Since 1963, Sicily by Car / Auto europa has been the leading car hire company in Sicily. In a little over 3 years, following a commercial and strategic expansion programme, and thanks to the experience and professional competence of the management group, allowing the company to become a real national enterprise so that today Sicily by Car / Auto europa has expanded throughout the whole of Italy under the brand Auto Europa was launched in 1997 and today boasts a fleet of over 10.000 vehicles, all latest models, fully air-conditioned with radio/tape, and a network of over 53 offices throughout the most important Italian cities, covering the major airports and the most requested tourist locations. At Sicily By Car / Auto Europa we are continually expanding to meet our clients requests and stay in tune with the damands of the market. Renting with Sicily By Car / Auto Europa today, one can choose from a car to a minivan, from a cabriolet to an off-road vehicle, from a commercial vehicle to a scooter. If you travel for pleasure or business, for long or short periods, Sicily By Car / Auto Europa is always able to offer an excellent service at an unbeatable price. We're sure you'll find our rates are extremely competitive. Hurry and try our services and discover the many advantages that await.


Sicily By Car Reviews

  • Ik heb van mijn leven nog nooit zo'n slechte auto verhuurbedrijf meegemaakt. Allereerst moesten wj meer dan 2 uur wachten voordat wij de auto op konden halen. Personeel totaal niet vriendelijk en werkte ongemotiveerd. Ook bij het terug brengen wordt je afgesnauwd en is er geen enkele vorm van hospitality.
    Ik heb geprobeerd om in contact te komen met de after sales departement, maar het enige wat je krijgt zijn non response mailtjes.
    Ik adviseer om iets duurdere maatschappij te nemen die wel goed voor zijn klanten is.

    Sterke punten
    geen enkele

    Zwakke punten
    totaal niet geïnteresseerd in een klant. Bij klachten zijn ze helemaal niet thuis

    Door dirk vermeij op 26 november 2019 Reageer
  • Om te beginnen moesten wij al 3,5 uur in de rij staan bij Sicily by car in Sicilië. Vervolgens waren wij eindelijk aan de beurt, sprak de werknemer amper Engels en wij moesten maar ergens gaan tekenen met “uitleg” in het Italiaans. Wij gaven het aan dat wij graag willen weten waarvoor wij aan het tekenen waren, keek hij ons aan alsof wij super doom waren. Vervolgens moet je een bedrag van €123 betalen als je van hoofd boeker veranderd. Daarna proberen ze ons aan te smeren met allerlei “verzekeringen” Waar je dus €100 plus voor moest betalen. Gelukkig hadden wij foto’s gemaakt van de auto toen wij het gingen inleveren, oh.. dat moesten wij trouwens doen zonder dat er personeel aanwezig waren om te kunnen controleren of alles klopte. En nu krijgen wij, 4 maanden later, VIER MAANDEN LATER verschillende rekeningen van Sicily by car met amper uitleg en bovendien in het Italiaans. oh... en zij hebben bovendien dezelfde rekening twee keer afgeschreven (geen idee wrm) van mijn creditcard. Nu moeten wij allemaal achteraan gaan zitten omdat wij nu ineens een rekening hebben ontvangen van in totaal €243.

    NOOIT MEER!! OPLICHTERS!!

    Sterke punten
    LETTERLIJK GEEN 1

    Zwakke punten
    Slechte service, fraude, gewoon een Verschrikkelijk bedrijf.

    Door M. op 22 november 2019 Reageer (1 reactie)
  • Ik las de diverse reviews die vrijwel allemaal negatief waren. Dat klopt niet met mijn ervaringen. Ik heb regelmatig een auto bij SbC gehuurd in de laatste paar jaar vanuit Rome, Bologna en Ancona. In alle gevallen waren de ervaringen positief en dat is de reden dat ik altijd probeer bij hen te boeken. Soms geeft de prijs of de extra's de doorslag voor een ander maar dat heeft niets met de service te maken.

