Europcar ervaringen Australie

Europcar ervaringen Australie

Boeking
- Boeken via website europcar.com, irritante chat vensters
+- Ondoorzichtigheid prijsopbouw, creditcard kosten/luchthaventoeslag enz. wel 20% korting gescoord, gegarandeerde prijs
- Weinig keus in 4wd, je moet ook nog eens toeslag betalen als je 4wd wil doen en dan mag je op een behoorlijk aantal wegen nog niet eens rijden.
- App voor mobiel bied weinig mogelijkheden
- Alleen te huren met creditcard, het blijkt dat dit 2% extra kosten meebrengt, zat gewoon verwerkt in de gegarandeerde prijs

Ophalen
- Auto was op afgesproken dag/tijdstip, ondanks een mail niet klaar
- Uitreiking 30 pagina’s tellende terms and condition, hierin staat oa Uitsluiting van groot aantal 4wd wegen, je mag een 4wd auto niet off road nemen enz.
- Men rekent een 4wd toeslag van maar liefst 15 % extra op de daghuur, verassing 
- Auto was op aantal plaatsen licht beschadigd, advies was hier foto’s van te maken, werd niet genoteerd.
- Autostoelen waren op aantal plaatsen wit uitgeslagen, verder wel schoon
- Geen automatten aanwezig in de auto, dat is niet handig met een 4wd
- Grote vetvlek op binnenkant raam
- Ongeïnteresseerde medewerker, geen enkele uitleg m.b.t. auto
- Nutteloze extra verzekeringen werden aangeprezen, bijvoorbeeld een road assist cover, je mag bellen als je bijvoorbeeld je sleutel kwijt bent, maar er is geen dekking in 90% van Australie.
- Verzekeringen blijken niet te annuleren staat nergens in de voorwaarden vermeld, ook Europcar customer relations wist niet of/hoe je dat kon doen.
- Auto had binnen 6000 kilometer een beurt nodig, daar komen we ruim overheen
- Geen wegenkaart in de auto


Tijdens
- Auto moeilijk schoon te houden, veel stof, automatjes ontbraken
- Meerdere mails van Europcar met bijlagen die niet te openen waren. Na reply werd wel als bijlage een pdf verstuurd
- Contact over onderhoudsbeurt gehad, advies was gewoon doorrijden, zolang er maar geen lampjes gingen branden
- Zwakke accu, deze was na 2/3 keer starten leeg. Starthulp van een vriendelijke medeweggebruiker

Inleveren
- Geen visuele controle auto, noch noteren van de kilometerstand. De rekening zou binnen enkele dagen komen. Wel aardig personeel.

De eindafrekening
- De gegarandeerde prijs (korting 20%) is niet in de prijs meegenomen
- De geannuleerde road side asstistance is wel gewoon in de prijs opgenomen
- Er zijn 4800 km extra in rekening gebracht, dat had 3017 moeten zijn.
Heb foto’s begin en eindstand verstuurd, dat was gelukkig voldoende voor een aanpassing op de rekening
- Geld is van de verkeerde creditcard afgeboekt, dat was niet afgesproken, ik draai nu op voor extra kosten, zo’n 2%
- Er wordt zomaar luchthaventoeslag,+6% berekend. Ophaal locatie was niet aan het vliegveld
- Veel mails gestuurd over de hoogte van de rekening en geen response.



Tips:
Maak foto’s bij ophalen van eventuele aanwezige schade en de kilometerstand, idem bij inleveren

• Neem geen nutteloze extra verzekeringen als een road side assistance.
• Huur bij een bedrijf waar je cash mag betalen, vooraf kan overmaken, Scheelt zomaar 2%
• Als je voor langere tijd huurt is een 2e hands auto kopen een goed alternatief, deze allrisk verzekeren is ook nog eens veel goedkoper
• Dubbelcheck de huur overeenkomst, voorwaarden en prijzen voor je deze tekent
Conclusie: HUUR NIET BIJ EUROPCAR (AUSTRALIA)

Sterke punten
Mooie website

Zwakke punten
Zie boven

Bezoek EuropCar Reviews over EuropCar

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over EuropCar
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden