Reviews geschreven door D. Herkink (54469)

Goldcar - niet tevreden

0

Review:
carrental op airport allicante op 12 maart 2017
je wordt op zeer onvriendelijke wijze gedwongen een extra verzekering te nemen zelfs al heb je er een van huis uit genomen .
je wordt onder druk gezet met een rij wachtenden achter je

absoluut geen aangename ervaring !

Jan Devos beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Don't do Goldcar

0

Review:
Goldcar heeft mij bestolen door een deel van de borg voor de brandstof niet terug te betalen. Van de door mij betaalde € 148,- kreeg ik € 110,- terug met als smoes dat ik een verzekering bij hen had gekocht voor € 38,--. Terwijl op het contract was vermeld dat dit de borg voor de brandstof was( full-full). Notabene produceerden zij nog een vals contract met die € 110 erop vermeld. Als smoes: dit is de rekening, terwijl er op stond: Contract. Hoe dom kun je zijn!. De verzekering ( 0 eigen rtisica) was gekocht bij Rentalcar als tussenpersoon. Ook zij deden niks.
Dus: NOOIT Meer Goldcar en Rentalcars. Zij zijn dieven. Ga maar gewoon naar Avis of Herz. Beter en goedkoper. En een kortere rij en perfecte auto's.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Don't do Goldcar. Dieven!!

Louis Tjoe beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

InterRent - Interrent Lanzarote, zo kan het ook!

0

Review:
Ondanks de horror verhalen op internet over Interrent Lanzarote (ook hier) toch de gok genomen (gehuurd via Autoeurope.nl vergelijk site) en kan niet anders zeggen dan dat ik aangenaam verrast was!, huurauto moet je ophalen bij Europcar desk( Is eigenaar van Interrent) daar werd ik vriendelijk geholpen en deden niet moeilijk over weigeren extra verzekeringen. Had een VW UP gehuurd en kreeg een Fiat 500 mee (ook leuk!) deze stond inderdaad in een wat donkere garage aan de overzijde van de vertrekhal (heel dichtbij) net als bijna alle andere verhuurders! Auto was netjes (en had volgens de papieren geen schade) en dat bleek bij inspectie ook zo te zijn, had iets meer dan 8000km gelopen was netjes schoon en voorzien van Bluetooth (wat lekker was voor de muziek), geen problemen gehad en met 850km meer ingeleverd, hier het enige nadeel te ontdekken, er was niemand van Europcar/ Interrent aanwezig om de auto in ontvangst te nemen dus maar sleutel afgeven bij de balie in vertrekhal.(waar ik deze opgehaald had)
Ik gaf aan dat er geen schade op de auto zat en dit werd zonder tegenspraak netjes op mijn formulier vermeld met stempel en handtekening en ik kon gaan, later die dag kreeg ik ook een email met deze bevestiging dat de auto ingenomen was en mijn eigenrisico vrijgegeven was (op de creditcard) , al met al BLIJ! met deze ervaring

Sterke punten:
Is onderdeel van Eurocar
Zit direct buiten de aankomsthal

Zwakke punten:
Voor mij niks maar andere kunnen slechtere ervaringen hebben.

Edwin beveelt InterRent aan bij vrienden/bekenden

Goldcar - Neem de dure verzekering van 20 euro/dag

0

Review:
500 euro van onze creditkaart gehaald voor niet bestaande schade, 14 dagen na het inleveren bericht gekregen wat de schade was, onduidelijke foto's van een auto die al 13 kruisen had van schades. Oplichting dus, alleen te voorkomen door de veel te dure verzekering te nemen.

Sterke punten:
de auto deed het!

Zwakke punten:
oplichters

Michiel beveelt Goldcar NIET aan bij vrienden/bekenden

Sixt - SIXT Barcelona Centrum: doe het niet.