    Sterke punten
    Goede service, vriendelijk personeel, snelle afhandeling bij ophalen en brengen.

    Zwakke punten
    Geen behalve langere wachttijden in Rome maar dat geldt daar voor alle maatschappijen.

    Door Rob Drost op 14 november 2019 Reageer
  • Wij hadden voor 2 weken een auto gehuurd en deze in Olbia (Sardinie) gehuurd. Het waren 2 zonnige en droge weken waardoor de auto stoffig was. We hebben de auto zo ingeleverd en helaas geen foto's of film gemaakt (wat wij altijd wél doen...) Er was niemand aanwezig om de auto te controleren dus hebben wij de sleutels in de dropbox gedaan. Wat schetst onze verbazing; 2 weken later een aangetekend schrijven dat de auto schade had a.g.v. krassen en de velgen waren beschadigd! Vage foto's van de stoffige auto erbij als "bewijs". Totaal bedrog! Niets van waar! Auto was stoffig maar niet beschadigd! Wij voelen ons bedrogen. Het bedrag van de schade ad E325,- werd gelijk afgeschreven. Boek geen auto bij dit verhuurbedrijf, het zijn criminele praktijken.

    Sterke punten
    géén

    Zwakke punten
    Frauduleus

    Door Michel op 29 oktober 2019 Reageer
  • Sinds vele jaren huren wij tijdens vakanties een auto en hebben daarbij nooit negatieve ervaringen opgedaan.Op 5 oktober jl. stonden we echter als nummer 37 in de rij bij Sicily by Car om onze via Sunny Cars gehuurde auto op te halen.Waar de overige verhuurbedrijven de klanten binnen enkele minuten op weg hielpen, nam het personeel van Sicily by Car 20 tot 25 minuten de tijd, zodat de wachttijd enorm opliep evenals de frustraties bij de wachtende klanten.Diverse personen stapten na enkele uren uit kwaadheid naar andere in de hal aanwezige verhuurbedrijven. Het personeel van Sicily by Car reageerde o.a. door met de kantoordeur te gaan smijten.... Toen wij na 3 1/2 uur aan de beurt waren en onze ongenoegens uitten haalde het betreffende personeelslid de schouders op, deed alsof hij geen Engels sprak en schoot in de lach; toen mijn vrouw hier iets van zei, ging hij geamuseerd met een collega zitten praten. Na 25 minuten kregen we de sleutels overhandigd en een formulier waarop de beschadigingen aan de auto waren aangekruist. De auto zelf hadden we nog niet gezien, maar we moesten nu vooraf tekenen voor de staat waarin de auto verkeerde. De auto stond op een smal parkeerterreintje uit de buurt van de bekende verhuurmaatschappijen. Wagen was niet schoon.Na enkele dagen ging het alarm voor de bandenspanning af: bij controle bleek dat alle banden een te lage spanning hadden......
    Het moge duidelijk zijn: Sicily by Car heeft voor ons absoluut afgedaan!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Met dit bedrijf is werkelijk van alles mis!!

    Door Gerard op 21 oktober 2019 Reageer
  • Bij aankomst in Olbia gingen we naar de autoverhuur van Sicily cars. Thuis had ik alle gegevens alinfevuld zoals de meeste menen die stonden te wachten. We heb en er 2 uur gestaan voordat we aan de beurt waren. Vervolgens probeerde de medewerker ons uitbreiding vd verzekering en een andere auto aan te smeren. Ik had thuivia reisbureau deze auto gehuurd. Zij hadden me uitdrukkelijk verzekerd dat alles gedekt was met deze verzekering. Vervolgen 's moesten we nog een half uur wachten voordat we de auto kregen. De hele inefficiënte procedure duurde langer dan de vlucht.
    Advies: huur geen auto bij Sicily cars. Het is misschien goedkoper maar zorgt voor veel ergernis.

