EuropCar - 75 Reviews

Last updated: 20 oktober 2018
EuropCar Logo

5.6% aanbevolen, 75 Reviews

  1. EuropCar
  2. Algemeen
  3. Leeftijd bestuurders
  4. Betrouwbaarheid
  5. Luchthaven/ treinstation toeslag
  6. Geldig rijbewijs
  7. Annulering- en wijzigingskosten
  8. Contactgegevens
  9. EuropCar
  10. EuropCar Reviews
  11. Schrijf ook een review over EuropCar

Niet tevreden over EuropCar? Probeer dan eens SunnyCars.

EuropCar

Europcar Autoverhuur B.V. is een franchisenemer van Europcar International en één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd. Europcar heeft vestigingen in alle grote steden en op de luchthavens maar ook kunt u ons vinden in kleinere plaatsen in Nederland. Bij Europcar kunt u terecht voor compacte personenauto's, maar ook voor ruime MPV's en personenbussen. Daarnaast biedt Europcar een breed scala aan bestelauto's, verhuisauto's, vrachtauto's en trekkers. Europcar biedt een uitstekende kwaliteit en service aan haar klanten.

Sommige mensen schrijven EuropeCar of EuropaCar, maar dat is niet goed :)

Wanneer je via VergelijkAutoverhuurders je auto boekt, ontvang je 15% korting!

EuropCar Details

Hits: 4935

URL: http://www.europcar.nl/

Categorieën: Internationale Autoverhuurders

Reviews: 75

Algemeen

Europcar is een franchisenemer van Europcar International en is één van de grootste autoverhuurbedrijven van Nederland. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 130 verschillende landen. Klanten kunnen bij Europcar terecht voor het huren of leasen van auto's, zowel zakelijk als particulier. In Nederland heeft Europcar een landelijk dekkend netwerk met een groot wagenpark met diverse personenauto's, bestelauto's, verhuisauto's en vrachtauto's. Daarnaast is het ook mogelijk om een cabrio of een andere luxe auto te huren. Naast het reguliere wagenpark biedt Europcar tevens het GoforGreen label aan waaronder uitsluitend hybride auto's vallen.

Leeftijd bestuurders

Klanten kunnen al vanaf 19 jaar een auto huren op stadsvestigingen van Europcar. De klant moet wel minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. De volgende personenauto categorieën kunnen klanten onder de 21 jaar huren: MCMN, MCMR, ECMR, ECAR, EWMR, CDMR, ECMD, CCAR, CWMR, CDMD, CZAH. Voor klanten beneden de 21 jaar worden de bedragen voor het Eigen Risico en de bijbehorende premies om het Eigen Risico te kunnen verlagen verdubbeld.

Voor luchthavenvestigingen dient men minimaal 21 jaar oud te zijn. Vanaf de grote huurauto categorie moeten klanten minimaal 25 jaar oud te zijn.

Betrouwbaarheid

Europcar is lid van de brancheorganisatie BOVAG en kan op basis daarvan gezien worden als een zeer betrouwbare autoverhuurder. Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan. Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft klanten de garantie dat wordt gewerkt volgens de hoogste kwaliteitseisen en met juridisch correcte verhuurcontracten. Europcar wordt regelmatig gecontroleerd op deze punten en heeft hiermee de BOVAG 5 sterren kwalificatie behaald. Dit is de maximale score die BOVAG geeft aan een autoverhuurbedrijf.

Luchthaven/ treinstation toeslag

De luchthaven/ treinstation toeslag is alleen van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties.

Geldig rijbewijs

Om bij Europcar een auto te kunnen huren, moeten klanten minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen welke voorzien zijn van een niet-Westers schrift dienen in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.

Annulering- en wijzigingskosten

Klanten die online een reservering hebben gemaakt kunnen uitsluitend online via hun persoonlijke account een boeking annuleren of wijzigen. Om reserveringen te annuleren of te wijzigen, die gemaakt zijn via de vestiging of het Call Center, kunnen klanten contact opnemen met de betreffende vestiging of met het Call Center via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55.