0

Review:
Op zondag bij SIXT Barcelona Centrum een Audi A6 gehuurd voor de dag erna. Plan was om op de verjaardag van mijn vriend een dagje uit te gaan naar Girona. Ons is specifiek deze auto toegezegd en niet zoals gewoonlijk “of vergelijkbaar”. Op maandag om 12.00 uur werd gezegd: de Audi is niet beschikbaar, u krijgt een Mercedes. Levensgevaarlijk voertuig meegekregen waarmee we nog net de garage uit konden komen, maar eenmaal in het drukke verkeer van Barcelona bleek de auto op geen enkele manier harder dan 5 km/u. te kunnen rijden. Terug bij SIXT moesten we zelf de kapotte auto in de garage zetten, wat we geweigerd hebben. Toen de medewerkster terug kwam kregen we naar ons hoofd: met deze auto is niets mis, terwijl zij er niet mee op de openbare weg was geweest maar hem alleen de helling in de garage af had laten rijden. Daarna werd ons met veel moeite een Audi A4 toegezegd die op dat moment niet klaar was. De huurprijs tikte gewoon vanaf de aanvangstijd door en de kleinere klasse maakte ook niet uit: over geen enkele tegemoetkoming of korting viel te praten. Voor de volledigheid: het contract kon ook absoluut niet geannuleerd worden. Om 13.45 uur ons weer gemeld bij Sixt. Gevraagd om een aangepast contract met coulance vanwege de latere aflevertijd, de kleinere klasse en de gevaarlijke situaties die we door de kapotte auto hadden ervaren. Medewerkster heeft op ons verzoek haar "supervisor" gebeld (met veel gelach, in het Catalaans, terwijl wij de Spaanse taal spreken). Ook daarna bleek er niets mogelijk. Zij wilden de auto toen niet meer meegeven, wilden niet meer met ons praten, dreigden de politie te bellen als we niet weggingen en smeten uiteindelijk de autosleutels en de bevestiging met fout retouradres op de balie. Als klap op de vuurpijl werden we eenmaal thuis nog even nagetrapt door SIXT met een onbeschofte e-mail. Wilt u een auto huren en een leuke dag hebben? Ga dan niet naar deze oplichters.

Sterke punten:
Oplichting en afspraken niet nakomen.

Hertz - Ryanair Car Hire/Thrifty: Boek hier NOOIT!!

0

Review:
Op 01-02-2017 boekte ik voor een week een auto op Lanzarote via de Ryanairsite, een bedrag van € 148,- werd afgeschreven. Met de voucher kwam ik bij de luchthavendesk van Hertz/Thrifty. Mijn boeking bleek echter onvindbaar in hun computer, ik moest maar contact opnemen met Ryanair of alsnog daar een auto huren a € 220,-. Klacht ingediend bij Ryanair Car Hire. Zij namen weer contact op met Hertz/Thrifty en kregen te horen dat ik niet was komen opdagen en dat de reservering gewoon in hun computer stond. Ook gaven ze aan gratis een auto mee te geven als ze een boeking niet konden vinden. Ondanks vele mails heen en weer met Ryanair Car Hire met foto's en de bevestiging de deskmedewerker te kunnen beschrijven werd er niet getwijfeld aan het standpunt van Hertz/Thrifty, er werd niets vergoed. Geen auto dus en € 148,- armer. Ik laat het er niet bij zitten en schakel rechtshulp in.

Ton Leenen beveelt Hertz NIET aan bij vrienden/bekenden

SnappCar - Auto verhuren: lucratief, sociaal en duurzaam

0

Review:
Sinds de zomer van 2014 verhuur ik al met veel plezier mijn bus: Mercedes Sprinter met laadklep. In de meeste gevallen gaat het om een verhuizing. De contacten met de huurders zijn over het algemeen erg leuk, maar soms ook gewoon zakelijk. Mensen realiseren zich heel goed dat ze in de auto van iemand anders rijden en gaan er dan ook bijna altijd netjes mee om. En die paar keer dat je even iets moet opruimen, ach, dat hoort er nou eenmaal bij. Daar staat natuurlijk wel de huurvergoeding tegenover. En die is voor mij een reden dat ik deze bus nog steeds in mijn bezit heb. Ik kan het iedereen aanbevelen!

Sterke punten:
Interessante bijverdienste.
Leuke ontmoetingen.
Professionele organisatie.
All risk verzekering gaat nooit ten koste van je no claim.
Eventuele bekeuringen krijg je gegarandeerd uitbetaald.
Goed gevoel om dingen onderling te kunnen regelen.

Zwakke punten:
De site is soms wat traag

Gauko Kuik beveelt SnappCar aan bij vrienden/bekenden

EasyTerra - Uitstekend!

0

Review:
Al diverse keren auto gehuurd via Easyterra en nooit problemen gehad.

Deze keer via Easyterra gehuurd bij Centauro in Malaga-Spanje
Ondanks dat ik de "worry free" optie had genomen bij Easyterra probeerde ze bij Centauro me voor €190,- een volledige verzekering aan te smeren. Dit niet gedaan.
Tijdens de vakantie wel (na 30 jaar) schade gereden; paaltje langs de kant van de weg over het hoofd gezien en dacht daarmee m'n €1050,- borg op creditcard kwijt te zijn.
Misschien toch een extra verzekering moeten nemen van €190,-???
In gehouden schade bedrag was uiteindelijk €250,-. Vond ik wel weer schappelijk van Centauro.