    Zwakke punten
    Zeer inefficiënte procedures en slecht Engels sprekend personeel

    Door W. Smit op 23 september 2019 Reageer
  • GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!
    Prima verhuur periode gehad, maar ruim een maand later een bedrag van de rekening geschreven. €172,40. Voor een bekeuring, hadden zij alvast voor mij betaald aan de lokale instanties. De bekeuring was op een plek waar wij niet zijn geweest, met bewijzen dat we op dat tijdstip elders waren. Communicatie is erg moeizaam, wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
    GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!

    Zwakke punten
    GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!
    Prima verhuur periode gehad, maar ruim een maand later een bedrag van de rekening geschreven. €172,40. Voor een bekeuring, hadden zij alvast voor mij betaald aan de lokale instanties. De bekeuring was op een plek waar wij niet zijn geweest, met bewijzen dat we op dat tijdstip elders waren. Communicatie is erg moeizaam, wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
    GEEN AUTO HUREN BIJ DIT BEDRIJF!!!!!

    Door Nanning op 13 september 2019 Reageer
  • Renting a car from this company at Bologna airport :
    Car was in perfect condition when we brought it back , filled up 100% with Gas before return(3km from the airport& got it checked by staff ! approved on the document as well !.)
    6 months later: company takes 60€ from my debit card for not filling up the gas complete.
    read comments and you will learn more about this not so honest car rental company

    Door lapere op 17 augustus 2019 Reageer
  • Onze koffers waren niet aangekomen dus “drie” (fonetische uitspraak van de werknemer) stond een tijd te wachten. Na een paar uur waren we bij de balie en adviseerde hij me toch een iets hogere auto te nemen voor zowel mijn lengte als de wegen hier in Albanië. Ja, dit was dan 2 tientjes meer. Maar dat was het dan ook wel dubbel en dwars waard. Wat een (....) wegen. I

    Sterke punten
    Advies
    Auto had nog geen 7000 km

    Zwakke punten
    Luchthaven belasting

    Door Olaf Vermeulen op 12 augustus 2019 Reageer
  • Bij het ophalen van de auto in Palermo begon het gedonder al. Auto zou niet klaar zijn en dat zou nog zeker een uur duren, maar er was natuurlijk wel een vergelijkbare auto beschikbaar, maar dan moesten we bijbetalen. Direct gezegd dat we dat niet gingen doen en wel zouden wachten. 5 minuten later is de auto toch ineens gereed??? Prima. Ah ja de verzekering zou niet in orde zijn terwijl we in Nederland alles hadden afgesloten??? We hadden een andere verzekering nodig. Natuurlijk zijn we daar niet op in gegaan.
    Prima autootje verder, zag er goed uit. 16 dagen gebruikt in het stoffige droge Sicilië. Vervolgens gaan we auto inleveren. De man die ons hielp zei direct dat de auto te vies was van buiten. Hoezo vies?? Klopt maar dat is toch logisch als je een auto 16 dagen gebruikt (op een normale manier). Er waren geen beschadigingen, krassen, alleen een laag stof over de auto!!
    De auto zou volgens de man extra schoongemaakt moeten worden en dat kost extra geld.
    We hebben de rekening nog niet gezien maar ik verwacht niet veel goeds.
    Vanaf het begin to het eind probeert dit verhuurbedrijf extra geld te incasseren op diverse manieren. Niet correct!!

