meer Cardelmar!
Sterke punten
Cardelmar is snel in het reageren op een bestelling.
Zwakke punten
De communicatie website en opdrachtbevestiging is misleidend en onduidelijk.
Service en ondersteuning is ingericht op het afschuiven naar de lokale verhuurder.