Voor het annuleren van een boeking gelden de volgende regels:
• Klanten kunnen tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren.
• Annuleert een klant binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast.
• Annuleringen als gevolg van ‘no show’ resulteert in betaling van het gehele huurbedrag.
• Indien klanten vooruit hebben betaald en tot uiterlijk 24 uur voor vertrek annuleren, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort de opgegeven rekeningnummer.
• Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen

Contactgegevens

Voor het reserveren van een auto of een prijsopgave kunnen klanten telefonisch contact opnemen met Europcar via het nummer: 085 - 029 2320

Voor particuliere en zakelijke telefonische reserveringen is Europcar bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 t/m 20.00 uur. In het weekend kan men tijdens openingstijden bij de vestiging reserveren.

EuropCar

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/YbYMxF6-DnY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


EuropCar Acties & Nieuws

  • 5 februari 2017 Auto huren bij Europcar
    Europcar is een autoverhuurbedrijf van de Franse investeringsmaatschappij Eurazeo. Europcar bestaat al sinds 1949 en is één van de grootste en bekendste bedrijven in deze branche ter wereld. Dit autoverhuurbedrijf heeft wereldwijd ruim 10.000 vestigingen in 143 verschillende landen. Tevens heeft het bedrijf meer dan 200.000 huurauto's op 2825 locaties beschikbaar, waaronder in Azi&eu Lees verder
  • 11 november 2015 Europcar kortingscode november
    Europcar heeft voor deze maand weer een kortingscode beschikbaar gesteld! Code: 20151155 Korting: 4% korting op het dan geldige tarief Periode: Te boeken van 10 nov t/m 29 nov Vertrekperiode: 10 nov t/m 28 februari Geldig op: Alle stadsvesting boekingen Lees verder

EuropCar reviews (75):

EuropCar - Oneerlijke klotefirma

0

Review:
Ik huurde een auto via autoeurope voor een week in Corfu.
Na meer dan een uur wachten bij "Green Motion" kon ik mijn auto ophalen. Tussen alle blinkende wagens stond een Fiat uno van 15 jaar oud. Geen 10cm zonder schram of bluts.(VW Polo hatchback of gelijkwaardig)
We telden meer dan 50 beschadigingen. Als ik zei dat ik die auto weigerde stonden ze te zwaaien met het contract dat ik zojuist tekende. Opeens spraken ze nog alleen Grieks. Via Autoeurope had ik een omnium verzekering afgesloten voor een wrak dat amper 50 Euro waard was. Ik heb wel geen enkel schrammetje bijgekregen en als ik de auto terugbracht keken ze alleen of de benzinetank gevuld was. Autoeurope kan daar niets aan doen. Ik heb veel geld betaald voor een wrak en krijg een schadevergoeding. Bedankt Klotefirma

Sterke punten:
Hun beloftes op het internet

Zwakke punten:
Alles

Lesag Dany beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Bedonderd in Faro, Portugal