    Zwakke punten
    extra geld proberen te incasseren op een achterbakse manier

    Door Hanneke op 7 augustus 2019 Reageer
  • Wij huurde via ryanair een auto bij Sicily by cars. We haalde de auto op in de luchthaven van Alghero (Sardinië). Bij het ophalen geen problemen, we werden vriendelijk geholpen.
    We kregen een Renault Clio mee met 9000km op de teller (nieuw dus!) na 1 dag met deze wagen rijden, stonden we op een kruispunt en plots was onze koppeling kapot. Het was toen ongeveer 17u30 en zaten op 80km van onze verblijfplaats af. Veel mensen snelden ons te hulp behalve de werknemers van Sicily by cars niet. Na uren lang bellen kregen we uiteindelijk iemand vast van de 24/7 hulpdienst. Deze vertelde ons dat er een takelwagen onderweg was en dat we een taxi tot het hotel moesten nemen (op eigen kosten, lees 160€) en dat we de volgende dag een nieuwe auto konden afhalen op de luchthaven. Volgende dag gebeld naar Sicily by cars in Olbia. Deze zeiden dat we een nieuwe wagen mochten halen MAAR dat ze 900€ van de creditcard in reservering gingen houden voor de stukken die wij gemaakt hebben (alsof het onze schuld is dat de koppeling stuk gaat?!!) en als we een nieuwe huurauto willen we opnieuw 800€ waarborg moeten betalen (terwijl we deze al betaald hadden!) In totaal kost ons deze klucht 2500€. Gewoon een dikke SCHANDE!!! Het zijn oplichters die geen oog hebben voor de klant maar enkel voor het geld van de klant.

    Sterke punten
    Kunnen zeer goed mensen oplichten en geld uit je zakken stelen.

    Zwakke punten
    Oplichters, geen goede hulp, .....

    Door Lisa op 23 juli 2019 Reageer
  • Ze weigerden mijn Creditcard omdat de creditcard geen reliëf bevat. Nochtans voorziet de overeenkomst louter:
    "Creditcard op naam van de hoofdbestuurder en met voldoende kredietlimiet voor dekking van het eigen risico ( EUR 1098.00 ) "
    Zij zoeken echt "la petit bête" om maar extra veel geld uit uw zakken te kunnen slaan.
    Ze verplichtte mij om een tweede nieuwe huurovereenkomst af te sluiten voor het dubbele van de prijs en daarbovenop nog eens een waarborg te vragen.
    Dus totaal: 106 euro voor de eerste overeenkomst via Ryanair + 215 euro voor de tweede overeenkomst + 300 euro waarborg

    Verder gelukkig hadden wij foto's genomen (bij ontvangst van de wagen) om later bij inlevering te kunnen aantonen dat wij de auto terugbezorgen in de staat zoals wij deze in ontvangst hebben genomen.
    Zij doen u onderteken dat de tank vol is terwijl die maar 7/8 vol is. Foutieve kilometerstand, enz......
    Dankzij onze foto's is de inlevering goed verlopen.

    Het is een doelbewuste politiek om zeer lange wachtrijen te creëren. Ik heb 120 min. moeten wachten. (20 min per klant) En de rij achter mij was nog lang; Zo gaat de klant rapper plooien.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Ze aanvaarden niet alle Creditcards. De nieuwe zonder reliëf en zonder de woorden 'Credit' aanvaarden ze niet.

    Door Berthilde op 22 juli 2019 Reageer
  • De auto die we huurden was prima. De afhandeling van een boete was echter oplichterij: we hadden een boete omdat we een verkeerde afslag namen in Padua. De boete bedroeg 42 euro. Sicily stuurde de boete door en incasseerde 61 euro van onze creditcard. Wij veronderstelden dat zij de boete hadden betaald. Dat bleek niet het geval. Een maand later kregen we de boete via het incassobureau van de gemeente, nu verhoogd naar 81 euro wegens niet op tijd betalen. Het bleek dus dat Sicily 61 euro meent te kunnen incasseren voor het doorsturen van een cryptisch mailbericht.
    We hebben eerder boetes gehad met huurauto's, maar nog nooit administratiekosten hoeven betalen voor het doorsturen van de boete.
    Daarnaast hadden we de tank vol ingeleverd (we hadden bij het laatste tankstation tussen Padua en Venetië getankt). Ze vonden dat niet vol genoeg, gooiden er twee liter bij + de servicekosten.

    Door Carola op 5 juli 2019 Reageer
  • je huurt een auto via rentalcars.com en moet dan in italie je auto ophalen bij sicily cars. je krijgt dan 2 maanden na inleveren nog even een afschrijving op je creditcard van 70 euri omdat je volgens hun, en hun opgestuurde zeer onduidelijk "bewijs" dat rammelt aan alle kanten een tolweg niet zou hebben betaald. na klacht bij rentalcars.com kreeg ik van hen 50 euro gerestitueerd wat dan netjes maar niet toereikend was. nettoschade € 20 euro.

    Sterke punten
    oplichten

    Zwakke punten
    waarheid

    Door b van de san op 1 juli 2019 Reageer (1 reactie)
  • Auto geboekt via Sunny Cars die dit uitbesteed aan Sicily by Car. Bij aankomst op Catania Airport nergens een verwijzing waar de balie was. Uiteindelijk bleek dit in een bijgebouw 300m buiten de airport te zijn. Toen wachtte ons chaos. Na het nummertje trekken bleken er nog 30 wachtenden voor ons te zijn!!! Uiteindelijk 2,5u gewacht. Overal ter wereld al auto's gehuurd maar dit nog nooit meegemaakt. Wachten op een auto die ik al gereserveerd en betaald had anders was ik naar een andere verhuurder gegaan. Ondanks dat Sunny Cars alles afdekt in de voorwaarden probeerden ze ons nog van alles aan te smeren. Road assistence, verzekeringen onder het mom van very important for you. Uiteindelijk was de auto zelf wel prima. Maar zeer inefficiente procedures, slecht Engels sprekende medewerkers die er ook duidelijk niet zoveel zin meer in hadden. Return procedure ging vlot. Maar medewerkers heel chaga.

    Sterke punten
    Return procedure ging vlot

    Zwakke punten
    Inefficiente procedures.
    Veel te lange wachttijden.
    Medewerkers spreken slecht Engels.
    Ze proberen je vanalles aan te smeren.
    Gegevens die ze al hebben gekregen bij reservering moet je allemaal opnieuw invullen.

    Door Joke op 6 mei 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd in Pisa via Travelbird.

    Bij aankomst ging alles relatief vlot.

    Bij thuiskomst een extra kost ineens van mijn visa van 65 euro wegens administratiekosten. Heb die kaart geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd. Wist ook totaal niet voor wat die kosten waren, geen extra brief, mail, niks.

    Een half jaar later krijg ik nog een bijkomende boete van de Italiaanse politie van 80 euro. Vermoedelijk waren de administratiekosten daarvoor.

    Gelukkig geen horrorverhalen van schade/banden/benzine zoals hieronder maar toch...

    Zou gewoon een grote speler nemen zoals Sixt of Hertz ofzo in het vervolg.

    Sterke punten
    Goede auto.
    Geen problemen bij afhalen.

    Zwakke punten
    Niemand bij afleveren. Gewoon sleutel in de brievenbus steken.
    Slechte communicatie.
    Hoge administratiekost bij boetes.

    Door Marc Geukens op 26 maart 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Enorme wachtrijen op Palermo.
    Niet de bestelde auto.
    Dat is nog tot daar aan toe.
    Maar:
    Overduidelijk in strijd met het huurcontract extra bedrag in rekening gebracht voor "administratiekosten" bij een verkeersboete. Na ontvangst van bericht daarover vanaf "no reply"-emailadres eerst tijden moeten zoeken naar een e-mailadres (uiteindelijk gevonden bij de Italiaanse moedermaatschappij) voor mijn bezwaar. Daarop wordt natuurlijk niet gereageerd.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar.