De schade tijdens de vakantie gemeld aan Easyterra. Ze vertelde me dat ik een schade retour formulier moest insturen omdat ik de worry free optie had.
Na thuiskomst gedaan en echt heel keurig afgehandeld door Easyterra; kreeg de schade van €250,- binnen enkele dagen vergoed.
Geeft toch weer aan, zoals Easyterra ook al vermeld in zijn voorwaarden, dat je echt geen extra verzekering moet afsluiten bij de verhuurder.
Beveel Easyterra dan ook zeker aan bij een ieder.

Sterke punten:
Nette huurprijs en keurige schade afhandeling!!!

Zwakke punten:
Geen

Ab beveelt EasyTerra aan bij vrienden/bekenden

Dickmanns Rent a Car - Doe het niet!!

1

Review:
Dit zijn pure oplichters. Ik wist dat ik geen verzekering ging nemen en dat ik daarom een borgsom van 950 euro via mijn Visa-kaart moest afgeven. Dat doe ik bij andere verhuurders ook, zonder problemen te ondervinden.
Bij Dickmanns gaat het heel anders. Allereerst zeggen ze dat je borgsom pas na 4 weken terugkomt, zonder een reden te willen geven.
Verder moet je de borgsom daadwerkelijk betalen, dus niet laten reserveren op je creditcard wat gebruikelijk is. Dat betekent dat deze 950 euro ook daadwerkelijk van je lopende rekening afgaat.
Het ergste is echter dat ze deze borgsom simpelweg niet terugbetalen!!!
Na twee maanden tevergeefs proberen, ook tevergeefs bij Booking Center Online, waar ik de autohuur had geregeld, heb ik de kwestie aan ICS (creditcard service) voorgelegd en na een maand hebben ze het geld op de creditcard (niet op de bankrekening) teruggestort.
Bij BCO kreeg ik wel te horen dat er meerdere van dergelijke gevallen bij hun speelden maar dat ze geen greep hadden op Dickmanns. Hoezo? Gewoon niet meer aanbieden, lijkt me.

Sterke punten:
Niets

Zwakke punten:
Alles

Jan beveelt Dickmanns Rent a Car NIET aan bij vrienden/bekenden

SnappCar - Prima verhuur via Snappcar

0

Review:
Sinds enige tijd verhuur ik onze 2e auto een Hyundai Atos via SnappCar. Wij gebruiken de auto niet zo veel dus is het prettig als hij zo af en toe even rijdt. Daarnaast spreekt ons de deeleconomie erg aan. Het verhuren gaat gemakkelijk en meestal kunnen we snel reageren als er een vraag is. Eigenlijk heb je er nauwelijks werk aan. SnappCar regelt het meeste. Voor jezelf is het een kwestie van een paar vragen beantwoorden op de APP en de sleutel overhandigen. Onze ervaringen met huurders zijn tot op heden erg goed. Uitbetaling van de huur gaat behoorlijk snel. Bovendien planten wij bij elke verhuur een boom dus rijdt je klimaatneutraal en dat is mooi meegenomen voor het milieu.

Sterke punten:
Makkelijke en senlle procedure, Deeleconomie en duurzaamheid.

Zwakke punten:
App kan soms wat traag werken.

Dick de Bo beveelt SnappCar aan bij vrienden/bekenden

Reacties geschreven vanaf dit IP-adres

Datum: 17 maart 2017

Geschreven door: Twan

Reactie op: Opgelicht of het gevoel opgelicht te zijn?!

Inderdaad, dit heb ik ook al 2 keer meegemaakt via vergelijksites. Voortaan boek ik direct bij een autoverhuurder om dit soort onzin te voorkomen.

Datum: 11 maart 2017

Geschreven door: Bouke

Reactie op: Goldcar - nooit auto huren

Precies hetzelfde meegemaakt, HUUR NOOIT EEN AUTO VAN GOLDCAR, HET ZIJN OPLICHTERS EN JE KUNT NERGENS MET JE KLACHT ERGENS TERECHT!!

Datum: 3 maart 2017

Geschreven door: Arts Sittard

Reactie op: Niet te vertrouwen en bij problemen niet thuis.

Wij hebben een soortgelijke ervaring met Cardelmar in 2016, 2017. Eerst boek je via internet een auto voor een erg lage prijs, zg heel veel inclusive. Maar bij aankomst allerlei bijbetalingen en geen bureau van Cardelmar te vinden, je schrikt je een ongeluk als je aankomt op het vliegveld, want geen burau dus. alleen een antwoordapparaat als je ze belt. Dan moet je blijkbaar naar een andere (gerenommeerde) autoverhuurder en daar betaal je over de 200 euro extra. Dus uiteindelijk ben je veel duurder uit. Advies: boek nooit bij Cardelmar, maar rechtstreeks bij een bekende.