0

Review:
Met het hele gezin een weekje Portugal geboekt. Drie auto's gehuurd via Auto Europe. Alle verzekeringen e.d. vooraf geregeld. Een zgn. "Worry-free" contract. D.w.z. eigen risico afgekocht, een tweede bestuurder en meer van die kleine voordeeltjes. Echter, bij aankomst bij de Europcar balie begon het. Een extra verzekering om het eigen risico, en vooral de banden, bodem en de spiegels te verzekeren. Want dat was allemaal echt niet gedekt. De prijs, 114 Euro, dat bleek alleen later wel exclusief 23% btw. Zoals alle prijzen trouwens, kinderzitje, tolbadge. Alsof ik als particulier zonder btw kan huren. Maar goed, toch gedaan om alle gezeur te voorkomen. Een van onze auto's had een kinderzitje gehuurd. Nette auto's, niets mis mee. Ook het inleveren na een week ging prima. Maar toen, een week later kwamen de creditcard rekeningen. Toen bleek dat er bij mijn zoon een tweede bestuurder was berekend, en het kinderzitje bleek onherstelbaar beschadigd. Daar was bij inleveren niets van gezegd, trouwens hoe kan je, in een week, een stoeltje wat er niet uit is geweest en waar zes keer een kind van 15 maanden in is vervoerd onherstelbaar beschadigen. Extra kosten ong. 200 euro. En dan zit je hier in Nederland en moet je in discussie met de verhuurder. We hebben Auto europe gemaild met dit probleem en gevraagd of ze het konden uitzoeken, en zorgen dat dit opgelost werd.
We zijn nu ruim 5 weken en al een paar e-mails, verder en vandaag een bericht dat de 2e bestuurder is opgelost, dit word terug gestort. Ben benieuwd. Blijf ik het nog steeds een oplichtersbende vinden. Als je zo'n kunstje iedere week een keer flikt, verdient die auto zich drie keer in een jaar. Daar we die extra verzekering hadden konden ze ons niets aanrekenen voor de auto's, dat was afgekocht. En dan flikken ze je zo'n kunstje met dat stoeltje. Zoals ik al zei, je wordt bedonderd waar je bijstaat en je kan er niets aan doen. Ja, het hier melden, zodat andere mensen gewaarschuwd zijn voor dit soort praktijken. Zo blijkt die voordelige huurprijs toch een stuk hoger uit te vallen. wees gewaarschuwd.

Sterke punten:
Nette auto's, weinig kilometers en schoon.

Zwakke punten:
Lees mijn recensie. je word bedonderd

B. Huijsma beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - nooit meer

0

Review:
Wij komen vrijdagnacht (0u30) aan in Dublin na vertraging, gaan rechtstreeks naar balie europcar, krijgen zonder een woord uitleg een papier, sleutel en de melding de auto staat achter de hoek. Vermoeid van de trip vertrekken we en denken de ochtend erop dat we de auto nog moeten nakijken op schade dus we halen het papier boven dat amper leesbaar is, ik zie schade achterbumper staan en die was er zeker, een grote kras, metaal is zichtbaar over zijpaneel en bumper en nog een groot aantal andere krassen en putten dus we denken ok het staat erop, het is in orde. Wij brengen met vol vertrouwen die auto terug binnen. Het eerste wat die man zegt is, ah u heeft een accident gehad !!! Nee, absoluut niet, die schade staat op het papier. Nu blijkt dat er achter die zin van schade (1') staat, amper leesbaar en dus het gaat over een kras van ongeveer 1 cm en niet over deze diepe kras. Voila, borg van 1500 !!!!! Euro ingehouden. We hebben geweigerd om die papieren te tekenen en erop geschreven dat wij geen accident hebben gehad. Nu, ik herken dat we op het moment zelf die auto hadden moeten nakijken maar het moet toch al toeval zijn dat op amper 6u tijd ze al tegen onze auto zouden zitten op een hotelparking. Dit is de allereerste keer dat we zo een wrak kregen ook, wij hebben al overal rondgereden met huurauto's, zelfs in Napels maar dit sloeg alles. Ik ben eens benieuwd of we er nog iets van gaan horen maar bij deze, wees gewaarschuwd als je een auto huurt, zelfs voor je de sleutels aanneemt controleren want volgens die man ben je verantwoordelijk van het moment je de sleutels vastneemt.

Zwakke punten:
Geen uitleg aan balie, niets over verzekering niets over schade. Er snel vanaf willen zijn.

Delen Nadi beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Huur niet

0

Review:
Op basis van deze reviews hebben wij besloten geen auto te huren bij (pl)europcar.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Alles

Jan beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - 2x auto gehuurd 2x elende

0

Review:
1e keer.
Super klein puntje steenslag. Je moest er echt met je neus voor gaan zitten en dan kon je het zien . 400 euro moeten betalen voor een nieuwe voorruit. Ik vraag me af of deze beschadiging daarna ook echt gerepareerd is of dat iemand nog een keer heeft moeten betalen.

2e keer.
Mijn auto was kapot dus de verzekering huurde een auto voor mij bij europcar.
Een jaar later opeens nog een keer 50 euro afgeschreven op de creditcard omdat ze kennelijk niet alles van de verzekeraar konden krijgen.

Sterke punten:
geen

Johan beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - fijne afhandeling schade

0

Review:
Hebben in Malaga auto gehuurd. Kregen een Peugeot met 2008 me slechts 3000 km op de teller zonder schade.
Helaas hebben we zelf een lichte lakbeschadiging veroorzaakt aan een deur en de klink. Bij terugkomst werd die schade door Europcar als te licht beoordeeld om bij ons in rekening te brengen. Een verrassende maar zeer klantgerichte benadering.

Sterke punten:
Soepele overdracht en teruggaaf auto.

Bert Knobe beveelt EuropCar aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - té slecht! nooit meer huur ik hier een auto

0

Review:
Mijn auto moest gerepareerd worden en mijn dealer had geen leenauto meer voorhanden. Ik werd naar EuRopcar gebracht om een autootje te huren. Ik moest 825,00 borg betalen. Na 5 dagen auto weer teruggebracht, de borg werd niet gelijk teruggestort, daar moest ik 6 dagen op wachten!
Wat een knullig bedrijf!

Zwakke punten:
het duurde allemaal eindeloos lang daar! de medewerker wist helemaal niets, moest alles vragen. Dat je bijna een week moet wachten op het terugkrijgen van de betaalde borg vind ik gewoon slecht!

vogelpoel beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Europcar ervaringen Australie

0

Review:
Boeking
- Boeken via website europcar.com, irritante chat vensters
+- Ondoorzichtigheid prijsopbouw, creditcard kosten/luchthaventoeslag enz. wel 20% korting gescoord, gegarandeerde prijs
- Weinig keus in 4wd, je moet ook nog eens toeslag betalen als je 4wd wil doen en dan mag je op een behoorlijk aantal wegen nog niet eens rijden.
- App voor mobiel bied weinig mogelijkheden
- Alleen te huren met creditcard, het blijkt dat dit 2% extra kosten meebrengt, zat gewoon verwerkt in de gegarandeerde prijs

Ophalen
- Auto was op afgesproken dag/tijdstip, ondanks een mail niet klaar
- Uitreiking 30 pagina’s tellende terms and condition, hierin staat oa Uitsluiting van groot aantal 4wd wegen, je mag een 4wd auto niet off road nemen enz.
- Men rekent een 4wd toeslag van maar liefst 15 % extra op de daghuur, verassing &#61516;
- Auto was op aantal plaatsen licht beschadigd, advies was hier foto’s van te maken, werd niet genoteerd.
- Autostoelen waren op aantal plaatsen wit uitgeslagen, verder wel schoon
- Geen automatten aanwezig in de auto, dat is niet handig met een 4wd
- Grote vetvlek op binnenkant raam
- Ongeïnteresseerde medewerker, geen enkele uitleg m.b.t. auto
- Nutteloze extra verzekeringen werden aangeprezen, bijvoorbeeld een road assist cover, je mag bellen als je bijvoorbeeld je sleutel kwijt bent, maar er is geen dekking in 90% van Australie.
- Verzekeringen blijken niet te annuleren staat nergens in de voorwaarden vermeld, ook Europcar customer relations wist niet of/hoe je dat kon doen.
- Auto had binnen 6000 kilometer een beurt nodig, daar komen we ruim overheen
- Geen wegenkaart in de auto

&#8195;
Tijdens
- Auto moeilijk schoon te houden, veel stof, automatjes ontbraken
- Meerdere mails van Europcar met bijlagen die niet te openen waren. Na reply werd wel als bijlage een pdf verstuurd
- Contact over onderhoudsbeurt gehad, advies was gewoon doorrijden, zolang er maar geen lampjes gingen branden
- Zwakke accu, deze was na 2/3 keer starten leeg. Starthulp van een vriendelijke medeweggebruiker

Inleveren
- Geen visuele controle auto, noch noteren van de kilometerstand. De rekening zou binnen enkele dagen komen. Wel aardig personeel.

De eindafrekening
- De gegarandeerde prijs (korting 20%) is niet in de prijs meegenomen
- De geannuleerde road side asstistance is wel gewoon in de prijs opgenomen
- Er zijn 4800 km extra in rekening gebracht, dat had 3017 moeten zijn.
Heb foto’s begin en eindstand verstuurd, dat was gelukkig voldoende voor een aanpassing op de rekening
- Geld is van de verkeerde creditcard afgeboekt, dat was niet afgesproken, ik draai nu op voor extra kosten, zo’n 2%
- Er wordt zomaar luchthaventoeslag,+6% berekend. Ophaal locatie was niet aan het vliegveld
- Veel mails gestuurd over de hoogte van de rekening en geen response.



Tips:
Maak foto’s bij ophalen van eventuele aanwezige schade en de kilometerstand, idem bij inleveren

• Neem geen nutteloze extra verzekeringen als een road side assistance.
• Huur bij een bedrijf waar je cash mag betalen, vooraf kan overmaken, Scheelt zomaar 2%
• Als je voor langere tijd huurt is een 2e hands auto kopen een goed alternatief, deze allrisk verzekeren is ook nog eens veel goedkoper
• Dubbelcheck de huur overeenkomst, voorwaarden en prijzen voor je deze tekent
Conclusie: HUUR NIET BIJ EUROPCAR (AUSTRALIA)

Sterke punten:
Mooie website

Zwakke punten:
Zie boven

Steinbroth beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Belachelijk dure verzekering

0

Review:
We hebben via easyjet geboekt bij Europcar Londen Stansted voor 3 dagen. Bij de boeking had ik volgens mij aangegeven dat ik ook een verzekering wilde. Bij de bevestiging van de boeking door Easyjet, kreeg ik alleen de summiere bevestiging dat ik bij Europcar geboekt had. Bij aankomst in Londen werd mij gezegd dat ik een verzekering af moest sluiten voor evt. schade. Toen ik opmerkte dat ik dit al betaald had, was de opmerking dat dit niet zo was. En aangezien ik geen bewijs heb gekregen, heb ik toch maar die verzekering betaald. Bij terugkomst in Nederland blijkt dat ik ook nog betaald heb voor road/assitance. De verzekering voor 3 dagen was uiteindelijk duurder dan de hele huurprijs. Al met al dus meer dan het dubbele betaald. Ik heb vaker gehuurd bij verhuurbedrijven en vaak ook een aanvullende verzekering betaald. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Overigens gezien de ervaringen van anderen ben ik achteraf nog blij dat ik alle risico heb afgekocht. Want we kregen een vieze auto mee met een kras.

Sterke punten:
Auto was van binnen schoon en volle tank
Snelle inleverservice

Zwakke punten:
Zie hierboven

Anne beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

EuropCar - Oplichting

0

Review:
Auto gehuurd bij Europecar in Nice (Fr). Bij receptie getekend voor auto welk geen schade had. Aangekomen bij de auto blijkt deze vol krassen en deuken te zitten. Dus weer naar beneden gegaan. Mevrouw sprak bijna geen Engels en heeft zoveel mogelijk zaken in het Frans opgeschreven. Echter blijkbaar niet alles omdat bij terugkomst vonden de controleurs een niet vermelde schade. Nu ik de commentaren hier lees, denk ik, dat er van opzet sprake is. De auto die na mij kwam had hetzelfde probleem. Aangezien ik heb kunnen aantonen dat zij een auto met krassen en deuken zogenaamd als nieuw hebben afgeleverd (aantoonbaar) en er nadien tientallen zaken zijn bijgeschreven, heb ik na 2 maanden en dreigen met rechtszaken, mijn geld teruggekregen.

Nooit meer zakendoen met deze firma!

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
klant wordt bewust opgelicht

Pieters beveelt EuropCar NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over EuropCar

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou EuropCar aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou EuropCar aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek EuropCar


DMCA.com Protection Status