    Door FG op 16 februari 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op 8/10/18 een Fiat 500 cabrio gehuurd bij SBC in Catania. Auto was nog niet schoongemaakt (hoewel weken op voorhand geboekt met vermelding van aankomsttijd) en we kregen de keuze tussen wachten of een Alfa Giullietta. We hebben gekozen voor de Alfa.
    Door de smalle straatjes en de hoge stoepen in Noto waren er enkele oppervlakkige scheurtjes in de voorbanden gekomen. Er werd bij terugkomst 790€ aangerekend voor 2 nieuwe (!) banden, hoewel minstens 1 band makkelijk kon geseald worden. We hadden wel een verzekering, maar die dekte natuurlijk geen bandschade...
    Zelfde klacht dus als bij de andere reviews: afwentelen van kosten voor vervanging van onderdelen op huurders die geen zin hebben in lange discussies omdat ze hun vliegtuig moeten halen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet vriendelijk.
    Onvoldoende kennis van het Engels.
    Aanrekenen van overbodige kosten.

    Door Marcelo op 22 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Van het voorjaar naar Sardinie geweest, via Sunny Cars Hoofddorp een auto gehuurd. Over Sunny Cars waren we tot op heden altijd tevreden.
    Auto opgehaald in Olbia. In tegenstelling tot de verwachting was er helemaal geen express-checkin, waar overigens wel voor betaald was. Verder werden we verrast met de mededeling dat er 12 euro extra betaald moest worden voor de wasstraat na afloop van de huurtermijn, terwijl ook dit inclusief behoorde te zijn.
    De lokale medewerker van Sicily by Car had geen tijd om de inspectie met ons te doen, maar de auto zag er verder keurig uit. Enfin, na een leuke vakantie de auto ingeleverd in Alghero. We waren hier 's-ochtends vroeg om ons vliegtuig te halen. Tot onze verassing was er nog niemand aanwezig van Sicily by Car, ondanks dat wij er na openingstijd nog een kwartier hebben gewacht of er niet iemand aan zou komen. Geen probleem volgens Sunny Cars, want je kan de sleutel met de kopie huurovereenkomst in de postbus van het kantoortje deponeren. Zo gezegd zo gedaan. Dus geen inspectie met de medewerker van Sunny Cars. Vervolgens na enige tijd is keurig de borg teruggestort op de credit card.

    Maar hiermee bleek de zaak niet afgewikkeld. Eind juni werden wij verrast door een brief van A&C Broker (Auto Europa), een partij die wij niet kennen en waar we ook geen zaken mee hebben gedaan. Zij stuurden ons een foto waaruit zou moeten blijken dat er een gaatje in de bekleding zou zitten (een gaat je dat je met een loep zou moeten zoeken zo klein, overduidelijk een brandgaatje, terwijl wij helemaal niet roken). En een bijbehorende rekening van ruim €. 350.

    Wij hebben onze contractpartij Sunny Cars hierop aangesproken, uiteindelijk hebben wij de autowaskosten teruggekregen en krijgen wij waarschijnlijk ook nog de kosten van de express checkin terug. Ten aanzien van de bekleding zegt Sunny Cars niets voor ons te kunnen doen (dat zegt men overigens deze week pas, dus na ruim 5 maanden. Voor de vertraging in de beantwoording worden wij - tenminste dat vinden wij - afgescheept met een waardebon voor de volgende boeking van €. 50.

    Vanzelfsprekend zijn wij nog eens op internet gaan speuren en het blijkt dat Sicily by Car een uiterst onbetrouwbare autoverhuurder is, heel veel slechte recensies en zij lijken van minuscule schadetjes een eigen verdienmodel te hebben gemaakt. Een vieze smaak in de mond blijft achter.

    Maar ook de opstelling van Sunny Cars valt ons zeer tegen, na daar jarenlang tot volle tevredenheid te hebben gehuurd. Het advies dat zij met een andere (wel betrouwbare) partij in zee moeten gaan zou Sunny Cars ongetwijfeld helpen.

    Gelukkig kan ik een schadebedrag van €. 350 dragen en sluit dit hoofdstuk graag af onder het motto "op een drol moet je niet kauwen, maar die moet je doorslikken".

    Op naar een volgende vakantie, Sardinië is voor iedereen aan te raden, maar ga doe mij een plezier en ga niet met Sicily by Car in zee. Overigens bleek op Sardinië bij andere autohuurders (bij het terugbrengen van de auto) dat ze allemaal het probleem met het autowassen en het ontbreken aan de express checkin hadden.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles, volstrekt onbetrouwbare autoverhuurder

    Door Frans Evers op 22 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd op vliegveld Catania op 02-10-18.
    Allereerst lange wachtrij bij de balie, 6 medewerkers achter de desk, waarvan er op een gegeven moment 2 over bleven om de gasten te helpen. Medewerkers die duidelijk geen zin hadden om de gasten redelijk te woord te staan. Sleutel op een gegeven moment in de hand gedrukt en de auto opgehaald. Bij het ophalen van de auto niemand die je te woord kan staan. Allemaal druk, druk en nog eens druk.
    Bij inleveren van de auto opeens allemaal medewerkers die de auto in ontvangst willen nemen. Bij onze huurauto werd er een stukje van ongeveer 1/2 cm op de wang van de band geconstateerd wat los zat. Meteen door verwezen naar de balie, om hier geconfronteerd te worden met een chef die ziet dat je geen verzekering bij de huurmaatschappij hebt afgesloten. De buurman had precies hetzelfde probleem, maar een verzekering bij de verhuurder afgesloten, dus geen probleem. We raken in een discussie met de chef, maar spreekt op een gegeven moment geen engels meer, maar alleen italiaans. Er was geen schade aan de velg, en het profiel op de band was minimaal, dus klaar om vervangen te worden. Mij werden een aantal papieren voor de neus gelegd met de opdracht te tekenen, en de schade bedroeg € 350,00 voor een nieuwe band. Maffia praktijken!!!! Niks huren in de toekomst.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Onbetrouwbare medewerkers
    Schade aan huurauto, welke niet door de huurder veroorzaakt zijn, op de huurder te verhalen.

    Door |Johannes op 22 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • NEVER JUST NEVER RENT A CAR HERE!! SICILY BY CAR ARE CRIMINALS! THEY CHARGE US € 350 FOR A SCRATCH THAT WAS ALREADY THERE!! THE GUY WHO CHECKED OUR CAR NEW EXCECTLY WERE TO LOOK AND TAKE ADVENTAGE OF THE SITUATION BECAUSE WE HAD TO CATCH OUR PLANE!! WE COULD SEE THE SCRATCH BY PICK UP BECAUSE THE CAR WAS VERY DIRTY FROM THE OUTSIDE AND THE INSIDE. WE ARE GOING TO MAKE A CASE OF THIS SO OTHER PEOPLE WON’T BE CHARGED BY THIS VERY CRIMINAL RENT COMPANY WITHOUT A GOOD REASON!! NEVER JUST NEVER RENT A CAR HERE!!

    Door Anoniem op 25 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



  • 6 man achter de balie voor het ophalen van de auto 3 hadden blijkbaar geen zin meer om te werken waarbij de wachtrij almaar langer werd met gefrusteerde reizigers ,we kregen een andere wagen toegediend er was enkel een krasje vooraan dus mochten direct wegrijden,gelukkig heb ik de auto zelf bekeken er zaten zeker 15 krasen en een barst in het achterlicht heb iemand moeten bijhalen om dit te bevestigen of ik was waarschiijnlijk mijn 200 euro borg kwijt,Nog meer CHAOS bij terug brengen van de auto slechte aanwijzing waar de auto teruggebracht moet, worden. 2 x een medewerker aangesproken hoe en waar ik de auto moet zetten heb dan uiteindelijk bij een andere huur firma moeten vragen om uitleg te krijgen .auto gekontroleerd zeg hij tegen mij hij is niet volgetankt ?????? Had gelukkig bewijs van tanken 30 min voordien voor een volle tank. Dit zijn maffia praktijken ten volste we waren natuurlijk in sicili Opletten is de boodschap maar ik huur daar niets meer





    Door jansens op 18 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Op 20/08 mijn huurauto opgehaald aan de luchthaven van Cagliari (ELMAS).
    Gloednieuwe wagen (12.500 km) zonder schade markering.
    Bij het nachecken een zeer dikke en duidelijk zichtbare kras op zowel het linker als rechterportier. Dit gemeld aan één van de medewerkers die snel snel de kras op het nog 'maagdelijk blanco' formulier aanduidde. En weg was 'ie.
    Op 01/09/2018 de auto terug ingeleverd . Bij nazicht door de een SBC supervisor, vond deze nog een ander defect onderaan de rechterbumper (een defect dat mijzelf niet was opgevallen bij het afhalen).
    Ik werd ervoor verantwoordelijk gehouden (ondanks het feit dat ik die schade helemaal niet veroorzaakt had). Ik wees hen erop dat ik bij het afhalen zelf twee duidelijk zichtbare mankementen opgemerkt had die zij (moedwillig?) over het hoofd hadden gezien om alzo de volgende huurder (ik dus) achteraf een loer te kunnen draaien.
    Zo komt het alleszins bij mij over. Schade opzettelijk niet aanduiden en hopen dat de achtloze huurder het niet opmerkt bij het afhalen zodat hij lekker aangeklaagd kan worden met alle kosten die ermee gepaard gaan.
    Na mij behoorlijk kwaad te hebben gemaakt kreeg ik snel een klachtenformulier (in het Italiaans) voorgelegd dat ik maar moest invullen (gelukkig is mijn vriendin een Italiaanse).
    SBC hanteert duidelijke maffiapraktijken . Klantvriendelijkheid is ook ver te zoeken.
    Nooit meer !

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Afzetterij

    Door Geert op 2 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Tijdens onze vakantie constateerden wij een z.g.n. “ei” op de rechtervoorband. Bij een bandencentrum hebben wij de eigenaar laten bellen naar zowel het hoofd kantoor als jet noodnummer. Na lang wachten en doorverbinden geen reactie. Om veilig verder te kunnen een goede gebruikte band gewisseld voor 50 euro. Bij inleveren kregen wij te horen dat niet alleen de gewisselde maar ook de andere voorband moest worden vervangen.
    Kosten 275,00 euro. Auto nog geen 3000 km gereden.plus geen vergoeding van de gekochte band.De uitleg was dat wij ter plekke hadden moeten bellen.
    Nogmaals uitgelegd maar bedrag werd van onze waarborg afgetrokken. Nog een klachtenformulier ingevuld maar geen reactie.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Communicatie, afhandeling.

    Door D. Kruijs op 27 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Bij aankomst kwamen we in de chaos terecht die Sicily by car heet. Het duurde meer dan een uur (!) voordat we over de auto konden beschikken; enorme rij en totale inefficiëntie achter de balie. De auto gaf al na een paar kilometer met een lampje en later ook geluidssignalen aan dat er ‘adblue’ in moest; iets dat eigenlijk gewoon bij een beurt moet worden toegevoegd. Tenminste, daar kwamen we achter nadat we lang zochten naar wat dit in hemelsnaam betekende. Ook zat er geen ruitenwisservloeistof in. We konden bij het terugbrengen geen tankstation vinden (borden zijn niet het sterkste punt van de Italianen op zijn zachtst gezegd), dus leverden we hem met een halve tank in. Dat kostte ons meer dan tachtig euro! Fijne afsluiting van de reis. Waardeloze tent kortom.

    Sterke punten
    Auto viel in categorie die we hadden besteld.

    Zwakke punten
    Chaos en lang wachten
    Waanzinnige boete bij inleveren met halve tank
    Auto niet goed onderhouden

    Door Philip op 19 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek Sicily By Car

Schrijf je eigen review